Visa fullständig version : Airfryer? Har någon testat?
Hej,
Tycker om mat som man ofta tenderar att fritera, vårrullar, kyckling etc. Men användningen av olja blir ett problem i mitt kostupplägg när jag ofta drar över på fett.
Har sett att det finns ett alternativ, Airfryer (https://en.wikipedia.org/wiki/Air_fryer). Någon som testat? Vad tror ni om det?
http://www.philips.nl/c-dam/b2c/airfryer/Benelux/airfryer-xl-product.jpg
Magnus N
2017-05-07, 19:29
Diskuteras en liknande produkt i denna:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=156382
Jag har en. Använder i stort sett varje dag. Tycker den är fantastisk.
Jag har en. Använder i stort sett varje dag. Tycker den är fantastisk.
Är resultatet på maten jämnvärdigt med konventionell fritös? Alt. stekning i olja i stekpanna?
Är resultatet på maten jämnvärdigt med konventionell fritös? Alt. stekning i olja i stekpanna?
Om koka i vatten är noll och riktigt friterat är tio, så tycker jag reultatet från en airfryer är en stark åtta.
Diskuteras en liknande produkt i denna:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=156382
Ah där ser man. Någon konsensus vilken modell/tillverkare som är bäst?
Mkt beror på ditt ändamål läs noggrant innan.
Per Vers
2017-05-10, 19:17
Tycker det blir precis som när man värmer skiten i ugnen. Sjukt missnöjd med det köpet.
Om koka i vatten är noll och riktigt friterat är tio, så tycker jag reultatet från en airfryer är en stark åtta.
Vilken modell använder du dig av?
Mkt beror på ditt ändamål läs noggrant innan.
Försöker hitta mer fettsnålt tillagningsalternativ till fritering/stekning i olja. Ex. knaperstekt kyckling/friterad kyckling, vårrullar, pommes frites, där resultatet helst ska vara så nära dess fettrika friterade alter ego vad det gäller krispighet.
Pommes frites i ugn är gott, men resultatet blir lite lackluster vad det gäller krispighet jämfört med friterade pommes frites. Likaså kyckling; gott i ugn men svårt att få samma crisp som om den friteras/knapersteks i rikligt med olja.
Tycker det blir precis som när man värmer skiten i ugnen. Sjukt missnöjd med det köpet.
Är resultatet du jämför med från en varmluftsugn? Vilken modell av airfryer använder du dig av som lämnar dig missnöjd? När inhandlades den?
Just vad jag menar med ändamål är ju inte fettsnålt utan det fattar jag då det är dess funktion...
Det du ska kika efter är smidigheten med aparaten efter vad du kommer fritera mest..
Storleken, smidiga diskdelar, funktioner osv osv....
"Värmer"? Menar du att du kör färdiga fryspommes? I så fall får du skylla dig själv.
Också nyfiken på en airfryer. Äter mycket grönsaker och funderar på om en airfryer kan förhöja smakupplevelsen.
Är ju lite deffskadad, så blir mycket kyckling och fisk och sådant. Är det värt att investera i en airfryer? (har en gammal icke-varmluftsugn)
Grönsaker blir riktigt bra i airfryern. Rotfruker med. Du kan i princip göra allt i den, med gott resultat enligt mig.
Man kan tillomed rosta "snacks" i den av typ kikärtor, frön o nötter osv.
Också nyfiken på en airfryer. Äter mycket grönsaker och funderar på om en airfryer kan förhöja smakupplevelsen.
Är ju lite deffskadad, så blir mycket kyckling och fisk och sådant. Är det värt att investera i en airfryer? (har en gammal icke-varmluftsugn)
Jag är ju som vegan lite jävig i frågan om den är bra för grönsaker.
Men mitt svar är, JA.
Kör ofta en mix av potatis, lök, paprika och bönor i airfryern.
Bara hacka, krydda och ner i airfryern.
Brukar oftast använda bara lite vatten för att få kryddorna att fastna, använde nästan aldrig olja, tycker det blir ganska bra ändå.
Om man har en varmluftsugn, blir det typ samma sak då?
Just ja, jag har en philips. Den lilla varianten. Jag kan rekomendera att man kostar på sig den större varianten, kapaciteten är lite väl liten ibland i den lilla.
Som jag förstår fungerar airfryern som en liten varmluftsugn som "koncentrerar" värmefördelningen mycket exakt för att replikera en friteringseffekt.
Just ja, jag har en philips. Den lilla varianten. Jag kan rekomendera att man kostar på sig den större varianten, kapaciteten är lite väl liten ibland i den lilla.
Många tack!
Jag har en polare som ska sälja sin, pm mig för mer info.
Köpte en för två år sen och det är ärligt talat det bästa köpet jag gjort. Otroligt nöjd och använder den dagligen. Jag använder mig av "Philips Airfryer HD9220" :)
Potatis + Potatisstrimlare (http://www.clasohlson.com/se/Potatisstrimlare/44-1003) + liiite olja + airfryer = *cupid**cupid*
Jag har en Tefal Airfry som rymmer 1kg potatis, den är jag sjukt nöjd med!
En matsked kokosfett och dom blir sjukt goda.
Nyss köpt mig en sån här, levererades idag, så det ska bli skoj att prova denna. Har ingen ugn där jag bor, så detta hoppas jag blir ett riktigt lyft i min matlagning =)
Shqypnia
2017-07-24, 09:14
Vi köpte en när vi blev sambos men har inte öppnat den ännu. Tips på vad som kan fryas? :D
Vi köpte en när vi blev sambos men har inte öppnat den ännu. Tips på vad som kan fryas? :D
Jag kör mest potatis. Skivar dem som pommes, drar på nån tesked olja och saltar. Sedan 25-30 min i airfryern, shaka om 3-4 gånger under tiden. Blir fantastiskt resultat, som på en bra resturang. Krispiga men mjuka inuti.
Även kört panerad ananas och banan, blir gott att äta med lättglass och lite honung. Det följer med en receptbok med lite inspiration på vad man kan laga. Den är inte jättestor så går inte att göra hela måltider i den. Brukar oftast köra 600g potatis (2 portioner, till mig och sambon) och det blir kanon. Ryms nog 400g till.
Shqypnia
2017-07-24, 09:32
Tack pepplez! Ska lätt testa potatis, vem vet, det kanske blir en ny favorit :D
Tack pepplez! Ska lätt testa potatis, vem vet, det kanske blir en ny favorit :D
Ska testa sötpotatis i veckan (bara haft min sen början av Juli men använt den varje dag jag ätit hemma). Krispiga sötpotatispomme är stört gott, men de blir alltid soggiga i min vanliga ugn.
