handdator

Visa fullständig version : Dallas McCarver död.

PatekPhillipe
2017-08-22, 15:18
Från RXMuscle.com

"BREAKING NEWS: According to several highly credible sources, we sadly report that Dallas McCarver passed away a few hours ago. We are awaiting further details (as they are mixed) but we can confirm that Dallas is no longer with us."

https://www.reddit.com/r/bodybuilding/comments/6vb3wt/dallas_mccarver_has_passed_away_according_to/

ccm
2017-08-22, 15:36
Tragiskt. Han var väl 26 år gammal? Det var ju inte så länge sedan han kollapsade på scenen... Det kanske inte hade något med det här att göra, men ändå.

RassK
2017-08-22, 15:37
Too big for this world!

ceejay
2017-08-22, 15:38
Damn.

Bushwick Bill
2017-08-22, 15:39
Wtf. Kanske inte helt oväntat dock. Kollapsade inte han på scenen nyligen också?

Sjukt ändå att han för 17 timmar sen laddade upp ett klipp på instagram när han reppar hantelpress med "160s"

King Grub
2017-08-22, 15:43
Det sägs att han satte i halsen och kvävdes till döds.

Osvold
2017-08-22, 15:57
Om Tolkia kunde rätta rubriken till "kroppsbyggare dog av för mycket protein"

King Grub
2017-08-22, 16:01
Bekräftat av hans kyrka http://twitter.com/Independisciple/status/899960193915785217

aryaa
2017-08-22, 16:02
Fyfan.. *mini

xan
2017-08-22, 16:30
Det sägs att han satte i halsen och kvävdes till döds.

Fy fan vilket öde, om det nu stämmer.

Crillle
2017-08-22, 16:38
Satte i halsen och kvävdes. Bekräftat av Aaron Singerman

Verkligen tragiskt

MRcuho3QEY8

panzerpig
2017-08-22, 17:18
Jösses, tragiskt och märkligt. Undrar vad han åt

Cooks
2017-08-22, 17:19
Jösses, tragiskt och märkligt. Undrar vad han åt

Gains.

Diomedea exulans
2017-08-22, 17:21
Så det var inte en dopingrelaterad död?

King Grub
2017-08-22, 17:23
Jag tror inte kvävning på grund av att något fastnar i matstrupen är relaterat till steroider.

Carlo Fatface
2017-08-22, 17:25
Man väntar bara till hur mainstream-media kommer vinkla det..

Crillle
2017-08-22, 17:30
Jag tror inte kvävning på grund av att något fastnar i matstrupen är relaterat till steroider.

Nej precis. Om det inte va en grabbnäve ryssar:naughty: den va dålig ja vet

Diomedea exulans
2017-08-22, 17:32
Jag tror det är relaterat till träningen iallafall. Byggare av den kalibern öser nog i sig mat utan att ta sig tid att tugga ordentligt.

xan
2017-08-22, 17:42
Jag tror det är relaterat till träningen iallafall. Byggare av den kalibern öser nog i sig mat utan att ta sig tid att tugga ordentligt.

Ja? Kanske var det därför han kvävdes?

Bärsärk
2017-08-22, 17:42

Tvärt om, byggare brukar äta saker utan tuggmotstånd för det är lättare för käkarna. Ska du få i dig 6-8 tusen kcal fördelat över 8 måltider så kan du ju inte äta saker som gör så du får sitta och tugga allt för mycket.

Fy fan vad tragiskt, jag har aldrig hört om någon som dött genom att sätta i halsen? Måste vara sjukt ovanligt vid vuxen ålder om man är helt frisk.

High1ander
2017-08-22, 17:46

Kan ju varit kyckling som fått käka anabola...

Bärsärk
2017-08-22, 17:54
Ägaren av de bolaget han var sponsrad av sa att han hittades med ansiktet neråt i köket, låter som att de borde ha gått ganska fort? Jag menar om man känner att man börjar kvävas så lever man väl om en del, eventuellt springer till nån granne eller försöker ringa 112.

Vad ska man göra i hans situation ens? Går det slänga sig på mage och hoppas man inte krossar alla revbenen?

An Iron Soul
2017-08-22, 17:56
Vissa människor har verkligen för mycket fritid. Visa lite respekt.
Ni borde få en örfil, en reality check. Vi pratar om en 26 årig kille som med en ganska stor sannolikhet dött en mycket plågsam död.

