handdator

Visa fullständig version : Nyårsproblem, HJÄLP (ny tråd)

osbu12
2017-11-06, 11:26
Hej!

Är en 20-årig kille och har för ungefär 2 månadar sedan börjat träffa en tjej som jag har börjat tycka om och hon säger att hon har känslor för mig också. Vi bor ungefär 2 h ifrån varandra så ses ungefär varannan helg. Nu börjar det närma sig jul och nyår och hon har börjat diskutera nyår och eftersom hon påstår att hon inte har någon att vara med på nyår så räknar hon med att jag ska vara med henne då. Vill vara med henne men problemet är att jag har bestämt att jag ska fira nyår med mina vänner och vi vill åka någonstans, inte överdrivet långt, blir förmodligen inom landet eller något utav grannländerna. Vi har alltså inte bokat något utan vet bara att vi ska fira tillsammans på annan plats än hemorten. Detta började jag diskutera med vännerna innan det blev något seriösare mellan mig och tjejen (vi är fortf bara på "g", inte tillsammans). Ingen av mina vänner har partner och därför blir det en "grabbresa" och känner inte direkt för att ta med tjejen då eftersom det är bara är vi killar, och tror inte direkt att mina vänner vill det heller vilket man kan förstå. Detta är vänner som jag träffar ofta och regelbundet. Hon säger att jag inte bryr mig om henne och lämnar henne ensam på nyår (vilket jag dock inte tror hon kommer bli utan känns mer som att hon inte försöker hitta någon att fira med. Kan tilläggas att hon inte har särskilt många vänner) Hon räknar även med att vi ska festa med massa tjejer om jag och vännerna åker bort och säger därför att jag prioriterar andra tjejer framför henne. Jag åker iväg för att festa med mina vänner, inga andra. Om mina singelvänner sedan bjuder in några tjejer till oss väl där och då så tycker hon att det är en självklarhet att jag ska säga ifrån att "nej vi ska inte ha några tjejer hos oss" annars är det respektlöst? och om mina vänner inte respekterar att jag säger det så är dom inga riktiga vänner enligt henne??
Kan tillägga också att hon mår dåligt förövrigt och har tydligen vart ensam på nyår förut och mått väldigt dåligt.

Vad tycker ni jag ska göra?

timoat
2017-11-06, 11:29
Sluta posta?

Petoria
2017-11-06, 11:49
Varför ny tråd?

ceejay
2017-11-06, 11:52
Därför att op tycker synd om tjejen och lade till
"Kan tillägga också att hon mår dåligt förövrigt och har tydligen vart ensam på nyår förut och mått väldigt dåligt."

Jaha, det är inte ditt ansvar att ta hand om hennes psyke. Du verkar bli guiltad.

ApexProcyon
2017-11-06, 12:39
Hennes sätt att föra fram sin önskan att fira nyår med dig på är mycket värre än att hon bara säger att hon vill fira nyår med dig.

Vänta bara tills hon blir bekväm med att köra med skuldkortet när relationen stabiliserat sig. Det här är hennes försiktiga fas där hon provar vattnet.

King Grub
2017-11-06, 12:55
En tråd räcker.