handdator

Visa fullständig version : Matschema 4000kcal

MaxHBG
2017-01-25, 19:42
Hallå! Jag har precis skrivit ihop mitt matschema som jag ska följa för att nå 95-100 kg.

Problemet är att det fattas ungefär 1200 kcal och jag vet inte var jag ska lägga till.

Är tacksam för hjälp!

P: 2.2g/kg
F: 1g/kg
K: resten

Vikt: 85kg

Kalorier per dag: 4200

Frukost: havregryn 50g + 30 g whey 80
+ 2dl 3% mjölk

425 kcal
30g protein

Mål 2: 1l 3% mjölk

600 kcal
33g protein
30g fett

1.5h innan gymmet: shake (30g whey 80, oboy 30g)

220 kcal
25g protein
30g kolhydrater

På gymmet: PWO

Efter gymmet: 1l 3% mjölk +

600 kcal
33g protein
30g fett

2h efter gymmet: 50g havregryn + 30g whey 80 2dl 3% mjölk

425
30g protein

Kvällsmat: 1l 3% mjölk +

600
33g protein
33g fett

2870 kcal

Tobbey
2017-01-25, 19:47
Alldeles för mycket kalcium av all mjölk.

Diomedea exulans
2017-01-25, 19:52
Det går nog bra oavsett vad du lägger till. Skulle nog lägga till det som var snällast för smaklökarna och plånboken.

MaxHBG
2017-01-25, 20:10
Alldeles för mycket kalcium av all mjölk.

3 år av för mycket kalcium, men jag har som vana att dricka väldigt mycket mjölk för det är bra med kcal och går snabbt och dricka.

MaxHBG
2017-01-25, 20:12
Det går nog bra oavsett vad du lägger till. Skulle nog lägga till det som var snällast för smaklökarna och plånboken.

Har du några tips? Brukar alltid lägga de sista på diverse godis för 1k kcal, men det är inte så opti för hälsan och träningen

Diomedea exulans
2017-01-25, 20:17
Har du några tips? Brukar alltid lägga de sista på diverse godis för 1k kcal, men det är inte så opti för hälsan och träningen

Ptja, skulle nog slänga på mer havregryn i de mål där du äter havregryn. Billigt, simpelt och nyttigt!

Ozziking
2017-01-25, 20:38
Men.. Lägg till 200g havregryn fördelat på dina havregrynsmål och någon smörgås så är du i mål, eller käka lite mer ordentlig mat efter träningen. Det är inte så svårt

kalis
2017-01-25, 20:40
Försök använd mycket olivolja när du lagar mat 1dl=900kcal

1x0
2017-01-25, 20:51
Brukar alltid lägga de sista på diverse godis för 1k kcal, men det är inte så opti för hälsan och träningen
Inga problem om du är aktiv, moderat överskott, träffar makros och mikros. Tyvärr träffar du inte mikros så du är tvungen att äta nyttigare (näringsrika) livsmedel.

http://vonblancofitness.com/wp-content/uploads/2015/07/The-Pyramid-Of-Nutritional-importance.png

kalis
2017-01-25, 22:07
Har du fått inspiration till att nå ditt mål på 4000kcal?

Scrubby
2017-01-25, 22:20
Satan vad mycket mjölk!

kalis
2017-01-25, 22:38
Ja men det är bra om man är ute efter lätta kalorier.

HMS Laestander
2017-01-25, 22:52
Är väl bara slänga in bröd, riskakor, något fetare kött eller liknande. Vill inte komma och bajsa rakt ner i din parade men har du lagt upp ett kostschema där du går back 1200 kcal redan i ursprungsläge kanske du bör tänka om på hur du ska fördela dina måltider?

Du kan ex byta fetthalten på köttet till något lite högre, slänga in mer kolhydrater i samband med de "fasta" måltiderna, byta torsk till lax om du ämnar äta fisk o liknande.

Bröd, havregryn, frukt, riskakor går allt väldigt lätt ner. Levla upp shaken mha kanske jordnötssmör, käka nötter i allmänhet - lätta kalorier som också är helt okej. Avokado.

