Visa fullständig version : Någon som sitter på bra kostschema?
K2 Jeppe
2017-08-27, 19:09
Tjena! Är 20 bast och är 183cm lång, väger runt 83-84kg.
Nuvarande max lyft:
Bänkpress:65kgx8
Marklyft:145kgx1
Squats:70kgx8
Någon som har ett kostschema att dela med sig? Typ vad jag ska äta till frukost, middag, lunch, kvällsmat och emellan dessa tider. Vill ju givetvis bygga muskler, behöver inte ligga på mke kaloriöverskott då jag redan har en del fett på mig.
Behövs inte. Ät nyttig mat enligt typ kostcirkeln och minst 2g protein per kilo kroppsvikt och dag.
K2 Jeppe
2017-08-27, 21:22
Behövs inte. Ät nyttig mat enligt typ kostcirkeln och minst 2g protein per kilo kroppsvikt och dag.
Jo men då jag inte är så insatt är det svårt att avgöra om en produkt är bra eller dålig, så jag skulle slippa lägga ner massa tid o research på diverse produkter. Men får väl ta och göra det ändå, tack för tipset *gah!*
Vad för produkter menar du? Om du behöver proteinpulver för att nå upp i 2g per kg kv så är det bara att köpa från något stort företag, t ex MM Sports som äger forumet. När det gäller tillskott hade jag inte lagt pengar på något annat än kreatin och det finns också där.
King Grub
2017-08-27, 21:40
Vill du ha ett individbaserat kostupplägg är det nog ingen som gör ett sådant gratis.
Ja är ingen kostexpert men jag äter ungefär såhär:
Frukost: Omelett och kvarg + lite musli + en multivitamintablett (en sån där vanlig man köper på Ica)
(15 km cykling till jobbet)
Lunch: Kött/köttfärssås/kyckling/fisk eller ibland korv (sån med rejält med kött i) + Keso + grönsaker
(15 km cykling hem från jobbet)
Middag: Ungefär som lunch fast äter potatis/ris/pasta istället för keso. Anpassar portionen så att det blir rejält med kött och lite mindre av kolhydratsdelen.
(ca 60 min styrketräning)
Efter träning: Proteinshake + kreatin
Kvällsmål: En skiva knäckebröd med keso och två kokta ägg
Dricker bara vatten till maten.
Så ser en typisk vardag ut. På helgen kan det slinka ner nån öl och ett glas vin och ibland nån liten bit efterrätt också.
Kommentera gärna! :-)
DieErste
2017-08-27, 22:26
Jo men då jag inte är så insatt är det svårt att avgöra om en produkt är bra eller dålig, så jag skulle slippa lägga ner massa tid o research på diverse produkter. Men får väl ta och göra det ändå, tack för tipset *gah!*
http://www.styrkelabbet.se/nyttig-bra-mat/
Lägg dig runt 2-2,5g protein/kg kroppsvikt, 0,5-1g fett/kg kroppsvikt och resten kolhydrater.
Du kan ju ta och räkna lite på det så du får ett hum om vad det kan innebära i ditt fall sen käka något liknande :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.