handdator

Visa fullständig version : Lektråd: Gissa varför personen ovan har valt sitt användarnamn

Diomedea exulans
2017-08-04, 18:31
Den här tråden kan bli lite rörig, men vi testar. Regler:

1) Du ska gissa varför personen som skrivit det senaste inlägget i tråden har valt det användarnamn personen har.

2) Om personen som skrev det senaste inlägget redan fått anledningen till sitt namn avslöjat så får man inte fortsätta gissa, det skulle göra att tråden blev full av onödiga inlägg.

3) Finns ingen person i tråden vars namnbetydelse inte avslöjats får man välja vilken användare som helst, och gissa på dennes namn istället.

4) Efter du har gissat så får personen om den vill säga om du har rätt eller fel. Är svaret fel får personen om den vill avslöja det rätta svaret, men denne får också låta bli.

Enligt regel nr 3) så gissar jag att trädgårdsmöbel valt sitt namn eftersom han vill heta något man associerar till grå, svensk vardag.

stridis
2017-08-04, 18:36
Dio. ex. är vandringsalbatross och han valde det för albatross alternativet i polls är så honom?

Bandid0
2017-08-04, 18:40
Stridis låter som ett namn valt för att han heter Strid eller dylikt i efternamn.

Diomedea exulans
2017-08-04, 18:46
Dio. ex. är vandringsalbatross och han valde det för albatross alternativet i polls är så honom?

Inte för att det är så "jag", utan för att jag ville heta något typiskt kolo-aktigt!

stridis
2017-08-04, 18:47
Stridis låter som ett namn valt för att han heter Strid eller dylikt i efternamn.

Egentligen för att det var mitt fighting-nick. Men å andra sidan så kom det till för att jag heter Strid i efternamn så ok då.

dream_theater_
2017-08-04, 18:55
Bandid0 för att han är en tjuv helt klart.

ApexProcyon
2017-08-04, 18:56

Gängmedlem eller bandit. Eventuellt bov som ville klättra upp i rang online.

Gillar bandet Dream Theater väldigt mycket blir min gissning.

dream_theater_
2017-08-04, 18:58
Rätt, plus att det ofta går att använda överallt som användarnamn.

svag74
2017-08-04, 19:07
Apex gillar tvättbjörnar kanske?

ApexProcyon
2017-08-04, 19:12
Apex gillar tvättbjörnar kanske?

Nja, blivit kallad "tvättbjörnen" på skämt av min omgivning under många år då jag är glupsk och matgirig. :)

Ozma
2017-08-04, 19:26
ApexProcyon, namnet har kanske något att göra med en viss stjärna?

agazza
2017-08-04, 19:58
Eller så är Apex forward i uppsala procyon med Walleballe som tränare

Bandid0
2017-08-04, 20:36

Kan inte säga emot. :MrT:

Tobbey
2017-08-04, 20:51
Kan inte säga emot. :MrT:

Gammalt CS-nick som levt kvar upp i vuxna år @Bandid0.

Määng
2017-08-04, 21:05

Tobbey eftersom du heter Tobias. Först kallades du bara "Tobbe" men när du gick i årskurs 8 var det en tjej som tyckte att du var lite mullig och började därför kalla dig "Tobbey" eftersom det lät ut lite tjockare än Tobbe. På grund av detta började du styrketräna efter skolan tills du blev starkast i skolan. Du valde dock att behålla smeknamnet eftersom det påminde dig om vad som fick dig att börja träna.

baktung
2017-08-04, 21:33

Tobbey eftersom du heter Tobias. Först kallades du bara "Tobbe" men när du gick i årskurs 8 var det en tjej som tyckte att du var lite mullig och började därför kalla dig "Tobbey" eftersom det lät ut lite tjockare än Tobbe. På grund av detta började du styrketräna efter skolan tills du blev starkast i skolan. Du valde dock att behålla smeknamnet eftersom det påminde dig om vad som fick dig att börja träna.

