Visa fullständig version : Vad fan gör man i Helsingfors själv mitt i veckan?
Är här på jobb från igår till fredag. Igår åt jag middag ute själv, och det var skittråkigt. Har någon tips om något att göra i Helsingfors? Ställen att besöka? Saker att göra? Något som kan göras nu ikväll som inte är skittråkigt själv?
Hövdingen
2017-01-12, 15:51
Super sig aspackad.
Super sig aspackad.
Jobbigt när jag ska jobba imorgon, och helst vara på kontoret i någorlunda vettig tid.
WHITEFOLKS
2017-01-12, 15:57
Tansa sejj lite tankå och klappa säften.
Jag vet inte faktiskt men kan du inte pröva nåt uteställe och ge en review, skulle vara rätt kul :D
Tansa sejj lite tankå och klappa säften.
Jag vet inte faktiskt men kan du inte pröva nåt uteställe och ge en review, skulle vara rätt kul :D
Tanken har slagit mig. Men vet inte hur kul det är att gå ut och festa själv på en torsdag, och dessutom försöka att hålla sig i alla fall någorlunda nykter.
Gar ner pa torget och ater stromming
Gar ner pa torget och ater stromming
Vilket torg? Vadå för strömming? Och görs det utomhus? Det är kallt som satan här.
Så kallt är det väl ändå inte? Gå och simma på yrjönkadun uimahalli. Vet dock inte om det är kvinnor eller män på torsdagar.
Edit: Män, öppet till 20
Finns ett stort torg i stan, dem serverar stromming och mos i en "korvmoj"
http://www.visithelsinki.fi/sv/bo-och-njut/ata/matbroschyren-food-helsinki-hel-yeah
http://www.visithelsinki.fi/sv/bo-och-njut/ata/stamningsfulla-saluhallar-i-helsingfors#/?listing_id=52265&mode=list
http://www.visithelsinki.fi/sv/bo-och-njut/ata/det-finska-koket-i-helsingfors#/?listing_id=52333&mode=list
glomde;
https://www.tripadvisor.se/Restaurant_Review-g189934-d783932-Reviews-Sea_Horse-Helsinki_Uusimaa.html
Diomedea exulans
2017-01-12, 16:45
Börja prata med random främlingar.
Den tanken har också slagit mig. Men svårt när jag inte har något att säga, är uppenbarligen för blyg.
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Slartibartfast
2017-01-12, 16:55
Då får du med kniven.
VoDaresVins
2017-01-12, 18:02
Vete sjutton vad ja skulle hitta på i centrum utan att kollat upp vad som sker för kvällen. Gällande restauranger kan jag rekommendera två annorlunda ställen. Garlic, där allt från förrätt till dessert innehåller vitlök. Zetor, vardagligt ställe där du får rejäla portioner husmanskost.
Då får du med kniven.
Det låter ju inte alls trevligt! Finnefan!
Vete sjutton vad ja skulle hitta på i centrum utan att kollat upp vad som sker för kvällen. Gällande restauranger kan jag rekommendera två annorlunda ställen. Garlic, där allt från förrätt till dessert innehåller vitlök. Zetor, vardagligt ställe där du får rejäla portioner husmanskost.
Hmm, Garlic & shots i Stockholm har ju samma tema. Annars låter det som himla bra tips. Är något av dessa extra rekommenderat om man hänger själv?
Diomedea exulans
2017-01-12, 18:40
En grej jag brukade ägna mig åt när jag var ensam i nån stad i Australien och inte visste vad jag skulle göra var att gå på internetcafé och spela nåt spel.
En grej jag brukade ägna mig åt när jag var ensam i nån stad i Australien och inte visste vad jag skulle göra var att gå på internetcafé och spela nåt spel.
Också ett bra tips kanske!
Starke75an
2017-01-12, 18:44
Träna på nått gym
Träna på nått gym
Precis gjort, nu påträngande hunger. Velar mellan att promenera ner på stan i kylan eller bara äta på hotellets restaurang.
shut teh face
2017-01-12, 19:33
Vafan
Kolla netflix och äta kexchoklad på hotelrummet ju. :)
Vafan
Lutar faktiskt mot detta.. 😜
VoDaresVins
2017-01-12, 20:04
Det låter ju inte alls trevligt! Finnefan!
Hmm, Garlic & shots i Stockholm har ju samma tema. Annars låter det som himla bra tips. Är något av dessa extra rekommenderat om man hänger själv?