Om ni inte har något att bidra med i tråden kan ni lika gärna strunta i att göra ett inlägg.
Ni gör bara bort er själva genom att bete er på det sättet ni gör. Extremt omoget, i mina ögon t.o.m oförlåtligt.

Jag följer inte dagens bodybuilding scen men är bekant med namnet och har sett Dallas på diverse tidningsomslag.
Jag hoppas innerligt att det var en tragiskt olyckshändelse som orsakade hans död.
Och att det inte var steroider eller någon livsfarlig lek med kroppens vätskebalans i kombination med ett e.v medfödd sjukdom.

R.I.P Dallas.

VINGTOR
2017-08-22, 18:02
Visa lite respekt för fan! Sitt för helvete inte och försök göra er lustiga över en annan människas död! Fan, tänk om det hade varit eran egen bror?

Tvåa tydligen..

Vila i frid.

xan
2017-08-22, 18:13
Ägaren av de bolaget han var sponsrad av sa att han hittades med ansiktet neråt i köket, låter som att de borde ha gått ganska fort? Jag menar om man känner att man börjar kvävas så lever man väl om en del, eventuellt springer till nån granne eller försöker ringa 112.

Vad ska man göra i hans situation ens? Går det slänga sig på mage och hoppas man inte krossar alla revbenen?

Om man andas ut och sedan sätter en stor bit i halsen under inandningen och inte lyckas hosta upp den så har man inte många sekunder på sig innan man svimmar.

Tristan1
2017-08-22, 18:16
Fyfan va sjukt grabbar :( gillade verkligen den här killen

Rip

Perramja
2017-08-22, 18:27
Usch vad tråkigt stackars pojk 😞

vicarious
2017-08-22, 18:47
Jättetråkigt :( Vila i frid.

Känns sjukt. Satt för inte länge sen och kollade hans senaste klipp och stories på Instagram.

King Grub
2017-08-22, 18:50
http://i.imgur.com/3lAvOTV.jpg

Woodrow
2017-08-22, 18:50
Jättetråkigt :( Vila i frid.

Känns sjukt. Satt för inte länge sen och kollade hans senaste klipp och stories på Instagram.

Så vidrigt. Livet/naturen är så grym.

Filipb
2017-08-22, 18:53

Häng över en stolsrygg (ev kanten av ryggen) med solar plexus och pressa hastigt ned, likt en hand hade pressat om du fått hjälp av en annan. Hoppas du förstår vad jag menar

King Grub
2017-08-22, 18:54
Är nog svårare om man har en så massiv bröstkorg.

Dåren
2017-08-22, 19:04
Så väldigt sorgligt när en människa dör så ung.

svenbanan
2017-08-22, 19:10
Trist.

Någon skrev tidigare att de trodde han dött en plågsam död. Jag tror inte det är så plågsamt att kvävas.

Det är ju samma sak som att hålla andan i två minuter (vilket inte är plågsamt) och sedan när man precis måste andas så får man inte i sig nåt syre. Då är det ju säkerligen inte lång tid kvar innan man svimmar. Så det är väl förmodligen enbart den sista halvminuten som eventuellt är plågsam.

King Grub
2017-08-22, 19:13
Det är säkert kortvarigt. Men ändå. Irritation som övergår i panik som övergår i ångest när man inser att man inte får bort det och kommer att dö.

Diomedea exulans
2017-08-22, 19:14
Jag tycker det är sjukt obehagligt att hålla andan länge, jag skulle inte kalla det för en mild död.

Bärsärk
2017-08-22, 19:26
Om man andas ut och sedan sätter en stor bit i halsen under inandningen och inte lyckas hosta upp den så har man inte många sekunder på sig innan man svimmar.

Haha fan du anar inte hur ofta jag brukar göra det där fast sen brukar jag kunna fräsa ut maten genom näsan istället.

Häng över en stolsrygg (ev kanten av ryggen) med solar plexus och pressa hastigt ned, likt en hand hade pressat om du fått hjälp av en annan. Hoppas du förstår vad jag menar

Tack, det låter plågsamt men det är klart om man håller på och kvävs så...

Mats J
2017-08-22, 19:34
Jag satt en kycklingbit i halsen i våras och kan säga att det var extremt obehagligt, paniken var obeskrivlig när jag inte fick luft och inte heller lyckades få upp kycklingen. I en sista kraftigt harkling lossnade den. Svetten sprutade och hjärtat slog max. Totalt vidrigt och hade inte många sekunder till på mig innan jag skulle svimmat. Var inte som att hålla andan!