Nja, tror det är så att Tobbey bor i Södertälje och att invandrarna där kallar honom för Tobbeeey brushan. Så han har blivit lite språkskadad själv.

@Määng
Samma här. Du heter Magnus och kallades enligt svensk kutym Mange i många år tills någon av polarna tröttnade på att ropa hela smeknamnet eftersom han behövde säga det väldigt ofta då du lyssnade dåligt när han ropade. Så tillslut blev det bara att han skrek "Määng", ska vi dra på bio? Määääng, vad händer i helgen då?

Bärsärk
2017-08-04, 21:38
Baktung

Stor röv?

Määng
2017-08-04, 21:39
@Määng
Samma här. Du heter Magnus och kallades enligt svensk kutym Mange i många år tills någon av polarna tröttnade på att ropa hela smeknamnet eftersom han behövde säga det väldigt ofta då du lyssnade dåligt när han ropade. Så tillslut blev det bara att han skrek "Määng", ska vi dra på bio? Määääng, vad händer i helgen då?

Haha, typ exakt så. Fast det var inte invandrare som uppfann det. :D

Edit: Fast invandrarteorin kanske bara gällde Tobbey Brushan?

xan
2017-08-04, 21:40
Baktung

Stor röv?

Knäböj med 160 KG har ställt till det rejält.

Tobbey
2017-08-04, 21:47
Haha huvudet på spiken pojkar! :D

Minikubik
2017-08-04, 21:54
Lite rörigt men får det till att Bärsärk står på tur och gissningen är då att han vill gärna se sig själv som forna tiders Bärsärkar

blåvitt
2017-08-04, 21:56
Minikubik är liten upphöjt till tre, alltså ganska stor?

Minikubik
2017-08-04, 22:01

Nja, lite så gick tanken men för långt ifrån för att bli rätt

Diomedea exulans
2017-08-04, 22:05
Tror xan är en manlig variant av namnet Xena.

baktung
2017-08-04, 22:08
Baktung

Stor röv?

Knäböj med 160 KG har ställt till det rejält.

Jo, får väl erkänna att röven ligger bakom det. Fick höra att jag var stabil på fotbollsplanen och hade låg tyngdpunkt. Ser både i spegeln och på bilder att röven är en stadig gammal fotbollsröv. Ofta fått lägga upp jeans för att jag behöver större storlekar över stussen.

När jag kollar på träningsklipp tycker jag dock inte röven sticker ut så värst när jag böjer eller nåt. Har såhär efteråt också insett att det finns en fin skara på forumet här med minst lika välbyggd baja. Och jag som tänkte jag skulle välja något personligt och på något sätt träningsrelaterat men som inte lät för spejsat. Valet föll på "baktung" den där kvällen helt enkelt. Låg rätt på tungan just då.

Haha, typ exakt så. Fast det var inte invandrare som uppfann det. :D

Edit: Fast invandrarteorin kanske bara gällde Tobbey Brushan?

Wow! Tio poäng till mig med andra ord. :D
Ja, den teorin gällde bara brushan.

Haha huvudet på spiken pojkar! :D

Tio poäng till... :cool:

Bob90
2017-08-04, 22:14

Kommer bara på att tänka på IFK Göteborg. Men tandkräm finns med på en tanke av nån anledning också :d

Eller klättring, börja på blå grad med målet till vit! Haha.

ceejay
2017-08-04, 22:29
Bob90 heter Bob är är född 90 helt klart.

baktung
2017-08-04, 22:40

Kommer bara på att tänka på IFK Göteborg. Men tandkräm finns med på en tanke av nån anledning också :d

Tror blåvitt är en referens till en låt, typ Blåvita Flingor av Doktor Kosmos?

