handdator

Visa fullständig version : SANNINGEN OM RYSSLAND/PUTIN OCH VORY V ZAKONE ( Ryska Maffian )...

UCPthread
2016-12-26, 23:03
Då jag ser att Ryssland/Putin ( dess invecklingar i världspolitiken osv ) kommer upp i olika trådar, så vill jag samla ämnet enl rubriken i denna tråd, då jag intresserat mig för ämnet över tid ( samt även känner personer som varit där " och provat ",,bla en som var med och grundade VimpelCom )

ANGÅENDE PUTIN

https://twitter.com/Billbrowder?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp %7Ctwgr%5Eauthor

Fråga mannen i länken ( Bill Browder ) ( och många andra som provat liknande i verkligheten, och dokumenterat det ), hur det är att göra affärer i Putins Ryssland.

Ledord Vory V Zakone -> Ryska maffian, som HELT genomsyrar hela Ryssland, och så har gjort sedan 1700 talet, och leds av Putin i ny tid.

Inget har förändrats i Ryssland och det gick om inte annat upp för den Globala finansvärlden, när Putin efter sitt presidenttillträde lovat att göra upp med Vory, men istället senare gick in i Ukraina. Då drog finansvärlden tillbaka MYCKET av investerat kapital från R, och vi såg den senaste Rubelkraschen.

I dag reses i princip INGA pengar för Ryska projekt, annanstans ifrån, än inifrån Ryssland självt. Ryssland är ÅTERigen fattigt och isolerat, med en dokumenterad massmördare, psykopat vid rodret, och Vory är starkare än någonsin.."

..det är ytterst få, som vill ha något med nämnt elände, att göra. Överhuvudtaget..

..däremot finns det en romantisering bland internettroll/oinsatta om Ryssland/Putin..

..till dem kan man ge rådet ; åk till Moskva, och prova att exvis starta en business. Om du kommer därifrån levande ( som Bill B gjorde ), så har du gjort det otroligt bra.

FÖR ÖVRIGT ; koncentrationsägren i Gulag, är lika aktiva och omfattande idag, som under Stalins tid, och som Bill B även dokumenterat, så hämtar FSB, vanligt folk, mitt i nätterna, utan förvarning, utan anledning, för sedermera transport dit, på på löpande band..i massor.

..och den som tror att de i Kreml sitter " säkert ", i mån av sin makt, bör beakta 2 uttryck; 1) " enda sättet att lämna Kreml är i en kista ", samt 2) " bland tjuvar, så finns ingen heder ( dvs,,de styrande utrotar dels folket MEN även varandra ) ..

/

FÖLJANDE You Tube klipp är IMO ett av de bästa dokumenten av Ryssland idag. 4 Ryska maffialedare, berättar, i en unik dukumentär själva om hur det fungerar i R ;

https://www.youtube.com/watch?v=1w8zME-uDtw

Thieves by Law - Vory V Zakone 2010 Document FullHD HD english subtitles

Jorgen
2016-12-26, 23:28
Då vet vi. :thumbup:

baktung
2016-12-26, 23:46
Jag orkar inte ens höra talas om det där skitlandet. Får rysningar bara jag hör namnet. Där frodas allt man nånsin kan förakta.

r3mpuh
2016-12-26, 23:58
KapitalistpropagandaDet enda landet som är bättre än Ryssland är Cuba, skärpning.
kyArAQvrKIM

UCPthread
2016-12-27, 00:17
För de som vill fördjupa sig i varför ett helt land kan hamna i ett så långvarigt helv te, utav maktens övervåld, som i R,

så rekomenderar jag varmt detta klipp ; " James Fallon - The Mind of a Dictator " ..

https://www.youtube.com/watch?v=bs1Re2-NAD4

..av Nevropsykiatriprofessorn ( en av de världsledande ) James Fallon.

