handdator

Visa fullständig version : Benskydd för kickboxning

Rabi
2016-12-29, 00:22
Någon här som kan rekommendera bra benskydd för thai/kickboxning?

Funderar att köpa några Twin-skydd - har ni andra ni kan rekommendera? Budget 500-1000 kr ungefär

Sheogorath
2016-12-29, 01:56
Windy MMA Shin Guard. Tredje träffen på Google. De är som en strumpa och sitter bättre än öppna skydd med knäppe, tycker jag.

dared
2016-12-29, 02:58
Jag har King (aka top King). Bra kvalité och ger mycket skydd. Researchade ganska mycket och dessa är välrekommederande.

Riktigt bra formade efter smalbenet så man inte måste rätta till skydden ofta.

Kaalle
2016-12-29, 07:19
Japp King e bra.
Muaythaistuff.com

KoloKungen
2016-12-29, 13:03
Bra att du lägger ner lite tid på att kolla upp vilka skydd som är bra. Jag köpte bara första bästa vilket resulterar i att jag får rätta till dem minst 1 gång per sparringsession.

Rabi
2016-12-29, 13:42
Har testat använda benskydd som jag behöver justera konstant under sparring/träningssessioner vilket är oerhört painigt. Klubben köpte in nya benskydd häromveckan men de är urusla, så tänkte därför kolla ifall folket på Kolo hade tips - och man fick ju bra råd som vanligt!

Tack alla för svaren, ska kika på bägge varianterna. Har testat Windy MMA Shin Guard från klubben och tyckte de var helt okej, ska kolla upp top King också. Finns de bara via den sajten eller finns de i någon butik i Stockholm?

Sheogorath
2016-12-29, 14:04
Jag köpte mina Windy på Budo Fitness i Malmö. Möjligt att Budo Fitness i Stockholm också har dem kanske. :)

Kabuto
2016-12-29, 14:06
Tyckte twins funkade finemang förr när jag tränade, i efterhand önskar jag att jag valt en storlek mindre.

Vinter
2016-12-29, 14:58
Har testat använda benskydd som jag behöver justera konstant under sparring/träningssessioner vilket är oerhört painigt. Klubben köpte in nya benskydd häromveckan men de är urusla, så tänkte därför kolla ifall folket på Kolo hade tips - och man fick ju bra råd som vanligt!

Tack alla för svaren, ska kika på bägge varianterna. Har testat Windy MMA Shin Guard från klubben och tyckte de var helt okej, ska kolla upp top King också. Finns de bara via den sajten eller finns de i någon butik i Stockholm?

Jabb.se ligger väl runt Globen? Och tror budofitness och sbisports har butiker i Stockholm. tror dom låg vis S:t Eriksplan/Rådmansgatan tidigare. Jabb.se hade oftast mest på lager i sin butik.

Personligen skulle jag undvika hell-skydd modellerna som brukar heta classic, det är mycket slalompjäxa känsla. De nyare med mindre skydd på sidorna men en tjock ribba i mitten är betydligt lättare och smidigare att träna i. Värt att testa. Nyare twins, fairtex och king har den nyare modellen.

Rabi
2016-12-29, 15:02
Grymt! Ska iväg till Jabb lite senare under dagen och kika på både Windy, Twin och Top King.