Och Bob är ett smeknamn på Bobs riktiga namn som jag förstås känner till men inte vill outa förrän han själv gör det. :D

ceejay: Ganska givet vid det här laget, C-J! Gissar att folk började kalla dig C-J (cee-jay) nån gång på nittiotalet under Baywatch-eran när Pamela Anderson tuttade runt som C. J. Parker.

Bob90
2017-08-04, 22:42
Bob90 heter Bob är är född 90 helt klart.
Nästan, smeknamn och hade total idétorka när jag skulle skapa användernamn :d

Har sett att du kallar dig Carl den store på instagram (?), gissningsvis heter du Carl och ditt efternamn börjar på J. Eller så heter du något i stil med Carl-Johan , oavsett vad så har du kallats eller kallas CJ, vilket på engelska uttalas lite som Ceejay.

Och Bob är ett smeknamn på Bobs riktiga namn som jag förstås känner till men inte vill outa förrän han själv gör det. :D
Jag är inte redo att komma ut med mitt superhemliga namn som döljs i den ofantliga uppsjö av möjliga namn med smeknamnet Bob :p

blåvitt
2017-08-04, 22:45

ceejay: Ganska givet vid det här laget, C-J!

Baktung har rätt, och på ett sätt är inte tandkrämsreferensen helt fel ute då heller ^^ klättringsgrejen hade varit smart

xan
2017-08-04, 22:50
Bob heter egentligen Robert och väger 90 KG.

ceejay
2017-08-04, 22:52

ceejay: Ganska givet vid det här laget, C-J! Gissar att folk började kalla dig C-J (cee-jay) nån gång på nittiotalet under Baywatch-eran när Pamela Anderson tuttade runt som C. J. Parker.
Kalla mig det under 90talet? Var ju bara en liten parvel.

Nästan, smeknamn och hade total idétorka när jag skulle skapa användernamn :d

Har sett att du kallar dig Carl den store på instagram (?), gissningsvis heter du Carl och ditt efternamn börjar på J. Eller så heter du något i stil med Carl-Johan , oavsett vad så har du kallats eller kallas CJ, vilket på engelska uttalas lite som Ceejay.

Jag är inte redo att komma ut med mitt superhemliga namn som döljs i den ofantliga uppsjö av möjliga namn med smeknamnet Bob :p
Ya, Carl-Johan stämmer.

baktung
2017-08-04, 22:52

Hahaha! Tänkte likadant. Svårt att gissa liksom...

Baktung har rätt, och på ett sätt är inte tandkrämsreferensen helt fel ute då heller ^^ klättringsgrejen hade varit smart

Rimligt med tanke på Corn Flakes-texten. Gjorde du texten själv eller hittade du bilden nånstans?

Fem i rad för mig nu tror jag. *flex*

baktung
2017-08-04, 22:54
Kalla mig det under 90talet? Var ju bara en liten parvel.

Jaha, trodde du var närmare 10 år äldre än mig. Utseendet som spökar kanske. :)

Yes
2017-08-04, 22:58
Baktung lär ju ha en fet böjröv.

xan
2017-08-04, 23:00
Baktung lär ju ha en fet böjröv.

Du köper alltid Yes istället för Eldorados diskmedel, du är en riktig livnjutare som alltid är ute efter det där lilla extra.

ApexProcyon
2017-08-04, 23:06
xan hade en ask benzo på skrivbordet gissar jag.

Xan, a tablet of alprazolam,a short acting benzodiazapine

r3mpuh
2017-08-04, 23:15
xan hade en ask benzo på skrivbordet gissar jag.

Apex är i självaste verkets hemlighet; this guy undercover:
http://www.bilddump.se/bilder/20170805001354-2a00:801:209:e8a7:a014:68cc:2411:66cd.jpg

Diomedea exulans
2017-08-04, 23:17
R3mpuh är svår, men gissar att han heter Hampus i verkligheten, eller nåt?

r3mpuh
2017-08-04, 23:20
R3mpuh är svår, men gissar att han heter Hampus i verkligheten, eller nåt?Lord Konstantin; so close tho! *hug*

Jag tror Dios nick hänvisar till hans utmärkande rang inom 2 mediatyper.