Sorry, lite sent svar nu. Själv skulle jag nog välja Zetor. Garlic har väldigt god mat men annars bara en vanlig restaurang.
Sorry, lite sent svar nu. Själv skulle jag nog välja Zetor. Garlic har väldigt god mat men annars bara en vanlig restaurang.
Åt faktiskt på hotellet. #tråkigt men #gott
Fantasten
2017-01-12, 20:09
Hade jag sett detta tidigare hade du kunnat joina mig och min kollega på en matbit och sedan bastubad vid Kotiharjun Sauna som är den enda traditionella vedeldade bastun som finns kvar i Helsingfors. Otroligt skönt :) Nästa gång! http://www.kotiharjunsauna.fi/
Hade jag sett detta tidigare hade du kunnat komma med mig och min kollega på en matbit och sedan bastubad vid Kotiharjun Sauna som är den enda traditionella vedeldade bastun som finns kvar i Helsingfors. Otroligt skönt :) Nästa gång!
Men fan, typiskt! Hade ju varit himla trevligt med lite sällskap!
Låter som en väldigt bra idé.
Den tanken har också slagit mig. Men svårt när jag inte har något att säga, är uppenbarligen för blyg.
Det brukar lösa sig. Fråga lite standard intervjufrågor som vad de jobbar med mm så ska du se att de flesta har något intressant att berätta. Är du singel kan du ju gå runt på samma sätt och ragga.
Diomedea exulans
2017-01-13, 09:25
Det brukar lösa sig. Fråga lite standard intervjufrågor som vad de jobbar med mm så ska du se att de flesta har något intressant att berätta. Är du singel kan du ju gå runt på samma sätt och ragga.
Och nu har han ju fördelen att han slipper se människan igen. Sålänge han lyckas undvika kniven kan han göra bort sig utan konsekvenser.
Jo precis, funderade som sagt mycket på det. Men sket i det på grund av feghet/blyghet. Hade jag varit singel känns det som att incitamentet hade varit större, större chans till vinst.
Och nu har han ju fördelen att han slipper se människan igen. Sålänge han lyckas undvika kniven kan han göra bort sig utan konsekvenser.
Det är absolut fördelen!
---
För alla intresserade kan jag berätta att jag tränade på ett gym, åt grillat jättegott kött på hotellets prisbelönta restaurang och sen kollade på netflix på hotellrummet. Idag åker jag hem på eftermiddagen.
Diomedea exulans
2017-01-13, 09:31
Jo precis, funderade som sagt mycket på det. Men sket i det på grund av feghet/blyghet. Hade jag varit singel känns det som att incitamentet hade varit större, större chans till vinst.
Det du behöver är att bli nykterist. När man aldrig dricker tvingas man göra vissa fyllegrejer i nyktert tillstånd, som att prata med främlingar, vilket gör att man vänjer sig vid det.
Fy fasiken. Varför skulle man vilja prata med främlingar?
*screwy*
Slartibartfast
2017-01-13, 10:49
Vafan
+1
Om du varit i Tokyo eller New York kunde man ju fundera på alternativ, men du är i Hfors. Finns inget som är värt att gå utanför hotellrummet för :)
shut teh face
2017-01-13, 11:15
+1
Om du varit i Tokyo eller New York kunde man ju fundera på alternativ, men du är i Hfors. Finns inget som är värt att gå utanför hotellrummet för :)
Haha fast när jag var i New York så blev det ändå en kväll med netflix och godis. Men jag hade iofs endel lediga heldagar där man kunde göra saker dagtid. :P
Det är liksom standard.
Slartibartfast
2017-01-13, 11:25
Haha fast när jag var i New York så blev det ändå en kväll med netflix och godis. Men jag hade iofs endel lediga heldagar där man kunde göra saker dagtid. :P
Det är liksom standard.
Jag har också slappat på hotellrum i Tokyo :)
Det du behöver är att bli nykterist. När man aldrig dricker tvingas man göra vissa fyllegrejer i nyktert tillstånd, som att prata med främlingar, vilket gör att man vänjer sig vid det.
Varit nykterist, är det i perioder. Har egentligen inget emot att prata med främmande, men tycker det är svårare när man inte har något syfte med det.
+1
Haha, vilken tur att jag inte missade något då! :)
Det är liksom standard.
Jag har också slappat på hotellrum i Tokyo :)
Bra att man är i fint sällskap av gym, netflix och godis på hotellrummet!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.