Visa fullständig version : Tråden där vi berättar om konstiga småfantasier vi har i vardagen
Diomedea exulans
2017-02-14, 13:48
Jag tänkte vi kunde ha en tråd ungefär som den om tvångstankar, men istället berättar vi om små fantasier som inte faller under tvångstanker, som vi kanske använder för att fördriva tiden, eller som bara dyker upp på egen hand utan förvarning.
Jag kom på idén häromdagen när jag satt på toa och stirrade på avloppsbrunnen till duschen, och sedan låtsades att jag telekinetiskt lyfte upp den och vecklade ihop den till en strut. Det är en återkommande toalettfantasi, som jag av någon anledning brukar ägna mig åt när jag är på dass.
En fantasi jag brukade ha förut när jag låg på mage i sängen och inte kunde somna var att det öppnades runda hål i ryggen på mig som missiler skjöts ut från. En variant på den var att jag låtsades att mina ryggkotor förlängdes och blev till rörliga insektsliknande lemmar. (Den sistnämnda är förmodligen inspirerad av filmen Species, där en alien förvandlar sig till en vacker kvinna som i en scen avslöjar sin sanna natur genom att just låta tentakelliknande utskott växa från ryggraden.)
Vad har ni för konstiga småfantasier?
KoloKille
2017-02-14, 14:07
Jag brukar fantisera om att såga sönder kommunister med en motorsåg. Det känns bra.
Brukar få bilder framför mig att det är stora hål i huden, utan att det kommer ut något blod, man ser klart och tydligt rätt in, med twisten att i hålet är det miljontals maggots och maskar som äter upp musklerna.
trädgårdsmöbel
2017-02-14, 16:03
Jag brukar fantisera om att mina lats växer såpass att huden spricker och ut växer enorma fladdermusvingar som jag kan flyga iväg med.
Diomedea exulans
2017-02-14, 16:05
Förut ibland när jag pratade med folk, alltså under fullständigt normala, artiga konversationer, så brukade jag fantisera att jag slog eller spottade personen i ansiktet. Iofs nästan en tvångstanke.
upperkatt
2017-02-14, 16:46
Att det släpps en bok med King Grubs alla inlägg. En ny religion hade bildats och Bibeln och Koranen hade varit överflödiga.
ApexProcyon
2017-02-14, 17:43
Den här tråden får mig att tänka på filmen Vuxna Människor.
a9d1go5i1yI
Frank, du får krypa in i öppna spisen som straff.
Känner dessvärre inte igen mig alls i den här tråden. Känns tråkigt att vara överdrivet normal.
Rikard Jansson
2017-02-14, 17:56
Förut ibland när jag pratade med folk, alltså under fullständigt normala, artiga konversationer, så brukade jag fantisera att jag slog eller spottade personen i ansiktet. Iofs nästan en tvångstanke.
Det här har jag också fått ibland, fast bara slag och nästan plågsamt svårt att hålla igen, och har inte nånting med ilska eller att man inte tycker om personen etc. Är det någon speciell sorts person som det blir så för dig?
Saker att göra om jag hade "fuck off"-pengar. Det brukar jag fantisera om ibland.
Diomedea exulans
2017-02-14, 17:59
Den här tråden får mig att tänka på filmen Vuxna Människor.
Frank, du får krypa in i öppna spisen som straff.
Mig med. :D
Det här har jag också fått ibland, fast bara slag och nästan plågsamt svårt att hålla igen, och har inte nånting med ilska eller att man inte tycker om personen etc. Är det någon speciell sorts person som det blir så för dig?
Jag minns två specifika fall med en lärare samt en kompis pappa... Så jag antar att det gäller snälla, auktoritära personer som man absolut inte vill göra bort sig inför. :)
Rikard Jansson
2017-02-14, 18:13
Mig med. :D
Jag minns två specifika fall med en lärare samt en kompis pappa... Så jag antar att det gäller snälla, auktoritära personer som man absolut inte vill göra bort sig inför. :)
Det är nästan exakt samma typ som för mig, lugna, självsäkra auktoritära personer som man antagligen hade fått stryk av men som sannolikt inte ens hade slagit tillbaka. Skumt är det iallafall :D
De få jag har brukar vara av sexuell karaktär.