Det blir lite komplicerat/civilisationsteori och annat, men i stort sett, så kan man säga, att om de styrande i ett samhälle ( innan det urartar ), inte klarar att hantera den " kriminella procenten " ( medelst inlåsning,,eller vad det nu kan vara ),,

och denna kriminella procent istället hinner infiltrera makten, och succesivt ta över densamma, medelst sin psykopatiska profils främsta valuta -> våld,

, så attraherar de undan för undan likafuntade, för avyngling ( även bokstavligen ), varpå den genetiska normalfördelningen i samhället, över tid förskjuts nog mkt, i de kriminellas riktning,,

, för att det ska bli ENORMA problem, att vända utvecklingen.

Som Dr Fallon beskriver, så kan det i länder som tex Ryssland, ta hundratals år.

..

Bob90
2016-12-27, 00:22
Får lite rättshaverist-vibbar.

UCPthread
2016-12-27, 00:22
Som ett litet sidospår, så upptäckte Dr Fallon, under forskning i sin specialite psokapati,,

, att han själv är psykopat. Rekomenderas ;

https://www.youtube.com/watch?v=-WFZ2g2BqFY

Anderson Cooper Interviews Dr. James Fallon about His Psychopathy

UCPthread
2016-12-27, 00:36
Om man efter att ha zoomat ut till perspektivet Diktator, för ett helt land,

zoomar tillbaka, ner till studie, av en enskild psykopat ( av det mördande slaget ( hänger ihop med " begreppet " " ond eller god " psykopat, som beskrivs i klippet )m,

så är detta det bästa jag sett ;

DOCUMENTARIES Serial Killer Hitman Richard Kuklinski The Iceman) Documentary

https://www.youtube.com/watch?v=-R0zCCZ_9gE

En seriemördare börjar undra på äldre dar, i fängelset, varför hans liv blev så,, ja,,hur det nu blev,,

, en annan världsledande Dr i psykiatri, sammanstrålar med sagde Kuklinski, på fängelset, för en intervju, som är rätt enorm..

..inte minst, för att K, trots sin massiva grad av psykopati, tycks inse fragment av, hur det hela hänger ihop. Detta borde vara nästan omöjligt, då hans klientel har en så "warpad " föreställningsvärld, att de i princip saknar utrymme till självbetraktelse.

Som jag ser det, så ger denna video möjligheter till att bättre förstå, varför världen, och inte minst ett land som Ryssland, ser ut som den gör.

DOCK; kanske inget för " känsliga tittare ".

UCPthread
2016-12-27, 00:37
Får lite rättshaverist-vibbar.

känn inte så.

UCPthread
2016-12-27, 01:13
Tillägg till mitt inlägg idag, 00:36

Kuklinski videon är 2h o 19 min lång.

Om jag djärvt försöker sammanfatta de 2 huvuskälen till psykopati, som beskrivs;

så är det genetik + miljö. Angående miljön, så reagerar ett barn, som utsätts för tillräkligt mkt fysisk/psykisk misshandel, i en slags försvarsmekanism enl mönstret ;

" nej, nu tål jag inte mera ", för då går jag under "..

..detta resulterar i en måtstock, som proportionellt med graden av psykopati, INTE ACCEPTERAR ifrågasättanden, kritik, hot osv, på ett sätt som är MKT annorlunda mot en normal persons.

Det är alltså svart eller vitt. Eller snarare svart helt enkelt. Även om ett reelt hot inte ens föreligger i verkligheten ( i tex i trafiksituation ), så kan psykopaten uppfatta det som så..

..och agerar med kraftigt våld ( i ngn form ) i gengäld.

Skadan på nervsystemet, är så stor i så tidig ålder, att all utveckling bort ifrån ovan, i en bättre riktning, är som ett tidsfönster som stängdes i just tidig ålder.

Således finns inget utrymme för dialog med psykopaten. Ur hans perspektiv, så har du fel. Punkt och slut.

Och på den vägen är det. För de normala, så handlar det om att inte vara på fel plats, vid fel tidpunkt, för de blir de helt enkelt nermejade.

