Visa fullständig version : Kostillskott under deff 2017
Jugg3rnut
2017-05-10, 17:18
Nu vet jag att finns många tråd angående detta, men inte någon från 2016 eller och om ni vet så får ni gärna skicka länken nedan! Även om detta tråd är på rätt ställe är en frågetecken, annars lär jag väl höra detta från Admin 😋
Om inte, så hade jag varit väldigt intresserad vad ni tar för kostillskott under er deff!
Själv tar jag
Multivitamin
EAA
Omega 3
HMB
Vitamin D
Koffein tab/kaffe
Vissa dagar pwo
Mvh K
Under min senaste tävlingsdiet inför Luciapokalen 2016 tog jag en multivitamin varje morgon för säkerhets skull. Sen var det faktiskt inget mer.
Multivitamin - halv dagsdos
Omega-3 - 3g
Vitamin D - 2K IE
Gäller oavsett energiintag.
Precis som ovan så äter jag samma tillskott oavsett om jag ska upp, ner eller stå still i vikt.
B12
D-vitamin
Linfröolja (omega 3)
HMB
ZMA
Kreatin
Ibland Koffein.
upperkatt
2017-05-11, 05:48
kreatin
omega-3 de dagarna det behövs
multivitamin
kalium
vassle/kasein
Jugg3rnut
2017-05-11, 15:39
Precis som ovan så äter jag samma tillskott oavsett om jag ska upp, ner eller stå still i vikt.
B12
D-vitamin
Linfröolja (omega 3)
HMB
ZMA
Kreatin
Ibland Koffein.
Vf B12?
Jugg3rnut
2017-05-11, 15:40
Multivitamin - halv dagsdos
Omega-3 - 3g
Vitamin D - 2K IE
Gäller oavsett energiintag.
Vilka multivitamin om man får fråga?
Vilka multivitamin om man får fråga?
Jag kör på 1 tablett per dag av denna. Då får man i sig typ 50-75% (resten får jag i mig via mat) RDI av 12 vitaminer och 9 mineraler. Kanske finns bättre multivitaminer på marknaden, har inte läst på så mycket om just det.
http://media.apotea.se/product-images/XL/mittval-man-100-tabletter-0.jpg
Minikubik
2017-05-12, 06:22
Proteinpulver samt magnesium. Oavsett bulk , deff eller balans
Proteinpulver samt magnesium. Oavsett bulk , deff eller balans
Aah.. proteinpulver använder jag också året runt. Men jag ser inte det som ett kosttillskott, ser det som... hmmm... kost.
Jugg3rnut
2017-05-12, 18:51
Aah.. proteinpulver använder jag också året runt. Men jag ser inte det som ett kosttillskott, ser det som... hmmm... kost.
Intressant, vilken proteinpulver använder du?
Har fått en allergi som gör jag inte kan dricka vassle, du måste ha testat dom flesta veganska proteinpulver?
Minikubik
2017-05-12, 20:44
Tror vi är flera som tänker så, eller så glömmer man bara bort det för det känns som en naturlig del av livet :d
Shqypnia
2017-05-13, 11:06
Jag kör D-vitamin (tills sommaren kmr)
Omega 3 året runt.
Kreatin i perioder.
Proteinpulver (mestadels vassle).
Cykelcykel
2017-05-13, 11:21
Tror vi är flera som tänker så, eller så glömmer man bara bort det för det känns som en naturlig del av livet :d
Proteinpulver är inte kostillskott det är mat enligt slv
Minikubik
2017-05-13, 12:49
Proteinpulver är inte kostillskott det är mat enligt slv
Bra då slipper jag tänka på det ;)
Intressant, vilken proteinpulver använder du?
Har fått en allergi som gör jag inte kan dricka vassle, du måste ha testat dom flesta veganska proteinpulver?
Varför måste jag det?
Har bara använt två olika fabrikat. Reflex nutrition och Star Nutrition.
Reflex är baserst på ärtprotein och Star på soja.
Har även Huel men det är inget renodlat proteinpulver.
Jugg3rnut
2017-05-18, 22:15
Varför måste jag det?
Har bara använt två olika fabrikat. Reflex nutrition och Star Nutrition.
Reflex är baserst på ärtprotein och Star på soja.
Har även Huel men det är inget renodlat proteinpulver.
Vilket har smakat bäst hittills ?
Vilket har smakat bäst hittills ?
Förvisso helt meningslöst för dig vad jag tycker smakar bra eller dåligt...
Men hur som helst så är det lite pest eller kolera. Reflex är väldigt märkligt, finns i tre smaker, luktar hyfsat gott i burken men väl i shaken så går det inte att skilja de tre smakerna åt. De smakar precis likadant (och ingen av dem smakar det som står på burken.)
Tycker inte heller star nutritions soy pro är särskilt god.
Men smaken spelar mig heller ingen roll, antingen sveper jag proteinshaken och hinner inte känna så mycket smak, eller så använder jag pulvret i en smoothie eller dylikt och då döljs smaken till mångt och mycket av övriga ingredienser.
Jugg3rnut
2017-05-20, 10:09
Förvisso helt meningslöst för dig vad jag tycker smakar bra eller dåligt...
Men hur som helst så är det lite pest eller kolera. Reflex är väldigt märkligt, finns i tre smaker, luktar hyfsat gott i burken men väl i shaken så går det inte att skilja de tre smakerna åt. De smakar precis likadant (och ingen av dem smakar det som står på burken.)
Tycker inte heller star nutritions soy pro är särskilt god.
Men smaken spelar mig heller ingen roll, antingen sveper jag proteinshaken och hinner inte känna så mycket smak, eller så använder jag pulvret i en smoothie eller dylikt och då döljs smaken till mångt och mycket av övriga ingredienser.
Tack för ditt svar! Köpte Garden of life Chi latte, smakar helt Okay men blir mer kraftigare efter några shake, provsmakade även chokladen, smakade bara grus...
Smak är väldigt viktigt för mig, kan betala det lilla extran om det smakar rätt, klarar inte av när det luktar gamla strumpor, vi alla är olika!
EAA
Magnesium (Prio!)
D-vitamin (3 typer ingår.)
Multivitamin (Why not.)
Omega 3 (Why not 2.)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.