handdator

Visa fullständig version : Warrior Diet? Tampas med seg deff.

moderato
2017-06-22, 13:29
Någon som kört detta och som kan komma med lite feedback, tips eller annat gott att dela med sig utav?
Fn: 186, 92kg. Svajat upp 1-2 kilon och ner 1-2 kilon fram och tillbaka under ett längre tag. Prövat köra ca -800kcal/dag en månad tex.

Kört PF 8/16 och tränat någorlunda kontinuerligt, ökat med kanske 20kg i varje lyft under ett par månader. Märker verkligen inte av detta med att få ner fettprocenten, tror verkligen inte jag äter för mycket - känner att jag har stenkoll.

Kör 20 min cykel efter varje gympass, efter detta har jag märkt att jag blivit lite mer slimmad med tiden men inte mycket. Funderar på att skära ner Ännu mer på min mat men känns riktigt svårt att komma upp i proteinintaget då.
Så fort jag kör en AW och dunkar i ett par öl eller käkar ett par skedar glass eller unnar mig något gott på fredagskvällen så märker jag verkligen att mina lovehandles är anmärkningsvärt större samma med magen...riktigt tröttsamt när man försöker vara duktig resten utav veckans 6 dagar...
Bör jag träna Ännu hårdare och käka som jag gör annars??

Som sagt, blev sugen på warrior diet och undrar om någon har erfarenhet utav detta?

King Grub
2017-06-22, 13:35
Om du får "anmärkningsvärt större" lovehandles av en enstaka måltid eller överätning är det antingen inbillning eller vattenkraft. Så snabbt sker inte påfyllning av fettceller.

moderato
2017-06-22, 14:00
Om du får "anmärkningsvärt större" lovehandles av en enstaka måltid eller överätning är det antingen inbillning eller vattenkraft. Så snabbt sker inte påfyllning av fettceller.

edit* efter ett par dagar av sämre ätning..hehe kan dock vara jag som tänker mer på det efter dessa intag och bortser de resten utav perioden såklart, vilket det lär vara nu när man fick den inblicken ;)

King Grub
2017-06-22, 14:02
Min mobil ändrade vattenvikt till vattenkraft. :hbang:

moderato
2017-06-22, 14:10

Haha!

Nej men säkert bara jag som råkar tänka lite för mkt på dem.
Vikten har legat på ca 92 kg plus minus men tror att jag får skära ner lite extra och kanske lägga in ett pass till och verkligen köra stenhårt på cardio före frukost (lågintensivt) och se vad som händer efter ett par veckor.

Dock intresserad utav WD pga dess "detoxande" effekt och liten omställning/rebound för maten.

Tänker att jag kört 16/8 så pass länge att jag verkligen borde märkt en ännu större förbättring där nere men ack nej och undrar om jag "rubbat" något eller så..man vet aldrig. :)

Sverker
2017-06-22, 14:49
Finns inget som är "detoxande". Levern arbetar med gifterna i sin egen takt. Jmf förbränningen av alkohol. Den går inte heller att skynda på.

Rickard
2017-06-22, 15:28
Problemet är nog inte under vilka timmar du väljer att äta på dagen.
Det är nog vad som åker in i kakhålet.
Du har inte det underskottet du tror du har.
Eftersom du tror det finns magiska timmar äta på och detox så kanske du tror det finns magisk mat och kalorier som inte räknas?

Rickard
2017-06-22, 15:28

Och ett nytt uttryck var myntat! :D

moderato
2017-06-22, 17:02
Problemet är nog inte under vilka timmar du väljer att äta på dagen.
Det är nog vad som åker in i kakhålet.
Du har inte det underskottet du tror du har.
Eftersom du tror det finns magiska timmar äta på och detox så kanske du tror det finns magisk mat och kalorier som inte räknas?

