handdator

Visa fullständig version : En vanlig matdag i Micke Perssons liv ... + mat störning?

Micke Persson
2017-05-31, 23:27
... när jag har pengar. Ja jag har mat missbruk och måste stoppa det. Tänkte bara visa vad som byggt min fetma.

Vakna klockan 12-14. Chilla lite sen gå handla. Sen ätdags för å dämpa ångesten

Någon husmanskost + Bregott + knäcke med Bregott
0,5 x 2 liter Sia Glass
1 x Ben Jerry Cinnamon Buns
1 x Hägen Daas Strawberrys cream
Ett paket ICA eller COOPs kakor
300 g lösgodis med en del choklad
3-4,5 liter mjölk
CHEESE!!! Ibland olika ibland mozarella ibland cheddar ibland fetaost osv med mysiga tillbehör som soltorkade tomater och oliver
Kanske typ 250 g jordgubbssyllt med naturell yoghurt eller vanilj yoghurt
Ibland mer husmans beroende på men oftast är jag rätt nöjd vid det här laget
Kanske kvällsfika i form av mackor me marmelad och ost eller leverpastej eller så

Ibland Sushi all you can eat i stället för något då drar jag i mig drygt 40 bitar :eating:

Sen när pengarna tar slut så äter jag det jag kommer över hehe. Det är ju inte jag som betalar allt. Maten får jag gratis det är söt sakerna jag måste skaffa själv.

Jag undrar: är det per automatik en ätstörning för att jag äter mycket? Jag hetsäter inte, jag stoppar aldrig fingrarna i halsen, jag får inte ångest efteråt (tvärtom somnar jag skönt). Är massivt matintag = ätstörning?

Att det är väldigt, väldigt onormalt och ohälsosamt behöver egentligen ingen påpeka. Men det lär ni ju göra ändå !! hehe

svenbanan
2017-05-31, 23:34
Vad spelar det för roll om det är en ätstörning eller inte?

Som du säger så är det ohälsosamt, och du verkar ju själv ha lite koll på varför du ägnar dig åt detta.

Frågan är väl egentligen om du vill fortsätta med det eller inte.

leee
2017-05-31, 23:34
Ond cirkel om du måste äta godis,glass,kakor för att dämpa ångest för att sedan få mer ångest av att äta det du äter,vill du gå ner i vikt så får du sluta tröstäta.

Chorizo
2017-05-31, 23:36
Det där är inte bra. Hitta sundare kickar.

Micke Persson
2017-05-31, 23:49

Som du säger så är det ohälsosamt, och du verkar ju själv ha lite koll på varför du ägnar dig åt detta.

Frågan är väl egentligen om du vill fortsätta med det eller inte.

Ond cirkel om du måste äta godis,glass,kakor för att dämpa ångest för att sedan få mer ångest av att äta det du äter,vill du gå ner i vikt så får du sluta tröstäta.

Ah har fastat i typ 48 timmar nu som jag skrev i en annan tråd men de har inte hjälpt min midja.

Fast jag får inte ångest av att äta. Jag vet att jag ändå inte vaknar fetare än dagen innan. måste ha en naturligt hög förbränning

Det där är inte bra. Hitta sundare kickar. vadå typ?? hoppa bungyjump gör man inte varje dag men organaserad brottslighet har jag börjat få kontakter i det kan vara en bra väg ur mat träsket. fast jag tror han gubben peter snackar en hel del skit om jag ska vara ärlig

Micke Persson
2017-05-31, 23:50
Ja vill veta mamma säger jag har det men hon kan ingenting om sånt här men det kan ni på kolo

xan
2017-05-31, 23:53
Fast du får ju ångest av att INTE äta dig fet. Låter som en ätstörning. Men vad spelar det för roll om du kan klassa det som det eller inte? Frågan är hur du ska lösa problemet.

Micke Persson
2017-06-01, 00:01
Fast du får ju ångest av att INTE äta dig fet. Låter som en ätstörning. Men vad spelar det för roll om du kan klassa det som det eller inte? Frågan är hur du ska lösa problemet.

Första gången jag tänkt så men det är helt korrekt!!! fan vad smart sagt. Jag får ångest av att inte äta mig fet!

Micke Persson
2017-06-01, 00:04
Det går nog tyvärr inte att lösa inte lagligt..

svenbanan
2017-06-01, 01:22
Första gången jag tänkt så men det är helt korrekt!!! fan vad smart sagt. Jag får ångest av att inte äta mig fet!

