handdator

Visa fullständig version : Bodybuildingvänliga skjortor

atlas44
2017-04-09, 18:21
Var handlar dom stora grabbarna på kolozzeum sina skjortor? *flex*

Jag är inte så speciellt stor men har märkt att jag är tillräckligt stor för att ha problem med att hitta skjortor som passar. Det är rygg, armar och axlar som inte får plats även i de flesta XL och XXL skjortorna.

Vet ni märken som passar oss som tränar och har en lite bredare kroppsform än gemene man?

Mitt bidrag är märket Eton. Dom är dock för dyra för att jag ska ha en hel uppsättning så därför undrar jag om ni vet andra märken som är lite större i rygg, axlar och armar?

MVH
Atlas44

rooz
2017-04-09, 18:28
Måttsydda från tailorstore,suitsuply och mtm från Stenström

ozzian
2017-04-09, 18:45
dressman xxxxl?

eller är dom för fula?

ozzian
2017-04-09, 18:46
Måttsydda från tailorstore,suitsuply och mtm från Stenström

vad blir priset per skjorta?

StarkaUlf
2017-04-09, 18:47
vad blir priset per skjorta?

Det kostar skjortan.

smerk
2017-04-09, 18:54
Jag skulle också behöva tips på skjortor, jag är dock inte speciellt stor. Har däremot inte proportionerna som de flesta skjortor är gjorda för. Har problemet att L och M är riktigt pösiga i midjan, måste stoppa in skjortan för att det inte ska se ut som ett tält i midjan.

LillisJ
2017-04-09, 18:56
Kan rekommendera Jack&Jones vad gäller alla plagg för oss med lite mer muskler. Sitter alltid sjukt bra runt midja, rygg och armar :), Inte avskyvärt dyrt heller.

forslund
2017-04-09, 18:59
Efter mitt senaste besök i London handlar jag alla mina skjortor från T.M Lewin. Skjortorna sitter helt perfekt efter mina mått jag fick i butik och skjortorna har exakt samma passform om jag beställer dem online. Helt underbart att bara välja färg/skjorttyp och veta att de alla sitter perfekt när leveransen kommer.
420 kr/skjortan inkl. frakt till Sverige gick det på och då känns kvalitén som motsvarar en tusenlapp här hemma.

-squat-
2017-04-09, 23:28
Var handlar dom stora grabbarna på kolozzeum sina skjortor? *flex*

Jag är inte så speciellt stor men har märkt att jag är tillräckligt stor för att ha problem med att hitta skjortor som passar. Det är rygg, armar och axlar som inte får plats även i de flesta XL och XXL skjortorna.

Vet ni märken som passar oss som tränar och har en lite bredare kroppsform än gemene man?

Mitt bidrag är märket Eton. Dom är dock för dyra för att jag ska ha en hel uppsättning så därför undrar jag om ni vet andra märken som är lite större i rygg, axlar och armar?

MVH
Atlas44

Kan du använda Eton slim fit?

ccm
2017-04-10, 07:01
Martin Kjellström vet annars var man kan köpa tishor modell fyrmannatält.

Luca Brasi
2017-04-10, 08:52
De flesta märkesklädstillverkarna verkar anse att man ska se ut som Jan Stenbeck om man behöver XL+

panzerpig
2017-04-10, 11:28
Ett budgetalternativ om man är snål och inte vill köpa dyrt och/eller skräddarsytt är faktiskt dressmans slimfit-skjortor. Tycker dom sitter bra och är snygga. Sitter åt runt armar, bröst och axlar men är inte stora och pösiga runt magen som vanliga skjortor gör.

atlas44
2017-04-10, 20:43
Kan du använda Eton slim fit?

Den Eton skjortan jag har står det bara ett nummer i.

Tack alla för bra tips! :)

xan
2017-04-10, 20:48
Det kostar skjortan.

Kvällshumor. :laugh:

Shqypnia
2017-04-11, 09:01
Rileys skjortor (som du bl.a hittar i Brothers) är de enda jag kan köpa rakt av utan att behöva testa de.