Någon som har tips på någon typ av breadroll som man kan baka halvbaka vid ett tillfälle, för att sen frysa in, och sen baka färdigt när man vill ha dom? Typ som såna små baguetter man kan köpa i affären som man kör i ugnen/AirFryern i typ 20 min?
Dåså, första riktiga AirFry-måltiden fixad, helstekt kyckling som gjordes först, sen potatis, vitlökssmör och en "Red wine Gravy".
Både potatisen och kycklingen gjordes i maskinen, och det blev riktigt gott!
Kycklingen gjorde tjejen tidigare med vitlök och salt och lite soya, och potatisen gjorde vi precis när jag skulle käka.
800g potatis som först grovt tärnades upp, sen kördes den i micro i 3 minuter, en msk
olja och salt på potatisen, in i förvärmd AirFry i 20 minuter på 160grader.
Riiiiktigt gott! Extra gott att jag knappt har ätit något fett idag, så jag fick unna mig lite vitlökssmör också, måste ju hålla mig till dom uppsatta macrosen...
http://i.imgur.com/Vt8JM5r.jpg
Dåså, första riktiga AirFry-måltiden fixad, helstekt kyckling som gjordes först, sen potatis, vitlökssmör och en "Red wine Gravy".
Både potatisen och kycklingen gjordes i maskinen, och det blev riktigt gott!
Kycklingen gjorde tjejen tidigare med vitlök och salt och lite soya, och potatisen gjorde vi precis när jag skulle käka.
800g potatis som först grovt tärnades upp, sen kördes den i micro i 3 minuter, en msk
olja och salt på potatisen, in i förvärmd AirFry i 20 minuter på 160grader.
Riiiiktigt gott! Extra gott att jag knappt har ätit något fett idag, så jag fick unna mig lite vitlökssmör också, måste ju hålla mig till dom uppsatta macrosen...
http://i.imgur.com/Vt8JM5r.jpg
Najs. Tror dock 5 min längre i fryern hade gjort potatisen ännu bättre. Jag brukar skiva dem som pomme och köra 180 grader i 25 min. Blir extremt krispiga *cupid*
Najs. Tror dock 5 min längre i fryern hade gjort potatisen ännu bättre. Jag brukar skiva dem som pomme och köra 180 grader i 25 min. Blir extremt krispiga *cupid*
Ja, lite längre tid hade nog inte skadat, men var hungrig som fan :D
Tror jag ska investera i en pommesskärare, typ som nedan
https://itempics-tigerchef.netdna-ssl.com/TigerChef-Heavy-Duty-French-Fry-Cutter--Complete-Set---Cutter--Suction-Feet--5-Blades-and-Block-Sets-265618_xlarge.jpg
Läste lite recensioner på Amazon och airfryers verkar vara splittrande - många som är lyriska och några som är extremt missnöjda. Lite sugen ändå..
Läste lite recensioner på Amazon och airfryers verkar vara splittrande - många som är lyriska och några som är extremt missnöjda. Lite sugen ändå..
Perfekta krispiga pommes varje gång med minimalt med olja. Det räcker för mig. Att laga fisk eller kött i den blir dock inget extraordinärt resultat, det är ju i princip en varmluftsugn och inget annat.
Tittat lite på dessa, och verkar ju faktiskt inte som en gimmick. Gordon Ramsay har ju gått ihop med Philips och talar varmt om deras. :D
Såg att Netonnet har deras Andersson, prissänkt med 50% ner till 500:-. Kanske är ren skit. Tycker det är svårt att botanisera sig bland recensioner för att välja en vettig modell. De kostar ju faktiskt en hel del.
Tittat lite på dessa, och verkar ju faktiskt inte som en gimmick. Gordon Ramsay har ju gått ihop med Philips och talar varmt om deras. :D
Såg att Netonnet har deras Andersson, prissänkt med 50% ner till 500:-. Kanske är ren skit. Tycker det är svårt att botanisera sig bland recensioner för att välja en vettig modell. De kostar ju faktiskt en hel del.
Kan gå i god för Philipsen iaf :)
Magnus N
2017-07-31, 19:49
Köpte philipsen för någon vecka sedan, inte testat en men har planerat att göra så under kommande månaden :)
Köpte en på Lidl för 699:- och än så länge har den fungerat felfritt. Blir snabbt varm och levererar krispiga pommes. För priset kan jag inte vara annat än nöjd.
Nästan, jag gav bort min airfryer när jag fick tag i en riktig varmluftsugn.
Skillnaden är att vissa airfryermodeller har en roterande spattel som hela tiden vänder grejerna, det gör dom jämnare krispiga. Det är även mer "stekyta", min tefal actifry eller vad den nu heter var munkformad.
Men den har få bra användingsområden, glöm saker som man normalt friterar med frityrsmet och liknande.
Sen är alltid friterat friterat. Har man varmluftsugn och kan använda den så finns det roligare grejer för pengarna, tex en sous vide maskin.
Jag tycker den är lätt och smidig att använda, jag har dock ingen vanlig ugn där jag bor då köken här i Thailand ofta är riktigt snålt tilltagna.
Jag har använt min ett par gånger, och jag lär nog fortsätta. Enda nackdelen som jag ser det är storleken, men det är väl bland annat därför man köper den också, för att man inte behöver någon stor maskin
Nästan, jag gav bort min airfryer när jag fick tag i en riktig varmluftsugn.
Skillnaden är att vissa airfryermodeller har en roterande spattel som hela tiden vänder grejerna, det gör dom jämnare krispiga. Det är även mer "stekyta", min tefal actifry eller vad den nu heter var munkformad.
Men den har få bra användingsområden, glöm saker som man normalt friterar med frityrsmet och liknande.
Sen är alltid friterat friterat. Har man varmluftsugn och kan använda den så finns det roligare grejer för pengarna, tex en sous vide maskin.
Ok! Varmluftsugn finns här, men använder den inte så mycket. Slowcooker däremot... men det hör ju inte direk till tråden.
unsuspected
2017-08-01, 17:43
Halva priset på Philips om man har Studentkortet :)
Halva priset på Philips om man har Studentkortet :)
länk?
unsuspected
2017-08-01, 21:26
länk?
Fick via mail
http://www.studentkortet.se/rc_bouncer/?philips-stand-alone-1-augusti-31880&nb=1
Har kört kycklingfileer i den i två dagar nu, riktigt smidigt, in med 2 fileer, runt 18 minuter på 180 grader. Pudrade på med lite kycklingkrydda och vitpeppar innan tillagnignen.
Mot slutet av tillagningen slängde jag in tärnad air fryad potatis, runt 400g som fick sig 7,5ml olja innan den åkte in i maskinen för andra gången så man får äta allt varmt.
