Visa fullständig version : Vilka "add-ons" eller funktioner önskar du skulle finnas på Kolozzeum?
exevision
2017-04-30, 15:43
Finns ju en hel del funktioner man kan lägga in i ett forum som detta.
Om du skulle få önska, vad skulle läggas in?
Exempel på vad som finns: (nuvarande version som Kolozzeum använder är 3.8.8)
http://www.vbulletin.org/forum/forumdisplay.php?f=198
Jag skulle vilja att man kunde se när man blir citerad.
Som denna: http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=258001
Tyvärr kan ingen ändra något på detta forum. Ägarna tog bort behörigheten. Men det kanske du vet redan?
Vilka är egentligen ägarna? Är det knutet till onlinebutiken eller fristående för forumet? Är liksom Kolozzeum ett varumärke?
exevision
2017-04-30, 16:12
Tyvärr kan ingen ändra något på detta forum. Ägarna tog bort behörigheten. Men det kanske du vet redan?
Jo, det vet jag redan. Men man kan alltid tänka framåt.
Har skickat mail till dem om lite förslag. Borde fler göra så de ser att intresset finns.
Vilka är egentligen ägarna? Är det knutet till onlinebutiken eller fristående för forumet? Är liksom Kolozzeum ett varumärke?
MMSports
Att forumet inte markerar alla trådar som lästa bara för att man besökt forumet i 30 sekunder. Bättre att bara markera de trådar jag varit inne i som lästa.
Nu måste jag bläddra igenom och öppna olästa/intressanta trådar i nya flikar under samma forumbesök för att hinna läsa dem innan de markeras som lästa vilket är trist.
exevision
2017-05-01, 05:53
Att forumet inte markerar alla trådar som lästa bara för att man besökt forumet i 30 sekunder. Bättre att bara markera de trådar jag varit inne i som lästa.
Nu måste jag bläddra igenom och öppna olästa/intressanta trådar i nya flikar under samma forumbesök för att hinna läsa dem innan de markeras som lästa vilket är trist.
+1
Tror det bara är en inställning i vBulletin.
Diomedea exulans
2017-05-01, 08:37
Gilla-funktion.
Gilla-funktion.
Osäker på om det är en bra idé. Allt kommer bli en tävling i vem som kan provocera mest.
Osäker på om det är en bra idé. Allt kommer bli en tävling i vem som kan provocera mest.
Handlar det inte redan om det?
King Grub
2017-05-01, 09:08
Jag lämnar Kolozzeum permanent dagen en gilla-"funktion införs. Det kommer aldrig att ske så länge jag är admin. Om min närvaro på forumet är önskvärd hos ägarna kommer funktionen aldrig att se dagens ljus.
Jag lämnar Kolozzeum permanent dagen en gilla-"funktion införs. Det kommer aldrig att ske så länge jag är admin. Om min närvaro på forumet är önskvärd hos ägarna kommer funktionen aldrig att se dagens ljus.
Motivera?
King Grub
2017-05-01, 09:11
Nej.
MasterChief
2017-05-01, 09:22
Gilla-funktioner är djävulens påfund som går helt emot ett diskussionsforums idé.
Diomedea exulans
2017-05-01, 09:40
King Grub kommer ju få mest gillningar av alla, så jag fattar inte aversionen.
King Grub
2017-05-01, 09:45
Det är helt ointressant för mig och har inte med saken att göra. Vem bryr sig om någon "gillat" vad man skrivit, på Facebook eller någon annanstans.
Shqypnia
2017-05-01, 09:46
'Gilla' hade varit spiken i kistan för alla forum. Nya generationer hade inte märkt skillnad på FB och ett riktigt diskussionsforum.
Diomedea exulans
2017-05-01, 10:09
Vem bryr sig om någon "gillat" vad man skrivit, på Facebook eller någon annanstans.
Det är ofta den enda bekräftelse jag får på att jag duger till nåt.
'Gilla' hade varit spiken i kistan för alla forum. Nya generationer hade inte märkt skillnad på FB och ett riktigt diskussionsforum.
Det hade ju varit extrem skillnad mot Facebook ändå. Man hade ju sluppit Facebooks lösa struktur som gör det nästan omöjligt att följa med i diskussioner någon längre stund.
shut teh face
2017-05-01, 10:25
Jag skulle vilja att kolozzeum sa åt mig vad jag skulle äta varje dag
ApexProcyon
2017-05-01, 10:26
Gilla-funktioner är djävulens påfund som går helt emot ett diskussionsforums idé.
*gilla*
Gillaknappen för inget positivt med sig. Det blir inte bättre av att folk blir får feedback av att vara dryga mot folk så att drösvis med människor anonymt kan sitta och *gilla* istället för att faktiskt diskutera.
Forum som 4chan blor interssanta då inläggen dessutom saknar avsändare, på så vis bedöms innehållet snarare än personen. Det är egentligen kärnan av diskussionsforum då allt kretsar kring idéutbyte och innehåll, även om samma forum visat att total anonymitet är negativt av andra orsaker.
Diomedea exulans
2017-05-01, 10:35
Föredrar ni +1 eller?
Magnus N
2017-05-01, 10:40
Föredrar ni +1 eller?
Varför skulle det vara bättre?
Man skriver väl inte på forum för att få så många gillningar som möjligt
Diomedea exulans
2017-05-01, 10:44
Varför skulle det vara bättre?
Man skriver väl inte på forum för att få så många gillningar som möjligt
+1 är ju det man får nu när det inte finns gillningar.