Jag sätter en hundring på att du inte får ångesten för att du "inte ätit dig fet".
Ångesten får du från nåt annat.
Du dämpar ångesten genom att "äta dig fet".

Det är inte samma sak.

Micke Persson
2017-06-01, 01:32
Jag sätter en hundring på att du inte får ångesten för att du "inte ätit dig fet".
Ångesten får du från nåt annat.
Du dämpar ångesten genom att "äta dig fet".

Det är inte samma sak.

Nej ångesten har jag naturligt. Ingen särskild anledning tyvärr. De hade varit lätt att lösa om det var X eller Y men när det är ingen anledning alls så blire svårare. Mat hjälper särskilt fett och kolhydrat. Alkohol hjälper också även om jag inte testat så mkt

Ätit massa psykofarmaka dessutom

Testa olagliga droger kanske för å gå ner i vikt??

svenbanan
2017-06-01, 01:59
Nej ångesten har jag naturligt. Ingen särskild anledning tyvärr. De hade varit lätt att lösa om det var X eller Y men när det är ingen anledning alls så blire svårare. Mat hjälper särskilt fett och kolhydrat. Alkohol hjälper också även om jag inte testat så mkt

Ätit massa psykofarmaka dessutom

Testa olagliga droger kanske för å gå ner i vikt??

Hur som helst lär du inte få ångest av att du inte ätit dig fet.

Kalla det att du har din ångest naturligt eller att du får den från nåt du inte själv är medveten om. Men källan till din ångest är knappast att du inte vräkt i dig två kilo smågodis.

Micke Persson
2017-06-01, 03:17
Hur som helst lär du inte få ångest av att du inte ätit dig fet.

Kalla det att du har din ångest naturligt eller att du får den från nåt du inte själv är medveten om. Men källan till din ångest är knappast att du inte vräkt i dig två kilo smågodis.

nej självklart inte du har rätt

men jag får ångest om jag inte har en ätardag typ varje dag

svenbanan
2017-06-01, 11:26
Skaffa binnikemask. ;)

Rickard
2017-06-01, 11:48
Skaffa binnikemask. ;)

Hur fet skulle inte den bli då?

Annars, köp ett TV-spel eller något. Hitta något annat roligt istället för att ära för att ha kul?

ApexProcyon
2017-06-01, 11:54
Låter som maten som brukar rabblas upp i babblartråden.

VoDaresVins
2017-06-01, 12:10
Tycker det är svårt att följa vad du egentligen är ute efter. Du säger du fortsätter äta ohälsosamt eftersom du vet att du inte blir fetare av det. Ändå pratar du om att ta droger för att gå ned i vikt, så är som tanken då att du samtidigt skulle fortsätta frossa? Sen har du nu fastat i 48 timmar och inte ser resultaten, men vad hade du förväntat skulle ske på 2 dar? Du sitter ju på svaren hur du kan gå ner i vikt som du verkar vilja (menar då skärpa till kosten långsiktigt, inte fasta eller piller) men skräpätandet är ett tvång, så det är väl per se en ätstörning.

anvihl
2017-06-01, 13:59
Låter som maten som brukar rabblas upp i babblartråden.

Fast vissa av oss där som äter skit rör oss lite mycket som en elitskidåkare, typ.

itzhakskenstrom
2017-06-01, 14:23
Ingår även injicerande utav aminosyror?

ApexProcyon
2017-06-01, 15:42
Fast vissa av oss där som äter skit rör oss lite mycket som en elitskidåkare, typ.

Ja, det var skämtsamt menat. Har man kaloribudgeten för det så är det bara att frossa järnet.

Jag ska helt klart äta mer HD, B&J och lösviktsgodis så fort jag ökat min träning igen. :eating:

Micke Persson
2017-06-01, 17:21
Ingår även injicerande utav aminosyror?

Jag får inte berätta om sånt. Hade gärna gjort det annars med bilder.

leee
2017-06-01, 17:32
Det finns men handen kanske inte är rätt ställe.

Sohlsken
2017-06-01, 17:36
Jag har sakert missat det, men visst ar du Mr. Eks?

xan
2017-06-01, 17:37

Det är ju Micke Persson ser du väl. ;)

Micke Persson
2017-06-01, 17:42

Nejnej såklart inte