Mycket gott och enkelt. Sjukt nöjd hittills. Ska när kalorierna tillåter köra lite varma mackor som ju borde bli klara i ett kick, bara sitta med AirFryern som bordsdam och lassa in en ny macka när man tar ut den föregående :D
StarkaUlf
2017-08-02, 14:28
Fick via mail
http://www.studentkortet.se/rc_bouncer/?philips-stand-alone-1-augusti-31880&nb=1
Nu blev jag faktiskt jäkligt sugen på att köpa hem en sån där.
Vad är det för skillnad på Philips HD9220 och HD9641?
Vad är det för skillnad på Philips HD9220 och HD9641?
Tror den största skillnaden är att den ena är digital och den andra analog.
Sen lite småskillnader som vikt, gummifötter, och varmhållningsfunktion etc.
https://www.usa.philips.com/etc/philips/b2c/compareproducts.html?locale=en_US&catalog=CONSUMER&ctn=HD9641/96,HD9220/26
Har nu testat Netonnets budgetmodell Andersson AFR 2.0. Blev klart bättre pommes än med varmluft i Electrolux EOB100X. Lite större pommes verkar vara att föredra, då samma dilemma som i ugn uppstår, dvs att de blir för torra invändigt innan ytan hunnit bli krispig.
Tror den största skillnaden är att den ena är digital och den andra analog.
Sen lite småskillnader som vikt, gummifötter, och varmhållningsfunktion etc.
https://www.usa.philips.com/etc/philips/b2c/compareproducts.html?locale=en_US&catalog=CONSUMER&ctn=HD9641/96,HD9220/26
Jag beställde precis en HD9641. Det tog emot eftersom jag egentligen ville ha den med större kapacitet. :(
Är det omständigt att göra maten i flera omgångar? Jag läste någonstans att man kanske behövde rengöra den emellan för att resterna inte ska bränna fast.
Nattljus
2017-08-06, 10:52
OBH Nordica Actifry original. Är den något bra? Den har en sån där paddel som rör runt under tillagningen.
Jag beställde precis en HD9641. Det tog emot eftersom jag egentligen ville ha den med större kapacitet. :(
Är det omständigt att göra maten i flera omgångar? Jag läste någonstans att man kanske behövde rengöra den emellan för att resterna inte ska bränna fast.
Lite omständigt är det ju, och tar längre tid, men det finns ett tillbehörsgaller man kan köpa så man lagar maten i två nivåer, då kan man köra 2-3 kycklingfiléer i botten och potatis ovanför. Om jag fortsätter använda min som jah gör nu skulle jag kunna överväga att köpa en till då vi är två i hushållet. Runt 1kg potatis går att köra men man får röra om desto fler gånger då...
Tycker den du köpte ser ut som den jag har, vilka är det som har större kapacitet?
Lite omständigt är det ju, och tar längre tid, men det finns ett tillbehörsgaller man kan köpa så man lagar maten i två nivåer, då kan man köra 2-3 kycklingfiléer i botten och potatis ovanför. Om jag fortsätter använda min som jah gör nu skulle jag kunna överväga att köpa en till då vi är två i hushållet. Runt 1kg potatis går att köra men man får röra om desto fler gånger då...
Tycker den du köpte ser ut som den jag har, vilka är det som har större kapacitet?
Av de 4 modeller jag kunde hitta på Philips hemsida så verkar det som att det bara var HD9240 som hade 1200g kapacitet.
Är det någon som har det grillpannetillbehöret som tycker att det är något att ha?
https://www.shop.philips.se/hushallsprodukter/matlagningstillbehoer/tillbehoer-till-airfryer/viva-collection-airfryer-grill-pan-tillbehoer/p/HD9910_20
Magnus N
2017-08-11, 15:59
Testade klyftpotatisar tidigare i veckan, blev riktigt bra. Lättskött maskin med, känns som man kommer nyttja denna frekvent under hösten :)
Kan rekommendera att förkoka potatis med bikarbonat. Har utgått efter http://www.seriouseats.com/recipes/2016/12/the-best-roast-potatoes-ever-recipe.html och varit mycket nöjd efter att ha gjort det i varmluftsugn.
Men i airfryern blir det än bättre. Perfekt, jämn krispig yta, och som också höll sig krispig länge, vilket de sällan gör.
Man kan för övrigt använda klart mindre olja än vad som står i receptet och få ett fint resultat. Jag kan också rekommendera att man har kastrullen på låg värme en stund efter man sköljt ur avkoket och torkar ut ytan på potatisen ordentligt innan man tillför oljan.
Kan rekommendera att förkoka potatis med bikarbonat. Har utgått efter http://www.seriouseats.com/recipes/2016/12/the-best-roast-potatoes-ever-recipe.html och varit mycket nöjd efter att ha gjort det i varmluftsugn.
Men i airfryern blir det än bättre. Perfekt, jämn krispig yta, och som också höll sig krispig länge, vilket de sällan gör.
Man kan för övrigt använda klart mindre olja än vad som står i receptet och få ett fint resultat. Jag kan också rekommendera att man har kastrullen på låg värme en stund efter man sköljt ur avkoket och torkar ut ytan på potatisen ordentligt innan man tillför oljan.
Det tackar vi för, gjort enligt denna metod senaste 3 kvällarna och det blir helt klart den bästa potatisen jag någonsin ätit.
Har själv beställt en Philips HD9220 idag, ska bli väldigt spännande :-).
https://images.philips.com/is/image/PhilipsConsumer/HD9220_20-IMS-sv_SE?$jpglarge$&wid=1250
Har väldigt bra erfarenhet från användande av AirFryer.
Har haft min i en vecka drygt nu. HELT fantastisk är den. Till och med torra bröstfiléer av kyckling som jag normalt sett aldrig lyckas med blev perfekt i denna utan att använda en droppe olja.
Kommer aldrig att använda stekpanna eller ugn igen *cupid*
Får testa detta då =) Detta har ökat min potatisätning rejält, riktigt skönt som omväxling till pasta och ris, och jag blir dessutom mättare på potatis med tillbehör jämfört med t.ex. pasta som jag älskar att ha ost på.
Har haft min i en vecka drygt nu. HELT fantastisk är den. Till och med torra bröstfiléer av kyckling som jag normalt sett aldrig lyckas med blev perfekt i denna utan att använda en droppe olja.
Håller med, kycklingfile blir klockrent. Jag brukar ofta snabbt marinera mina fileer i soya, chilli, vitlök och vitpeppar innan stekning för lite extra smak, eller så kör jag bara med grillkrydda och lite soya.
