handdator

Visa fullständig version : 30 års present till fru - hjälp!

Shqypnia
2017-05-16, 20:03
Det faktum att jag öppnar tråden visar hur värdelös jag är med presenter. I år vill jag lyckas med en present.

Vi har varit tillsammans i snart 5 år. Förra året förlovade vi oss och i år gifte vi oss samt köpte lgh och blev således även sambos. Dessutom fyller frugan 30 år!

Hjälp! Rädda mig!

Bob90
2017-05-16, 20:25
Vi behöver nog lite mer information för att kunna hjälpa dig. Vad gillar hon för typ av presenter? Upplevelse, fina gester, dyra saker, praktiska saker? Vad har hon för intressen? Om hon gillar att cykla så kanske en ny och bättre cykel eller dylikt skulle kunna vara något, för att dra en cykelparallell liksom.

MasterChief
2017-05-16, 20:32
Det här var uppskattat, kanske är något? Gör det till en helgupplevelse och bo på vildmarkshotellet och ät en god middag.

https://www.liveit.se/upplevelser/upplevelsepresenter-guidad-tur-delfinariet?gclid=CJiu_7aT9dMCFRuMGQodZD8OcA

Per Vers
2017-05-16, 20:34
Eftersom ni nyss gift er, flyttat ihop och med tanke på att hon fyller 30 hade jag nog kört på ett smycke med någon gravering och/eller speciell design som gör det one of a kind. Kika lite på hennes smycken och vilken stil hon verkar ha först dock.

Akerhage
2017-05-17, 07:35
Kör en weekendresa till Budapest eller Prag eller något annat romantiskt. Och boka in er på spa med mera.

Minikubik
2017-05-17, 08:04
Det är nu du sätter ribban för alla kommande födelsedagar och andra högtidsdagar så mitt råd är att glömma bort det, då är du för all framtid safe för oavsett vad kom du iaf ihåg det :d

Vill du vara en kyckling så något smycke eller dylikt som symboliserar din kärlek, er lycka och framtid

Järvskan
2017-05-17, 08:27
30 röda roosoooor (och lite choklad)

:d

kaer
2017-05-17, 09:03
Weekend-resa slår aldrig fel. I mitt fall så är halva presenten att det är jag som gör all bokning och planering istället för tvärtom.

Personal shopping har varit väldigt uppskattat, vet många andra som gett bort det med.

Mantus
2017-05-17, 09:03
Jag håller med Masterchief. Ge henne en upplevelse. Det brukar uppskattas av de flesta, särskilt om man bor tillsammans. Kan med fördel även kombineras med en gåva där hon ser att du verkligen tänkt igenom presenten.

Shqypnia
2017-05-17, 13:50
Tack så mkt för alla fina råd!

Jag har försökt fiska vad hon vill ha... dessutom har jag frågat rakt av haha men svaret är alltid ingenting. En upplevelse och/eller weekend resa låter bäst anser jag.

shut teh face
2017-05-17, 14:00
En ny stekpanna kanske?

;)

Jag brukar vara lite lam och köra på spa och massagebehandlingar, eller klippning hos någon stylist. Men min hona fyller också 30 nästa år, känns som man borde komma på något bättre.

J.V
2017-05-17, 14:39
Till jul gjorde jag en "bok" med foton och dylikt. Mikket uppskattat. Kopte en inbunden bok med tomma sidor dar jag satte in foton jag tyckte var viktiga/fina fran var tid an sa lange, lite lappar hon skrivit/ritat som jag sparat, lite utskriva sms-konversationer fran nar vi precis traffats osv etc. Fyllde upp ungefar halva boken sa att hon kan fortsatta lagga till saker hon vill ha med. Att gora ett eget korsord med massa ord som har med sin tid tillsammans var ocksa uppskattat.

Men i storsta allmänhet, upplevelser, definitivt. En weekend nagonstans ar ju guld sa lange du sjalv skoter planeringen, speciellt om du kan klamma in nagot som anknyter till henne mer an 'omg romantisk och myzig stad'. Har hon namnt nagon speciell restaurang nagonstans i europa som hon hort om, kor pa den staden och boka bord dar. Har hon ett favoritvin sa en weekend dar det kommer fran och en vinprovning med lokala viner. Klagar hon pa ont i fotterna varje dag efter jobbet? In med en fotmassage innan ni ens aker. :D

Diomedea exulans
2017-05-17, 16:27
Ge mig 1000 spänn så kan jag rita ett fotorealistiskt porträtt av henne i kol.

svenbanan
2017-05-17, 17:44
8GLrOkVZW8w