Bärsärk
2017-08-22, 19:37
Jag satt en kycklingbit i halsen i våras och kan säga att det var extremt obehagligt, paniken var obeskrivlig när jag inte fick luft och inte heller lyckades få upp kycklingen. I en sista kraftigt harkling lossnade den. Svetten sprutade och hjärtat slog max. Totalt vidrigt och hade inte många sekunder till på mig innan jag skulle svimmat. Var inte som att hålla andan!

Man är en idiot om man tror att det är som att hålla andan, det är ju samma sak som vattentortyr, folk tror att "Ja men det är väl bara hålla andan"

Ehm, ja nej riktigt så enkelt är det ju inte. Man vet inte hur illa det är förens man upplevt det

svenbanan
2017-08-22, 20:38
Man är också en idiot om man inte klarar av att läsa innantill...

Det jag skrev om var hur plågsamt det är. Det har ingenting att göra med hur mycket dödsångest man har eller hur obehagligt man tycker det är att hålla andan.

Det gör inte fysiskt ont att hålla andan.

Vattentortyr är en helt annan femma och har inte så stora likheter med detta.

Det är såklart inte skönt att kvävas. Men om man snackar om plågsamma sätt att dö så kommer det nog inte särskilt högt upp på listan. Det är ju trots allt möjligt att hålla andan tills man nästan svimmar utan att man får ont någonstans. Jag tror inte det kommer en plötslig smärta de sista fåtalet sekunder efter det.

Notera (igen) att jag inte pratar alls om hurpass mentalt jobbigt det rimligtvis är dessa minuter då man är medveten om att man kommer kvävas ifall man inte lyckas hosta upp kycklingbiten.

Cuttan
2017-08-22, 20:50
ush va tråkigt å höra, det var ju för tidigt det där :(

R.I.P Dallas

Wormzie
2017-08-22, 20:50
Rip.

Lipservice
2017-08-22, 21:06
Tragiskt. Vila i frid.

Isseman
2017-08-22, 21:09

Har också varit med om det. Pizza + öl med grabbarna, skrek till av skratt och när jag andades in åkte en stor bit pizza ned och fastnade i halsen. En polare lyckades till sist göra "heimlich" på mig så det lossade. Paniken var bland det värsta jag vart med om. Gick inte andas det minsta, jag tänkte "nu är det kört".

RIP.

Shqypnia
2017-08-22, 21:26
Så ung. Vila i frid! Tragiskt.

Arne Persson
2017-08-23, 06:37
Detta är en av anledningarna till att jag lär ut både HLR och Heimlich Manöver mm på mina kurser...

delta_mats
2017-08-23, 08:37
Satte en riktigt sladdrig entrecote i halsen för några år sedan. En stor bit som jag försökte svälja ner, när jag inte fick ner den försökte jag skölja ner med vatten men det kom bara upp genom munnen.
Så jag ställde mig upp och visade min bordsdam att göra heimlich manöver på mig. Fick inte upp den fortfarande och en annan person kom och tog över då min dam fick panik, efter en liten stund så hostade jag upp köttbiten och då var paniken nära. Hann tänka tanken att ambulansen inte skulle hinna dit på långa vägar innan jag kvävts till döds. Tänkte även att bryta mig loss och kasta mig med ryggen mot en vägg då han som tog över var så klen i sina ryckningar.
Hade lite problem att äta ensam en tid efteråt faktiskt.

Klein
2017-08-23, 09:30
De gånger jag satt i halsen har det alltid varit för att en sena fastnat i munnen och hållit kvar köttet i halsen. Enda lösningen är att dra upp köttet i senan.

KlopFer
2017-08-23, 10:25
Hur fan äter ni :D

Matsa
2017-08-23, 10:29
Usch, vilken tragedi.

dluddeckens
2017-08-23, 10:50
Detta är en av anledningarna till att jag lär ut både HLR och Heimlich Manöver mm på mina kurser...

Hjälper föga om man själv sätter i halsen...

Oehört tragiskt med Dallas.

Shqypnia
2017-08-23, 10:54
Hjälper föga om man själv sätter i halsen...

Oehört tragiskt med Dallas.

Enligt hans flickvän ska han ha sagt "Jag älskar dig.. Bye..". Tror inte han var ensam.