Wzup2u
2017-01-25, 22:58
Ja men det är bra om man är ute efter lätta kalorier.

Lätta kalorier sett protein eller bara allmänt?
Så kaloririkt är det ju inte.

Ta 0,5 l mjölk ist med flingor, nötter & skivad banan.

nisse1976
2017-01-26, 07:49
Laga mat.
Att basera sin kost på mjölk, havregryn och pulver tror jag inte är särskilt hållbart i längden.

Shqypnia
2017-01-26, 10:44
Ett meal på Sibylla i HBG?

kalis
2017-01-26, 11:01
Tror inte heller det är så bra att bara äta pulver, bättre att lägga till nyttig mat och dricka mycket mjölk.

MaxHBG
2017-01-26, 11:55
Är väl bara slänga in bröd, riskakor, något fetare kött eller liknande. Vill inte komma och bajsa rakt ner i din parade men har du lagt upp ett kostschema där du går back 1200 kcal redan i ursprungsläge kanske du bör tänka om på hur du ska fördela dina måltider?

Du kan ex byta fetthalten på köttet till något lite högre, slänga in mer kolhydrater i samband med de "fasta" måltiderna, byta torsk till lax om du ämnar äta fisk o liknande.

Bröd, havregryn, frukt, riskakor går allt väldigt lätt ner. Levla upp shaken mha kanske jordnötssmör, käka nötter i allmänhet - lätta kalorier som också är helt okej. Avokado.

Mitt kostschema är inte färdig, det är därför jag går back 1200 kcal

Kränktvitman92
2017-01-26, 12:14
Inga problem om du är aktiv, moderat överskott, träffar makros och mikros. Tyvärr träffar du inte mikros så du är tvungen att äta nyttigare (näringsrika) livsmedel.

http://vonblancofitness.com/wp-content/uploads/2015/07/The-Pyramid-Of-Nutritional-importance.png

Kan du förklara dendär triangeln? Och btw, såg din ätlogg. Hur äter du?? Allt socker kan väl inte vara bra? Du käkar ju flera Kg glass å godis varje dag

Cohle
2017-01-26, 12:16
Det här var riktigt kasst faktiskt.

Typ såhär skulle jag lägga upp det:
Fett högt/kolhydrater lågt under dagen och kolhydrater högt/fett lågt på kvällen, detta för att insulinkänsligheten är hög i både muskler OCH fett på morgonen. På kvällen efter träningen är insulinkänsligheten uppreglerad i endast muskler, så lägg kolhydraterna då. Det här maximerar förutsättningarna för fettförbränning under hela dygnet (minimerar fettinlagring på bulk), vi vill att fett ska vara insulinresistent och muskelmassa insulinkänslig. Studier har bekräftat att man tappar mer fett och behåller mer fettfri massa under diet genom att lägga merparten av kolhydraterna på kvällen.

MEAL 1:
6 Omega-3 eggs
1 serving Carbs*
+ Non-Starchy Veggies

MEAL 2:
8oz / 225g Red Meat or Oily Fish
1 serving Carbs*
1 Tbsp Healthy Oil
+ Non-Starchy Veggies

WORKOUT: 30g Whey (optional)

Meal 3:
15-30g Whey Protein
1 Cup / 226g Cottage Cheese
2+ serving Carbs*
+ 5-10g Fats (optional)

Meal 4:
8oz / 225g Lean Meat (cooked)
3+ serving Carbs*
+ Veggies

*Carb Servings
~ Half-cup / 40g Oats (dry)
~ 1 Packet / 28g Grits (dry)
~ 150g Potato (raw)
~ Half-cup / 90g Rice (cooked)
~ 1 Large Banana
~ 1 Large Apple
~ 1 Cup Berries
(1 Cup=2 dl)

Protein / Carb servings can be adjusted up or down to suit individual needs. Preferentially you would limit meal #1 & #2 to 1 serving of carbs (or less), while placing the majority of the carbs at meals #3 & #4.

The template could also be used for non-training days, simply by removing the Whey as well as reducing some of the carbs at meal 3.

