Visa fullständig version : Hur ofta äter du när du deffar och gymmar varje dag?
123123123123
2017-04-26, 19:05
Hur ofta äter du när du deffar och gymmar varje dag?
King Grub
2017-04-26, 19:08
Alltid en eller två gånger per dag.
upperkatt
2017-04-26, 19:13
Typ mellan 4-7 gånger, medräknat shakes/liknande. 3 större mål (frukost/lunch/middag).
Födointag fyra gånger per dygn allt som oftast. De flesta är mycket små mål mat (proteindrink eller kvarg) förutom det sista kvällsmålet som är avsevärt större både sett till mängden mat och energi.
ApexProcyon
2017-04-26, 19:25
En till två gånger per dag. Svårt att säga då mitt ätande aldrig upphör från den stund jag börjar äta. Om det är flera små måltider som avlöser varandra eller ett jättemål tvistar de lärde. Om det är deff eller ej spelar ingen roll, jag hade ätit likadant oavsett men minskat mängden.
Edit:
Läste trådtiteln fel så mitt svar kan struntas i. Jag springer 5 - 7 dagar i veckan utan att gymma, så min situation är inte riktigt applicerbar för dig.
3 lika stora mål mat och 1 till som är ungefär dubbelt så stort som de andra. Ingen deff men någon form av aktivitet varje dag.
Ett ordentligt lagat mål mat och ett eller två mellanmål.
Detta är inte beroende på huruvida jag viktkorrigerar eller tränar.
Jag kör helt vanliga
Frukost
Lunch
Middag.
Sen shake efter träning, och lite nötter ibland.
Kör alltid på frukost/lunch/middag oavsett träning eller energiintag. Sedan småäter jag mellan måltider.
PatekPhillipe
2017-04-28, 19:48
EAA innan morgonpasset, följt av 2 stora mål efter träningen.
Jag måste äta 4-5 gånger per dag oavsett. Mitt problem är att jag inte kan äta 1500-2000 kcal i en sittning utan att bli kraftigt illamående. Måste dela upp dagsintaget för att få i mig tillräckligt med energi. Förstår inte hur man kan peta i sig 2500 kcal av vanlig mat (inte sötsaker, godis etc) i ett nafs. Jag kan knappt äta en pizza själv utan att må dåligt i minst 4 timmar efteråt.
Jobbdagar: Frukost, fika, Lunch, Middag och kvällsmål.
Helger: Frukost, Lunch, Middag, Kvällsmål.
Oftast så, ibland fika på jobbet om de bjuder någon eftermiddag eller på helgen om jag är sugen.
turppeden
2017-04-29, 10:13
Tränar 1-2ggr/dag
Äter 1-2ggr/dag
Ibland 3 måltider.
Undviker att äta fram till 11-12 ungefär samt senare än 20.00.
Personlig preferens bara.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.