Visa fullständig version : Min kost? Tips för deff?
HenrikLarsson
2017-01-08, 16:11
Vet ej om jag postat rätt..
Jag ska nu börja min andra deff blablabla, ni vet hur det går till.. Men jag har ej ork till att skriva ett eget kostschema :smash:. Vet ni om det finns något ställe där man kan kolla upp ett bra schema som visar kcal, protein osv.
175cm på 82kg, vill komma ner till 70 cofffee Tror ni det är möjligt att tappa detta på 4-5 månader?
Sen så behöver jag lite av era tips om deff, då det ej gick så bra sist *gah!*
Vad var det som inte gick bra förra deffen?
Dina mål är fullt realistiska tycker jag.
HenrikLarsson
2017-01-08, 16:47
Det gick bra till en viss del.
Men fick inte direkt formen jag ville. Var liksom perfekt, men ej brösten.. Hade kvar "bitchtits"
Här finns några tips iaf (se under recept): http://www.styrkelabbet.se/kost/
Det gick bra till en viss del.
Men fick inte direkt formen jag ville. Var liksom perfekt, men ej brösten.. Hade kvar "bitchtits"
Vad var det som gick bra i en deff om du inte kom i form?
Tror du verkligen ett specifikt kostschema skulle påverka fettet på dit bröst annorlunda än ett annat (förutsatt liknande energiintag"?
zozofu93
2017-01-09, 12:08
Då är det bara fortsätta med upplägget tills fettet vid brösten försvinner. Finns inget som gör att fett helt plötsligt bara försvinner från bröst, antagligen har du bara oturen att lägga på dig mer fett där än de flesta andra. Men vad menar du med bitchtits egentligen, det är egentligen en bieffekt från bruk av doping p.ga. för högt östrogen och tas bort via operation och inte kosthållning. Är dom "bara" lite hängiga eller har du hårda onaturliga knölar också?
Shqypnia
2017-01-09, 14:46
Har du 'bitchtits' vid låg fettprocent så är det brist av muskelmassa som är 'problemet'.
zozofu93
2017-01-09, 16:03
Har du 'bitchtits' vid låg fettprocent så är det brist av muskelmassa som är 'problemet'.
Yup det också.
Satsa på bänkpress 😊
Det kan ju också vara så att OP lider av gynekomasti. Då hjälper varken deff, att bygga muskler eller att bli starkare i bänkpress utan det är plastikkirurgi som behövs.
Och att bitch-tits endast förekommer vid doping stämmer verkligen inte.
zozofu93
2017-01-09, 16:27
Det kan ju också vara så att OP lider av gynekomasti. Då hjälper varken deff, att bygga muskler eller att bli starkare i bänkpress utan det är plastikkirurgi som behövs.
Nä det har du rätt i. Vissa får det under puberteten också.
HenrikLarsson
2017-01-09, 17:05
Det var där felet kom.. Allt gick bra tills jag insåg att inget fett togs ifrån bröstet, vilket gjorde att motivationen åkte ner.
HenrikLarsson
2017-01-09, 17:07
https://gyazo.com/eb6511cb18120416f0f2043598079bac
Om vi nu säger att detta är mitt "kostschema" Vad för vitaminer osv behöver jag för att inte få brist på något.. Inget seriöst schema, då jag bara funderar ut något.
Jag har väldigt lite muskelmassa vid bröstet och har den senaste tiden kört mycket mer bröst än vad jag gjorde förr.
EnergiÖverskott
2017-01-09, 17:13
https://gyazo.com/eb6511cb18120416f0f2043598079bac
Om vi nu säger att detta är mitt "kostschema" Vad för vitaminer osv behöver jag för att inte få brist på något.. Inget seriöst schema, då jag bara funderar ut något.
Jag har väldigt lite muskelmassa vid bröstet och har den senaste tiden kört mycket mer bröst än vad jag gjorde förr.