Om du vill "laga" mindre mat kan du ersätta köttet med mer kvarg eller nåt. Om du känner för det kan du ju typ käka en halv liter glass före du lägger dig för att få mer kolhydrater istället för all jävla mjölk. Då sover du gott också, och är pigg på dagen eftersom fettet utgör bränslet.

Om du bara vill att det ska gå snabbt och inte bryr dig om minimal fettinlagring kan du börja äta mycket pizza t.ex., det brukar funka bra.

1x0
2017-01-26, 19:37
Kan du förklara dendär triangeln?
GAvW6xBZjSk

Finns 6 delar: https://www.youtube.com/watch?v=GAvW6xBZjSk&list=PLYdkxp9hJ4i58l583rJV7r2LMAiYFJ9gm

Och btw, såg din ätlogg. Hur äter du?? Allt socker kan väl inte vara bra? Du käkar ju flera Kg glass å godis varje dag
Kallas IIFYM (if it fits your macros). Bara börja googla/youtuba (hittar ingen opartisk/neutral video nu).

Jag äter inte kilovis glass och godis varje dag - minst 3000kcal (av mina 4000-4500kcal) kommer från "nyttig"/"bra" mat.

Scratch89
2017-01-26, 21:19
Men vafan. Äter du ingen mat?

MaxHBG
2017-01-26, 23:06
Men vafan. Äter du ingen mat?

Mat tar tid o laga o då hinner jag inte spela spel ;)

Nä men jag ska ersätta målet efter träningen med 100g ris, 200g kött 30g whey 80, 30g oboy.

MaxHBG
2017-01-26, 23:12
Det här var riktigt kasst faktiskt.

Typ såhär skulle jag lägga upp det:
Fett högt/kolhydrater lågt under dagen och kolhydrater högt/fett lågt på kvällen, detta för att insulinkänsligheten är hög i både muskler OCH fett på morgonen. På kvällen efter träningen är insulinkänsligheten uppreglerad i endast muskler, så lägg kolhydraterna då. Det här maximerar förutsättningarna för fettförbränning under hela dygnet (minimerar fettinlagring på bulk), vi vill att fett ska vara insulinresistent och muskelmassa insulinkänslig. Studier har bekräftat att man tappar mer fett och behåller mer fettfri massa under diet genom att lägga merparten av kolhydraterna på kvällen.

Jag har hört talas om det, men jag har också hört att de är overkill och gör ingen skillnad i slut ändan.

Jag kommer ta ditt tips om köttet, får börja köpa hem det.

1x0
2017-01-27, 11:31

Nä men jag ska ersätta målet efter träningen med 100g ris, 200g kött 30g whey 80, 30g oboy.
Lägg in grönsaker, frukt och mer näringsrika livsmedel utöver havregrynen också. Då kan du med gott samvete slänga in lite onyttigheter - förutsatt du är aktiv (tränar) och inte grisbulkar sönder soffliggande.

Rosta grönsaker i ugn med någon fettkälla: baconfett, ankfett, ost, raps/olivolja, lök och kryddor och/eller ihop med fett kött. Så tillagar jag nästan alltid mina grönsaker.

7cFrNzfmO_k

Jag har hört talas om det, men jag har också hört att de är overkill och gör ingen skillnad i slut ändan.

Jag kommer ta ditt tips om köttet, får börja köpa hem det.
Det som kommer ge 95% av dina resultat är att du träffar dina makros (för ditt mål) varje dag. Alltså kaloriöverskott och PKF. Täcker mikros.
_Kostmässigt_. Sen behöver du uttöva vettig träning och sköta återhämtning.

Du kan tajma ditt kolhydratsintag 100% kolo-opti men äta för lite kalorier, protein och fett inte nå din mål ö.h.t. Samt träna värdelöst.
En som tränar värdelöst kan vara 100% opti med kosten men få markant sämre resultat än en som tränar skitbra men käkar värdelöst (?). (Tolka värdelöst som du/ni vill - jag vet inte hur jag ska tolka det själv.)

Gerdler
2017-01-27, 12:08
Håller med 1x0 i det mesta.