Igår hade jag en riktigt härlig fantasi där jag skrämde en 13 åring så illa att han sket på sig framför sitt gäng. Jag var ute på min promenad och snöt mig ungefär när jag gick förbi ett gäng tuffingar, kanske 5 6 st i 12-14 årpldern. Precis när jag gick förbi hörde jag den tuffaste av dem fråga
"hittade du några SNORKRÅKOR ELLER?! "
Och jag fick sån jävla lust att vända mig om blixtsnabbt, hugga tag i hans jackkrage och slita med honom 15 meter mot en container och samtidigt vinnie Jones svära åt honom på engelska tills hans ringmuskel gav vika och han sprejade ner sina kallingar med gårdagens skollunch.
Tyvärr var det enda jag fick fram:" ja det fick jag, din lilla skit"
Att snorungar har mage att tilltala en random skäggig 38 åring på 1.86 på det viset är sanslöst.
Mer fredliga fantasier är att jag är spindelmannen och luskar ut hur jag skulle kunna ta mig till olika otillgängliga platser. När jag spelade dying Light funderade jag mycket på hur jag skulle överleva om jag skulle bli zombie attackerad. Det var kul eftersom det var i julas, och vissa hade ju belysning som hade samma Lila sken som sade zones på natten.
Jag brukar ofta fantisera om hur jag gör illa mig. När jag går förbi en bil när det är halt brukar jag alltid börja visualisera hur jag halkar och slår huvudet i dragkroken t.ex.
Eller om jag håller i en kniv eller papper börjar jag tänka på äckliga sätt man kan skära sig på, typ mellan fingrarna, mungipa och att ramla med kniven och få den i kroppen.
Kan hända att jag tänker sånt om andra också.
En återkommande grej är att det störtar ett flygplan precis utanför mitt hus, rätt ner i centrum. Då skulle jag ha första parkett och det vore en häftig upplevelse.
En annan grej jag har svårt att släppa är hur nedslagsplatsen skulle se ut om man släppte en stor elefant från tiotusen meters höjd? Tänk vilken makaber syn att se den falla.
Ibland på bussen eller tåget tänker jag att om det plötsligt på en sekund införs ett dekret om att nästa kvinna du vidrör måste du leva hela livet med. Och det gäller alla. Vem hade jag valt då? Och framför allt, hade jag hunnit först till den jag har valt ut eller sitter hon närmare nån annan som också hade gått på henne?
Kan nog komma på fler.
MasterChief
2017-02-14, 20:03
Saker att göra om jag hade "fuck off"-pengar. Det brukar jag fantisera om ibland.
Gammal underbar Louis CK om just detta. :D
gO9PwbtlOIU
Diomedea exulans
2017-02-14, 20:28
Och efter att jag hade sett Rogue One så fantiserade jag under ett par dagar
varje gång jag gick genom en tom, smal korridor (det finns några på skolan) att jag var Darth Vader som dödade rebeller.
Gammal underbar Louis CK om just detta. :D
[.yt]gO9PwbtlOIU[/yt]
Jag förstår ju precis vad han menar, men betänk nu att jag är statstjänsteman. Det betyder att jag inte hade gjort saker riktigt som alla andra.
Nå, ska jag vara helt ärlig är nog det värsta jag gjort att ringa chefen på en söndag eftermiddag när jag befinner mig i mitt nya hus i Provence:
"Du... jag kommer inte imorgon."
"Va? Är du sjuk eller har det hänt nåt?"
"Ja, nä... jag bara känner inte för det längre. Hälsa kollegorna. Vi kanske syns på en AW nångång och då bjuder jag!"
"Vad snackar du om?"