Det där är väldigt lite energi (Kcal) över huvud taget. Sedan inga som helst frukter, bär eller grönsaker. Börja med att se till att få i dig åtminstone 500 gram grönsaker om dagen. Gärna näringsrika sådana som broccoli, vitkål, annan kål, tomat etc.
Omega-3 saknas också och det borde du se till att få i dig. Jag hade även sett till att ha ett väsentligt högre energiintag, kanske runt 2500. Hellre det, låta det ta längre tid, må bra och kanske lyckas packa på lite muskler under tiden.
Över lag är det där en oerhört ensidig och näringsfattig kost.
HenrikLarsson
2017-01-09, 17:37
Det där är väldigt lite energi (Kcal) över huvud taget. Sedan inga som helst frukter, bär eller grönsaker. Börja med att se till att få i dig åtminstone 500 gram grönsaker om dagen. Gärna näringsrika sådana som broccoli, vitkål, annan kål, tomat etc.
Omega-3 saknas också och det borde du se till att få i dig. Jag hade även sett till att ha ett väsentligt högre energiintag, kanske runt 2500. Hellre det, låta det ta längre tid, må bra och kanske lyckas packa på lite muskler under tiden.
Över lag är det där en oerhört ensidig och näringsfattig kost.
Jo det är sant,, Hade helt hållet missat grönsaks delen. Detta är vad jag har tänkt att käka när jag som "längst" i deffen.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
Asså det här inlägget blir så fel det kan bli om TS har gynekomasti med bröstkörtel-förstoring.
+1, Den här insikten saknas i de flesta trådar där bitchtits nämns på kolo. Jag skulle precis skriva det här.
HenrikLarsson
2017-01-10, 20:15
Asså det här inlägget blir så fel det kan bli om TS har gynekomasti med bröstkörtel-förstoring.
+1, Den här insikten saknas i de flesta trådar där bitchtits nämns på kolo. Jag skulle precis skriva det här.
Rätta mig om jag har fel... men kan man inte "minska" synen av gyno om man är större och muskelös? Säg att du är 175cm och väger 98kg?
Rätta mig om jag har fel... men kan man inte "minska" synen av gyno om man är större och muskelös? Säg att du är 175cm och väger 98kg?
Nej, bröstkörtelvävnaden kommer alltid att ligga utanpå muskeln. Lider själv av det och har väl funderat på operation under 10 års tid. Jag håller min i schack genom att ligga på låg fett % (det syns ändå om man tittar noga eller klämmer och känner). Men det är ingen lösning vare sig för resultaten på gymet eller för psyket.
Jag tycker ett vältränat bröst med gyno ser bättre ut än ett otränat med. Detta grundar jag på hur mitt högra bröst utvecklats med tiden. Har alltid haft ytterst lite gyno där i högra bröstet, och visst syns det fortfarande nu med större bröst än för 5-6 år sedan, men det ser ändå bättre ut på något vis.
Jag tycker ett vältränat bröst med gyno ser bättre ut än ett otränat med. Detta grundar jag på hur mitt högra bröst utvecklats med tiden. Har alltid haft ytterst lite gyno där i högra bröstet, och visst syns det fortfarande nu med större bröst än för 5-6 år sedan, men det ser ändå bättre ut på något vis.
Det kan mycket väl bli värre på lägre fettprocent. Med hög fettprocent så sticker inte bröstvårtan ut så onaturligt som den kan göra med mycket körtelvävnad. Muskelmassan gör varken nytta eller skada. Kan göra skada då en person med gyno och stor muskelmassa antas dopad oftare.
Operera mera!
Nej, bröstkörtelvävnaden kommer alltid att ligga utanpå muskeln. Lider själv av det och har väl funderat på operation under 10 års tid. Jag håller min i schack genom att ligga på låg fett % (det syns ändå om man tittar noga eller klämmer och känner). Men det är ingen lösning vare sig för resultaten på gymmet eller för psyket.
+1, mitt tips är att sluta vela och göra operationen nu.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.