Tycker TS kan trycka in mer kalorier från kolhydrater i form av pasta, frukt, bröd, ris och sånt. Det är gott och lätt att trycka i sig.

Tycker inte det är nåt fel på mycket mjölk men jag förstår inte varför det är fettmjölk. Jag tycker inte det är svårt att få upp kalori-intaget till över balans med lättmjölk som är godare, billigare och nyttigare. Mindre onödigt fett i kosten och mer av kalorierna från kolhydrater ger bättre prestation och bättre lean body mass tillväxt, dessutom är all mjölk utom fullfet D-vitaminberikad vilket innebär att om du dricker över 3 liter om dagen så slipper du oroa dig över det. Försök få nyttigt fett från t ex lax, avokado, makrill och linfröolja istället för från mjölken.

Wain
2017-01-27, 12:49
Tycker inte det är nåt fel på mycket mjölk men jag förstår inte varför det är fettmjölk. Jag tycker inte det är svårt att få upp kalori-intaget till över balans med lättmjölk som är godare, billigare och nyttigare. Mindre onödigt fett i kosten och mer av kalorierna från kolhydrater ger bättre prestation och bättre lean body mass tillväxt, dessutom är all mjölk utom fullfet D-vitaminberikad vilket innebär att om du dricker över 3 liter om dagen så slipper du oroa dig över det.

Ohomogeniserad normal icke fettreducerad mjölk (helst laktofermenterad), godare och nyttigare än vattnig lättmjölk.

MaxHBG
2017-01-27, 14:37
Håller med 1x0 i det mesta.

Tycker TS kan trycka in mer kalorier från kolhydrater i form av pasta, frukt, bröd, ris och sånt. Det är gott och lätt att trycka i sig.

Tycker inte det är nåt fel på mycket mjölk men jag förstår inte varför det är fettmjölk. Jag tycker inte det är svårt att få upp kalori-intaget till över balans med lättmjölk som är godare, billigare och nyttigare. Mindre onödigt fett i kosten och mer av kalorierna från kolhydrater ger bättre prestation och bättre lean body mass tillväxt, dessutom är all mjölk utom fullfet D-vitaminberikad vilket innebär att om du dricker över 3 liter om dagen så slipper du oroa dig över det. Försök få nyttigt fett från t ex lax, avokado, makrill och linfröolja istället för från mjölken.

Anledningen till fet mjölk är för 3l så har jag nått 1g/kg kroppsvikt så slipper jag bry mig om det + att 3l är 1800 kcal och 3l 1.5% 1350 kcal.

Jag är också väldigt petig med maten och står helst inte o steker nåt mer än kött eller kyckling ex.

Kränktvitman92
2017-01-28, 16:32
Det som kommer ge 95% av dina resultat är att du träffar dina makros (för ditt mål) varje dag. Alltså kaloriöverskott och PKF. Täcker mikros.

)

Är 95% av resultaten man får från styrketräning att man äter rätt mängd protein,fett, å kolhydrater per måltid/dag? Eller vad menar du, nu vart jag väldigt förvirrad.

En annan fråga. Hur viktigt är det med grönt/frukt? Jag äter endast bananer/tomater/fetaost i frukt/gröntväg. tar dock multivitamin tabletter.
Hur dåligt är det egentligen?

1x0
2017-01-28, 18:05
Är 95% av resultaten man får från styrketräning att man äter rätt mängd protein,fett, å kolhydrater per måltid/dag? Eller vad menar du, nu vart jag väldigt förvirrad.

En annan fråga. Hur viktigt är det med grönt/frukt? Jag äter endast bananer/tomater/fetaost i frukt/gröntväg. tar dock multivitamin tabletter.
.
Jag skrev "_kostmässigt_". Se quote.

Om det är så viktigt med mikros (vitaminer, mineraler och fibrer) som Eric Helms pyramid visar (andra kostvetare har gjort liknande). Så är det tydligt?
Du får räkna en vecka eller två och kolla hur du ligger mikronutrientmässigt. Jag använde ett kostprogram innan som visade mikros.

Någon skrev att mikros hade ännu högre prioritet för honom, för han ofta blev sjuk. Missar träningstillfällen.