Just nu ligger 500g kycklingfile och gottar sig i folie i väntan på att ett halvt kilo potatis och 400 pumpa ska bli klart . Till detta blir det en liten klick ketchup och en halvliter tzatziki gjord på fettfri yoghurt och utan olivolja.
900g är lite på gränsen till för mycket men rör man om några gånger under tillagningen så blir resultatet utmärkt.
Nöjd med mitt senaste IKEA inköp som är ett serveringsfat som jag använder som tallrik för att slippa fylla på när jag äter mina större middagar :D
Typ denna: Går i sjukt mkt mat i den: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30258946/
Anton Fräs
2017-08-18, 14:50
Jag är så fördömt sugen på en airfryer efter den här tråden, speciellt efter kommentaren gällande torr kyckling som blir perfa.
Jag är så fördömt sugen på en airfryer efter den här tråden, speciellt efter kommentaren gällande torr kyckling som blir perfa.
Du kommer inte ångra dig, kör!
Kop! Inte bara sparar man fett under deff (som kan anvandas till godare saker an steka i), det ar sjukt smidigt att bara slanga in en file pa 20 minuter och forbereda resten av maten i lugn och ro.
Rostad potatis blir sjukt god, speciellt med lite fett pa, men aven riktigt gott utan fett.
Dessutom tar den inte saa stor plats, den ar riktigt lattdiskad, gar snabbt att fa upp varmen pa den och sa vidare.
Sen jag inforskaffade min for ett par veckor sen har jag anvant den varje dag jag varit hemma.
Ska prova fiskpinnar nagon dag snart, och har aven potatiskroketter som jag ska ge mig pa. Har kort hash browns i den och dom blev ruggigt goda, dom slappte till och med fett jamfort med nar man tillfor fett nar man steker dom...
En fraga till er andra, vad kor ni for tid pa tinad, rumstempererad kycklingfile?
Håller med, kycklingfile blir klockrent. Jag brukar ofta snabbt marinera mina fileer i soya, chilli, vitlök och vitpeppar innan stekning för lite extra smak, eller så kör jag bara med grillkrydda och lite soya.
Just nu ligger 500g kycklingfile och gottar sig i folie i väntan på att ett halvt kilo potatis och 400 pumpa ska bli klart . Till detta blir det en liten klick ketchup och en halvliter tzatziki gjord på fettfri yoghurt och utan olivolja.
900g är lite på gränsen till för mycket men rör man om några gånger under tillagningen så blir resultatet utmärkt.
Nöjd med mitt senaste IKEA inköp som är ett serveringsfat som jag använder som tallrik för att slippa fylla på när jag äter mina större middagar :D
Typ denna: Går i sjukt mkt mat i den: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30258946/
Kop! Inte bara sparar man fett under deff (som kan anvandas till godare saker an steka i), det ar sjukt smidigt att bara slanga in en file pa 20 minuter och forbereda resten av maten i lugn och ro.
Rostad potatis blir sjukt god, speciellt med lite fett pa, men aven riktigt gott utan fett.
Dessutom tar den inte saa stor plats, den ar riktigt lattdiskad, gar snabbt att fa upp varmen pa den och sa vidare.
Sen jag inforskaffade min for ett par veckor sen har jag anvant den varje dag jag varit hemma.
Ska prova fiskpinnar nagon dag snart, och har aven potatiskroketter som jag ska ge mig pa. Har kort hash browns i den och dom blev ruggigt goda, dom slappte till och med fett jamfort med nar man tillfor fett nar man steker dom...
En fraga till er andra, vad kor ni for tid pa tinad, rumstempererad kycklingfile?
Jag har köpt gallertillbehöret men har inte riktigt lärt mig att använda den än. Känns konstigt att köra typ både kött och potatis samtidigt. :confused:
Just nu förbereder jag allting förutom pommesen, och har i kylen för att bara värma upp i micro precis innan jag ska äta.
900g (4 filéer) rumstempererad kyckling körde jag i 180 grader 20 min och lät vila lite. Kanske hade kunnat gå att ta ut den något snabbare än så.
I manualen står det 180 grader 15 min för 500g kyckling. Vad kör du för inställningar själv?
Jag har köpt gallertillbehöret men har inte riktigt lärt mig att använda den än. Känns konstigt att köra typ både kött och potatis samtidigt. :confused:
Just nu förbereder jag allting förutom pommesen, och har i kylen för att bara värma upp i micro precis innan jag ska äta.
900g (4 filéer) rumstempererad kyckling körde jag i 180 grader 20 min och lät vila lite. Kanske hade kunnat gå att ta ut den något snabbare än så.
I manualen står det 180 grader 15 min för 500g kyckling. Vad kör du för inställningar själv?
Jag ska få någon promotionpresent som dom inte hade när jag köpte min, och jag hoppas på den djupa formen man kan använda för brödbak och gratänger.
Annars funkar ju gallret bra också om man ska göra ett större antal kycklingfileer...
Jag kör 500g file på 180g i 20 minnuter med förvärmd ugn. Dom var dock lite kalla när jag slängde in dom, så med rumstempererade filer räcker kanske 15 minuter, dock, jag tycker inte dom blir torra även på 18-20 minuter.
En gång har jag tagit ut dom efter runt 15, men då var dom lite råa innuti, vilket är störande för kör man nära minimitiden så måste man nästan kolla att dom är genomstekta, vilket man inte behöver på dom lite högre tiderna, då dom ändå är saftiga...
Kan tipsa om chicken nuggets med. Mindre bitar kyckling i mjöl -> ägg -> krossade cornflakes. Vänd sedan runt varje bit i ett par inoljade händer (för att skapa en liten hinna av olja på varje) och kör ett par minuter i airfryern. Som friterat fast utan att dränka i olja. Blir även helt ok om man skippar steget med oljiga händer. Glöm inte krydda kycklingen och mjölet annars smakar det inget.
Kan tipsa om chicken nuggets med. Mindre bitar kyckling i mjöl -> ägg -> krossade cornflakes. Vänd sedan runt varje bit i ett par inoljade händer (för att skapa en liten hinna av olja på varje) och kör ett par minuter i airfryern. Som friterat fast utan att dränka i olja. Blir även helt ok om man skippar steget med oljiga händer. Glöm inte krydda kycklingen och mjölet annars smakar det inget.
Grovkrossade tacoskal istället för cornflakes (majs som majs =P)och blanda mjölet med tacokrydda fungerar också till detta.
Jag ska prova detta recept, ser redigt gott ut! https://www.youtube.com/watch?v=m_MW6BwsdpU
Grovkrossade tacoskal istället för cornflakes (majs som majs =P)och blanda mjölet med tacokrydda fungerar också till detta.
Bra tips med tacokryddan!
Körde lax i Airfryern idag.
