handdator

Visa fullständig version : Alla vi som spelar Battle Royale på PC eller tänker börja göra det!

smeander
2017-12-12, 17:46
Vilka här spenderar tid i Genren "Battle Royale", det är nästan det enda som jag spelar. Jag håller mig till H1Z1 men det finns egentligen tre stycken jättar som ni ser nedan. Har man sett Hunger Games så förstår man konceptet, dropp ned med 100+ andra spelare och hitta vapen. Var den enda som överlever, enkelt va?

Man kan spela solo, duos eller fives. Jag föredrar DUOs men fives är mer taktiskt och mer likt spel som CS e.d.

Eftersom min DUO-compadre har fått ett barn nu så blir det en himla massa solo vilket är kul men DUO är ju så mycket roligare.

Skillnader på olika battle royale

PUBG - Långsammare spel med mer taktik och "Try harders". Mer looting och mindre action, FPS.
+Snygg grafik
+Anpassa vapen/Armor
+Droppa från flygplanet själv
+Stort urval av vapen/fordon
-Långsamt
-Många try harders

https://playbattlegrounds.com/main.pu

Fortnite - Ett spel som ser ut som en tecknad serie. Lite mer barnvänligt och här kan du även bygga lite saker som kan hjälpa dig att vinna.
+Gratis
-Grafik
-Spelkänsla

https://www.epicgames.com/fortnite/en-US/buy-now/battle-royale

H1Z1 - Fast paced action. Mer fart och mer action än PUBG. Svårare att sikta och att spela, FPS+3rd person
+Fast paced
+Slumpmässig spawn
+Mer skill
+Färre try harders
+150st spelare per match
-Många uppdateringar som ändrar stora saker i spelet (movement, bullet drop/speed osv)
-microlagg i städer

Hemsida: https://www.h1z1.com/home#home_explore

Adda mig på steam om du är sugen på H1Z1, (PM för nick)

panzerpig
2017-12-13, 17:10
Du borde skrivit "har man sett filmen battle royale" istf hunger games ;)
Jag kör PUBG och lite Fortnite. Roliga spel båda två. Testade H1Z1 för några dagar sedan men det kändes väldigt muppigt i kontroll och att skjuta...

shadowfire
2017-12-13, 17:58
Är totalt förlorad i PUBG. Glad jag är singel för jag hade legat i skillsmässa annars. Bästa spelet som i huvud taget skapats senaste 3 åren ihop med Witcher 3.

Angel
2017-12-13, 18:02
Minns filmen, den japanska eller vad det var. Good shit.

svenbanan
2017-12-13, 18:03
Minns filmen, den japanska eller vad det var. Good shit.

Är inte du ute och joggar?

;)

Blaine
2017-12-13, 18:11
Spelar PUBG så klart. Spelet har verkligen allt jag önskar. Enda nackdelen är smått lagg då och då.

ChuckTesta
2017-12-13, 18:37
Bästa spelet som i huvud taget skapats senaste 3 åren ihop med Witcher 3.

:laugh::laugh:

pubg är ett sjukt överskattat spel som bara vidareutvecklat ett koncept. Extremt dåliga mechanics, väldigt krävande, dålig fysik, extremt många buggar mm. Det finns många spel som är så mycket bättre, sen kan ju du tycka att det är det roligaste du spelat, men det är långt ifrån det bästa som skapats senaste 3 åren.

BelowAverage
2017-12-13, 19:57
Nyfiken på hur folk tryhardar i PUBG? Inget jag tänkt på, förutom fuskare.

shadowfire
2017-12-13, 20:00
pubg är ett sjukt överskattat spel som bara vidareutvecklat ett koncept. Extremt dåliga mechanics, väldigt krävande, dålig fysik, extremt många buggar mm. Det finns många spel som är så mycket bättre, sen kan ju du tycka att det är det roligaste du spelat, men det är långt ifrån det bästa som skapats senaste 3 åren.