MojjMojj
2017-08-04, 23:47
R3muph = Ra3-mupp, såklart!

Minikubik
2017-08-05, 08:33
Vill minnas att r3mpuh, egentligen heter det eminenta namnet Kim. Men tror namnet kom till i datorspelsvärlden någonstans på tredje vakna dygnet

J.V
2017-08-05, 08:50
Minikubik: kort, ar snickare och haller darfor pa med kubikmeter och krejer.

Minikubik
2017-08-05, 08:52
Minikubik: kort, ar snickare och haller darfor pa med kubikmeter och krejer.

Nu tar det sig, halvt rätt på den!
Gissar ju då att du heter typ Johan Vettergren eller liknande

mattilainen
2017-08-05, 08:58
Jag tror Minikubik har en storebror och anser sig själv vara "mindre" och på så vis blev det mini. Sedan är både han och hans bror (eller var innan de började träna?) lite runda och stora och därför kallar sig kubik.

Rahf
2017-08-05, 09:13
Mattilainen heter antingen Mattias och är svensk, eller Matti och har finskt påbrå. Är han svensk så kommer smeknamnet av att "Mattilainen" just rullar fint och låter lite småkul, alternativt fick han det av en polare; som finne är det bara en naturlig del av det numera standardiserade finska dopfundamentet som Vaasas kommun introducerade 2011.

Minikubik
2017-08-05, 09:16
Nu har flera gissningar varit så nära att ni får rätt.
Kommer av att jag är kort och relativt bred. En liten blinkning åt yrket, samt att jag är yngst av alla syskon

Lipservice
2017-08-05, 09:32
Rahf - Om man fuskar och googlar är det slang i England.

"TOP DEFINITION
Rahf
From the North-East of England. Particularly Hartlepool.

A word to describe a person for whom you have little respect. An idiot or a fool. Often, but not always, preceded by the word 'fucking'."

Bob90
2017-08-05, 09:36
Rahf skulle kunna vara en förkortning eller ett smeknamn till Rafael, men han ser inte ut som en Rafael och enligt journalen börjar förnamnet tydligen på J. Möjligtvis skulle det kunna vara relaterat till ett efternamn men låter osannolikt.

Om jag återigen kollar på journalen så ser jag att han spelade som så många andra en del tv-spel som ung. Vilket bara ger mig en gissning på att Rahf kanske kommer från en gamertagg från forntida bragder?

MasterChief
2017-08-05, 10:39
Lipservice: Kanske han ofta säger vad folk vill höra, vilket lip service är på engelska. Men jag tror personligen mer på att han är väldigt bra på att röra om i köttgrytan, med läpparna.

Rahf
2017-08-05, 10:46
Rahf skulle kunna vara en förkortning eller ett smeknamn till Rafael, men han ser inte ut som en Rafael och enligt journalen börjar förnamnet tydligen på J. Möjligtvis skulle det kunna vara relaterat till ett efternamn men låter osannolikt.

Om jag återigen kollar på journalen så ser jag att han spelade som så många andra en del tv-spel som ung. Vilket bara ger mig en gissning på att Rahf kanske kommer från en gamertagg från forntida bragder?

BOOM! Exakt rätt :D

Lipservice
2017-08-05, 11:12
Lipservice: Kanske han ofta säger vad folk vill höra, vilket lip service är på engelska. Men jag tror personligen mer på att han är väldigt bra på att röra om i köttgrytan, med läpparna.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/e/e9/Gotthard_%282005%29_-_Lipservice.jpg/220px-Gotthard_%282005%29_-_Lipservice.jpg

Bob90
2017-08-05, 11:13
BOOM! Exakt rätt :D

Woop woop *flex*
Men hur kom du på "Rahf"? En etymologisk utläggning vore att önska :d

MasterChief
2017-08-05, 11:14
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/e/e9/Gotthard_%282005%29_-_Lipservice.jpg/220px-Gotthard_%282005%29_-_Lipservice.jpg

Jaha. :d

Nåja, jag var ju i alla fall inte nära.