Blev skitgott som vanligt men helvete vilken rökutveckling det blev?
Brandvarnaren gick och hela trapphuset luktar nu bränd fisk.
Kör ni eran lax på lågtemp eller hur gör ni för att det inte ska osa satan?
Har länge funderat och kollat på att skaffa en maskin nu. Men vilken ska man sattsa på? Det finns en med 800 gram och en med 1200 gram kapacitet!
Får man ner 800 gram potatis/rotfrukter i den mindre utan problem med bra resultat? Eller är den med 1200 gram en mer värd investering?
Vilken modell har ni och är ni nöjda/missnöjda? Får ni bra resultat och plats med det ni vill/slänger ner i den?
Kommer främst/i första hand använda för potatis och liknande!
Har länge funderat och kollat på att skaffa en maskin nu. Men vilken ska man sattsa på? Det finns en med 800 gram och en med 1200 gram kapacitet!
Får man ner 800 gram potatis/rotfrukter i den mindre utan problem med bra resultat? Eller är den med 1200 gram en mer värd investering?
Vilken modell har ni och är ni nöjda/missnöjda? Får ni bra resultat och plats med det ni vill/slänger ner i den?
Kommer främst/i första hand använda för potatis och liknande!
800g sväljs enkelt av den lilla, går nog att få i 1000g men då får man nog köra lite länge tid och röra mer. Har du mycket plats i köket kör på den större så har du möjlighet att köra kyckling och potatis samtidigt osv.
Nu har jag senaste dagen blivit att inskaffa en varmluftfritös, kikat på Prisjakt, tänkt budget runt 1000-lappen, och de två som listas populära på Prisjakt har jag funderingar på.
Ena är OBH Nordica AG7110 ActiFry, använt en sådan luftfritös förut som exet hade, bra med det var väl att den blandades om, om nu det gör stor skillnad?
Andra jag kikat på är Philips Viva Collection Airfryer HD9220 2,2L, kikat på youtube och den verkar man kunna ställa in graderna, men den blandas ju ej om under lagning.
Har själv beställt en Philips HD9220 idag, ska bli väldigt spännande :-).
https://images.philips.com/is/image/PhilipsConsumer/HD9220_20-IMS-sv_SE?$jpglarge$&wid=1250
Har väldigt bra erfarenhet från användande av AirFryer.
Hur har det gått? nöjd med den?
Vilken fritös är det du har?
Nu har jag senaste dagen blivit att inskaffa en varmluftfritös, kikat på Prisjakt, tänkt budget runt 1000-lappen, och de två som listas populära på Prisjakt har jag funderingar på.
Ena är OBH Nordica AG7110 ActiFry, använt en sådan luftfritös förut som exet hade, bra med det var väl att den blandades om, om nu det gör stor skillnad?
Andra jag kikat på är Philips Viva Collection Airfryer HD9220 2,2L, kikat på youtube och den verkar man kunna ställa in graderna, men den blandas ju ej om under lagning.
Hur har det gått? nöjd med den?
Jag har Philips HD9641. Det är efterföljaren till HD9220 men det är inte så stor skillnad på dem tror jag. Kör på HD9220, du kommer bli supernöjd.
Feta livsmedel kan vara lite trixigt. Det osar väldigt mycket.
Är det ingen som försökt sig på lax i airfryern?
Hur fan gör ni? :d
Feta livsmedel kan vara lite trixigt. Det osar väldigt mycket.
Är det ingen som försökt sig på lax i airfryern?
Hur fan gör ni? :d
Jag gjorde 600g laxkotlett för någon dag sen, tyckte inte det osade värst mkt alls. Förvärmd AF på 180 grader, 2 kotletter blev färdiga på 6 minuter.
Läste någonstans gällande sidfläsk att man kan med fördel lägga folie i botten som fångar upp fettet.
Man får skaka om själv lite då och då för bästa resultat.
Jag gjorde 600g laxkotlett för någon dag sen, tyckte inte det osade värst mkt alls. Förvärmd AF på 180 grader, 2 kotletter blev färdiga på 6 minuter.
Läste någonstans gällande sidfläsk att man kan med fördel lägga folie i botten som fångar upp fettet.
Förstör (eller åtminstone försämrar) inte folien till viss del det luftflödet som airfryern till stor del bygger på?
Ska testa sötpotatis i veckan (bara haft min sen början av Juli men använt den varje dag jag ätit hemma). Krispiga sötpotatispomme är stört gott, men de blir alltid soggiga i min vanliga ugn.
Har någon testat tillaga sötpotatis i denna och kan säga hur det blir? Blir de bra är det ett givet köp!
Har någon testat tillaga sötpotatis i denna och kan säga hur det blir? Blir de bra är det ett givet köp!
Jag har testat, och det blev rätt dåligt. De fick aldrig något krisp utan blev bara brända och pikanta. Kan vara så att de kräver lite mer förbehandling innan de tillagas, vet inte.
Håller med Peppez. Att bara skära upp dem, blanda med lite olja och sen ner med dem blir de inte så bra.
Inbillade mig att konsistensen blev lite bättre när jag förkokade dem med bakpulver i ~10 min, sen olja + airfryer.
Borde gå att få bra så ska prova det snart igen. Dock krävs det nog något slags ströbröd eller liknande för att få dem som på restaurang
Jag har testat, och det blev rätt dåligt. De fick aldrig något krisp utan blev bara brända och pikanta. Kan vara så att de kräver lite mer förbehandling innan de tillagas, vet inte.
Testa slänga i den skurna (och torra) sötpotatisen i en påse med majsstärkelse eller potatismjöl så de täcker alla innan oljan tillförs.
Har gett mycket bättre resultat för mig i ugn. Inte testat i airfriern än. Får nog bli nån dag med lite chipotle chili och kanske nån yoghurt/lime dressing . :)
Förstör (eller åtminstone försämrar) inte folien till viss del det luftflödet som airfryern till stor del bygger på?
Ja, förmodligen sabbar det en del, om nu utformandet av bottnen av airfryern har någon påverkan på funktionen och inte bara är gjort som det är gjort för att det ska se lite high-tech ut.
dluddeckens
2020-12-27, 09:40
Fick en i julklapp.
Barnen älskade chicken nuggets med pommes.
Nuggets gjorde jag med:
Smet av:
Lite majonäs
Klick dijon
Curry
salt/peppar
2 ägg
Lite vetemjöl
Paneras med panko.
Ca 12-15 minuter i airfryern, 200 grader.
Går säkert göra de nyttigare, men detta var otroligt gott iaf.
