Visa fullständig version : Axons ockerpriser i blåsväder i SVT plus
Jag tror att hela hans affärsidé bygger på samma modell som pyramidspel. Han använder marknadsföring och retorik som medvetet sållar bort de som tänker kritiskt och kan innebära problem. De som är kvar fattar i slutändan oftast att de har blivit blåsta, men är tysta pga skam. Vissa fortsätter aktivt att rekrytera nya kunder för att slippa konfrontera att allt är en bluff. Frågan är hur (och om) man skall hjälpa folk som inte vill ha hjälp.
Sen har han ju hittat en medelväg med sitt bedrägeri, då han fortfarande för sin verksamhet enligt lag.
Anders The Peak
2018-10-28, 10:24
Efter att varit inne på hans Insta förstår jag att han är inte är obegåvad utan relativt briljant och tjänar pengar och lever det liv han tycker att han förtjänar.
StarkaUlf
2018-10-28, 10:34
Efter att varit inne på hans Insta förstår jag att han är inte är obegåvad utan relativt briljant och tjänar pengar och lever det liv han tycker att han förtjänar.
Tjenare Martin.
Marshall
2018-10-28, 10:46
De som söker till Axon har förmodligen jojo bantat under flera år och har nått rock bottom. De lär mest största sannolikhet få resultat och när de väl får resultat så tror jag inte att de klagar över att de betalat 50k.
Att Grubs deffguide sedan fungerar minst lika bra och är gratis är en annan femma.
Roligt att det är samma artiklar som bara snurrar runt på hans blogg. Gick in och kikade precis, tror den artikeln om barnfetma skrevs runt 2012?
The Neverending story.
Sökte inte ens på någon bluff. Skulle kolla axons insta.
http://forumbilder.se/H8EGR/screenshot-20181028-110339.png (http://forumbilder.se/H8EGR/screenshot-20181028-110339)
Diomedea exulans
2018-10-28, 12:10
Fenomenet "notoriska lögnare" är ytterst intressant. Jag har en barndomsvän som är mytoman ut i fingerspetsarna. Hans bror, som jag ibland har väldigt öppna diskussioner med, är totalt ickemytoman, och innebär ett fascinerande fönster in i mytoman-världen, då han förklarar hur mytomanbrodern fungerar.
Som det här med att mytomanen varit lyckligt gift i många år. Hur fan har han lyckats med det? Svaret är (enligt ickemytomanbrodern) att frun inte fattar vidden av mytomanens lögner, hon tror han ljuger litegrann, men inte värre än att hon kan ha överseende med det.
Apropå "hur kan Axon ha tjej?"
svenbanan
2018-10-28, 12:50
Fenomenet "notoriska lögnare" är ytterst intressant. Jag har en barndomsvän som är mytoman ut i fingerspetsarna. Hans bror, som jag ibland har väldigt öppna diskussioner med, är totalt ickemytoman, och innebär ett fascinerande fönster in i mytoman-världen, då han förklarar hur mytomanbrodern fungerar.
Som det här med att mytomanen varit lyckligt gift i många år. Hur fan har han lyckats med det? Svaret är (enligt ickemytomanbrodern) att frun inte fattar vidden av mytomanens lögner, hon tror han ljuger litegrann, men inte värre än att hon kan ha överseende med det.
Jag har en polare som också är "mytoman" såtillvida att han alltid har varit med om de "värsta grejerna" ifall man sitter och snackar lite skit. Av någon konstig anledning har han stött på lodjur, björn, varg ett flertal gånger trots att han inte är nån skogsmänniska. Utan det är typ att det kom ett lodjur ut ur skogen då han skottade uppfarten och andra helt trovärdiga grejer. Det kvittar vad det handlar om, han har alltid en story på lager som bräcker det. Ifall man skulle berätta handlingen ur "the hangover" så skulle han garanterat ha varit med om nåt ännu värre.
Men han ljuger inte om nåt annat, som påverkar folk på riktigt.
Benny Carlsson
2018-10-28, 17:46
Han är impopulär inom vissa kretsar online. Vet inte hur bra den variabeln korrelerar med att vara impopulär hos brudar, men tror inte de korrelerar särskilt starkt.
Han är rik, e-kändis, känner folk som är "poppis"/"inne", semestrar i Qatar, har en frän bil, patologiskt självförtroende och driv, utger sig för att vara en viktig, eller åtminstone känna folk som känner folk som är viktiga eller bara allmänt "inne", och är vältränad. Detta drar till sig så kallade...... du fattar.
Att man är impopulär på Kolozzeum och Flashback betyder ingalunda att man inte får brudar.¨
Varför skulle det vara konstigt att Axon har tjej? Han är rik och vältränad och ser OK ut.
The Neverending story.
Sökte inte ens på någon bluff. Skulle kolla axons insta.
http://forumbilder.se/H8EGR/screenshot-20181028-110339.png (http://forumbilder.se/H8EGR/screenshot-20181028-110339)
Finns ju hur mycket som helst i hans posthistorik från FB som kanske inte direkt är så smickrande. Givet att det är skrivet för typ 8 år sedan, innan han blev "känd".
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.