Grahn
2017-08-23, 10:55
Enligt hans flickvän ska han ha sagt "Jag älskar dig.. Bye..". Tror inte han var ensam.

Det sista han sa var inte nödvändigtvis något han sa till någon i rummet innan han tog en tugga.

andeem
2017-08-23, 11:03
Jag visste väl att det fanns ytterligare en uppsida med att ersätta ensamma måltider med shakes.

Shqypnia
2017-08-23, 11:06
Det sista han sa var inte nödvändigtvis något han sa till någon i rummet innan han tog en tugga.

Sant. Jag tolkade det dock som att han sa det i samma ögonblick.

xan
2017-08-23, 11:28

På telefon ja? Eller va?

Grahn
2017-08-23, 11:30
På telefon ja? Eller va?

Eller när hon gick hemifrån, han hittades ensam i sitt kök tror jag det stod.

King Grub
2017-08-23, 13:29
Om det stämmer är inte 100 %, men det senaste säger att han dog av en insulinöverdos och drabbades av hypoglykemi under måltiden.

30 iu insulin till varje måltid så leker man kanske lite farligt med blodsockret.

MackeJuve
2017-08-23, 13:36
Sinnessjukt bra byggarnamn hur som helst, McCarver.

Osvold
2017-08-23, 13:36
"Living the dream" "Be the best you, you can possibly be"

dluddeckens
2017-08-23, 13:38

Baserat på vad jag läst tror jag att han var ensam.

PsykopatVegan
2017-08-23, 16:53
Svimmar lite när som , forsar blod ur näsan vid intervjuer.

Inget med dopningen att göra detta. moviiing on, knapring on.
Hjärtattack, insulinfall när ha åt och rest is story

Kommer sörja honom på samma sätt som jag sörjer andra egotistiska drogmissbrukare

King Grub
2017-08-23, 17:09
TMZ Sports has obtained the Dallas McCarver 911 call -- made by a friend who found the 26-year-old bodybuilder passed out in his apartment ... after apparently choking on food.

The friend tried like hell to help McCarver -- performing CPR and other lifesaving maneuvers -- but he wasn't able to bring him back.

The friend says McCarver had been taking Insulin -- and suggested he may have collapsed because of a medical condition related to the medicine, which usually treats diabetes.

http://tmz.com/#!article/2017/08/23/dallas-mccarver-911-insulin-choking/

King Grub
2017-08-23, 17:10
Antagligen inte något vanligt fall av att sätta i halsen, alltså. Så det var nog dopningsrelaterat i alla fall.

PsykopatVegan
2017-08-23, 17:24
Antagligen inte något vanligt fall av att sätta i halsen, alltså. Så det var nog dopningsrelaterat i alla fall.

Jag ska erkänna en sak. Jag är fruktansvärt skadeglad.
Så fruktansvärt trött på människor som predikar ut till vrlden sin egen trasiga logiska rättfärdigande för att trycka i sig substanser.

Kolla upp i litteraturen hur alla missbrukare förminskar rislerna i sitt huvud för att få sig själva att må bättre. Steroider är INGET undantag

Bärsärk
2017-08-23, 18:33
Jag vet inte hur det fungerar i USA men all information av vad han dog av är ju sådant som folk på sjukhuset och närmast sörjande får reda på först efter en obduktion.

OM någon journalist på nätet har fått reda på det så är det väldigt tragiskt, den informationen ska ju inte kunna komma ut.

Jag vet inte hur trovärdig TMZ är som källa...

kaspen
2017-08-23, 18:35
Jag vet inte hur det fungerar i USA men all information av vad han dog av är ju sådant som folk på sjukhuset och närmast sörjande får reda på först efter en obduktion.

OM någon journalist på nätet har fått reda på det så är det väldigt tragiskt, den informationen ska ju inte kunna komma ut.

Jag vet inte hur trovärdig TMZ är som källa...

De har väldigt ofta rätt.

Bärsärk
2017-08-23, 18:39
De har väldigt ofta rätt.

Vilket är märkligt, hur kan TMZ veta vad som händer bakom låsta dörrar? Läcka ifrån sjukhuset? Att inte sjukhuset ser allvarligare på sånt.

King Grub
2017-08-23, 18:40
Dom är nästan alltid först med dödsfall bland kändisar och orsakerna till dödsfallen, och oftast har dom rätt.

kaspen
2017-08-23, 18:41
Vilket är märkligt, hur kan TMZ veta vad som händer bakom låsta dörrar? Läcka ifrån sjukhuset? Att inte sjukhuset ser allvarligare på sånt.