Multivitamintabletter har jag läst en del negativt om.

Jontalinen
2017-01-29, 20:45

100 gram ris är väldigt lite (antar att vi pratar okokt vikt, annars är det ännu mindre). Är det inte bättre att fylla ut med lite mer ris än att sitta och trycka oboy varje dag? Dra till med någon god sås till också så har du lite mer enkla kalorier.

King Grub
2017-01-29, 21:10
Ris bör man inte äta så ofta eller mycket av. För mycket arsenik.

kalis
2017-01-29, 21:11
Finns det arsenik i ris!?

King Grub
2017-01-29, 21:18
Ja... Levt under en sten senaste åren? :p Stora rubriker i alla tidningar.

King Grub
2017-01-29, 21:18
https://www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/oonskade-amnen/metaller1/arsenik-i-ris/

pepplez
2017-01-29, 21:20

Hur viktigt är det med grönt/frukt? Jag äter endast bananer/tomater/fetaost i frukt/gröntväg.

Fetaost är varken en frukt eller en grönsak. Det är, som man kan gissa av namnet, en ost.

MaxHBG
2017-01-29, 23:42

Tack för den grub! Så pasta istället?

MaxHBG
2017-01-29, 23:42
100 gram ris är väldigt lite (antar att vi pratar okokt vikt, annars är det ännu mindre). Är det inte bättre att fylla ut med lite mer ris än att sitta och trycka oboy varje dag? Dra till med någon god sås till också så har du lite mer enkla kalorier.

100g okokt :)

PerLedin
2017-01-30, 07:10

Fetaost räknas som grönsak? Det här gjorde mitt liv 25-30% bättre.

Kränktvitman92
2017-01-30, 14:54
Fetaost räknas som grönsak? Det här gjorde mitt liv 25-30% bättre.

Ja men du har det ju i sallad så de är väl förfan en grönsak? Sallad är det Gräs eller?

nisse1976
2017-01-30, 14:55
Ja men du har det ju i sallad så de är väl förfan en grönsak? Sallad är det Gräs eller?

Så är det!
Drog i en vinare i min sallad igår.

Diomedea exulans
2017-01-30, 14:56

Så kan man väl inte räkna... I så fall är kyckling en grönsak om jag har det i sallad.

kalis
2017-01-30, 15:07
haha! Det är väl inte en grönsak heller!

Kränktvitman92
2017-01-30, 15:21
haha! Det är väl inte en grönsak heller!

Men fetaost är väl förfan en grönsak!! Men vadå kyckling är en grönsak? Kyckling är ett djur förfan! Bara för det heter ost är det inte en ost, eller använder du osthyvel till fetaost?

King Grub
2017-01-30, 15:29
Jag har räkor i sallad. Det gör inte räkor till grönsaker. Fetaost är INTE en grönsak wtf.

Kränktvitman92
2017-01-30, 15:31

Vad går man miste om om man äter pasta bara (istället för ris, potatis, couscous, bulgur)

King Grub
2017-01-30, 15:32
Titta i en näringstabell.

Det finns inget i ris som gör det till ett oumbärligt livsmedel.

Kränktvitman92
2017-01-30, 15:33
Jag har räkor i sallad. Det gör inte räkor till grönsaker. Fetaost är INTE en grönsak wtf.

Räkor är en fisk, ni gör dumma jämförelser. Har ni hört talas om salladsräka? Nej precis. Salladsost däremot? Precis, nu kanske ni inser att jag har rätt?

King Grub
2017-01-30, 15:35
Om en femåring på dagis hade frågat om fetost är en grönsak hade det varit gulligt och framkallat ett leende. När en 24-årig man tror att fetaost är en grönsak är det inte lika gulligt. Om det inte är ett trollinlägg förstås. Det är lätt att tro det om inte annat.

http://www.ne.se/uppslagsverk/encyklopedi/l%C3%A5ng/fetaost

Och räkor är inte fiskar.