"Farväl!"
Nu snackar vi det värsta jag hade gjort. Eftersom jag är både korrekt och nitisk hade jag förmodligen beaktat tre månaders uppsägningstid och allt sånt tjafs.
Sakerna jag kan fantisera om däremot... :D
Ang fuck off dollars så har jag fantiserat om att jobba kvar på mitt industrijobb ett tag och köpa onödigt dyra saker då och då. Tex ha en armani tröja på jobbet, köpa diamanter för 10000 i boom beach( vi har en klan inom arbetslaget (anektdot: en kille köpte faktiskt diamanter för 2000 för att levla ikapp!) ), egna motivlackade värsting-hörselkåpor, märkeshandskar som arbetshandskar mm
Vore lite kul ett tag.
Jag brukade som liten testa studsa bollar(som inte tappade kraft) mot olika objekt från min position när jag satt i vardagsrum & kalkylera deras färdbana för att se efter hur många kollisioner som skulle krävas för att just den startvinkeln skulle lyckas passera lägenhetens U-Trappa & nå ovanvåningen, vilket alltid var målet. Började oftast med att kalkylera fram valfritt antal startvinklar från min position som skulle kunna resultera i det minsta möjliga antal kollisioner för att nå målet. Tröttnade jag på ovanstående så brukade jag fördriva tiden med att finna startvinklar som resulterade i minimum+1, minimum+2 osv. kollisioner för att nå målet alternativt lägga till faktorer såsom att startvinkelns första kollision måste ske med bokhyllan eller att någon av kollisionerna på färdvägen till ovanvåningen måste inträffa på ett specifikt objekt, t.ex en tavla, men det får inte ske på den första kollisionen/de två första kollisionerna osv. :)
Det faktum att min mor & mormor är/var nomader innerst inne hjälpte även något för variationens skull, detta då jag har flyttat mer eller mindre lika många gånger som år jag är fyllda. ;)
Diomedea exulans
2017-02-14, 22:04
Ang fuck off dollars så har jag fantiserat om att jobba kvar på mitt industrijobb ett tag och köpa onödigt dyra saker då och då. Tex ha en armani tröja på jobbet, köpa diamanter för 10000 i boom beach( vi har en klan inom arbetslaget (anektdot: en kille köpte faktiskt diamanter för 2000 för att levla ikapp!) ), egna motivlackade värsting-hörselkåpor, märkeshandskar som arbetshandskar mm
Vore lite kul ett tag.
Påminner mig om en annan grej jag brukar fantisera om: Jag brukar låtsas att jag får ett visst jobb, sen fantisera om hur mycket pengar jag kommer ha hunnit spara ihop efter ett år, fem år, tio år, osv. Alternativt försöka räkna ut hur lång tid det tar innan jag får X antar miljoner.
Jakobson
2017-02-14, 22:38
Återkommande fantasti där jag opererar om ansiktet och designar något helt nytt
Påminner mig om en annan grej jag brukar fantisera om: Jag brukar låtsas att jag får ett visst jobb, sen fantisera om hur mycket pengar jag kommer ha hunnit spara ihop efter ett år, fem år, tio år, osv. Alternativt försöka räkna ut hur lång tid det tar innan jag får X antar miljoner.
Skulle inte tråden handla om konstiga småfantasier? ;)
King Grub
2017-02-14, 22:50
Att jag vaknar upp en morgon 1978 eller däromkring i ming femåriga kropp, fast med min nuvarande hjärna och alla dess kunskaper och vetskap om vad som kommer att hända och hur jag med dessa förändrar verkligheten och gör mig själv till kejsare över hela världen.
Att jag vaknar upp en morgon 1978 eller däromkring i ming femåriga kropp, fast med min nuvarande hjärna och alla dess kunskaper och vetskap om vad som kommer att hända och hur jag med dessa förändrar verkligheten och gör mig själv till kejsare över hela världen.
Haha, har en liknande kan man säga.