Ja exakt, det råkar bara vara det spel som har fått flest onlinelirare 2017, innan det ens är släppt. För det är ju så dåligt! :laugh::laugh:
Har gått förbi CS på steam för det är så kasst! :laugh:
Sålt fler exemplar än något annat lir innan det ens är släppt för det är så uselt! :laugh:
Majoriteten gamers har bara valt ett uruselt lir för det är så dåligt! :laugh:

mulliy
2017-12-13, 20:28
Ja exakt, det råkar bara vara det spel som har fått flest onlinelirare 2017, innan det ens är släppt. För det är ju så dåligt! :laugh::laugh:
Har gått förbi CS på steam för det är så kasst! :laugh:
Sålt fler exemplar än något annat lir innan det ens är släppt för det är så uselt! :laugh:
Majoriteten gamers har bara valt ett uruselt lir för det är så dåligt!

Alltså det där argumentet att det inte är släpp, bara för dom vill kalla det early access så är det helt klart släppt. Det är ju knappast som att man spelar en beta, grejen är att dom behöver kalla det så för det är så kasst optimerat. Att folk älskar det där spelet är bortom min förståelse dock, att så många orkar starta om och om igen.
Max två gånger sen är jag klar för dagen och måste spela något annat, det blir ju liksom sjukt enformigt. Men att spelet går så bra säger väl mer om dagens adhd barn antar jag *screwy*

shadowfire
2017-12-13, 20:41
Alltså det där argumentet att det inte är släpp, bara för dom vill kalla det early access så är det helt klart släppt. Det är ju knappast som att man spelar en beta, grejen är att dom behöver kalla det så för det är så kasst optimerat. Att folk älskar det där spelet är bortom min förståelse dock, att så många orkar starta om och om igen.
Max två gånger sen är jag klar för dagen och måste spela något annat, det blir ju liksom sjukt enformigt. Men att spelet går så bra säger väl mer om dagens adhd barn antar jag *screwy*

Skulle snarare säga som så att de har lyckats skapa en atmosfär och en känsla som gör att folk spelar om och om igen. Ny karta, nya vapen osv nu (lirar primärt på testservrar). Om det har med ADHD eller ej att göra vettifaen, men i sådana fall har vi galet många miljoner med ADHD..

shadowfire
2017-12-13, 20:44
det fascinerande är ju hur man med en enda karta och ett lir som nu är så dåligt optimerad och så dåligt kodat osv, kan fånga så enormt många spelare världen över och skapa just ett sådant beroende att man säger "nä, måste sova nu, ähmen vänta, en karta till, en till" och så sitter alla där en omgång igen. Som en drog, helt klart. Gubbklanen jag spelade i var i praktiken halvdöd som bara sömnigt spelade på söndagar som vi hade bokat och nu är det minst 8 pers online varje kväll, konstant gibbar. Klart fascinerande.

BelowAverage
2017-12-13, 20:44

Jo, börjar tröttna på denna trend. Varenda spel nuförtiden är ju "early access" och "alpha" och sen släpper de så småningom en "beta" som knappt är värdig den gamla bemärkelsen "alpha".
Men vi är många delskyldiga, man röstar ju med plånboken och jag har köpt flera early-access spel.

Det kanske beror på vilket approach man har :)
Jag brukar gilla spel där man kan theorycrafta i timtal. Grejen som får mig att lira mängder av PUBG är att det finns alltid en eller ett par lärdomar. Vilket märks i gruppen jag spelar med, vi har blivit så himla mycket bättre och mer fokuserade på konstruktiv kritik allteftersom tiden gått. Och jag tror vi ligger runt 20-25% win i squad, och då spelar vi ofta 3-manna. Jämfört med kanske 5-10% i början.
Det enda multiplayerspelet som gett mig samma tillfredställelse är dota. Moderna mmos osv är imo neddummat till macros och grind. Spel som CS extremt mycket reflexer och twitchskill. PUBG däremot lämnar liksom dota en hel del utrymme för strategier, och precis som dota är det mängder av små val man gör som tillsammans blir något stort.
Jag skulle snarare säga att PUBG är en utveckling i rätt riktning mot mer komplex gameplay och bort från vad som imo med mer rätta kan kallas ADHD spel så som CoD serien.

PatekPhillipe
2017-12-13, 20:47
Har lagt PUBG på hyllan för tillfället, tills att testservern går live. Spelet kommer vara helt annorlunda och mycket bättre optimerat då. Råtaggad på ny map och en FPS-boost vilket kommer resultera i att man äger mer än vad man redan gjort!

shadowfire
2017-12-13, 20:51
Grejjen är ju att PUBG i early access är ju för f-n 10 ggr bättre än vad något COD-spel har varit i full release. Inklusive serverhantering. Tyvärr köpte vi alla i klanen nu COD WW2 och inte en jävel lirar det utan alla lirar PUBG igen. Hade mer strul med COD (som vanligt) vid release än vad vi haft med PUBG. Någonstans där får man också tänka lite kring vilka satsningar som görs kring spelen. PUBG har ju börjat marknadsföra sig först nu när de insett vilket genomslag det fått, kontra COD som alltid går ut med stora trumman för att sedan bara visa att de gjort om några kartor..