Kränktvitman92
2017-01-30, 15:59
Om en femåring på dagis hade frågat om fetost är en grönsak hade det varit gulligt och framkallat ett leende. När en 24-årig man tror att fetaost är en grönsak är det inte lika gulligt. Om det inte är ett trollinlägg förstås. Det är lätt att tro det om inte annat.

http://www.ne.se/uppslagsverk/encyklopedi/l%C3%A5ng/fetaost

Och räkor är inte fiskar.

Vi får helt enkelt vara överens om att vi inte är överens, nej jag trollar inte.

pepplez
2017-01-30, 16:16
Vi får helt enkelt vara överens om att vi inte är överens, nej jag trollar inte.

Hade parmesanost i min sallad häromdagen. Är parmesan också en grönsak? För man skär ju inte parmesan med osthyvel så det kan omöjligen vara en ost.

PerLedin
2017-01-30, 16:43
Västerbottenost måste vara ett gränsfall. Den går ju att hyvla men är i regel för smulig för det.

Kränktvitman92
2017-01-30, 17:52
Hade parmesanost i min sallad häromdagen. Är parmesan också en grönsak? För man skär ju inte parmesan med osthyvel så det kan omöjligen vara en ost.

Eftersom du hade den i salladen är den självklart en salladsost, precis som feta.

pepplez
2017-01-30, 18:16
Eftersom du hade den i salladen är den självklart en salladsost, precis som feta.

Och eftersom fetaost är en grönsak enligt din definition är alltså parmesan också en grönsak. Då vet jag.

PureWhey
2017-01-30, 18:18
Hahaha, jag dör.

Diomedea exulans
2017-01-30, 18:20
Räkor är en fisk

Nej, ett kräftdjur. Matmässigt ingår det bland skaldjuren.

Bulkperiod
2017-01-30, 20:00
Något är inte rätt bara för att man tycker så.

https://pics.onsizzle.com/six-nine-just-beeause-you-ere-right-does-not-meany-10716179.png

Kränktvitman92
2017-01-31, 12:20
Och eftersom fetaost är en grönsak enligt din definition är alltså parmesan också en grönsak. Då vet jag.

Du är inte så smart va? Finns det något som heter sallsdsparmesan? Svar:NEJ. Parmesan är en typ av ost, dessutom hylar du den

arogen
2017-01-31, 13:01
Jag ställer mig ganska tveksam till att salladsost är en grönsak :Virro men detta var en rolig tråd.

Ser du skillnaden på dessa?

https://www.zeta.nu/produkter/grekisk-salladsost/

Är då salladsost en grönsak?

http://www.halsosidorna.se/Gronsaker.htm

King Grub
2017-01-31, 13:05
Jag har bestämt mig för att pistage är en grönsak. Så nu skall jag äta 500 gram pistageglass och därigenom täcka dagens grönsaksintag.

Stuffer
2017-01-31, 13:18
Du är inte så smart va? Finns det något som heter sallsdsparmesan? Svar:NEJ. Parmesan är en typ av ost, dessutom hylar du den

Haha! Tack för att du gör min dag. Jag tror att du trollar men gör ändå ett försök.
Det heter inte salladsost för att det är en grönsak utan för att det är en OST lämplig att använda till sallad. På samma sätt finns det ost att använda till hamburgare men osten blir inte till en köttbit bara därför.

ONTOPIC:
TS, börja äta mer riktig mat. Att leva på mjölk (flytande grönsak?), havregryn och proteinpulver låter inte hälsosamt i det långa loppet och du kommer att bli jätteless på din kost efter en vecka.
(Ser framför mig hur du utvecklar laktosintolerans och utvecklar så mycket gaser att du har en egen inbyggd boost-raket till squatsen)

StarkaUlf
2017-01-31, 13:35
Jag har bestämt mig för att pistage är en grönsak. Så nu skall jag äta 500 gram pistageglass och därigenom täcka dagens grönsaksintag.

ICA har en pistageglass på 450-500g (900ml) per låda. Har inte smakat den, men den kan säkert vara godkänd med tanke på hur litet utbudet av pistageglass är :thumbup:

Kränktvitman92
2017-02-01, 09:28
Haha! Tack för att du gör min dag. Jag tror att du trollar men gör ändå ett försök.
Det heter inte salladsost för att det är en grönsak utan för att det är en OST lämplig att använda till sallad. På samma sätt finns det ost att använda till hamburgare men osten blir inte till en köttbit bara därför.