Dom betalar bra för information.

xan
2017-08-23, 21:01

Troligtvis någon bekant som pratat med personens närmsta vänner.

King Grub
2017-08-23, 21:03
Dom har ju själva 911-samtalet. Finns att lyssna på på sidan jag länkade till.

PsykopatVegan
2017-08-23, 21:17
Nu vet jag att den här branschen/kretsen inte är den mest kritiskt tänkande som finns men redan igår pumpades det ju ut en del videosar om att alla dessa dödsfall inte har något att göra med steroider och substanser. Ingenting alls.

Samma psykologi bakom det som det var bakom alla dessa påstående om att anabola inte ger ett övertag, nästan tvärtom, tar man steroider måste man träna hårdare.
Nu har det kommit ut ett antal studier som pekar på att steroider gör att man växer så om man ligger hemma och kollar på Dr Phil.

Efter ett antal år med styrketräning i bagaget kan jag bara konstatera att de flesta "fördomarna" stämde. Narcissister med ofta inte så hög intelligens som bodybuildar.
Man ska ofta lita på fördomar

Grahn
2017-08-24, 06:30
Men den stora frågan då, är narcissister värre än psykopater?

Carvers dödsfall har iaf bidragit till att fler av oss vet hur man ska hantera att sätta i halsen om man är ensam, sant eller icke.

PsykopatVegan
2017-08-24, 13:03
Men den stora frågan då, är narcissister värre än psykopater?

Carvers dödsfall har iaf bidragit till att fler av oss vet hur man ska hantera att sätta i halsen om man är ensam, sant eller icke.

Man tar insulinet efter man sätter i halsen?

vicarious
2017-08-24, 13:47
http://tmz.com/#!article/2017/08/23/dallas-mccarver-911-insulin-choking/

Är det Josh Lenartowicz vi hör? Svårt att höra allt som sägs med den accenten.

- Whats going on there?
- It's my friend, he's passed out, he's dead - I don't know whats going on. I cant get him back
- OK, where's your friend?
- He's at home, passed out on the ground, been trying to rescuscitate him. He wont come back.
- Is he breathing?
- No, he's not at all. He's blue. He just had his insulin. Every time I do mouth to mouth its like there's something in his throat. I can't roll him over and get it out. He just ?????
- Is anything coming up? .. when you give him the ????
- No. There just ?????
- ????????
- I found him face down, there's blood on the floor. Blood from ???? and nose?
- OK, and you dont know how long he's been there?
- Maybe.. Im getting 30 minutes, 40 minutes. Maybe.. maybe. Between 10 and 30 minutes.

PsykopatVegan
2017-08-24, 13:56
Är det Josh Lenartowicz vi hör? Svårt att höra allt som sägs med den accenten.

- Whats going on there?
- It's my friend, he's passed out, he's dead - I don't know whats going on. I cant get him back
- OK, where's your friend?
- He's at home, passed out on the ground, been trying to rescuscitate him. He wont come back.
- Is he breathing?
- No, he's not at all. He's blue. He just had his insulin. Every time I do mouth to mouth its like there's something in his throat. I can't roll him over and get it out. He just ?????
- Is anything coming up? .. when you give him the ????
- No. There just ?????
- ????????
- I found him face down, there's blood on the floor. Blood from ???? and nose?
- OK, and you dont know how long he's been there?
- Maybe.. Im getting 30 minutes, 40 minutes. Maybe.. maybe. Between 10 and 30 minutes.

"He just had his insulin", säger det, kan inte lita på köttilverkarna i dagens samhälle, så mycket insulin i biffen. *whatever**screwy*:smash::hbang:

Old Nick
2017-08-24, 14:04
Jag menar om man känner att man börjar kvävas så lever man väl om en del, eventuellt springer till nån granne eller försöker ringa 112.

Inte alls säkert. En arbetskamrat till mig satte i halsen under en middag med jobbet. Hon gjorde absolut ingenting. Hon bara frös fast. Satt alldeles blickstilla med uppspärrade ögon, och hade förmodligen ramlat ihop död om inte en i sällskapet begripit vad som hände. Han sprang runt bordet och gjorde en hemlich. Vi som satt närmast fattade ingenting förrän det var över.