Man kan dock minnas ( även om det väl är en klen tröst ), att Ps attacker igentligen inte är personliga,, utan som sagt en medärvd, och betingad försvarsmekanism.

VikG
2016-12-27, 06:00
Spambot?

agazza
2016-12-27, 07:46
Kucklinskidokumentären är jävligt sevärd. Spännande människa

Skickat från min Pixel XL via Tapatalk

Blaine
2016-12-27, 10:41
Allt du skriver känns som att du "skriker".

KlopFer
2016-12-27, 11:59
Haha, hoppas vi inte har någon svensklärare som läser hans inlägg :D

Jakobson
2016-12-27, 13:38
Du kanske ska ta ditt eget råd och åka till Moskva för att inse att du läser för mycket västpropaganda

UCPthread
2016-12-27, 22:00
Spambot?

Visste inte ens vad det var,

men du fick lägga fram en dryg kommentar, värdig detta forum, i vilket fall,,alltid ngt.

UCPthread
2016-12-27, 22:02
Allt du skriver känns som att du "skriker".

wow alltså,,

men även du fick lägga fram en dryg kommentar, värdig detta forum, i vilket fall,,alltid ngt.

UCPthread
2016-12-27, 22:04

En till,,

men du fick lägga fram en dryg kommentar, värdig detta forum, i vilket fall,,alltid ngt.

UCPthread
2016-12-27, 22:05
Du kanske ska ta ditt eget råd och åka till Moskva för att inse att du läser för mycket västpropaganda

Ingen av dem jag känner där, råder mig, eller andra, att komma dit.

ApexProcyon
2016-12-27, 22:14
Så fort någon inleder något med "sanningen om..." så rynkar jag pannan i skepsis och läser/lyssnar vidare.

Jag orkade med halva dokumentären och såg ingen koppling mellan Putin och maffian. Att Ryssland skulle ha problem med organiserad brottslighet är ingen nyhet.

Tydliggörs någon koppling senare?

UCPthread
2016-12-27, 22:19
Så fort någon inleder något med "sanningen om..." så rynkar jag pannan i skepsis och läser/lyssnar vidare.

Jag orkade med halva dokumentären och såg ingen koppling mellan Putin och maffian. Att Ryssland skulle ha problem med organiserad brottslighet är ingen nyhet.

Tydliggörs någon koppling senare?

/ Prova Bill Browders alster, istället, om det får trögt, så lär det klarna. Fast många ser ju det de vill se, så antagligen så klarnar det inte då heller.

Jag tror detta forum är den värsta utkristalliseringen av inavel, bymentalitet och jante jag skådat so far.

ceejay
2016-12-27, 22:53
Ja du kom väldigt långt med att förolämpa folk och hävda att du sitter på Sanningen™ .

ApexProcyon
2016-12-27, 23:02
/ Prova Bill Browders alster, istället, om det får trögt, så lär det klarna. Fast många ser ju det de vill se, så antagligen så klarnar det inte då heller.

Jag tror detta forum är den värsta utkristalliseringen av inavel, bymentalitet och jante jag skådat so far.

Du har argumentationens gåva märker jag. Det effektivaste sättet att få människor att lyssna och kolla upp saker ska tydligen vara att förolämpa dem.

Är det Bill Browders "Mitt krig mot Putin" du tänker på i synnerhet?

Den verkar sisådär enligt recensionen jag hittade:
http://www.gp.se/n%C3%B6je/bill-browder-mitt-krig-mot-putin-1.65880

Varför anser du att den är läsvärd?

baktung
2016-12-27, 23:42

Min C-uppsats handlade om svenska skrivregler, duger det? :Virro

Problemet med att avvika skarpt från gängse skriftnormer blir att man inte blir tagen på allvar. Det är ganska ledsamt egentligen om skribenten skulle ha något att tillföra i ämnet. Då ger han sig inte en ärlig chans att bli tagen på allvar. I det här fallet verkar trådskaparen sitta på ett fullgott normalförstånd och ett utvecklat ordförråd. Då blir det extra stickigt att läsa en text som skrivits med fullkomlig nonchalans för normerna, och mottagandet blir därefter.