ONTOPIC:
TS, börja äta mer riktig mat. Att leva på mjölk (flytande grönsak?), havregryn och proteinpulver låter inte hälsosamt i det långa loppet och du kommer att bli jätteless på din kost efter en vecka.
(Ser framför mig hur du utvecklar laktosintolerans och utvecklar så mycket gaser att du har en egen inbyggd boost-raket till squatsen)

Jag äter väldigt mycket mer än du nämnde och förmodligen mkt bättre kosthållning än du

Stuffer
2017-02-01, 11:25
Jag äter väldigt mycket mer än du nämnde och förmodligen mkt bättre kosthållning än du

Hur min kosthållning ser ut har väl inte med detta att göra (men ja, jag äter broccoli varje dag)

Var framgår det vad du mer äter då? För kostschemat du har i trådstarten innehåller mest mjölk, havregryn och proteinpulver. Ska vi behöva gissa oss till resten så blir det ju svårt att hjälpa.
Eller ska du ha ihop 4000 kcal utöver den vanliga maten?

nisse1976
2017-02-01, 11:31
För kostschemat du har i trådstarten innehåller mest mjölk, havregryn och proteinpulver.

Det är inte han som är TS

Stuffer
2017-02-01, 11:57
Det är inte han som är TS

Ja just det. Den delen inlägg om kosten var ju inte riktat till honom utan till TS(bara delen om den där grönsaken som kommer från fårens juver)
Kränktvitman har helt klart valt rätt nick

Kränktvitman92
2017-02-01, 12:09
Ja just det. Den delen inlägg om kosten var ju inte riktat till honom utan till TS(bara delen om den där grönsaken som kommer från fårens juver)
Kränktvitman har helt klart valt rätt nick

Dax att släppa foliet å vakna

Stuffer
2017-02-01, 12:12
Dax att släppa foliet å vakna

Menar du ugnsfolie eller någon annan vitvara?

Diomedea exulans
2017-02-01, 12:35
Menar du ugnsfolie eller någon annan vitvara?

Inte "vitvara", grönsak. Du har väl sett hur vissa har folie över sallad?

Stuffer
2017-02-01, 13:22
Inte "vitvara", grönsak. Du har väl sett hur vissa har folie över sallad?

Nej det är nåt helt annat. Då måste det stå salladsfolie på förpackningen.

Wain
2017-02-01, 13:29
Nej det är nåt helt annat. Då måste det stå salladsfolie på förpackningen.

Är det OK om man skriver dit det själv?

Stuffer
2017-02-01, 13:33
Är det OK om man skriver dit det själv?

Nej då blir du anklagad för häxkonst och bränd på bål. Saker kan inte byta skepnad bara sådär.

Sorry TS

spas
2017-02-01, 14:02
Go green!
http://www.kronfagel.se/sortiment/vart-sortiment/fryst-kyckling/fardiglagat/grillad-salladskyckling

Wain
2017-02-01, 14:24
Nej då blir du anklagad för häxkonst och bränd på bål. Saker kan inte byta skepnad bara sådär.

Sorry TS

De som gör produktförpackningarna är alltså häxkonstnärer?

Go green!
http://www.kronfagel.se/sortiment/vart-sortiment/fryst-kyckling/fardiglagat/grillad-salladskyckling

Yeay! Snart skall jag nog bli vegan. Har du salladsnötkött också?

Stuffer
2017-02-01, 14:37
De som gör produktförpackningarna är alltså häxkonstnärer?

Ja. Det eftersom de har lyckats förvandla fetaost till en grönsak så måste de vara bekanta med en del svartkonst :naughty:

Wain
2017-02-01, 14:46
Ja. Det eftersom de har lyckats förvandla fetaost till en grönsak så måste de vara bekanta med en del svartkonst :naughty:

Sant!

k3jt5ibfRzw

Bränn dem!