Agitator
2017-12-13, 21:04
Jag har 1500+ timmar i arma3 och majoriteten är i Battle Royale modden där.

Spelar nu PUBG och vant mig vid dess spelfysik, men finns en del saker som stör en.
Men overall är det trevligt att lira PUBG.

Ni som inte spelar på testservrarna, gör det. De är uppe enda fram tills de släpper 1.0.

Så lika bra börja lira på testservern nu och njuta av förbättringarna.

Jag saknar en del saker från Arma3 och battle royale känner jag i PUBG, men man kan inte få allt. Skulle vilja tweaka en del saker så det inte är för mycket arkad i PUBG.

mulliy
2017-12-13, 21:05
Grejjen är ju att PUBG i early access är ju för f-n 10 ggr bättre än vad något COD-spel har varit i full release. Inklusive serverhantering. Tyvärr köpte vi alla i klanen nu COD WW2 och inte en jävel lirar det utan alla lirar PUBG igen. Hade mer strul med COD (som vanligt) vid release än vad vi haft med PUBG. Någonstans där får man också tänka lite kring vilka satsningar som görs kring spelen. PUBG har ju börjat marknadsföra sig först nu när de insett vilket genomslag det fått, kontra COD som alltid går ut med stora trumman för att sedan bara visa att de gjort om några kartor..

Jo PUBG har ju haft sina fans som skött marknadsföringen åt dom. Alla som är fast i det vill ju gärna berätta för mig hur mycket jag borde köpa det. Men sen var ju det sista bra cod som gjordes MW och redan det var ju typ en kopia av cod 4.

WHITEFOLKS
2017-12-13, 21:12
Om man tror att PUBG först nu börjat marknadsföras efter att det blev stort så förstår man inte hur det funkar. Man betalade streamers för att spela det från första början.

shadowfire
2017-12-13, 21:13
Jo PUBG har ju haft sina fans som skött marknadsföringen åt dom. Alla som är fast i det vill ju gärna berätta för mig hur mycket jag borde köpa det. Men sen var ju det sista bra cod som gjordes MW och redan det var ju typ en kopia av cod 4.

Jag var lika skeptisk jag också, när ett par koloiter här skrev om det. Spelade lite och mjäää, "vafan".

... kul, en månad senare 100 speltimmar. Det som har marknadsfört spelet mest har varit känslan, men då vill jag understryka att spela i 4x-squad är ett helt annat spel mot för att köra solo. Jag vet inget annat spel som skulle kunna vara bättre i 4x-squad? Det finns inget?

Agitator
2017-12-13, 21:16
Jag var lika skeptisk jag också, när ett par koloiter här skrev om det. Spelade lite och mjäää, "vafan".

... kul, en månad senare 100 speltimmar. Det som har marknadsfört spelet mest har varit känslan, men då vill jag understryka att spela i 4x-squad är ett helt annat spel mot för att köra solo. Jag vet inget annat spel som skulle kunna vara bättre i 4x-squad? Det finns inget?

Arma 3 och dess 4 squad :)

shadowfire
2017-12-13, 21:38
Arma 3 och dess 4 squad :)

Jepp, det är enda liret, vilket iofs inte är ett dåligt lir. Möjligen en högre tröskel till nya spelar tänker jag? Inte minst då pubg kostade 200 kr i EA.

Iliyas
2017-12-13, 22:28
Fyra kycklingar idag än så länge!

shadowfire
2017-12-13, 22:33
Fyra kycklingar idag än så länge!

:hbang::hbang:
bra jobbat!