Wrenchgirl
2021-12-14, 17:14
Jag är själv rätt sugen på den här modellen då jag gillar att laga mat. men tyvärr finns inte alltid orken tack vare att min reumatism och lite andra skador drar energi. :)
https://www.jula.se/catalog/hem-och-hushall/koksmaskiner/tillagningsapparater/fritoser-och-fonduer/varmluftsfritos-008245/
dluddeckens
2021-12-30, 23:25
Fick en i julklapp.
Nuggets gjorde jag med:
Smet av:
Lite majonäs
Klick dijon
Curry
salt/peppar
2 ägg
Lite vetemjöl
Paneras med panko.
Detta är en klassiker i hemmet numera.
Vill man göra den lite mer "vuxen" så kör med chiliflakes också, så det blir lite sting i dem.
Sedan är det fint att dippa i scriracha (kan inte stava) + mayo.
Wrenchgirl
2021-12-31, 00:12
Fick en i julklapp. Laxen och kycklingen blir helt underbara i den ^^
Fick en i julklapp.
Nuggets gjorde jag med:
Smet av:
Lite majonäs
Klick dijon
Curry
salt/peppar
2 ägg
Lite vetemjöl
Paneras med panko.
Kör du pommes i samma då eller hur gör du där?
Jag testade färdiga frysta nuggets nångång och det blev galet mycket os av dom. Är det bättre med att göra egna? Och vad använder du för kyckling?
Langster
2022-01-07, 09:18
Kör du pommes i samma då eller hur gör du där?
Jag testade färdiga frysta nuggets nångång och det blev galet mycket os av dom. Är det bättre med att göra egna? Och vad använder du för kyckling?
Hmm, hur gjorde du då? Jag har testat att köra Max frysta Nuggets och det är inga problem.
Man kan göra schyssta Nuggets själv med kycklingfilé som man panerar med vetemjöl/salt och peppar - ägg - panko - pensla på lite olja. Går väl att använda lårfilé också, men i mitt tycke blir bröstfilé väldigt saftigt i airfryer, speciellt om den paneras.
Om man ska köra pommes till rätten bör man nog köra dem separat, ju mer fri yta man har i maskinen desto bättre resultat får man.
Dessa nuggets ser lovande ut:
https://www.tiktok.com/@aussiefitness/video/7050386312750304514?is_from_webapp=1&sender_device=pc&web_id7000262935457138182
humancentipede
2022-01-23, 14:21
vad är den stora skillnaden på airfryer och varmluftsugn?
Kan man inte lika gärna köpa en varmluftpistol på biltema
vad är den stora skillnaden på airfryer och varmluftsugn?
Kan man inte lika gärna köpa en varmluftpistol på biltema
Snabbcirkulerande, het luft skapar stekyta
Luften inne i en Airfryer cirkulerar betydligt snabbare än de flesta varmluftsugnar, vilket innebär att tillagningstiden oftast är kortare. En annan, mer markant skillnad, är att den snabbcirkulerande varmluften gör att ingredienserna får en krispig stekyta samtidigt som insidan förblir härligt saftig. Det är just detta som är Airfryerns främsta och mest unika egenskap – att kunna ”steka” eller ”fritera” maten utan vare sig stekpanna eller att använda överdrivet mycket fett.
Annars funkar värmeljus och byggfläkt.
körde fläskytterfile hos brorsan i airfryer, det blev faktiskt väldigt bra :) 180 grader i 15-20 min.
Jag fick en airfryer i julklapp.
Har gjort chips, blev inte speciellt bra, måste laka ur mer stärkelse tror jag.
Pommes blev jättebra.
Egna nuggets på kycklingfärs blev bra.
Sparris blev riktigt bra
Sötpotatispommes blev kasst.
Aubergin försvann nästan.
Brocoli och blomkål blir jättebra
Laxfile blir bra om den är tinad men inte lika bra från fruset skick.
Över lag är jag nöjd, då det spar massor av tid, men jag tycker resultatet i ugn är snarlikt, men det tar ju mycket längre tid med uppvärming och tillagning.
Tyckte nuggets blev jäkligt bra, gjort det tre gånger nu. På kycklingfärs då. Lägre pris och smidigare än annat tänker jag.
Tyckte inte pommes blev så jäkla bra, blir inte som de på max precis. Kanske finns bra knep där.
StarkaUlf
2022-02-07, 16:17
blir inte som de på max precis.
Så lågt behöver man ju inte sikta.
Tyckte nuggets blev jäkligt bra, gjort det tre gånger nu. På kycklingfärs då. Lägre pris och smidigare än annat tänker jag.
Tyckte inte pommes blev så jäkla bra, blir inte som de på max precis. Kanske finns bra knep där.
Och hemgjorda nuggets blir inte som prefab heller. Utan bättre.
Max pommes är svåra att efterlikna hemma, men det beror inte på huruvida man kör airfryer eller vanlig fritös, utan pommesinnehållet.
Max fries: Potatis, modifierad potatisstärkelse, majsstärkelse, rismjöl, salt, majsmjöl, kurkumin, paprikaoleoresin
kurkumin & paprikaoleoresin är väl för färgen, men kombinationen av stärkelsesorterna, mjölen och den finfördelade potatisen ger en struktur som vanliga potatisstavar aldrig kan komma i närheten av.
Men det har ju inget med airfryern att göra. Det vore dock kul om man kunde köpa deras pommes fryst och testa blåsa på hemma!
Dock tycker jag potatissmaken blir bättre på mina, men krispigheten når inte upp till max nivå.
Langster
2022-02-09, 18:09
Grönsaker är nog det som blir allra bäst i airfryer, det mesta funkar. Även kött av alla slag. Går det att grilla så blir det bra i airfryer. Man kommer mycket närmre grill-resultat än någon annan tillagningsmetod.
Gällande pommes så går det att få till det med hemlagat, men det kräver ganska mycket jobb och man kan få till det nästan lika bra i varmluftsugn faktiskt om man går igenom samma steg. Finns olika metoder beskrivna på t.ex youtube. Mycket enklare att köpa frysta pommes och köra dessa i airfryern, med rätt pommes får man bättre resultat än vad man kan göra själv och på en femtedel av tiden.
intepurewhey
2022-02-10, 11:45
Aldrig fått till pommes lika bra som i ugn (kokad potatis etc såklart). Färdiga kan bli någorlunda OK som Lang säger.
Men det har ju inget med airfryern att göra. Det vore dock kul om man kunde köpa deras pommes fryst och testa blåsa på hemma!
Dock tycker jag potatissmaken blir bättre på mina, men krispigheten når inte upp till max nivå.
Näe så är det väl. Men de blir okej och nånstans känns det bättre med bara potatis än med de tillsatser som de använder. Har även läst något tips om att frysa dem innan med mer. Kanske finns något bra knep för extra krispighet.
