Visa fullständig version : Hur länge till behövs?
alination92
2017-04-05, 09:53
Tjena!
Har gått på diet i exakt 5 veckor nu. Började på 80.8 kg, där jag tyckte att det såg rejält katastrof ut. Har nu gått lite bättre men resultaten senaste 2 veckorna känns inte lika bra som de 3 första veckorna. Jag ligger på ca 1400 kalorier om dagen. Väger 75.2 kg och är 177 lång. Tränar 5 dagar i veckan på gymmet och går minst 10 km varje dag på jobbet. (Enligt s health)
Vad tycker ni ja bör göra för att det ska allmänt bli mer "rippat " ut?
https://www.pixeltopic.com/image/crvibmelgdbhda/
King Grub
2017-04-05, 10:03
10-12 kilo till, om du med rippad verkligen menar rippad.
alination92
2017-04-05, 10:08
10-12 kilo till, om du med rippad verkligen menar rippad.
Rippad för mig innebär en skön sommarform till stranden. Inte någon tävling eller något sånt..
Skulle tippa du har 17% kroppsfett just nu på dina 75kg. 12.75kg fett.
Går du ner 5kg fett (75> 70kg) kommer du ha 7.75kg fett kvar. Resulterar i ~11% kroppsfett beroende om du lyckas behålla alla muskler. Borde ge en schysst strandkropp förutsatt allt fett inte försvinner från underkroppen.
Tror mina matteskillz stämmer. :P
alination92
2017-04-05, 12:00
Tackar för svar!
Frågan är, borde jag gå ner kcal mässigt till 1000? Vikten har stannat upp i en vecka nu.. lördagar brukar jag ha "ätardagar" då hamnar jag som max på 3000 kcal vilket INTE HELLER är mycket egentligen om man tänker att jag äter ca 800 mindre än jag bör..
Skrollovicz
2017-04-05, 12:02
Du har 13-15 % kroppsfett som det är nu.
1000 kcal är svältkost.
alination92
2017-04-05, 12:10
Du har 13-15 % kroppsfett som det är nu.
1000 kcal är svältkost.
1500 då? Som jag ligger på nu då?
1500 då? Som jag ligger på nu då?
Deffa på så mycket mat som möjligt.
Diomedea exulans
2017-04-06, 09:09
Tackar för svar!
Frågan är, borde jag gå ner kcal mässigt till 1000? Vikten har stannat upp i en vecka nu.. lördagar brukar jag ha "ätardagar" då hamnar jag som max på 3000 kcal vilket INTE HELLER är mycket egentligen om man tänker att jag äter ca 800 mindre än jag bör..
Nej, deffa inte för snabbt. Musklerna bara rinner av en. Been there, done that.
Tycker det ser bra ut personligen, hitta en form du trivs med så du inte svälter ihjäl dig!
beckman88
2017-04-13, 03:47
Du har deffat i 5 veckor och gått ner över 5 kg och funderar på att sänka Kcal mer för at det inte händer mycket på 1 vecka? själv ligger jag just nu ca 800Kcal under mitt +-0 och tycker det är alldeles för lite. Ge det några veckor till runt samma Kcal och se vad som händer, eftersom du verkar röra på dig en hel del så låter 1000-1500Kcal väldigt lite! Väg dig istället var 14e dag eller liknande, eller kolla på din kropp istället.
Du har deffat i 5 veckor och gått ner över 5 kg och funderar på att sänka Kcal mer för at det inte händer mycket på 1 vecka? själv ligger jag just nu ca 800Kcal under mitt +-0 och tycker det är alldeles för lite. Ge det några veckor till runt samma Kcal och se vad som händer, eftersom du verkar röra på dig en hel del så låter 1000-1500Kcal väldigt lite!Väg dig istället var 14e dag eller liknande, eller kolla på din kropp istället.
Varför väga sig så sällan? Själv väger jag mig varje gång jag är på gymmet, och räknar ut veckosnitt istället. Väger man sig så sällan som var 14e dag så får man ju ingen koll alls.
Jag väger mig alltid på morgonen, innan träning, och den största viktskillnaden jag fått mellan två dagar är 1.4kg. Väger man sig på "fel" dag alltså om man har en dag då man är ovanligt tung beroende på att man ätit senare dagen innan t.ex. och får ett fel på 1.4kg och man har som mål att gå ner 100g per dag så kan man ju då tro att man inte går ner något alls, och skalar bort ytterligare 900 kcal per dag och hamnar då på ett underskott som egentligen är dubbelt så stort som det man är ute efter...
Ivan Bogus
2017-04-14, 17:10
Varför väga sig så sällan? Själv väger jag mig varje gång jag är på gymmet, och räknar ut veckosnitt istället. Väger man sig så sällan som var 14e dag så får man ju ingen koll alls.
Jag väger mig alltid på morgonen, innan träning, och den största viktskillnaden jag fått mellan två dagar är 1.4kg. Väger man sig på "fel" dag alltså om man har en dag då man är ovanligt tung beroende på att man ätit senare dagen innan t.ex. och får ett fel på 1.4kg och man har som mål att gå ner 100g per dag så kan man ju då tro att man inte går ner något alls, och skalar bort ytterligare 900 kcal per dag och hamnar då på ett underskott som egentligen är dubbelt så stort som det man är ute efter...
Amen.
Hur gammal är du? Du har redan en okej strandform enligt mig, men givetvis kan man bli ännu mer definierad. Om du fortfarande växer så hade jag inte riskerat något genom att försöka komma ned till tävlingsform..
alination92
2017-04-14, 17:31
Jag är 24. Jag väger mig varje lördag direkt när jag vaknat. (Cheatday lördagar ��)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.