Visa fullständig version : Tag-team bänkpress, vad är teoretiskt möjligt att lyfta så? :D
trädgårdsmöbel
2017-05-18, 16:46
Tänk dig att någon som är väldigt stark i bänkpress bänkar med väldigt hjälpsam passning. Passaren bakom som är vulgärt stark, varken curlar, eller drar till hakan för att denne och bänkpressaren skall lyfta vikten, utan passaren gör närmast ett marklyft (kanske får stå på något för att få till detta).
Med bra timing och sampel, hur mycket kan vara möjligt att bänkpressa så?
Skulle någon kunna bänka ett halvt ton så? 600? Kanske ännu mer?
Tree Fiddy
2017-05-18, 16:55
Har haft en liknande tanke fast att den andra personen ligger på en bänk ovanför och kör sälrodd :laugh:
trädgårdsmöbel
2017-05-18, 17:00
Har haft en liknande tanke fast att den andra personen ligger på en bänk ovanför och kör sälrodd :laugh:
haha, det där är ju snudd på kinky :D
Floorpress i kombination med marklyft borde faktiskt funka, man kanske måste köra sumomark för att komma åt ordentligt men ändå. Jag är besviken om ingen någonsin har provat detta. Jag tycker att vi kan bestämma att Hurril och Smulter ger sig i kast med detta projekt vid tillfälle.
svenbanan
2017-05-18, 17:11
Floorpress i kombination med marklyft borde faktiskt funka, man kanske måste köra sumomark för att komma åt ordentligt men ändå. Jag är besviken om ingen någonsin har provat detta. Jag tycker att vi kan bestämma att Hurril och Smulter ger sig i kast med detta projekt vid tillfälle.
I second that!
Då var det klubbat och klart. *drool*
Bjorneman
2017-05-18, 17:15
Med multiply bänktröja på bänkaren och böjdräkt på passaren så borde väl 1 ton vara möjligt? Tänker mig då att passaren börjar i "tävlingsdjup", dvs 15 cm från utlåsning, och böjer därifrån samtidigt som bänkaren studsar stången mot magen.
500 + 500 blir ju 1000.
Nä, kanske inte då.
Etta på att inte vara "bottom" :d
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.