Nuggets blir som sagt jäkligt bra ja. Klart bättre än original! Kul att krydda färsen lite olika och ha både aioli och olika starka såser till.
Testade langos i airfryern i veckan. Det blev långt över förväntan faktiskt.
https://www.facebook.com/watch/?v=511656569999816
Skönt att upptäcka då det brukar ta väldigt lång tid att göra annars.
Jag köpte mig en Philips Essential HD9270 (6,2 l) på rea för 1400 för någon vecka sedan och jag tror att jag är kär! Kycklingen blir perfekt varje gång!
Hmm, hur gjorde du då? Jag har testat att köra Max frysta Nuggets och det är inga problem.
Man kan göra schyssta Nuggets själv med kycklingfilé som man panerar med vetemjöl/salt och peppar - ägg - panko - pensla på lite olja. Går väl att använda lårfilé också, men i mitt tycke blir bröstfilé väldigt saftigt i airfryer, speciellt om den paneras.
Om man ska köra pommes till rätten bör man nog köra dem separat, ju mer fri yta man har i maskinen desto bättre resultat får man.
Jag körde bara några nuggets kommer inte ihåg vilka och utan nånting annat. Fick stänga av till slut för att det kom ut hur mycket os som helst från baksidan. Aldrig haft problemet med någon annat. Kanske var något specifikt med dom eller för varmt?
Inköpt en Cosori airfryer igår! Har testat och göra sötpotatis pommes och kycklingvingar. Vingarna blev riktigt bra, provade och dubbel ”fritera” så dom fick en krispig yta. Sötpotatis pommesen blev inte perfekta men goda, svårt och få till en krispig yta, någon som har några tips hur man kan få till en bra yta?
Langster
2022-03-17, 16:05
Inköpt en Cosori airfryer igår! Har testat och göra sötpotatis pommes och kycklingvingar. Vingarna blev riktigt bra, provade och dubbel ”fritera” så dom fick en krispig yta. Sötpotatis pommesen blev inte perfekta men goda, svårt och få till en krispig yta, någon som har några tips hur man kan få till en bra yta?
Som skrivits i tråden så krävs det så mycket jobb att det inte kan anses vara värt det. Kolla youtube för tips är mitt förslag.
Köp frysta sötpotatispommes så får du snabbt ett bra resultat.
intepurewhey
2022-03-18, 10:23
Tycker jag får krispigare pommes i ugnen, kanske behöver en bättre fryer.
Luddsson
2022-04-14, 11:56
Fungerar potatis i airfryer bra? Går det snabbare än att koka? Älskar kokt men tar en del tid och måste ju passas upp. Smidigt att dra i ett gäng i airfryern och käka senare. Ugnspotatis tar ju evigheter.
ChuckTesta
2022-04-14, 18:15
Vilken airfryer rekommenderas?
Har experimenterat en del nu med min och skulle säga att man får ett bra resultat på 20 minuter i airfryern när det gäller potatis. Jag har en Cosori som jag är supernöjd med.
Beställde en airfryer idag, hoppas den lever upp till förväntningarna.. ��
ChuckTesta
2022-04-20, 17:03
Vilken beställde du?
Vilken beställde du?
https://www.philips.se/c-p/HD9650_90/premium
Vad är skillnaden på de dyrare airfryersen och den som ICA säljer för 599kr nu? https://www.elgiganten.se/product/hem-hushall-tradgard/koksapparater/airfryer/emerio-airfryer-af125024/179634
Är det rotationshastighet eller liknande? Svårt att motivera prisskillnaden mot +2000 kronorsmodellerna? Om någon har koll då jag själv inte hunnit lusläsa detaljer?
Edit: Nvm, effekt och rotationshastighet verkar vara huvudsakliga skillnaderna.
Edit2: Högre effekt men samma maxtemp = skillnaden att den med högre effekt blir varm snabbare? I övrigt är frågan om det är ngn praktisk skillnad?
DunderMumrik11
2022-08-29, 16:07
levde den upp till förväntningen?
testade själv, men tyckte att resultatet var sådär jämfort med en vanlig varmluftsugn
Wrenchgirl
2022-08-30, 11:45
Jag testade i söndags och tro det eller ej, men oxpyttipanna blev väldigt fin i min airfryer. ��
dluddeckens
2022-08-31, 15:12
Hade gärna tagit emot lite recept ni använder till era airfryers :)
Bump, hur gör man kycklingileer på bästa sätt?
Bump, hur gör man kycklingileer på bästa sätt?
Tinar den, kryddar med allround och sen in i 200° tills den är vit inuti (15-20 min). Blir perfekt varje gång, förutom när man får ett vidrigt "träbröst"*spy*
Blir också väldigt bra med någon typ av panering på, extra krisp!
Tinar den, kryddar med allround och sen in i 200° tills den är vit inuti (15-20 min). Blir perfekt varje gång, förutom när man får ett vidrigt "träbröst"*spy*
Jag testar, tackar! Vänder du efter halva tiden eller är det bara låta dom ligga?
Jag testar, tackar! Vänder du efter halva tiden eller är det bara låta dom ligga?
Köp rätt fileer också och skär alltid bort fästet i alla fileer, den biten smakar dynga och brosk
Wilshere
2023-02-09, 12:09
Usch, därför jag aldrig köper från Guldfågeln längre!
Jag köper från risigt supermarket i tredje världen, fullpumpat med hormoner och allt möjligt kul säkert.
Men det är kul att ha en airfryer, köpte för 100 spänn bättre begagnad.
Jag kör mina ägg i min
140 grader ca 12 min
bara lägga i dem inget vatten.
Jag låter dem bara ligga, sen drar ett snitt vid den tjockaste delen efter 14-15 min (om normalstora) och ser hur det ser ut (ska vara vitt och saftigt). För filér mot det tunnare hållet så går det ju snabbare.
Usch, därför jag aldrig köper från Guldfågeln längre!
Jag har fått lika mycket träbröst från Kronfågeln. Man borde kunna få pengarna tillbaka för detta, då det för mig alltid är hela förpackningen, och inte bara en enskilt filé. Usch, jag får kväljningar av att bara tänka på smaken och konsistensen*spy*
Jag låter dem bara ligga, sen drar ett snitt vid den tjockaste delen efter 14-15 min (om normalstora) och ser hur det ser ut (ska vara vitt och saftigt). För filér mot det tunnare hållet så går det ju snabbare.
Jag har fått lika mycket träbröst från Kronfågeln. Man borde kunna få pengarna tillbaka för detta, då det för mig alltid är hela förpackningen, och inte bara en enskilt filé. Usch, jag får kväljningar av att bara tänka på smaken och konsistensen*spy*
Solklart, tack!