För egen del skiter jag i det. Skulle rent av tro att mitt överseende är större än gemene mans. Dessutom är väl TS knappast ensam här om att ha skolkat från svenskalektionerna.

ceejay
2016-12-27, 23:48
Min C-uppsats handlade om svenska skrivregler, duger det? :Virro

Problemet med att avvika skarpt från gängse skriftnormer blir att man inte blir tagen på allvar. Det är ganska ledsamt egentligen om skribenten skulle ha något att tillföra i ämnet. Då ger han sig inte en ärlig chans att bli tagen på allvar. I det här fallet verkar trådskaparen sitta på ett fullgott normalförstånd och ett utvecklat ordförråd. Då blir det extra stickigt att läsa en text som skrivits med fullkomlig nonchalans för normerna, och mottagandet blir därefter.

För egen del skiter jag i det. Skulle rent av tro att mitt överseende är större än gemene mans. Dessutom är väl TS knappast ensam här om att ha skolkat från svenskalektionerna.

Hmpf :d

Bob90
2016-12-27, 23:50

Så kan det gå :naughty:

baktung
2016-12-27, 23:55

Så kan det gå :naughty:

Hehehe. Bjussar på den.

Jag skrev en inlämningsuppgift en gång om varför vi borde säga svenskalärare och inte svensklärare. Sen dess har jag strävat emot bruket av rent trots. Men ska inte kapa tråden mer och posta mina argument i den frågan. :d

Gerdler
2016-12-28, 00:43
Intressant tråd. Svenskan går att läsa men lämnar övrigt att önska, mycket är saker som jag redan visste men som andra gärna kan få reda på. Ska kolla länkarna när jag fått min skönhets-sömn!

En fundering som jag haft länge är hur det är möjligt att Ryssland har en sådan enorm övervikt av kvinnor. Det är som att 20% av männen dör mellan 20 och 60 av oförklarlig anledning:

at birth: 1.06 male(s)/female
under 15 years: 1.05 male(s)/female
15–64 years: 0.92 male(s)/female

https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Russia#Sex_ratio

Jämför med EU:
at birth: 1.06 male(s)/female
under 15 years: 1.06 male(s)/female
15–64 years: 1.01 male(s)/female

https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_the_European_Union#Miscellaneous_s tatistics

Andra världskriget bör ju inte spela någon roll för dem som är under ca 70 år, ändå dör männen som flugor redan innan 65... Är det Putin som tränar judo dödsmatcher med massa gubbar?

ApexProcyon
2016-12-28, 01:04
Det är som att 20% av männen dör mellan 20 och 60 av oförklarlig anledning

e7kJRGPgvRQ

Gerdler
2016-12-28, 01:15
^^Alkohol är den vanliga förklaringen. Men att det skulle dö 500% fler män i Ryssland än i väst bara på grund av alkohol utan att det dör fler kvinnor finner jag svårt att tro på.

Gissar att det är brott och Gulag samt krigen i Tjetjenien, Georgien och Ukraina som inverkar också.

F ö borde Ryssland vara ett utmärkt ställe att ragga medelålders kvinnor...

ApexProcyon
2016-12-28, 01:22
I Glasgows innerstad så är snittet för hur gamla män blir 54 år med alkohol som den bidragande orsaken till den låga åldern.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Glasgow_effect#Mortality_rates

Petoria
2016-12-28, 01:44
I Glasgows innerstad så är snittet för hur gamla män blir 54 år med alkohol som den bidragande orsaken till den låga åldern.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Glasgow_effect#Mortality_rates

Nej, det är i en liten del av staden och beror på en kombination av droger, alkohol, och kriminalitet. Genomsnittet i hela Glasgow ligger på ~72 år.

Jakobson
2016-12-28, 02:35
Ingen av dem jag känner där, råder mig, eller andra, att komma dit.

Ja, iofs ryssar trivs med sina egna så