Att man reser bakåt några år, kanske 40-tal?. Sedan ska man försöka bevisa på olika sätt att man är ifrån framtiden, och försöka lägga fram bevis och sakliga fakta för det, och om man lyckas försöka påskynda utvecklingen och vara som en "framtida faktabank" och bli rik/känd :D
Men sen tror jag knappast att man skulle vara till någon nytta egentligen, skulle kunna svara väldigt ytligt tekniskt inom vissa områden men inte så mycket mer till ingen nytta alls antagligen.
-Pappa, pappa varför har just han blivit kejsare?!
-Jo, min son, du förstår, han är en jävel på att hitta studier på reddit.
*rolleyes*
Diomedea exulans
2017-02-15, 06:38
Skulle inte tråden handla om konstiga småfantasier? ;)
Jo, förlåt för off-topic, haha.
MackeJuve
2017-02-15, 08:26
Jag brukar ofta fantisera om hur jag gör illa mig. När jag går förbi en bil när det är halt brukar jag alltid börja visualisera hur jag halkar och slår huvudet i dragkroken t.ex.
Eller om jag håller i en kniv eller papper börjar jag tänka på äckliga sätt man kan skära sig på, typ mellan fingrarna, mungipa och att ramla med kniven och få den i kroppen.
Kan hända att jag tänker sånt om andra också.
Detta. Jag har tunna handleder, brukar p.g.a. det få bilder i huvudet av hur jag exempelvis vänder mig i sängen och knäcker handleden när den hamnar under kroppen. Kan även handla om att nacken knäcks, det här dyker nog upp i huvudet eftersom att jag sover på ett visst sätt där nacken inte är i någon toppenposition.
Det där med papper känner jag igen. Kan räcka med att jag tänker på papper så ryser man till när man får upp en bild av ett A4 som skär mellan fingrarna. Det är bland det vidrigaste jag vet, flashbacks från den tidiga skoltiden när sådant var relativt vanligt.
Detta också. Dock inte att jag blir kejsare. Brukar fundera på VAD man skulle kunna showa off med under olika epoker. Säg att jag transformeras till medeltiden, vad exakt skulle jag kunna göra med de kunskaper som jag besitter idag? Brukar oftast komma fram till att jag nog inte skulle göra ett särskilt stort intryck :D
Annars har jag en mängd barnsliga fantasier som involverar sport. Kan ofta se mig lyfta marklyft för en VM-titel etc. Trots att jag numera bara spelar Korpen-fotboll, och aldrig var särskilt duktig på sporten, får jag fortfarande upp bilder i huvudet av att man spelar någon viktig match. Lyssnar jag på en riktigt bra låt brukar jag se framför mig att jag sjunger inför en stor publik. Dessa fantasier har jag dock svårt att se som särskilt konstiga.
ARMSTARK
2017-02-15, 08:29
De få jag har brukar vara av sexuell karaktär.
Det är inte normalt. *rolleyes*
Har hundratals småfantasier (ha, det nyordet kan ni skriva upp Språkrådet) . Att dagdrömma är riktigt trevligt när man ska somna eller i övrigt bara låta tankarna vandra. Jag har flera stycken som jag plockar upp då och då, vissa har varit med mig i flera år. Kommer också ihåg många fantasiscenarion jag tyvärr har vuxit ifrån.
ARMSTARK
2017-02-15, 08:52
När jag var barn fantiserade jag att jag var den enda riktiga människan, allt annat var en stor konspiration och allt jag sa och gjorde analyserades.
Detta har färgat mig i resten av livet så jag blivit extremt observant på vad folk säger, hur de säger det och vad det egentligen står mellan raderna. Testar ofta hur folk reagerar på ett oväntat svar och hur eventuella rykten om detta sprider sig, ett litet socialt experiment jag vs. resten av världen. :d
shut teh face
2017-02-15, 11:09
Att jag fick ett stort högteknologiskt rymdskepp och kom till jorden och låtsades vara en alien. Så skulle jag lura allt med något skoj. Typ att man måste dyrka åsnor.
