Visa fullständig version : Fasta länge under deff?
Kan det vara dåligt att ta sin sista stora måltid på dagen 19.00 för att sedan äta nästa måltid vid 12-tiden? Eller borde man äta nån kvarg eller aminosyror för att motverka muskelnedbrytningen?
Har inga problem att fasta under denna tid när jag deffar utan käkar hellre mer på eftermiddagen.
Kan det vara dåligt att ta sin sista stora måltid på dagen 19.00 för att sedan äta nästa måltid vid 12-tiden? Eller borde man äta nån kvarg eller aminosyror för att motverka muskelnedbrytningen?
Har inga problem att fasta under denna tid när jag deffar utan käkar hellre mer på eftermiddagen.
Jag kor pa det upplagget, fast fran 20:30 till 14:00, men tar en vassle/kaseinshake innan laggdags runt 22:00. Jag upplever inga problem med det.
LunaSpice
2017-05-04, 07:59
Fasta längre perioder har varit fullständigt avgörande för en lyckad deff för mig i år. Att äta 3-5 ggr/dag gör mig bara hungrigare och svårare att vara disciplinerad. Jag käkar mitt första (och största) mål nån gång mellan 15-17 samt ett kvällsmål runt 20. Fasta handlar till mångt och mkt om vana. Kroppen känner hunger när den är van att äta, inte nödvändigtvis när den behöver äta. Så länge du får i dig tillräckligt med protein sett över hela dygnet och resterande näringsämnen också såklart så spelar det mindre roll när du äter. Vissa upplever att de har svårare att lägga på sig muskler med ett sådant upplägg över längre tid men lättare att förlora fettmassa. Jag kan nog instämma delvis i den upplevelsen och kör bara det upplägget under vårdeff.
Soft!
Läste en del igår kväll om periodisk fasta och det verkade riktigt bra, iallafall första 30 sidorna jag läste i tråden (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=96449). Jag orkade dock inte läsa allt så är inte uppdaterad om ny information om det. Är det bra att fasta 16+ timmar under deff eller borde man ta EAA nån gång mellan där?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.