Logga in

Visa fullständig version : Gått ner för mycket i vikt... Tror jag

Anonymes
2017-06-06, 15:32
Min startvikt var 53 kg (är 160 cm lång) och har legat på kaloriunderskott samtidigt som jag gymma i prick 2 månader. Mitt problem är att jag har gått ner i vikt för mycket utan att se starkare ut. Jag vet att jag inte är så bra på att bygga muskler o mina ben o mage har blivit lite smalare och fastare men jag är rädd att jag kommer väga för lite och ändå inte ha min "drömkropp". Nu väger jag 48 kg och själva siffran bryr jag mig inte så mycket om så länge jag ser bra och stark ut. Var går gränsen för att väga för lite? Undervikt ligger på ca 46 kg men jag har fortfarande en del fett att förlora... Har ni några tips?

Sohlsken
2017-06-06, 16:23
For en 19:arig tjej pa 159cm var din startvikt en okej vikt att ligga pa, speciellt om du alls har nagon muskelmassa att tala om. Arligt talat behovde du inte ga ner i vikt, utan du borde snarare ha legat pa balans och tranat tills du byggt upp en tillracklig muskelmassa. Det borde du ha gjort om du tranat enligt http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=219445 i 1.5 ar sa borde du ha lyckats bygga en del muskelmassa.

Jag har dock svart att tro att detta skulle kunna stamma om dina ben, pa ovan vikt och langd, har blivit smalare. Da vill jag tro att du har atit for lite/fel och tranat for lite/fel. Inte alla ar bra pa att bygga muskler, men SA dalig pa det borde du inte vara. Du borde snarare ha gatt upp i vikt.

Detta extrapolerar jag utifran tidigare information och inlagg. Du verkar ha en ohalsosam installning till din kropp, flickan. Det kanske skulle vara en god ide att traffa en dietist, eventuellt en psykolog?

Vad jag anvander som ytterligare bakgrund till mitt svar:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=7577570#post7577570
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=226625

LillisJ
2017-06-06, 18:23
Jag tror du kommer tjäna mer utseendemässigt på att äta balans eller svagt överskott. Har man lite muskler så blir man oftast inte nöjd av att gå ned i vikt. Nu väger du väldigt lite redan. Börja bygg. :)

Anonymes
2017-06-06, 18:29
Jag gick upp lite i vikt när jag började gymma... Typ några hundra gram men nu har jag haft annat för mig och varit sjuk i en vecka så jag har inte gymmat på länge. Förstår inte grejen... Det finns folk som väger mer än mig men som ändå ser smalar ut

Anonymes
2017-06-06, 18:31
Jag tror du kommer tjäna mer utseendemässigt på att äta balans eller svagt överskott. Har man lite muskler så blir man oftast inte nöjd av att gå ned i vikt. Nu väger du väldigt lite redan. Börja bygg. :)

Varför ska jag äta mer än jag förbränner? Jag har läst att man ska kunna deffa och bygga muskler samtidigt, folk sa tom att det är bäst så och det är därför jag har följt det rådet

King Grub
2017-06-06, 18:35
Att det är möjligt betyder inte att "man" kan göra det. Då skall man verkligen ha koll på vad man gör (och ha bra gener).

1x0
2017-06-06, 18:42
Deffa och bygga muskler som nybörjare på 48 kilo?
Gör detta:

Sohlsken
2017-06-06, 20:53
Jag gick upp lite i vikt när jag började gymma... Typ några hundra gram men nu har jag haft annat för mig och varit sjuk i en vecka så jag har inte gymmat på länge. Förstår inte grejen... Det finns folk som väger mer än mig men som ändå ser smalar ut

Du deffar inte om du inte ocksa tranar, och helst lyfter tungt. Da bantar du.

Ja, det finns gott om folk med olika kroppstyper, och de som vager mer an du gor men ser smalare ut har mest troligt mer muskelmassa pa kroppen. Du borde ha typ ingen muskelmassa alls, alltsa behover du bygga muskelmassa innan du gar ner. Du borde trana och ligga pa ett litet overskott, vilket kommer att ge dig bra resultat. Du borde fa rejala skillnader bara pa ett ar.

De som bygger muskler och deffar har oftast en ganska rejal muskelmassa innan de borjar bygga och deffa samtidigt. Efter tva ars regelbunden (2-5ggr/vecka) tyngdlyftning kan du sakert deffa och bygga samtidigt.

Sluta jamfora dig med andra. Det ar ett bra forsta steg.

Bob90
2017-06-06, 23:07
jag tror du kommer tjäna mer utseendemässigt på att äta balans eller svagt överskott. Har man lite muskler så blir man oftast inte nöjd av att gå ned i vikt. Nu väger du väldigt lite redan. Börja bygg. :)

+1
Plus att tillvaron blir mer dräglig om man får käka som man vill (typ) :d