Rahf
2017-08-05, 11:15
Woop woop *flex*
Men hur kom du på "Rahf"? En etymologisk utläggning vore att önska :d

"Det här låter häftigt i mitt 13-åriga huvud."

Bob90
2017-08-05, 11:20
"Det här låter häftigt i mitt 13-åriga huvud."
Klassiker :d

trädgårdsmöbel
2017-08-05, 11:21
Nu har Rahf avslöjat vart namnet kommer ifrån, men jag hade gissat att han heter Ralf på riktigt och slirade ordentligt på tangenterna. Bob90? Bob förkortning av "Robert" född 1990.

Bandid0
2017-08-05, 11:52

Gängmedlem eller bandit. Eventuellt bov som ville klättra upp i rang online.

Gillar bandet Dream Theater väldigt mycket blir min gissning.

Nej men helt ärligt såg jag nicket på ett annat forum för länge sedan och tänkte att det var lagom töntigt, speciellt med nollan i stället för o:et. Så jag tog det själv och använder det ironiskt. Det enda jag stjäl är kvinnohjärtan.

Illustrerade mannen
2017-08-05, 12:15
Jag gissar att Arne Persson valt sitt nick eftersom han heter Arne Persson. (Kanske inte direkt hjärnkirurgi att gissa på det...)

baktung
2017-08-05, 12:27
Jag gissar att Arne Persson valt sitt nick eftersom han heter Arne Persson. (Kanske inte direkt hjärnkirurgi att gissa på det...)

Nån som har en massa illustrationer på kroppen kanske väljer att kalla sig illustrerad? På grund av alla tatueringar alltså? "Mannen som det har ritats på."

Också som referens till bokserien Den Illustrerade Mannen av Bradbury?

xan
2017-08-05, 12:28

Fel.

Nattljus
2017-08-05, 15:39
MasterChief lider uppenbarligen av storhetsvansinne och vet om det *popcorn*

ApexProcyon
2017-08-05, 15:49
Nattljus kan vara en väldigt blek nattmänniska som lyser upp mörkret. Antingen det eller så har hon alltid en ficklampa redo.

Illustrerade mannen
2017-08-05, 16:29
Nån som har en massa illustrationer på kroppen kanske väljer att kalla sig illustrerad? På grund av alla tatueringar alltså? "Mannen som det har ritats på."

Också som referens till bokserien Den Illustrerade Mannen av Bradbury?

Rätt. Har ca 65% av kroppen "illustrerad" och Bradburys bok är en favorit.

Illustrerade mannen
2017-08-05, 16:29
Fel.

Fel??? Så Arne heter inte så? 😮

exevision
2017-08-05, 19:54
ApexProcyon, tycker att Procyon BK är toppen!

ceejay
2017-08-05, 21:34
haha vafan

dream_theater_
2017-08-05, 21:35
ja vad i helvete

Bob90
2017-08-05, 21:36
exevision: Större älskare av microsofts ekosystem hittar man bara inte. Har en framtidsvision om en fönsterbaserad utopi i vilken man i var mans hus, kan finna körbara .exe filer från kust till kust! Alternativt var exevision en gång i tiden bara allmänt stolt över sin nyfunna datorkunskap av att okända .exe filer högst troligen innehöll virus & därför valde det nicket på msn för att bespara busiga personer mödan med att försöka infektera hans dumburk & namnet har fastnat sen dess.