Ok yes kan vara sant. Kan som sagt vara att jag räknat macrosen lite fel kanske men även får i mig lite mer än vad som är cool!
Hehe, nja magiska kalorier det tror jag dock inte direkt på.
Stod att det blir en "detoxande effekt" vid WD.

Får fixa till mina macros mer bara.

Over n out på den.

2) Agi Ingen som kört WD som har lite åsikter? :)

Shqypnia
2017-06-23, 10:17
Jag tror TS hanterar hjärnspöken.

Jag har ingen erfarenhet av dieten - om jag inte är helt ute och cyklar så är det väl skåning-amerikanen som gästade Tyngre radio ett tag sedan som har skapat denna?

King Grub
2017-06-23, 10:44
Jag har ingen erfarenhet av dieten - om jag inte är helt ute och cyklar så är det väl skåning-amerikanen som gästade Tyngre radio ett tag sedan som har skapat denna?

Du är nog på cykeln. ;) Det är Ori Hofmekler som skapade den.

Shqypnia
2017-06-23, 11:13
Du är nog på cykeln. ;) Det är Ori Hofmekler som skapade den.

Haha förmodligen :)

Jag har dock endast hört henne tala om den.

Bärsärk
2017-06-23, 11:34
Jag tror på WD, läst lite om den för ett par år sedan men den funkar inte med mitt jobb.

Som med alla dieter, prova och utvärdera själv.

Kör WD på lördagarna nu kom jag på, nästan i alla fall något väldigt likt (utan att veta om det :d)

TotteShaped4Life
2017-06-23, 11:39
Man kan väl säga att jag kört den i en slags egen form. Eller egen och egen. Jag visste dock inte på för 4 år sedan hade mitt ätmönster hade praktiserats tidigare av t.ex. en fransk bodybuilder som tävlade under Arnolds tid och som hette Serge Nubret. Jag kallade den för Anakonda-dieten. Jag åt en gång om dagen och tränade typ en till två gånger. Tror även Erling Wahlgren känd svensk byggare praktiserade det här (lite osäker), men det sägs i så fall att han kallade metoden för "ät som ett lejon". För egen del tyckte jag väldigt mycket om min Anakonda... Räknade inte en kalori utan åt en festmåltid varje dag ute på stan i forma av buffé... Fick ju vara smart och byta matställe annars hade jag nog legat pyrt till för att portas... Men rent mental var det en underbar tid och visst gick jag ner i vikt... Idag kör jag 16/8 och gjort i 1 år nu.

TotteShaped4Life
2017-06-23, 11:47
Hittar inte att Ori Hofmekler skulle varit med på Tyngre Radio, men googling visade att en ljudbok finns av Ori på en känd ljudbokssida som heter typ S-tel =)

1x0
2017-06-23, 12:51
Jag tror TS hanterar hjärnspöken.

Haha förmodligen :)

Jag har dock endast hört henne tala om den.
Semi av-ämne: Vilket avsnitt?
__

Är inte warrior diet äta all mat i en sittning, till törsten är större än hungern? Ätfönster inte bestämt men har hört fyra timmar. Frukt under dagen är ok. Detta är mitt intryck, vad jag läst av warrior diet?

Shqypnia
2017-06-23, 13:28
__

Är inte warrior diet äta all mat i en sittning, till törsten är större än hungern? Ätfönster inte bestämt men har hört fyra timmar. Frukt under dagen är ok. Detta är mitt intryck, vad jag läst av warrior diet?

Efter en snabb googling så förstår jag att jag talar om något helt annat. Ber om ursäkt.

nickke
2017-06-23, 15:53
__

Avsnitt 253 :)

Klein
2017-06-24, 00:05
Det är bäst att äta huvuddelen av energi-intaget med betoning på kolhydrater halvvägs mellan soluppgång och solnedgång för då är insulinkänsligheten som störst. Förutsatt att man går upp med tuppen var dag. Så om man bara ska äta ett mål om dagen så är det bäst att bara äta lunch. I alla fall om man inte tränar eftermiddag/kväll.