Visa fullständig version : Omröstning för män, har du steriliserat dig?
trädgårdsmöbel
2017-05-13, 11:09
Jag har steriliserat mig. Inte gjort det på mig själv, utan via sjukvården. Jag undrar hur vanligt det här är, hur många män är steriliserade?
Nix. Min fortplanteringsfuktionalitet är intakt.
Jag har steriliserat mig.
Hur gick resonemanget? Var det en självklarhet för dig? Hann du få några barn?
Kanske efter jag fått tillräckligt (2) barn.
Diomedea exulans
2017-05-13, 11:27
Nej, jag är fertil, men kanske steriliserar mig om jag starkt känner att jag inte vill ha (fler?) barn någon dag.
Varför vill man göra det?
trädgårdsmöbel
2017-05-13, 11:48
Hur gick resonemanget? Var det en självklarhet för dig? Hann du få några barn?
Jag har tillräckligt med barn. Jag vill inte ha fler. Min fru blev rätt sur, men jag gjorde det ändå.
Perfekt tråd, går i tankarna då det idag bara kostar 300kr och jag är nöjd med de barn jag har och inte vill tvinga frugan att trycka i sig en massa hormoner.
Vad jag funderar på är... De flesta män sägs bilda antikroppar emot sina egna spermier efter operation, kan det tänkas påverka testosteronet på något vis?
Om nu kroppen känner av att ens fortplantningsförmåga är borta så känna det inte helt omöjligt med en justering av testot?
För att inte få barn. Kan tänka mig att göra det, övervägde lite för nåt år sen. Jag har väldigt svårt för sex med kondom, slaknar slumpmässigt typ. Men äh, att fixa ögonen är nog ett mer prioriterat ingrepp.
Rolfarsson
2017-05-13, 15:23
För att man aldrig vill ha barn och vill slippa preventivmedel, funderar starkt på att göra det själv.
Minikubik
2017-05-13, 15:43
Går i dom tankarna för tycker att fyra barn räcker
För att man aldrig vill ha barn och vill slippa preventivmedel, funderar starkt på att göra det själv.
Fungerar det till 100%?
Fungerar det till 100%?
Det måste det ju nästan göra, annars kan det inte vara en "affärsidé" och man skulle ha blivit tvungen att fortsätta med preventivmedel antar jag.
Jag har inte och kommer med all sannolikhet aldrig göra det.
Japp, 2 barn får räcka :)
trädgårdsmöbel
2017-05-13, 16:48
Fungerar det till 100%?
Ja, efter c:a 3 månader tar man ett spermaprov som berättar om det fungerat eller ej. Är man steril då, så är man steril. Det kan hända att man läker ihop senare ändå, men det är väldigt osannolikt. (Nu har en hel del män lyckats bli pappa ändå, men dessa borde faderskapstesta och inte tro på mirakel.) Dessutom går det en slags skröna om att manlig sterilisering går att göra om, så att man kan ångra sig och få tillbaks sina spermier, men detta fungerar väldigt dåligt (tror det är 50/50) så var väldigt säker på din sak innan du gör det, tänk på det som att det är permanent.
trädgårdsmöbel
2017-05-13, 16:57
Dessutom är det inte helt lätt att lämna spermaprovet tre månader efteråt, jag hade en väldigt dålig upplevelse av det.
Bor man inte nära sjukhuset så måste man ta provet "på plats", och åtminstone där jag var så var detta ganska svårt. Jag hade nånslags idé om att jag skulle få utföra detta i en trevlig miljö, kanske med erotik eller porr på en tv, tidningar eller någon form av visuellt hjälpmedel.
Men det var ett litet rum, kala väggar, ingen tv, inga tidningar, en liten plastsoffa att sitta i, ett låst skåp för sjukvårdsmateriell, en hög med handdukar på ett rullbord i rostfritt stål, och ett plaströr att placera satsen i.
Saknar alternativet Albatross och kan därmed inte svara.
Perfekt tråd, går i tankarna då det idag bara kostar 300kr och jag är nöjd med de barn jag har och inte vill tvinga frugan att trycka i sig en massa hormoner.
Vad jag funderar på är... De flesta män sägs bilda antikroppar emot sina egna spermier efter operation, kan det tänkas påverka testosteronet på något vis?
Om nu kroppen känner av att ens fortplantningsförmåga är borta så känna det inte helt omöjligt med en justering av testot?