Command and Conquer: Red Alert: Retaliation till Playstation är det som gäller såklart! :smash: Har inget med mitt nick att göra dock.^^

Huruvida nicket kom till under ett tredje vaket dygnet eller ej har jag ingen aning om. Mycket möjligt att så var fallet, men har inget med själva ursprunget att göra. ;)

Som tröstpris så kan du iaf glädja dig med att ditt minne verkligen inte har svikit dig ännu Minikubik! :D

Mvh r3mpuh
Lord? :d:bow:

Diomedea exulans
2017-08-05, 21:41
Lord? :d:bow:

+1

Det kanske är mina bondegener som talar, men r3mpuh hade fått bli min länsherre.

Rahf
2017-08-05, 21:50
+1

Det kanske är mina bondegener som talar, men r3mpuh hade fått bli min länsherre.

Och för mig kliar det i knogarna. Jag har nog revolutionsgener eller något. Dackeblod som tog sig till Norrland?

Minikubik
2017-08-05, 21:53
Som tröstpris så kan du iaf glädja dig med att ditt minne verkligen inte har svikit dig ännu Minikubik! :D

Haha då hade jag rätt, tyckte mig väl minnas att du i några väldigt tidiga trådar skrev under med just Kim. Detta namn råkar ju då ligga även mig varmt om hjärtat så är väl därför jag minns det

baktung
2017-08-05, 21:55
Lord Konstantin, har du lagt dig till med det på senare år? Låter som en tevespelsfigur.

baktung
2017-08-05, 22:06
ApexProcyon, tycker att Procyon BK är toppen!

Exevision får mig alltid att tänka på "exhibition" och att du helt enkelt är en exhibitionist som vill kunna visa upp din muskulösa kropp, vilket också är kopplingen till forumet. Men du skruvade på ordet till nåt liknande för att du tyckte det lät lite löjligt med exhibition.

Diomedea exulans
2017-08-05, 22:14
Exevision får mig alltid att tänka på "exhibition" och att du helt enkelt är en exhibitionist som vill kunna visa upp din muskulösa kropp, vilket också är kopplingen till forumet. Men du skruvade på ordet till nåt liknande för att du tyckte det lät lite löjligt med exhibition.

Han är en vision av exhibitionism, tror jag.

Ett Orm
2017-08-06, 07:35
Jag tror Dio gillar golf i smyg och har en hemlig dröm att göra en albatross.

mattilainen
2017-08-06, 14:49
Mattilainen heter antingen Mattias och är svensk, eller Matti och har finskt påbrå. Är han svensk så kommer smeknamnet av att "Mattilainen" just rullar fint och låter lite småkul, alternativt fick han det av en polare; som finne är det bara en naturlig del av det numera standardiserade finska dopfundamentet som Vaasas kommun introducerade 2011.

Väldigt imponerande :) Var så att jag heter Mattias, min familj kallar mig mattis och min storebror och hans kompisar började kalla mig mattilainen på skoj. Inte någonstans finsk. Hette även detta på lunarstorm och cs 1.3 en gång i tiden.

ARMSTARK
2017-08-06, 18:44
"Baktung" har naturligtvis fått böjröv av år på gymet, därav namnet. Alternativt har han tagit namnet från nått gammalt tyskt dödsmetall band.

Diomedea exulans
2017-08-06, 19:02
ARMSTARK heter så för att han är ett fan av A Song of Ice and Fire, speciellt familjen "Stark", och "arm" syftar på att han är symboliskt "beväpnad", som att han ger igen om man bråkar med honom.

Sohlsken
2017-08-06, 19:25
Diomedea exulans det latinska namnet för vandringsalbatross. Jag tror han valde det för att han är artistiskt lagd och så lät det coolt.

Har inte Dio ankor också? Han gillar nog fåglar.

exevision
2017-08-06, 19:26
Diomedea exulans gillar helt enkelt fåglar.

blåvitt
2017-08-06, 19:28
Sohlsken gillar solsken

Diomedea exulans
2017-08-06, 19:31
Har inte Dio ankor också? Han gillar nog fåglar.

