Visa fullständig version : Slutat snusa, vill småäta istället (men vad?)
SirreASDF
2017-09-27, 12:58
Hej, jag är i processen att sluta snusa (eller i alla fall ta en paus) mest för att se hur det påverkar min hunger, då jag idag äter alldeles för dåligt.
Så, förslag på vad jag kan småäta under dagarna (kontorsjobb) istället för att snusa?
Gärna rikt på kcal och helst relativt proteinrikt, men inget måste.. Viktigaste är väl typ att det är relativt billigt och går att äta med fingrarna medan man jobbar vid en dator..
King Grub
2017-09-27, 13:00
Nötter, mandlar, beef jerky, torkad frukt.
vicarious
2017-09-27, 13:06
Proteinbars och kaffe. Vinnande kombination.
Cornishons, rostade och saltade pumpakärnor från Lidl.
Proteinbars och kaffe. Vinnande kombination.MMhhhh. Doppa proteinbars i svart kaffe... *drool*
Sluta bara hårt och medvetet. Jag slutade från ena dagen till nästa. Gav fan i att ändra någonting annat. Inget ätande eller plåster. Inga hjälpmedel. Första dagarna funderade jag på om det inte vore enklare att köra bilen jättefort mot en bergvägg och oftast hade jag liknande humör som Michael Douglas i Falling Down (Coca Cola scenen känns bekant).
Någon vecka senare börjar symptomen avta och efter en månad eller två handlar det bara om disciplin. Den disciplinen kommer du behöva ha resten av livet. Suget försvinner aldrig. Jag föll tillbaks i bruket nära 2 år senare efter en livsförändring.
Skapa inte en ny vana eller beroende, vill du kan du sluta ändå, annars kommer du inte lyckas oavsett vad du äter eller handlar på apoteket.
Lycka till.
Sluta bara hårt och medvetet. Jag slutade från ena dagen till nästa. Gav fan i att ändra någonting annat. Inget ätande eller plåster. Inga hjälpmedel. Första dagarna funderade jag på om det inte vore enklare att köra bilen jättefort mot en bergvägg och oftast hade jag liknande humör som Michael Douglas i Falling Down (Coca Cola scenen känns bekant).
Någon vecka senare börjar symptomen avta och efter en månad eller två handlar det bara om disciplin. Den disciplinen kommer du behöva ha resten av livet. Suget försvinner aldrig. Jag föll tillbaks i bruket nära 2 år senare efter en livsförändring.
Skapa inte en ny vana eller beroende, vill du kan du sluta ändå, annars kommer du inte lyckas oavsett vad du äter eller handlar på apoteket.
Lycka till.
Om man har jobb och familj att sköta så är det väl smart att successivt trappa ur och använda hjälpmedel?
Lycka till.
Läste du hans inlägg? Det var ju för att äta mer han tänkte sluta, inte för slutandets skull...
Om man har jobb och familj att sköta så är det väl smart att successivt trappa ur och använda hjälpmedel?
Jag tror att succesiv nedtrappning är svårare att fullfölja och lyckas med, humör och irritationen påverkas ändå. Jag har inte klarat av det de gånger jag försökt. Att sluta tvärt lyckades jag med efter 16 års i snusande. Det sitter bara i huvudet om man lyckas eller ej.
Läste du hans inlägg? Det var ju för att äta mer han tänkte sluta, inte för slutandets skull...
Det stämmer att jag missade lite av budskapet, samtidigt som jag inte tror på att ersätta beroendet. Det borde fungera bättre att sluta snusa och äta mer mat ändå.
Choklad, nötter (tänk på allergiker om ni delar utrustning och att jordnötter är luftburna) frukt, vindruvor fikon körsbär clementin, ölkorv, finns torkad/saltad skinka i olika former som kan stå varmt. Tictac. Sesamkakor.
wannabeebiff
2017-10-10, 14:55
är i samma tankar, tänker sluta snusa för att se om jag får i mig mer mat
behöver också tips på saker att äta som inte är så förbaskat dyra och är kaloririka
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.