handdator

Visa fullständig version : Nyårsproblem, HJÄLP

osbu12
2017-11-06, 10:12
Hej!

Är en 20-årig kille som har träffat en tjej nu ett tag som jag har börjat tycka om och hon säger att hon har känslor för mig också. Nu börjar det ju närma sig jul och nyår och därför har hon börjat ta upp nyår och eftersom hon påstår att hon inte har någon att vara med på nyår så räknar hon med att jag ska vara med henne då. Vill vara med henne men problemet är att jag har bestämt att jag ska fira nyår med mina vänner och vi ska åka någonstans, detta bestämdes redan innan det blev något mellan mig och tjejen. Ingen av mina vänner har partner och därför blir det en "grabbresa" och känner inte direkt för att ta med tjejen då eftersom det är bara är vi killar, och tror inte direkt att mina vänner vill det heller vilket man kan förstå. Hon säger att jag inte bryr mig om henne och lämnar henne ensam på nyår (vilket jag dock inte tror hon kommer bli utan känns mer som att hon inte försöker hitta någon att fira med. Kan tilläggas att hon inte har särskilt många vänner) Hon räknar även med att vi ska festa med massa tjejer om jag och vännerna åker bort och säger därför att jag prioriterar andra tjejer framför henne. Jag åker iväg för att festa med mina vänner, inga andra. Om mina singelvänner sedan bjuder in några tjejer till oss väl där och då så tycker hon att det är en självklarhet att jag ska säga ifrån att "nej vi ska inte ha några tjejer hos oss" annars är det respektlöst? och om mina vänner inte respekterar att jag säger det så är dom inga riktiga vänner enligt henne??

Vad tycker ni att jag ska göra?

Shqypnia
2017-11-06, 10:14
Va inte en toffel. Åk med kompisarna.

xodd
2017-11-06, 10:23
Låter grymt needy, och om det nu är i början av ett förhållande så kanske man skall ta sig en fundering på hur det blir senare....?

Åk med polarna. Tjejen borde ha förståelse för en resa som är planerad sedan tidigare.

Leeee
2017-11-06, 10:30
Förklara att du redan betalat resan som ni planerat i 2 år (överdriv)
Om hon tycker det är rimligt att du skippar det är hon inte så bra flickvän skulle jag tycka

shadowfire
2017-11-06, 10:37
Jag hade nog gjort olika beroende på typ av resa och hur ofta man träffar vännerna.

Hade det varit vänner som jag hade träffat regelbundet, t.ex. festat med varje helg osv ändå, så hade jag lätt hoppat av resan och prioriterat tjejen istället, särskilt om det varit en riktigt bra tjej och om resan hade varit typ "åka Finlandsfärja och supa/göka", typ en sådan resa som man gör när man är singel och vill strula runt.

Föreställ dig omvänt; du har träffat en go tjej och ska vara hemma på nyår, men hon ska åka på Finlandsfärjan med sina singeltjejkompisar istället ;)

Hade det varit vänner som jag träffat mer sällan och där man nu bokat en dyr utlandsresa för att verkligen träffas och ha skoj, så hade jag prioriterat vännerna. Jag hade i sådana fall sett till att "fira lilla nyår" med tjejen några dagar innan och sett till att göra något fint för henne ändå.

morret
2017-11-06, 10:56
Jag som trodde att det skulle bjudas pommes på nyår :(

osbu12
2017-11-06, 10:58
Kan tillägga då att det är vänner jag umgås ofta med och vi har inte bokat nån resa eller nåt utan vet bara att vi ska fira tillsammans. Blir väl inom Sverige eller någon utav grannländerna. Jag och tjejen är inte tillsammans eller utan bara på "g" om det är väldigt väsentligt också. Hon mår heller inte särskilt bra förövrigt och har tydligen vart ensam på nyår förut och mått väldigt dåligt över det, hon säger nu att hon ska vara helt ensam detta året också men tror att hon hittar någon av fira med om hon bara försöker.

ceejay
2017-11-06, 11:00
En självklarhet att du ska göra det du planerat med vännerna.

Om du såg någon annan skriva denna text, vad skulle du ge för råd?

tumme
2017-11-06, 11:19
Åk med polarna. Finns tre slut på den situationen. Antingen lär hon sig att du ha ett eget liv, ni gör "slut" eller du blir en tofell som för evigt är ansvarig för att socialt underhålla henne. Tro mig den tredje är fan inte värt det.

Du kan fortfarande göra något fint med henne för att visa att du bryr dig dock.

Petoria
2017-11-06, 11:23
Du är 20, åk med dina vänner.

Wain
2017-11-06, 11:43
Kan tillägga då att det är vänner jag umgås ofta med och vi har inte bokat nån resa eller nåt utan vet bara att vi ska fira tillsammans. Blir väl inom Sverige eller någon utav grannländerna. Jag och tjejen är inte tillsammans eller utan bara på "g" om det är väldigt väsentligt också. Hon mår heller inte särskilt bra förövrigt och har tydligen vart ensam på nyår förut och mått väldigt dåligt över det, hon säger nu att hon ska vara helt ensam detta året också men tror att hon hittar någon av fira med om hon bara försöker.

Jag hade antingen valt tjejen eller dumpat henne.

svag74
2017-11-06, 12:20
Jag har varit ensam på nyår de senaste typ 10 åren - förstår inte vari problemet ligger :cool:
Jag antar att vissa kanske har större sociala behov :D

Langster
2017-11-06, 12:36
Antingen så vill du helst vara med henne på nyår eller så vill du helst åka finlandsbåt med polarna, supa och kanske hitta något ligg där. Så enkelt är det, den känslan du har nu kommer att fortsätta genom hela ert förhållande.

xan
2017-11-06, 15:54
Antingen så vill du helst vara med henne på nyår eller så vill du helst åka finlandsbåt med polarna, supa och kanske hitta något ligg där. Så enkelt är det, den känslan du har nu kommer att fortsätta genom hela ert förhållande.

Åker han på resan kan han få behålla både tjejen (som borde vara förstående) och vännerna, annars är det stor risk att vännerna bryter kontakt och stämplar TS som toffel av sällan skådat slag.

Jag hade åkt på resan och passat på att spela lite (betoning) på avundsjukan under tiden. ;)

pepplez
2017-11-06, 16:04
Låter ju som att du själv redan har bestämt dig, och tycker tjejen är lite larvig som inte låter dig åka. Syftet med tråden känns mer som ett sätt för dig att få ventilera dig och få höra att tjejen tänker fel.