Jo, och jag tillhör Ravenclaw och min patronus är en skata! (Gjorde ett par internettest.)

Sohlsken
2017-08-06, 19:46
Sohlsken gillar solsken

Det är faktiskt en liten ordlek. Mitt flicknamn är Sohl.

baktung
2017-08-06, 21:02
"Baktung" har naturligtvis fått böjröv av år på gymet, därav namnet. Alternativt har han tagit namnet från nått gammalt tyskt dödsmetall band.
Har svarat på s. 2 vill jag minns. Det har med röven att göra. Fotbollsröven.

Kul koppling till tysk dödsmetall. Bak och tung är trots allt två germanska ordstammar.

Jo, och jag tillhör Ravenclaw och min patronus är en skata! (Gjorde ett par internettest.)
Tvungen att kolla upp vad det var för nåt. Fick kronhjort som patronus. Fattade dock inte mer än att det handlade om Potter-serien. Har bara sett den första filmen. Valde de svarsalternativ som lät fräckast. Wingardium Leviosa på dej!

Diomedea exulans
2017-08-06, 21:05
Och så älskar jag dinosaurier, och fåglar är dinosaurier.

anvihl
2017-08-06, 21:08
Går ju inte gissa när det är samma personer som skriver hela tiden som redan fått sina namn gissade =(

Diomedea exulans
2017-08-06, 21:31
Går ju inte gissa när det är samma personer som skriver hela tiden som redan fått sina namn gissade =(

Du får ta nån random, typ Yes.

HenrikJ
2017-08-06, 21:35
Anvihl är en kontraktion av för-och efternamn och han heter egentligen Andreas Vihlborg eller liknande. Kontraktionen blir ball då det betyder städ, så han kör på det.

Minikubik
2017-08-07, 08:16
Jag tror HenrikJ heter typ Henrik Johansson och har lite dålig fantasi ;)

Frågenarkomanen
2017-08-07, 09:00
Jag tror HenrikJ heter typ Henrik Johansson och har lite dålig fantasi ;) Freudiansk felskrivning. Du tänkte på din dase och döpte den undermedvetet till Minikubik.

HenrikJ
2017-08-07, 09:58
Jag tror HenrikJ heter typ Henrik Johansson och har lite dålig fantasi ;)

Det där var en sk lågt hängande frukt ja ;)

Minikubik
2017-08-07, 10:03
Freudiansk felskrivning. Du tänkte på din dase och döpte den undermedvetet till Minikubik.
:laugh:

trädgårdsmöbel
2017-08-07, 14:13
Frågenarkomanen tror jag inte är det uppenbara, att han gillar att ställa frågor, utan jag tror att det är en kombination av frågvishet och bokstavligt talat narkomani.

Ju mer (nästan rent) kokain som går upp i näsan, ju fler frågor ställer han. favoritsysselsättningen under kokainrusen är leken "Tjugo frågor"
(Sorry, ville mest skriva något Edgy, och inte förolämpa någon)

ApexProcyon
2017-08-07, 14:17
Trädgårdsmöbel hade en mycket miserabel uppväxt utan trädgårdsmöbler, all tid i familjens trädgård spenderades ståendes. När den nya trendiga identitetspolitiken anlände så började han direkt att identifiera sig som en trädgårdsmöbel för att ta igen förlorad tid.

trädgårdsmöbel
2017-08-07, 14:51
Trädgårdsmöbel hade en mycket miserabel uppväxt utan trädgårdsmöbler, all tid i familjens trädgård spenderades ståendes. När den nya trendiga identitetspolitiken anlände så började han direkt att identifiera sig som en trädgårdsmöbel för att ta igen förlorad tid.

kanske :) Men namnet är från settlement-byggande i fallout 4. Frugan klagar på att jag placerar trädgårdsmöbler inomhus och "felaktigt" placerar "inomhussoffor" på verandor. Så det blev trädgårdsmöbel för att det var i åtanke just då :)