handdator

Visa fullständig version : Instagram - lediga användarnamn?

bear.flowertwig
2017-03-27, 16:47
Jag försöker registrera ett nytt konto men hur jag än tweakar med olika versioner av användarnamn så står det bara att de är upptagna så nu börjar jag fundera på om det verkligen kan stämma(?). Söker jag på något av dem i Instagram så får jag inga träffar.

Skulle önska att det fanns något definitivt sätt att söka på vad som är upptaget. Litar inte på att deras registrering funkar som den ska och det är på tok för tidsödande att testa alla olika namn/versioner ett och ett.

Shqypnia
2017-03-27, 16:51
Testa googla: xx instagram

bear.flowertwig
2017-03-27, 18:59
Testa googla: xx instagram

xx? Googlat på allt möjligt utan att bli något klokare.

hahavaffan
2017-03-27, 19:44
Med tanke på hur jävla mycket spam och skit det förekommer där så är jag inte förvånad över att mycket är upptaget.

kaer
2017-03-27, 21:28
Jag försöker registrera ett nytt konto men hur jag än tweakar med olika versioner av användarnamn så står det bara att de är upptagna så nu börjar jag fundera på om det verkligen kan stämma(?). Söker jag på något av dem i Instagram så får jag inga träffar.

Skulle önska att det fanns något definitivt sätt att söka på vad som är upptaget. Litar inte på att deras registrering funkar som den ska och det är på tok för tidsödande att testa alla olika namn/versioner ett och ett.

Jag råkade ut för precis samma sak för ett par veckor sen, det var så konstigt så jag började fundera om jag råkat ut för något konstigt malware som reggade allt man själv ville regga 1ms innan ens egen request nådde fram.
Stört omöjligt. Så reggade min sambo ett konto åt mig på sin dator, fungerade på första försöket...

xan
2017-03-27, 21:32
xx? Googlat på allt möjligt utan att bli något klokare.

Alltså googla användarnamnet och sedan "instagram". Då kanske du ser om det är ledigt eller ej?

EDIT: Nä, funkar inte.

chadd
2017-03-28, 06:24
Nicket bearflowertwig förefaller ledigt.

bear.flowertwig
2017-03-28, 12:40
Jag råkade ut för precis samma sak för ett par veckor sen, det var så konstigt så jag började fundera om jag råkat ut för något konstigt malware som reggade allt man själv ville regga 1ms innan ens egen request nådde fram.
Stört omöjligt. Så reggade min sambo ett konto åt mig på sin dator, fungerade på första försöket...

Mmm, det är nåt tekniskt knas jag misstänker. Kanske inte så konspiratoriskt som malware men om min browser ställer till det. När man inte vet blir man ju less på att fortsätta testa.

Nicket bearflowertwig förefaller ledigt.

Testade det men då får jag först det här felmeddelandet under:
Sorry, something went wrong creating your account. Please try again soon.
Och sen när jag tabbar genom alla fält igen ner till signup:
Sorry, that username is taken.

Orkar nån testa om ni kan regga bearflowertwig? Inte det jag är ute efter men så får jag svar på om det är nåt tekniskt fel för mig.

J.V
2017-03-28, 14:52
instagram.com/anvandarnamnetduvillha borde fungera for att testa dig fram. Far du ett "sorry, this page isn't available" ar det ledigt.

Du kan f.o. registrera vad fan som helst och byta anvandarnamn senare.

baktung
2017-03-28, 16:57
Appen kan fastna i nåt läge ibland. Skulle själv regga ett konto och allt föreföll upptaget. Men det gick över efter att jag startade om appen. Testa med en massa random bokstäver bara tills du får grönt och vet att appen inte strular iaf. Jag menar, om "ciekfjosxirkfndksofifkfksogu" fortfarande ger rött så har den fastnat.