Annars har jag en mängd barnsliga fantasier som involverar sport. Kan ofta se mig lyfta marklyft för en VM-titel etc. Trots att jag numera bara spelar Korpen-fotboll, och aldrig var särskilt duktig på sporten, får jag fortfarande upp bilder i huvudet av att man spelar någon viktig match. Lyssnar jag på en riktigt bra låt brukar jag se framför mig att jag sjunger inför en stor publik. Dessa fantasier har jag dock svårt att se som särskilt konstiga.
Antagligen vanliga ja. Jag har liknande fantasier och brukar glida omkring som kapellmästare i sovrummet ibland när jag lyssnar på musik, men mest har jag dessa i form av drömmar. Drömmer var och varannan natt om hur jag briljerar på fotbollsplan, trollar bort gamla barndomsvänner eller avgör stora matcher. Jag har tolkat det som att jag kanske inte borde ha slutat med fotbollen så tvärt som jag gjorde eftersom det var enda intresset jag hade tills jag blev myndig.
MackeJuve
2017-02-15, 12:28
Det är därför man spelar Korpen, då kan till och med en dålig/halvdan spelare vara bra ;)
Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Haha.
Vore roligt att se din min när du kollar i spegeln och har typ 50% BF :d
King Grub
2017-02-15, 22:08
http://i.imgur.com/G6H4aw7.jpg
Diomedea exulans
2017-03-06, 19:06
Jag har börjat låtsas att strålen är en laserstråle när jag kissar.
När jag var liten fantiserade jag ofta om att Pokémon fanns på riktigt. Hur jag använde mina Pokémon till att "rädda" tjejer jag var kär i från svåra situationer osv. Haha.
Idag har jag inte så mycket fantisasier mer än ögonblicksbilder typ "jag skulle kunna rent teoretiskt gå ut i vägen framför den här lastbilen nu" eller liknande.
unsuspected
2017-03-06, 21:29
Den mest återkommande är att köra om en polisbil i utryckning med blåljus.
mattilainen
2017-03-07, 10:16
Här kommer en tung en.
När jag jobbade på Biltema för typ 8 år sedan som upp-packare så var det väldigt segt jobb och tiden gick väldigt långsamt.. Då tänkte jag ofta på hur många jag skulle hinna mörda av kunder och personal innan någon kom på det och innan jag blev gripen. Min FIKTIVA plan var att börja ute på lagret och mörda alla där för att sedan ta en kund i taget och "locka" med mig och mörda för att sedan stasha på lagret. Personalen i kassan måste man ju ta så sent som möjligt..
Vad tror ni? Psykopat?
delta_mats
2017-03-07, 10:46
Här kommer en tung en.
När jag jobbade på Biltema för typ 8 år sedan som upp-packare så var det väldigt segt jobb och tiden gick väldigt långsamt.. Då tänkte jag ofta på hur många jag skulle hinna mörda av kunder och personal innan någon kom på det och innan jag blev gripen. Min FIKTIVA plan var att börja ute på lagret och mörda alla där för att sedan ta en kund i taget och "locka" med mig och mörda för att sedan stasha på lagret. Personalen i kassan måste man ju ta så sent som möjligt..
Vad tror ni? Psykopat?
Låter ju helfestligt. Ungefär som i ett spel där man måste smyga omkring och döda motståndarna i tystnad för att inte bli upptäckt.
Här kommer en tung en.
Vad tror ni? Psykopat?
What the fuck :D
Diomedea exulans
2017-03-07, 11:22
Vad tror ni? Psykopat?
Nejdå, fullt normalt. Skulle bli mer orolig om du började fantisera om självmord.
Jag har länge velat idka rituellt samlag med en wiccan. Tror inte på sånt själv men tänker att det skulle kunna va maxat stuk ändå, så länge det inte slutar med en offerkniv i min buk.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.