Logga in

Visa fullständig version : Lite frågor om deff

Allan I Dalen
2004-04-27, 17:58
Tjo

Har lite blandade frågor om deff.

Till att börja med kost:

1] Räcker det att man drar ner på kolhydratsintaget sammantaget för att egentligen gå ner i vikt?

2] Är det nån speciell tidpunkt på dygnet som man bör äta fett eller är det bara allmänt under hela dagen?

Träningsfrågor:

3] Ska man gymma lika hårt när man deffar i och med att man förmodligen inte kommer bygga muskler under deff, eller ska man dra ner på gym-delen lite?

4] Är det bra att träna kondition mer än en gång per dygn?
Cyklar på morgonen i nuläget varje dag innan frukost och vissa dagar kör jag boxercise också. Ska jag strunta i att göra någon konditionsträning alls på morgonen eller ska jag ta något lugnare som en promenad, eller går det bra att köra 2 ggr per dygn?

Tack på förhand

King Grub
2004-04-27, 18:12
1] Räcker det att man drar ner på kolhydratsintaget sammantaget för att egentligen gå ner i vikt?

Inte om neddragningen inte för ner dig på energiunderskott.

2] Är det nån speciell tidpunkt på dygnet som man bör äta fett eller är det bara allmänt under hela dagen?

Sprid ut intaget på dagens mål, utom direkt efter träningen, för att maximera upptaget av vitaminer och få en synergistisk effekt på kolhydrater och protein.

3] Ska man gymma lika hårt när man deffar i och med att man förmodligen inte kommer bygga muskler under deff, eller ska man dra ner på gym-delen lite?

Givetvis skall du sträva efter att träna så tungt du kan, för att undvika eller minimera muskelförlust, samt hålla igång metabolismen.

4] Är det bra att träna kondition mer än en gång per dygn?

Ett lågintensivt pass (morgonpromenad) och ett intensivt (HIIT t ex) fungerar, men inte är det ett måste, och ju mer du tränar, desto större krav ställs på din återhämtning och allt som hör den till.