Visa fullständig version : Instagram vs Facebook vs Twitter
trädgårdsmöbel
2017-10-12, 16:58
Det finns en uppsjö olika sociala medier, men dessa är de jag på rak arm kan namnet på. Vilken är bäst?
trädgårdsmöbel
2017-10-12, 16:59
Skulle vart en poll, men det blev ingen :)
Instagram. Mest bilder och inte massa överflödig skit.
Diomedea exulans
2017-10-12, 17:24
Facebook. Mest möjligheter, ingen begränsning (svor när jag märkte att Instagram har en begränsning på antal tecken).
Twitter - Oanvändbart och värdelöst.
Facebook - Ger för mycket påtvingade kontakter och kontaktförslag. Känner du den här skithögen som gick i din parallellklass på lågstadiet? Eller den här kusinen som du aldrig har träffat och heller förmodligen inte har något gemensamt med? Har man inte klaustrofobi sen tidigare så får man det här.
Instagram - Perfekt. Möjlighet att vara lagom anonym. Slipper de vänförslag man absolut bävar för. Och lätt att välja bort allt skräp.
Diomedea exulans
2017-10-12, 17:47
Instagram - Perfekt. Möjlighet att vara lagom anonym. Slipper de vänförslag man absolut bävar för. Och lätt att välja bort allt skräp.
Som sagt, begränsat antal tecken samt man kan inte komma åt skiten på datorn.
King Grub
2017-10-12, 17:49
Jag använder bara Facebook. Läser en del Twitter, men skriver knappt inget.
Som sagt, begränsat antal tecken samt man kan inte komma åt skiten på datorn.
Går att skriva rätt långa haranger. Hur mycket mer hade du behövt få plats med i ett inlägg? Jag har då aldrig fått platsbrist.
Twitter för nyheter
Instagram för fotografering
Facebook för chattande
Använder och gillar alla. Men använder bara FB messenger och nästan aldrig vanliga appen längre.
Diomedea exulans
2017-10-12, 17:51
Går att skriva rätt långa haranger. Hur mycket mer hade du behövt få plats med i ett inlägg? Jag har då aldrig fått platsbrist.
Mina haranger är some next level shit. Men för pöbeln räcker det kanske.
Det finns en uppsjö olika sociala medier, men dessa är de jag på rak arm kan namnet på. Vilken är bäst?
Jag har bara använt facebook och facebook kan du ju göra olika grupper för tex skolan, föreningar osv som är sjukt praktiska.
FB all the way!
Facebook - Ger för mycket påtvingade kontakter och kontaktförslag. Känner du den här skithögen som gick i din parallellklass på lågstadiet? Eller den här kusinen som du aldrig har träffat och heller förmodligen inte har något gemensamt med? Har man inte klaustrofobi sen tidigare så får man det här.
Jag rensar faktiskt bort en hel del, särskilt folk jag inte träffat eller haft kontakt med på väldigt länge (typ något år), plus att jag inte accepterar requests från folk jag inte umgås med längre.
På det sättet håller jag mig nere på ca 100-150 "vänner".
Vissa har ju nära 1000 eller tom flera tusen, det blir ju bara löjligt efter ett tag, jag har bara folk som finns i mitt liv "just nu" och/eller inom en snar framtid.
Snackar vi inte, träffas inte eller inte har någon form av kontakt på typ 2 år finns det ingen anledning att vara "kompisar" på facebook :P
Diomedea exulans
2017-10-12, 18:00
Jag använder bara Instagram för att jag vill att min syrra ska se mina grejer, och min syrra är för fin för Facebook. Hon tar jätteilla vid sig om jag påstår att hon tycker att hon är "för fin", men hon har sagt att hon inte har Facebook för att folk "lägger upp en massa skit", vilket enligt min mening är exakt samma sak som att tycka att man är för fin för det.
Mina haranger är some next level shit. Men för pöbeln räcker det kanske.
Sakta i backarna nu, drängen. Insinuerar du att jag skulle tillhöra pöbeln medan du därnere på obygden, badandes i tidelag och påtända krösamajor, skulle vara av finare art? :MrT:
Pudzianovski
2017-10-12, 18:17
Instagram. FB och Twitter är bara massa text som för det mesta är totalt intressant.
King Grub
2017-10-12, 18:17
Är det inte så att flest vänner på Facebook vinner sociala medier? Eller är det flest följare på Instagram?
Jag rensar faktiskt bort en hel del, särskilt folk jag inte träffat eller haft kontakt med på väldigt länge (typ något år), plus att jag inte accepterar requests från folk jag inte umgås med längre.
På det sättet håller jag mig nere på ca 100-150 "vänner".
Vissa har ju nära 1000 eller tom flera tusen, det blir ju bara löjligt efter ett tag, jag har bara folk som finns i mitt liv "just nu" och/eller inom en snar framtid.