Magnus N
2017-05-01, 10:49
+1 är ju det man får nu när det inte finns gillningar.
Ja så är det, tycker det är en dum grej med, ffa när det enda man skriver i inlägget är +1
En "ogilla-knapp" då :D
Man kan inte gilla inlägg, men man kan ogilla de man inte gillar :cool:
upperkatt
2017-05-01, 11:13
Gilla/+1 ger en felaktig bild av verkligheten då konsenssussanning inte nödvändigtvis är reell sanning.
ApexProcyon
2017-05-01, 11:17
Gilla/+1 ger en felaktig bild av verkligheten då konsenssussanning inte nödvändigtvis är reell sanning.
Schysst pungspark mot demokratin. ;)
Micke Persson
2017-05-01, 15:36
Vadå king grub du tvivlar väl inte på att du får flest gilla på hela forumet??? *screwy**gah!*:smash:
Micke Persson
2017-05-01, 15:40
soz grabbar missade att han redan svara !!
Diomedea exulans
2017-05-01, 15:42
Ni som ogillar gillafunktionen, kommer ni logga in här och bara "neej, nu fick mitt senaste inlägg 28 gillningar, FAAAN..."?
Den går garanterat att lägga tillbaka om man nu skulle vilja det.
King Grub
2017-05-01, 15:56
Inte när ingen med behörighet att göra så svarar eller har loggat in på ett halvår.
Diomedea exulans
2017-05-01, 15:57
Konstigt att de bara lämnat forumet i sticket.
Konstigt att de bara lämnat forumet i sticket.
We shall rise!
https://media.giphy.com/media/2t9sDPrlvFpdK/giphy.gif
Skämt åsido är det inte hela världen, forumet är inte i akut behov av några ändringar imo. Det hade kunnat bli bättre med vissa funktioner, men det är småsaker. Det här med att man ska se vem som citerat dig känns lite onödigt på ett forum med så långsamt tempo som Kolozzeum.
Inte när ingen med behörighet att göra så svarar eller har loggat in på ett halvår.
Nej, det är ju dock en annan sak än att ingen kan ändra på något.
Diomedea exulans
2017-05-01, 16:06
Det här med att man ska se vem som citerat dig känns lite onödigt på ett forum med så långsamt tempo som Kolozzeum.
Söker man sitt användarnamn så ser man det annars.
upperkatt
2017-05-01, 16:10
Ni som ogillar gillafunktionen, kommer ni logga in här och bara "neej, nu fick mitt senaste inlägg 28 gillningar, FAAAN..."?
Nej, om funktionen kommer säger jag
https://pbs.twimg.com/media/C-iufCxXgAAXzGx.jpg
I vevan med att Kolozzeum blev köpt postade ju "Olle MM" lite i en tråd och sade bl.a.:
"Största förändringarna när det kommer till forumet är väl att det kommer försöka göras lite mer tävlingar och andra saker som efterfrågas av er som besöker forumet!
Nu har ni chansen att komma med förslag om vad ni skulle tycka var roligt.
"
Nu följer jag inte själv direkt tävlingsjournaler eller några sådana delar av kolozzeum, men vet inte om något sådant har arrangerats av nuvarande ägare? Han var ju för övrigt senast inloggad i februari.
exevision
2017-05-01, 19:42
Som sagt. Skulle vara bra om fler mailade MMSports, skrev på deras FB eller liknande om att de bör vara lite mer aktiv på Kolozzeum.
exevision
2017-05-01, 19:45
Skämt åsido är det inte hela världen, forumet är inte i akut behov av några ändringar imo. Det hade kunnat bli bättre med vissa funktioner, men det är småsaker. Det här med att man ska se vem som citerat dig känns lite onödigt på ett forum med så långsamt tempo som Kolozzeum.
Postar man lite här och var men inte besöker forumet så ofta så är det en bra funktion. Skulle säkert dra upp aktiviteten lite. Ibland citerar man någon och ställer en fråga utan att få svar. Personen kan mycket väl missat eller glömt tråden.
Jockefoten
2017-05-01, 19:45
Som sagt. Skulle vara bra om fler mailade MMSports, skrev på deras FB eller liknande om att de bör vara lite mer aktiv på Kolozzeum.
Eller så chillar du och så hoppas vi att de låter oss vara ifred.
jag lämnar kolozzeum permanent dagen en gilla-"funktion införs. Det kommer aldrig att ske så länge jag är admin. Om min närvaro på forumet är önskvärd hos ägarna kommer funktionen aldrig att se dagens ljus.
+1
exevision
2017-05-16, 19:59
Bump
Konradsson
2017-05-27, 13:41
Jag satt och lekte med sökfunktionen på forumet och upptäckte ett sätt att kolla sina citerade inlägg. Skriv bara "QUOTE=användarnamn" i sökfältet så kommer alla inlägg som citerar dig upp, i kronologisk ordning. Exempelvis QUOTE=Konradsson. Det är ganska praktiskt.
exevision
2017-05-28, 08:51
Jag satt och lekte med sökfunktionen på forumet och upptäckte ett sätt att kolla sina citerade inlägg. Skriv bara "QUOTE=användarnamn" i sökfältet så kommer alla inlägg som citerar dig upp, i kronologisk ordning. Exempelvis QUOTE=Konradsson. Det är ganska praktiskt.
Enkelt och fungerande. Tack!
Rikard Jansson
2017-05-28, 08:59
eller så skriver man bara sitt namn? :)
eller så skriver man bara sitt namn? :)
Funkar ju inte för användare som t.ex. heter "och"...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.