Visa fullständig version : Flyttmaterial
Var hittar man bra flyttmaterial utöver flyttkartonger (som tycks finnas överallt) jag tänker mig bubbelplast, frigolitflingor, papper att vira in glas och porslin i mm. Kanske även möbelskydd mm?
Ja, jag har tittat på http://www.cityselfstorage.se/
Jag letar fler alternativ
Jag har använt mig utav bänkpapper eller ansiktsskyddet man har till behandlingsbänkar för att vira in glas och ömtåliga saker i. Har fungerat väldigt bra, de lite tjockare papperna är bättre. Vet inte om ni har de på vårdcentralen eller bara har de industri-aktiga pappret (tänker korvmojs pappret).
Minikubik
2017-07-26, 12:33
Www.Packoplock.se
http://www.flyttdax.se/shop
TheOne1994
2017-07-26, 12:43
glöm inte gamla kläder,handdukar,lakan osv. Inget som blir förstört direkt. Allt av tyg fungerar..
glöm inte gamla kläder,handdukar,lakan osv. Inget som blir förstört direkt. Allt av tyg fungerar..
Mm, men det är så skönt att bara slänga allt mjukt i säckar och slippa packa det i kartonger. Föredrar att packa porslin i typ silkespapper och sedan flyttkartonger
Office Depot har i alla fall.
Hur de är prismässigt har jag ingen aning om.
Bauhaus hade kartonger när jag flyttade förra sommaren köpte även storpack med pallplast för att vira in handdukarna i (efter att de appliceras på valda föremål)
shadowfire
2017-07-26, 13:56
Mm, men det är så skönt att bara slänga allt mjukt i säckar och slippa packa det i kartonger. Föredrar att packa porslin i typ silkespapper och sedan flyttkartonger
Jag tycker tvärtom, växla lite mjuk och hårt i kartonger ger en bra balans :)
Kör alltid med garderoben som skydd för ömtåliga saker och tycker det är skönt att slippa just säckar där allt bara knövlas till :P
Clas Olsson o har ju bubbelplast billigt.
delta_mats
2017-07-26, 14:12
Vanligt tidningspapper till glas och porslin.
Vanligt tidningspapper till glas och porslin.
nej, aldrig igen, det är osmidigt, blir trycksvärta överallt osv. silkespapper är så sjuuukt mycket bättre och smidigare.
Tidningspapper och banankartonger duger till första flytten när man är ung och pank, men sedan har man råd med lite bättre grejer i alla fall.
delta_mats
2017-07-26, 19:43
nej, aldrig igen, det är osmidigt, blir trycksvärta överallt osv. silkespapper är så sjuuukt mycket bättre och smidigare.
Tidningspapper och banankartonger duger till första flytten när man är ung och pank, men sedan har man råd med lite bättre grejer i alla fall.
Man diskar ju ändå allting vid uppackning.
unsuspected
2017-07-26, 20:55
Clas Olsson o har ju bubbelplast billigt.
Och mer där till :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.