handdator

Visa fullständig version : Viktig fråga!

hobbitar
2004-04-25, 20:15
Efter jag har tränat tar jag alltid en proteindrink, men räcker det att jag blandar den med mjölk (man ska ju ha i sig snabba kolhydrater efter träning) eller innhehåller mjölk inte tillräckligt med snabba kolhydrater?

stybb
2004-04-25, 20:20
Är det vassleprotein så sänker du farten på vasslet genom att blanda det med mjölk.

Mjölk innehåller inte heller nog snabba kolhydrater

ta 50 gram dextropur eller annat rent socker och 50 gram protein o vattnet :eating:
mums

King Grub
2004-04-25, 20:21
Kolhydraterna i mjölk är riktigt, riktigt långsamma. Dessutom saktar kaseinet i mjölken ner upptaget på vasslet rejält också.

Pdaddy
2004-04-25, 20:22
Oneeeeeeej :D

Du bör ju ta lite SNABBA kollisar i drinken.. typ dextropur/maltdextrin.. hmm va e de Grub säger 0,5-1g per kg kropps vikt.. :thumbup:

Blir sött å sliskigt me dextropuren, men rätt gott ibland, malt shittet e smaklöst å går att köpa i typ Essenssystemet mm mm

M

King Grub
2004-04-25, 20:24
Originally posted by Pdaddy
Du bör ju ta lite SNABBA kollisar i drinken.. typ dextropur/maltdextrin.. hmm va e de Grub säger 0,5-1g per kg kropps vikt.. :thumbup:

Det gäller proteinet. Gärna lite mer kolhydrater, i alla fall efter ett hårt pass: 0.8-1.2 gram per kilo.

hobbitar
2004-04-25, 20:39
OK tack för svaren. Då har jag gjort HELT fel innan:confused:

Trodde mjölk innehöll snabba kolisar....