handdator

Visa fullständig version : Varför är alla framgångsrika fotbollstränare galningar?

123123123123
2017-05-02, 19:02
Varför är alla framgångsrika fotbollstränare galningar?

Kolla på Mourinho, Simeone, Allegri, Conte, Sampaoli, Enrique, Klopp, Guardiola osv osv...

Alla tränare är jävla galningar på fotbollsplanen, dom måste spela úber macho och skrika som en galen rottweiler/schäfer.

Varför inte bara vara neutral och skrika när det behövs?

Tristan1
2017-05-02, 19:15
Antagligen för att de bryr sig överdrivet mycket

trädgårdsmöbel
2017-05-02, 19:21
Om det förhåller sig så, så är det kanske en anpassning till spelarna? Tränarna är ju givetvis någorlunda intelligenta, men den typiske fotbollsspelaren har förmodligen en IQ på c:a 80-90 och har därför kanske svårt att ta till sig information om den inte kommer från någon som beter sig som en apa?

Hövdingen
2017-05-02, 19:40
Om det förhåller sig så, så är det kanske en anpassning till spelarna? Tränarna är ju givetvis någorlunda intelligenta, men den typiske fotbollsspelaren har förmodligen en IQ på c:a 80-90 och har därför kanske svårt att ta till sig information om den inte kommer från någon som beter sig som en apa?

Det stämmer säkert med tanke på att den typiske fotbollsspelaren håller till i lägre divisioner och jobbar med något vanligt knegarjobb.

Blomkål
2017-05-02, 20:02
Kolla företagsledare, toppidrottsmän osv osv. Väldigt många har hett temperament. Jag tänker högt testo --> driven --> når långt.

Sen är de passionerade över vad de gör.

anvihl
2017-05-02, 20:12
Passion? Dom vill vinna. Dessutom, förlorar dom för mycket åker deras rykte i botten --> potentiella mångmiljonkontrakt går om intet.

HenrikJ
2017-05-02, 20:25
Det finns inget som är så provocerande för en fotbollssupporter som en oengagerad tränare. Man vill ha någon som är handlingskraftig och brinner för laget.

ApexProcyon
2017-05-02, 20:27
Av dessa två personlighetstyper så vet jag helt klart vilken som skulle kunna motivera mig att pressa mer än vad jag egentligen vill under träningen.

https://dustinogburn.files.wordpress.com/2014/07/mickey1.jpg
https://pi.tedcdn.com/r/pe.tedcdn.com/images/ted/88407_800x600.jpg?cb=05112016&quality=89&w=800

xan
2017-05-02, 20:29
Älskar att se sådant, passion!

Bob90
2017-05-02, 20:34
https://c1.staticflickr.com/4/3926/15248503345_32e41e98c7_z.jpg

Diomedea exulans
2017-05-02, 20:47
Enkelt. Galenskap är direkt proportioneligt med hur intresserad man är av fotboll.

baktung
2017-05-02, 21:11
Svennis nådde långt och han betedde sig inte som en pitbull vid sidan. Sällan i så fall. Ancelotti är väl inte heller så överdrivet uppskruvad? Däremot verkar det stämma att topplagen verkar föredra en pitbull. Men så är det inom fotbollen som inom vilken bransch som helst. Det är inte vad du säger eller kan som skapar framgång, utan hur orubbligt övertygad du verkar tro att du faktiskt vet bäst.

Men som nämnt skulle jag nog också föredra en tränare som verkligen fick mig att tända till. Wolfgang Pichler inom skidsporten är ju en riktig galning det också i stridens hetta.

Shqypnia
2017-05-03, 08:34
De är tränare. De ska engagera sig, de ska skrika. De är inte supportrar som sitter på familjesektionen.

MackeJuve
2017-05-03, 09:23
Varför är alla framgångsrika fotbollstränare galningar?

Kolla på Mourinho, Simeone, Allegri, Conte, Sampaoli, Enrique, Klopp, Guardiola osv osv...

Alla tränare är jävla galningar på fotbollsplanen, dom måste spela úber macho och skrika som en galen rottweiler/schäfer.

Varför inte bara vara neutral och skrika när det behövs?

Dom spelar inte macho, har du den bilden så saknar du förståelse för sporten fotboll. Deras yrke är ett av världens mest utsatta med ett otroligt fokus på resultat. Levererar man inte så ryker man. Dessutom är dom inom sporten för att dom är vinnarskallar, dom lever för att nå framgång. Dessa två faktorer gör att dom är väldigt passionerade.

Som supporter så gillar man en tränare som är passionerad. Det behöver inte vara dennes signum, men hen får gärna visa att denne bryr sig. Jag håller på Juventus och gillar Allegris stil, det är lagom. Följer en spelare inte de taktiska direktiven får denne höra det. Han är dock samlad under den absoluta merparten av matchen, till skillnad mot t.ex. en Klopp eller Simeone som tydligare har passionen som sina signum.

HenrikJ
2017-05-03, 16:19
Jag håller på Juventus

Det kunde jag aldrig ana ;)