Snackar vi inte, träffas inte eller inte har någon form av kontakt på typ 2 år finns det ingen anledning att vara "kompisar" på facebook :P
Fejjan funkar säkert bra, men har man som jag aldrig deltagit där måste man fortsätta att vara fientligt inställd. :d
MasterChief
2017-10-12, 18:19
Instagram. FB och Twitter är bara massa text som för det mesta är totalt intressant.
Totalt intressant.
Totalt.
Diomedea exulans
2017-10-12, 18:21
Sakta i backarna nu, drängen. Insinuerar du att jag skulle tillhöra pöbeln medan du därnere på obygden, badandes i tidelag och påtända krösamajor, skulle vara av finare art? :MrT:
Absolut. Jag garanterar t ex att jag latar mig mer än du, ett solklart tecken på högre klass.
Totalt intressant.
Totalt.
Skaffa intressanta vänner.
vicarious
2017-10-12, 18:22
Instagram är mest underhållande. Roligare att se bilder eller videoklipp än att läsa 140 tecken.
Facebook mest praktiskt för att hålla kontakt med bekanta och stalka folk. Annars är det aids. Folk som delar och sprider massa skit.
MasterChief
2017-10-12, 18:23
=Diomedea exulans;7835738
Skaffa intressanta vänner.
Skaffa läsförståelse.
;-)
Absolut. Jag garanterar t ex att jag latar mig mer än du, ett solklart tecken på högre klass.
Inte en chans. Du pippar garanterat oftare vilket förstås är det utslagsgivande tecknet på ohämmad pöbelmentalitet.
Diomedea exulans
2017-10-12, 18:27
Skaffa läsförståelse.
;-)
Jaha, du kanske tänker på reklam och sånt? Är det verkligen det "mest"? Har fått uppfattningen att vännernas inlägg dominerar.
Shqypnia
2017-10-12, 18:27
Twitter har väl aldrig varit "inne" i Sverige? Känns mest som något kändisar och journalister använder.
Facebook är jävligt bra för att hålla kontakten och hålla sig uppdaterat om allt och alla.
Instagram är mysig, i synnerhet sedan stories kom in i bilden.
Totalt intressant.
Totalt.
Var snäll nu :d
MasterChief
2017-10-12, 19:20
Jaha, du kanske tänker på reklam och sånt? Är det verkligen det "mest"? Har fått uppfattningen att vännernas inlägg dominerar.
Pudzi skrev garanterat fel. Ett ganska roligt fel. Han menar såklart totalt ointressant.
Tyckte det blev lite kul. Ingen säger totalt intressant.
Diomedea exulans
2017-10-12, 19:22
Pudzi skrev garanterat fel. Ett ganska roligt fel. Han menar såklart totalt ointressant.
Tyckte det blev lite kul. Ingen säger totalt intressant.
Nu fattar jag!
Jag tar mitt missförstånd som ett tecken på att min deff börjar gå bra. Jag verkar sakna näring i hjärnan.
MasterChief
2017-10-12, 19:25
nu fattar jag!
Jag tar mitt missförstånd som ett tecken på att min deff börjar gå bra. Jag verkar sakna näring i hjärnan.
:d
Pudzianovski
2017-10-12, 19:31
Totalt intressant.
Totalt.
:d Blev visst fel. Ni fattar ju.
Pudzianovski
2017-10-12, 19:32
"Totalt intressant" är det nya. Jag är inne/cool/down with the kids och sätter en trend eller nåt.
"Totalt intressant" är det nya. Jag är inne/cool/down with the kids och sätter en trend eller nåt.
Inom en snar framtid (pun not intended)
Urg-EqR-pHc
ApexProcyon
2017-10-12, 20:07
Jag använder inget men spontant så känns det som att Facebook är det sämsta alternativet. Främst på grund av godtycklig censur men även allmän respektlöshet mot människors integritet.
VK har övervägts men det är inget jag har kommit igång med.
Kollar instagram dagligen men sällan fb. Mycket delningar likes och väldigt lite innehåll på fb.
Skickat från min D5803 via Tapatalk
Aldrig brytt mig om Instagram, Facebook har många bra funktioner som grupper, chatten, evegemang och stalka personer. Twitter sitter jag mest kikar lite då och då.
trädgårdsmöbel
2017-10-12, 21:06
Jag gillar att haschtagga på Instagram, det har inte roat någon annan vad jag märkt, men jag roar mig själv med att haschtagga konstiga saker.
Jag gillar att haschtagga på Instagram, det har inte roat någon annan vad jag märkt, men jag roar mig själv med att haschtagga konstiga saker.
Jag har roat mig med att tagga in kändisar och folk jag inte känner i flödet till ofräscha poster. Eller försökt skapa osämja genom att tagga in folk på olustiga sätt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.