Jag har för mig att antikropparna bildas om det vid operationen kommer ut spermier i blodet och kroppens immunsystem bildar antikroppar emot spermierna eftersom det är främmande föremål (spermierna är aldrig annars i kontaktakt med blodbanan utan skapas i en blodfri miljö). Tror inte testot kan påverkas på något sätt utav operationen.
Lafayette
2023-04-22, 08:34
Inte jag.
Rikard Jansson
2023-04-22, 09:19
Varför skulle man
trädgårdsmöbel
2023-04-22, 09:49
Varför skulle man
För att det inte skall finnas ens skuggan av en chans att råka bli en sån där stackars jäkel som knuffar barnvagn och behöver använda den själv som gångstöd samtidigt.
För att undvika att man får en ålderskris och dumt nog vill bli småbarnsfar igen, vill börja om, alldeles för ångt upp iåren och fattar dumma beslut baserat på det.
För att ha ett sexliv utan att det innebär att det kan bli barn eller behöva ha kondom.
Rikard Jansson
2023-04-22, 13:15
För att det inte skall finnas ens skuggan av en chans att råka bli en sån där stackars jäkel som knuffar barnvagn och behöver använda den själv som gångstöd samtidigt.
För att undvika att man får en ålderskris och dumt nog vill bli småbarnsfar igen, vill börja om, alldeles för ångt upp iåren och fattar dumma beslut baserat på det.
För att ha ett sexliv utan att det innebär att det kan bli barn eller behöva ha kondom.
Du har blivit hjärntvättad av White Genocide! Skaffa 5 barn till :)
trädgårdsmöbel
2023-04-22, 13:40
Du har blivit hjärntvättad av White Genocide! Skaffa 5 barn till :)
:) förvisso sant men jag är för gammal för fler.
Jag vill men vågar inte. Verkar finnas en del som får långvarig, ibland kronisk, pungvärk. Och det vill jag fan inte ha...
Varför skulle man
kvinnorna blir mindre labil när dom slipper P-pillren, det går att återställa en manlig sterilisering, det är mycket skönare att vulkansquirta inuti någon än att köra pull out game, det kan aldrig bli någon oäkting som ska ta del av arvet, osv osv.
Min brud snackar om något implantat i armen, på henne alltså, inte mig. Jag hade gärna steriliserat mig, om det inte gjorde ont och det fanns risker osv.
Min brud snackar om något implantat i armen, på henne alltså, inte mig. Jag hade gärna steriliserat mig, om det inte gjorde ont och det fanns risker osv.
P-stav. I princip en liten stav med hormoner som gör samma sak som p-piller. Men eftersom staven sitter nära blodomloppet så behöver man inte lika hög dos av hormoner så risken för biverkningar minskar, och man glömmer aldrig ta pillret.
trädgårdsmöbel
2023-04-24, 13:46
kvinnorna blir mindre labil när dom slipper P-pillren, det går att återställa en manlig sterilisering, det är mycket skönare att vulkansquirta inuti någon än att köra pull out game, det kan aldrig bli någon oäkting som ska ta del av arvet, osv osv.
Återställa manlig sterilisering är det väl 20% sucess rate på eller så, troligen är väldigt noga med att påpeka att det är inget man skall välja som temporärt preventivmedel, och en procedur innan där man inte bara intygar att man vet vad man gör inte bara inför urologen utan även sköterskor som bevittnar.
Det där med att det är reversibelt, riskfritt, inte har biverkningar osv. är feministpropaganda
Jag vill men vågar inte. Verkar finnas en del som får långvarig, ibland kronisk, pungvärk. Och det vill jag fan inte ha...
Jag har för mig att antikropparna bildas om det vid operationen kommer ut spermier i blodet och kroppens immunsystem bildar antikroppar emot spermierna eftersom det är främmande föremål (spermierna är aldrig annars i kontaktakt med blodbanan utan skapas i en blodfri miljö). Tror inte testot kan påverkas på något sätt utav operationen.
Jag har gått i tankarna att göra det men tvekar just pga ovanstående..trots att riskerna förmodligen är minimala?
38 år och klar med barn definitivt.
Bör man verkligen oroa sig?
Jag har gått i tankarna att göra det men tvekar just pga ovanstående..trots att riskerna förmodligen är minimala?
38 år och klar med barn definitivt.
Bör man verkligen oroa sig?
Fan vet. 45 med 2 barn här och tänker inte ha fler. Men tanken på att riskera kronisk pungvärk, fy fan.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.