handdator

Visa fullständig version : vegetarisk keto måltider

Kay123
2017-04-11, 00:21
som jag förstått d är d relativt kolhydratrika proteinkällor..... kör keto deff nu undrar om ni kan recka eran favorit vegetariska deff/keto måltid eller den minst kolhydratbaserade vegetariska källan

ApexProcyon
2017-04-11, 03:35
Allt mjölkbaserat som inte innehåller överdrivet mycket laktos samt ägg kommer att bli dina bästa vänner ifall du tänkt genomföra en vegetarisk ketodiet.

Cykelcykel
2017-04-11, 04:54
Tofu tofu tofu

Cykelcykel
2017-04-11, 04:55
Allt mjölkbaserat som inte innehåller överdrivet mycket laktos samt ägg kommer att bli dina bästa vänner ifall du tänkt genomföra en vegetarisk ketodiet.

Haha han säger vegetariskt du säger mjölk och ägg

ApexProcyon
2017-04-11, 05:32
Haha han säger vegetariskt du säger mjölk och ägg

Jag utgick från att det var en vegetarisk kost och inte vegansk kost eftersom att det sannolikt inte är särskilt praktiskt att uppnå ketos på vegankost.

Kanske om kosten skulle baseras på tofu, nötter, frön och grönsaker.
Varenda baljväxt, vilket är stommen i vegankosten, är fullsmockad med kolhydrater.

Beemel
2017-04-11, 06:41
Jag utgick från att det var en vegetarisk kost och inte vegansk kost eftersom att det sannolikt inte är särskilt praktiskt att uppnå ketos på vegankost.

Kanske om kosten skulle baseras på tofu, nötter, frön och grönsaker.
Varenda baljväxt, vilket är stommen i vegankosten, är fullsmockad med kolhydrater.

Fast mjölk är fortfarande animaliskt och inte vegetariskt.
Även om lakto-(ovo-)vegetarianer väljer att inte exkludera den råvaran.

dodie
2017-04-11, 07:29
Från naturliga källor känns det ganska kört. Annars finns ju oumph, fryst "kebab" typ gjord på soja

Beemel
2017-04-11, 10:01
Från naturliga källor känns det ganska kört. Annars finns ju oumph, fryst "kebab" typ gjord på soja

Gott men relativt dyrt.
Billigare och fungerande på samma tema är exempelvis produkter från Anamma.

Tobbey
2017-04-11, 19:21
Gott men relativt dyrt.
Billigare och fungerande på samma tema är exempelvis produkter från Anamma.

+1 burgarna från Anamma är riktigt fina. Nu är följande inte keto men brukar köra Anamma burgarna i Max friscobröd tillsammans med skivad avokado och hemgjord dressing. All vegan, super tasty.

Anamma sojabullar
Anamma burgare
Avokado
Sojadryck
Mandeldryck
Pulled vego (bbq-ish smak, gjord på veteprotein, ska efterlikna pulled pork tror jag)
Hummus
Typ alla sorters nötter

Tobbey
2017-04-11, 19:44
+1 burgarna från Anamma är riktigt fina. Nu är följande inte keto men brukar köra Anamma burgarna i Max friscobröd tillsammans med skivad avokado och hemgjord dressing. All vegan, super tasty.

Anamma sojabullar
Anamma burgare
Avokado
Sojadryck
Mandeldryck
Pulled vego (bbq-ish smak, gjord på veteprotein, ska efterlikna pulled pork tror jag)
Hummus
Typ alla sorters nötter

Också kolla upp hur du kan göra nötyoghurt (rätt så enkelt). Cashewyoghurt är riktigt gött.

Lägger även till oliver i listan.

Edit: Hitta denna sida med vegan keto-mat: http://ketomotive.com/vegan-ketogenic-diet/