Solklart, tack!
Ett till tips är att göra egna pommes i den, sjukt gott! Det är bara att skära till i önskad storlek, blanda med lite olivolja och sen in i ca 15-20 min (känn efter med sticka vid 13-14 min), men gör du små så kolla tidigare. Blanda med salt och kombinera med Max original dressing. Detta är några av de godare pommes som jag har ätit.
Jag har gjort cannoli i min, gick bra förutom att jag nog gjorde lite för tjocka samt att de fastnade lite i cannolirören. Men det hade de nog gjort i ugn med. Får göra bättre nästa gång, lite olja kanske.
Nuggets är det vanligaste vi gör. Annars klyftpotatis, rotsaker med mer. Ska testa baka frallor i den också. Det jobbigaste är väl egentligen att diska ur den efteråt. Särskilt om det är nåt som rinner likt nuggets.
Wilshere
2023-02-10, 12:10
Jaså? Antar att jag haft lite tur då för det har bara hänt mig med Guldfågeln. Men ja, sjukt vidrigt är det. Senast det hände tog det ett par månader innan jag kunde äta kycklingfile igen.
Ett till tips är att göra egna pommes i den, sjukt gott! Det är bara att skära till i önskad storlek, blanda med lite olivolja och sen in i ca 15-20 min (känn efter med sticka vid 13-14 min), men gör du små så kolla tidigare. Blanda med salt och kombinera med Max original dressing. Detta är några av de godare pommes som jag har ätit.
Mina blir hårda på utan men mjuka i mitten?
Ska jag köra typ 160 grader o längre tid?
Skulle lätt gjort om inte potatis kostat typ 5-7 spänn styck i landet jag bor :)
Jaså? Antar att jag haft lite tur då för det har bara hänt mig med Guldfågeln. Men ja, sjukt vidrigt är det. Senast det hände tog det ett par månader innan jag kunde äta kycklingfile igen.
Haha samma här! Jag började att äta det igen för en vecka sedan efter ett 4-5 månaders uppehåll.
Mina blir hårda på utan men mjuka i mitten?
Ska jag köra typ 160 grader o längre tid?
De är klara när de är mjuka i mitten, när en sticka glider igenom utan problem. Dessa såg dock godare ut, måste provas idag!
re_mbL-S4HE
Haha samma här! Jag började att äta det igen för en vecka sedan efter ett 4-5 månaders uppehåll.
De är klara när de är mjuka i mitten, när en sticka glider igenom utan problem. Dessa såg dock godare ut, måste provas idag!
re_mbL-S4HE
Kanon, ska testas här med.
jo givet är dom ju mjukare i mitten men tycker mina blev för sladdriga/lösa i mitten.
Kanon, ska testas här med.
Dessa var en besvikelse, jag tycker att potatismjölet gav en vag eftersmak som jag inte var särskilt förtjust i.
Är sugen på en air fryer, verkar finnas alla möjliga. Vi är två personer i hushållet, vill inte ha någon som e för dyr heller men tillräckligt stor
är det värt? Stor skillnad mot ugn/Spis?
skyffelmördarn
2023-12-17, 09:01
Är sugen på en air fryer, verkar finnas alla möjliga. Vi är två personer i hushållet, vill inte ha någon som e för dyr heller men tillräckligt stor
är det värt? Stor skillnad mot ugn/Spis?
Vissa saker är nog stor skillnad, andra inte.
Äter du mycket av den typen av mat? Jag funderade också på ett köpa en men kom fram till att jag nog inte kommer ha så stor användning av den och att skillnaden mellan att göra kyckling i en airfryer mot att bara köra det i ungen är nog minimal
Det som suger lite är att det är nonstick beläggning på typ alla airfryer vilket inte känns så hälsosamt. Men har använt airfryer rätt mycket och det blir som oftast pommes eller klyftpotatis i den, kycklingklubbor och kycklingvingar blir riktigt bra i den men en kycklingfilé tror jag inte de blir så stor skillnad på. Fördelen är väll att det går snabbare med airfryer.
Tänkte använda den mest för pommes eller just klubbor/vingar, 1-2 ggr i veckan på helgen. spelar kanske ingen roll med mindre korg ifall man kan köra två snabba vändor efter varandra
skillnad i smak jmf med vanlig ugn? misslyckas alltid med pommes i ugnen
Pommes, kycklingklubbor och vingar gör den mycket bättre än i ugn så du kommer inte bli besviken i så fall! Oftast ångrar man sig att man inte köpte en större airfryer så mitt tips är och gå upp lite i storlek. Du vill gärna ha lite mellanrum mellan det du tillagar.
Raschmus
2023-12-18, 09:34
Om man fallit offer för hatet mot seedoils, någon som har ett gött alternativ till Air Fryer?
Om man fallit offer för hatet mot seedoils, någon som har ett gött alternativ till Air Fryer?
Brukar sällan addera någon olja alls! Har provat göra hasselbackspotatis i airfryern med bara smält smör på och det blev riktigt knaprigt och gott.
WiltTheStilt2
2023-12-22, 12:25
Senaste gången någon sa chicken nuggets var 2022. Så..
Jag rekommenderar chicken nuggets i luftfritös
Edit:
Ingen som provat fiskpinnar? Sökte men no hit.
Tycker fortfarande nuggets är det bästa. Men fiskpinnar borde gå bra. Borde funka med att bara sätta torsk i ströbröd/panko?
WiltTheStilt2
2023-12-22, 16:58
Tycker fortfarande nuggets är det bästa. Men fiskpinnar borde gå bra. Borde funka med att bara sätta torsk i ströbröd/panko?
Får bli fiskpinnar på detta vis i nästa vecka. Återkommer med omdöme.
hur stor bör man köpa då? Vad betyder ens tex 3L? Vad innebär det, typ en tallrik pommes?
https://www.netonnet.se/art/hem-fritid/koksmaskiner/airfryer/philips-airfryer-essential-xl-hd927096/1018318.18426/
tittade på denna, är lite större. räcker det för 2 pers?
fanns även en annan för riktigt bra pris men den e för liten tror jag, ifall man inte kan köra två ggr på raken?
https://www.netonnet.se/art/hem-fritid/koksmaskiner/airfryer/philips-hd920090/1032687.18426/
hur stor bör man köpa då? Vad betyder ens tex 3L? Vad innebär det, typ en tallrik pommes?
Tre liter, eller tre kubikdecimeter.
Är det svårt att visualisera så ta antingen 3*1L eller 2*1.5L mjölkpaket och kolla i butiken så ser du volymen. 3L är ganska lagom till 1-2 portioner. Ska du laga mat till fler bör du gå mot 4L+
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.