steffeeh
2017-03-05, 12:06
Har hittills kört ett nerbantat träningsschema för att komma in i träningen i hanterbar intensitet igen efter 2 års uppehåll - med 2 olika sorter pass, med 3 träningstillfällen i veckan.
Men från och med imorgon är de dags för nästa nivå, med 3 olika sorters pass med 4 träningstillfällen i veckan (slutgiltiga steget blir 5 dagar i veckan, alla vardagar, med samma pass).
I detta steg kommer jag träna Måndag, Tisdag, Torsdag, och Fredag, och köra de olika passen löpande.
De här är följande passen:
PASS 1: bröst, axlar, triceps, vader & ljumskar
3x Hantelpress
3x Axellyft
3x Vadpress
3x Incline Hantelpress
3x Vadlyft
3x Axelpress
2x Rotatorkuffar (2 sets för båda hållen)
3x Benlyft
PASS 2: rygg, biceps
3x Latsdrag
3x Rodd
3x Liggande Rygglyft
3x Shrugs
3x Chins
3x Bakåtvända Flyes
3x Bicepscurl
3x Rygglyft
PASS 3: övre ben, mage
3x Squat med skivstång
3x Hi-ad
3x Hi-ab
3x Hamstring Curl
3x Situps
3x Torso Twist
3x Benpress
3x Förenklad fällkniv
3x Oblique crunch
Vill mest kontrollera så muskelgrupperna inte överlappar för mycket mellan de olika passen, eller så jag inte kör varken för lite eller för mycket på en muskel/muskelgrupp.
Samtidigt vill jag gärna ha lika många övningar per pass så långt de går, så tidsåtgången blir någorlunda jämn.
Jag lär köra övningarna i den exakta ordningen som dom står i så långt de går.
Exempelvis har jag lagt in benlyft på ett annat pass än övre ben -passet för att få ner antalet övningar på övre ben -passet.
Krockar detta tror ni? Jag kommer köra dom med böjda ben för att bara träna ljumskarna, inte magen.
PS. Ingen kritik om mitt beslut att trappa upp träningen, de beslutet har med mitt psyke att göra
Men från och med imorgon är de dags för nästa nivå, med 3 olika sorters pass med 4 träningstillfällen i veckan (slutgiltiga steget blir 5 dagar i veckan, alla vardagar, med samma pass).
I detta steg kommer jag träna Måndag, Tisdag, Torsdag, och Fredag, och köra de olika passen löpande.
De här är följande passen:
PASS 1: bröst, axlar, triceps, vader & ljumskar
3x Hantelpress
3x Axellyft
3x Vadpress
3x Incline Hantelpress
3x Vadlyft
3x Axelpress
2x Rotatorkuffar (2 sets för båda hållen)
3x Benlyft
PASS 2: rygg, biceps
3x Latsdrag
3x Rodd
3x Liggande Rygglyft
3x Shrugs
3x Chins
3x Bakåtvända Flyes
3x Bicepscurl
3x Rygglyft
PASS 3: övre ben, mage
3x Squat med skivstång
3x Hi-ad
3x Hi-ab
3x Hamstring Curl
3x Situps
3x Torso Twist
3x Benpress
3x Förenklad fällkniv
3x Oblique crunch
Vill mest kontrollera så muskelgrupperna inte överlappar för mycket mellan de olika passen, eller så jag inte kör varken för lite eller för mycket på en muskel/muskelgrupp.
Samtidigt vill jag gärna ha lika många övningar per pass så långt de går, så tidsåtgången blir någorlunda jämn.
Jag lär köra övningarna i den exakta ordningen som dom står i så långt de går.
Exempelvis har jag lagt in benlyft på ett annat pass än övre ben -passet för att få ner antalet övningar på övre ben -passet.
Krockar detta tror ni? Jag kommer köra dom med böjda ben för att bara träna ljumskarna, inte magen.
PS. Ingen kritik om mitt beslut att trappa upp träningen, de beslutet har med mitt psyke att göra