ChuckTesta
2017-12-14, 12:22
Har gått förbi CS på steam för det är så kasst!
Sålt fler exemplar än något annat lir innan det ens är släppt för det är så uselt!
Majoriteten gamers har bara valt ett uruselt lir för det är så dåligt! :laugh:

Så det är bra mechanics, inte buggigt, bra fysik och inte ett överhypat dev. team....? *rolleyes*
Att det har gått förbi CS betyder automatiskt att spelet inte är fullt med buggar och sjukt dåligt kodat...? *rolleyes*

Spelet har blivit så stort pga marknadsföring, streamers och för att dom snabbt utvecklade liknande spel som höll på att bli stora. Spelet är fortfarande riktigt jävla dåligt kodat med överdrivet många buggar. Eller kan du upplysa oss alla om pubgs icke buggiga mechanics? Du säger att det är det bästa som skapats på 3 år, det finns alltså inga mer välgjorda spel än pubg? Okej.

panzerpig
2017-12-14, 16:10
Att Pubg har buggigt och är dåligt kodat gör inte spelupplevelsen dålig, jag tycker det är fantastiskt kul, trots att jag är 42 och har reflexer som en pensionär. Lyckats få 13 wins iaf och det är lite av charmen, taktik, strategi osv kan ta dig högt upp i matcherna.
Jag har för övrigt spelat bra mycket buggiga spel förr.

smeander
2017-12-14, 21:36
:laugh::laugh:

True. Men ändå ett roligt spel. Men Witcher 3 var även överhypat så det finns ett mönster här ;)

smeander
2017-12-14, 21:40
Jo, börjar tröttna på denna trend. Varenda spel nuförtiden är ju "early access" och "alpha" och sen släpper de så småningom en "beta" som knappt är värdig den gamla bemärkelsen "alpha".
Men vi är många delskyldiga, man röstar ju med plånboken och jag har köpt flera early-access spel.

Det kanske beror på vilket approach man har :)
Jag brukar gilla spel där man kan theorycrafta i timtal. Grejen som får mig att lira mängder av PUBG är att det finns alltid en eller ett par lärdomar. Vilket märks i gruppen jag spelar med, vi har blivit så himla mycket bättre och mer fokuserade på konstruktiv kritik allteftersom tiden gått. Och jag tror vi ligger runt 20-25% win i squad, och då spelar vi ofta 3-manna. Jämfört med kanske 5-10% i början.
Det enda multiplayerspelet som gett mig samma tillfredställelse är dota. Moderna mmos osv är imo neddummat till macros och grind. Spel som CS extremt mycket reflexer och twitchskill. PUBG däremot lämnar liksom dota en hel del utrymme för strategier, och precis som dota är det mängder av små val man gör som tillsammans blir något stort.
Jag skulle snarare säga att PUBG är en utveckling i rätt riktning mot mer komplex gameplay och bort från vad som imo med mer rätta kan kallas ADHD spel så som CoD serien.

+1 på det. Bra inlägg. Har samma känsla med H1, har inte haft något spel som lockat extremt mycket sedan 1.6. Nu har jag det och det är väldigt tillfredsställande!

smeander
2017-12-14, 21:43

PUBG har ju varit extremt duktiga på marknadsföringen och att nå ut till många. Det är därför de tagit över i den genren, hela 2016 och 2017 har varit PUBG. De gjorde ett mycket bra jobb med communityn ;)

ChuckTesta
2017-12-14, 22:04
True. Men ändå ett roligt spel. Men Witcher 3 var även överhypat så det finns ett mönster här ;)

Har inte sagt att pubg inte är roligt. Jag tycker också det är roligt då och då men definitivt inget spel man sitter och nöter. Är man dessutom "finsmakare" så är det rätt svårt att sitta och spela ett spel som är så dåligt kodat.

Alltså, det är ju ingen slump att alla top streamers skriker ut sin ilska över spelet för att det är så dåligt. The Doc har sagt det i månader, att spelet är ett riktigt skitspel med tanke på mechanics, alla buggar osv.

Agitator
2017-12-14, 22:44
Har inte sagt att pubg inte är roligt. Jag tycker också det är roligt då och då men definitivt inget spel man sitter och nöter. Är man dessutom "finsmakare" så är det rätt svårt att sitta och spela ett spel som är så dåligt kodat.

Alltså, det är ju ingen slump att alla top streamers skriker ut sin ilska över spelet för att det är så dåligt. The Doc har sagt det i månader, att spelet är ett riktigt skitspel med tanke på mechanics, alla buggar osv.

Finsmakare?

Alltså, jag spelar PUBG på samma nivå som när jag spelade quake 1996 fram till 2008.

