Visa fullständig version : Fisk olja?
Tjena!!Ni som intar fiskolja(omega 3) som tillskott, tar ni det i flytande lr tablettform? hur mkt tar ni om dagen, när? Och vilket märke kör ni på?
//////Tobbe
Omega 3 från star. Och jag tar det när jag kommer ihåg :P Ska ta det egentligen 3 gånger per dag... 1000mg tabletter...
Vet itne hur mycket fett det innehåller... skulle gärna vilja veta. antar att det är 3g fett?
Spectral
2004-04-25, 13:40
Originally posted by Ervin
Omega 3 från star. Och jag tar det när jag kommer ihåg :P Ska ta det egentligen 3 gånger per dag... 1000mg tabletter...
Vet itne hur mycket fett det innehåller... skulle gärna vilja veta. antar att det är 3g fett? innehåller ca 35% omega-3 fetter resten vet jag inte..
bubbleman
2004-04-25, 13:59
Originally posted by Ervin
Vet itne hur mycket fett det innehåller... skulle gärna vilja veta. antar att det är 3g fett?
3 gram fett i en kapsel som väger ett gram? Mirakelpiller!
Kör oxå på Stars, men uppriktigt sagt så är det nog dags att byta märke, "rapar fisk" av dom.....testade ngt från naturapoteket tidigare, fräschare, men lite högre pris
triomega kapslar, 1 gram per kapsel, 3 st per dag, enligt anvisningarna på burken.
Pikasol Forte...
tar 3 tabletter om dagen
Fattar inte varför så många tar det i kapslar, då det är ca 3 ggr billigare att köpa flytande. Köp Friggs fiskolja för 50 spänn på ica. Och det smakar INTE illa om någon har fått för sig det...
Tar oftast ca 5 ml (ca 5g) per dag.
Originally posted by -GP-
Fattar inte varför så många tar det i kapslar, då det är ca 3 ggr billigare att köpa flytande. Köp Friggs fiskolja för 50 spänn på ica. Och det smakar INTE illa om någon har fått för sig det...
Hur mycket är det i en flaska?
Originally posted by -GP-
Tror inte 5ml ger 5g, snarare 3 lite drygt.
150 ml
http://www.friggs.se/produkter/produkt.asp?produktid=199
Vad kostar en sådan?
//Jocke
Originally posted by aliquis
Tror inte 5ml ger 5g, snarare 3 lite drygt.
Enligt mitt kostprogram så ligger oljor mellan 13-15 g för 15 ml (1 msk) och för torskleverolja är värdet 14 g (bör vara samma för fiskolja). Så 5 ml fiskolja är lite under 5 g.
Flaskan innehåller 150 ml (ca 140 g) och kostar en femtiolapp på ica.
kör på 1msk i flytande form till frukost... sveper man ner det med lite ljummet vatten å ett glas vatten blandat med äppelcidervinäger så försvinner eftersmaken. (ibland ^-^) Mängden känns rimling och passar lagom som komplement till det jag ska ha i mig vid frukost...
jag har testat friggs omega 3 kapslar.. jag blir riktigt rutten i magen av dem höll på o spy sist efter att dom hade verkat lite i magen.. riktigt konstigt..
har kört i ett halvår utan problem dock på en omega3 burk som ja köpte på budo nord, 300+ tabletter.. ska nog köpa sådana igen
Ulf A Big
2004-09-23, 20:39
Jag köper Ledins fiskolja kostar 50:- flaskan 200ml. Intager en matsked morgon och kväll utan fiskrapningar.
Hur många gånger ska man ta den flytande fiskoljan? 1 msk 3 ggr / dag?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.