Logga in

Visa fullständig version : Planer för att starta ett eget gym

jänka
2017-02-28, 16:54
Som ni ser på titeln, har jag och en till tankar om att öppna upp ett gym. Planen är självklart att kunna ha detta som jobb, men målet är inte att locka så många pensionärer, barnfamiljer som möjligt utan bara tillräckligt många för att få allt och gå runt. Det ska vara ett riktigt hardcore gym lixom. Vi planerar heller inte att ha det fräckaste eller det största gymmet i stan. Utan tanken är att kunna hitta det absolut billigaste stället man kan hitta, HELST en övergiven gammal källare eller lokal. Som är från 100 kvm till what ever. Och kan renoveras om så behövs.

Maskinerna kan vara begagnat eller nytt, spelar egentligen ingen roll sålänge det är bra skit lixom, men gymmet ska framförallt bestå av fri vikt.

Jag bor i Mölndal, så ett ställe runt Kungsbacka-Mölndalsområdet är det jag är ute efter. Och eftersom jag inte är intresserad efter något stort kontor, tror ni det är möjligt att åka runt och kanske hitta någon övergiven källare eller lokal som ser intressant ut eller är det bara waste of time? För vad jag ser på alla dessa lokalsidor så är det bara en massa stora kontor som antagligen är alldeles för dyra.

xan
2017-02-28, 17:12
Kan inte tillföra något, men har du sett denna (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=229187) tråd? Om inte annat är det bra inspiration. :)

Starke75an
2017-02-28, 17:58
När man har en verksamhet så konkurrerar man med andra. Vad gör att folk ska välja att träna just hos dig?

Så fort nått kostar pengar så förväntar man sig nått för sina pengar, och rätten att ställa krav.