PUBG må ha sina brister men det är kul och instant action hela tiden.

Jag som spelar arma3 och dess battle royale mod där, får ibland vänta 20-50 minuter innan en runda startar på kvällarna. Matcherna är även lite längre där samt mycket större kartor och man stöter på folk mer sällan.

PUBG är roligt så som quake och CS var när de kom under 90talet.

Nya versionen kommer förbättra spelupplevelsen en hel del. Mycket av det som stört i spelet nu innan testversionen är att de kör för lite kräm i servrarna. Men de kan fixa det, det är troligen bara en pengafråga rörande serverkapaciteten. Så känns lite fult att de håller in på den biten när de tjänar så mycket på spelet.

En kille som analyserat tickraten i pubg mot andra spel.

SwZ_NUruGTM

ChuckTesta
2017-12-14, 23:09
Finsmakare?

Alltså, jag spelar PUBG på samma nivå som när jag spelade quake 1996 fram till 2008.

PUBG må ha sina brister men det är kul och instant action hela tiden.

Vad är det för nivå?

Pubg har sina (väldigt många) brister och spelet är roligt (till en viss gräns) men det är i helvete inte instant action hela tiden. (Om du inte menar att det går snabbt att starta ett game). Fortnite är mycket mindre och det är mycket mer action i det än i pubg. Pubg är ett långsamt spel där folk tryhardar.

Edit: alltså pubg är inte instant action eftersom kartan är så stor och det kan gå 20-30 min innan man ens ser en annan spelare om man väljer att inte landa t ex military eller pochinki.

Agitator
2017-12-14, 23:36
Vad är det för nivå?

Pubg har sina (väldigt många) brister och spelet är roligt (till en viss gräns) men det är i helvete inte instant action hela tiden. (Om du inte menar att det går snabbt att starta ett game). Fortnite är mycket mindre och det är mycket mer action i det än i pubg. Pubg är ett långsamt spel där folk tryhardar.

Edit: alltså pubg är inte instant action eftersom kartan är så stor och det kan gå 20-30 min innan man ens ser en annan spelare om man väljer att inte landa t ex military eller pochinki.

Det är instant action iom att servrar startar konstant (läs min bit om arma 3 och battle royale där). Att du åker längst bort och undviker folk gör inte spelet till "non instant action". Hoppa där alla andra hoppar varje runda så har du instant action.

Nej det kanske inte är instant action som quake är i 1on1 eller CTF osv.

Men om du spelar Arma serien som exempel och speciellt battle royale modden där så är kartornar extremt mycket större samt det kan går 40 min utan att stöta på någont förutom när man möts i sista cirkeln.

Tycker inte bristerna heller stört mig så mycket i PUBG utöver rubberbanding/serverns tickrate osv.

Att jämföra en multiplayer FPS med >100 spelare där du kan spela inom 1-2 minuter från att du startar spelet konstant med massa "finsmakar lir" visar ju mer på att du inte föredrar snabba FPS.

Jag önskar dock att de tog bort lite av arkadstuket i PUBG så det blir lite mer penaltys osv i vapenhanteringen.

ChuckTesta
2017-12-14, 23:48
Det är instant action iom att servrar startar konstant (läs min bit om arma 3 och battle royale där). Att du åker längst bort och undviker folk gör inte spelet till "non instant action". Hoppa där alla andra hoppar varje runda så har du instant action.

Nej det kanske inte är instant action som quake är i 1on1 eller CTF osv.

Men om du spelar Arma serien som exempel och speciellt battle royale modden där så är kartornar extremt mycket större samt det kan går 40 min utan att stöta på någont förutom när man möts i sista cirkeln.

Tycker inte bristerna heller stört mig så mycket i PUBG utöver rubberbanding/serverns tickrate osv.

Att jämföra en multiplayer FPS med >100 spelare där du kan spela inom 1-2 minuter från att du startar spelet konstant med massa "finsmakar lir" visar ju mer på att du inte föredrar snabba FPS.

Jag önskar dock att de tog bort lite av arkadstuket i PUBG så det blir lite mer penaltys osv i vapenhanteringen.

Jag föredrar snabba FPS, som t ex cs eftersom jag inte har ork att sitta och lurka i ett hus i 20 minuter i väntan på motståndare. Sen skrev jag ju i inlägget du citerade att man kan landa t ex military eller pochinki och få action direkt men om man spelar squad så händer ofta att t ex en dör och så måste man starta om osv.

