handdator

Visa fullständig version : Vad bryter egentligen fasta? [Filmklipp]

Lycklig
2017-02-12, 03:49
Kvinnan i klippet, Dr. Rhonda Patrick, påstår att allt som inte är vatten bryter ens fasteläge. Även saker som inte innehåller någon direkt kalorier, förutsatt att man inte tillsätter dem, som svart bryggt kaffe.

https://www.youtube.com/watch?v=uxM_CLsvieE&t=147m30s

Är detta ett påstående som stämmer? För mig känns det rent spontant ologiskt att så skulle vara fallet, men jag har för svaga kunskaper inom området för att veta. Kan heller inte formulera vad jag vill få ut av vad som skulle göra tillståndet eftertraktat för egen del. cofffee

kaspen
2017-02-12, 04:05
Det krävs väldigt lite kalorier för att bryta en fasta. Exempelvis BCAA innehåller kalorier och bryter därmed fastan. Det finns i princip ingenting utom vatten som inte innehåller några kalorier.

Lycklig
2017-02-12, 04:13
Jag tänker mig att det är en skillnad mellan BCAA och svart kaffe/te/lightläsk. Från BCAA får man ändå i sig 40-35kcal/10g.

kaspen
2017-02-12, 06:17
Jag tänker mig att det är en skillnad mellan BCAA och svart kaffe/te/lightläsk. Från BCAA får man ändå i sig 40-35kcal/10g.

Jag har för mig att allt som höjer insulin över fastenivå bryter fastan. Huruvida 2 kalorier från kaffe kan göra det är tveksamt men ni får rätta mig om jag har fel. Lightläsk innehåller inga kalorier och kan inte bryta fasta.