"Buggarna stör inte så mycket" förutom rubberbanding, som i särklass är det värsta som finns i pvp. Det är ju inte heller konstigt att man får vänta i Arma 3, det är ju knappt folk som spelar det. Ungefär som att man måste vänta ett tag om man vill köra en 5v5 på cs 1.6, du måste fixa match på irc först.

Edit: alltså min enda kritik mot spelet är ju egentligen att det är så sjukt buggigt. Har ni t ex testat att backa in i en vägg med motorcykel? Då exploderar man. Det är skitkul när man har lootat i 20 min (där typ 1/20 hus har bra grejer, resten är typ lite pistol, lite ump och lite shotguns) och ska röra sig vidare. Eller när man helt plötsligt ramlar av motorcykeln och dör, från ingenstans?

Agitator
2017-12-14, 23:58
Jag föredrar snabba FPS, som t ex cs eftersom jag inte har ork att sitta och lurka i ett hus i 20 minuter i väntan på motståndare. Sen skrev jag ju i inlägget du citerade att man kan landa t ex military eller pochinki och få action direkt men om man spelar squad så händer ofta att t ex en dör och så måste man starta om osv.

"Buggarna stör inte så mycket" förutom rubberbanding, som i särklass är det värsta som finns i pvp. Det är ju inte heller konstigt att man får vänta i Arma 3, det är ju knappt folk som spelar det. Ungefär som att man måste vänta ett tag om man vill köra en 5v5 på cs 1.6, du måste fixa match på irc först.

Edit: alltså min enda kritik mot spelet är ju egentligen att det är så sjukt buggigt. Har ni t ex testat att backa in i en vägg med motorcykel? Då exploderar man. Det är skitkul när man har lootat i 20 min (där typ 1/20 hus har bra grejer, resten är typ lite pistol, lite ump och lite shotguns) och ska röra sig vidare. Eller när man helt plötsligt ramlar av motorcykeln och dör, från ingenstans?

Har aldrig backat in i en vägg och aldrig plötsligt ramlat av en motorcykel.
Fast jag har nog en spelstil som inte framkallar buggar så mycket. Speciellt när jag plöjt in över 1000h i arma3 och dess battle royale mod.

Vissa saker folk kallar buggar ser jag nog mer som en limitation av nuvarande spelmotor osv.

Visserligen har jag inte så många timmar i PUBG, men jag började precis spela det känns det som till skillnad från andra som spelat i flera månader.

svenbanan
2017-12-26, 05:36
Jag har spelat lite fortnite i julhelgen med min tolvårige systerson. Jag är inte så mycket för actionspel i vanliga fall. Men detta var faktiskt sjukt roligt. :D

Hela konceptet med att spelplanen blir mindre och mindre var nåt jag inte stött på tidigare.

Det enda som irriterade mig var att det inte finns nån tutorial eller nåt att börja med så man kan lära sig vad man faktiskt kan göra i spelet, och hur man gör det.

Att grafiken inte var supervärstig gjorde inte mig nånting. Då hade jag förmodligen inte kunnat spela detta eftersom min burk inte har nåt riktigt grafikkort för spel.

Agitator
2017-12-26, 06:35
Jag har spelat lite fortnite i julhelgen med min tolvårige systerson. Jag är inte så mycket för actionspel i vanliga fall. Men detta var faktiskt sjukt roligt. :D

Hela konceptet med att spelplanen blir mindre och mindre var nåt jag inte stött på tidigare.

Det enda som irriterade mig var att det inte finns nån tutorial eller nåt att börja med så man kan lära sig vad man faktiskt kan göra i spelet, och hur man gör det.

Att grafiken inte var supervärstig gjorde inte mig nånting. Då hade jag förmodligen inte kunnat spela detta eftersom min burk inte har nåt riktigt grafikkort för spel.

Konceptet är nog lättare att ta till sig i PUBG.
Fortnite är mycket mer saker än bara fps. Inte för att det är speciellt komplicerat.

Men PUBG är som CS med en cirkel som blir mindre och man skadas tills man dör ifall man är utanför cirkeln.
Så det snabbt mycket lättare att vänja sig vid PUBG eftersom alla känner till klassisk FPS.