handdator

Visa fullständig version : Vad fick och gav du i julklapp?

Rahf
2016-12-25, 10:31
Nå? Vad gav du bort och fick i år?

Jag fick första Game of Thrones-boken, en tröja, och en massa pengar.

Jag gav en eller två böcker till varje familjemedlem. Detta efter lite betänketid och spånande. I ett försök att få folk att läsa. Farsan fick även ett par träningshandskar.

Systerson fick ett underställ eftersom han drunknar i leksaker.

Sheogorath
2016-12-25, 10:33
Varken fick eller gav. Så jäkla skönt.

StarkaUlf
2016-12-25, 10:35
Fick:
Mp3-spelare
Lovikkavantar
Chokladask
Hörlurar (Ej öppnat, ska se om dom som hör till spelaren duger först)
Lagavulin
En tröja
Hårvax

Gav:
Volvo v50
Godis
Sen bakade jag även och gjorde godis till själva aftonen, det får räknas ^^

shut teh face
2016-12-25, 10:36
Vi kör bara till barnen

Vi gav utklädnadsgrejer till barnen och tågbana, tåg osv

Jag har gjort lite tryfflar, choklader, glögg osv som blir till vuxna att förtära ihop :-p

Minikubik
2016-12-25, 11:17
Gav; leksaker, presentkort, kläder, lego (allt till barnen) samt en kaffebryggare inslagen i en trä"häst"."hästen" blev barnens favorit julklapp tydligen.
Fick; inget

blåvitt
2016-12-25, 11:37
Fick:
Köksgrejer
Parfym
The Last Guardian
Eltandborste
Penningar

Gav:
Bok om självhushåll till mamma och pappa som ska starta en självförsörjande gård med några vänner.
En novellsamling av Kafka till min pretentiösa lillebror
Ett par datorhögtalare till mitt storasyskon

BelowAverage
2016-12-25, 11:46
Varken fick eller gav. Så jäkla skönt.

Dito, himla trevligt likväl. Fuskade dock fram en Tallisker åt fadern.

rooz
2016-12-25, 12:08
Gav bort en magnum flaska Krüg, 1 magnum flaska Bollinger, en bricka från Åhléns, flaska vin, armband och en tröja.

Fick lite random saker, men tjejen gav mig en riktigt schysst tröja.

r3mpuh
2016-12-25, 12:16
Fick:
Försmå mjukisbyxor
Strumpor

Gav:
AMD Radeon R9 290X med The Accelero Xtreme IV
Nintendo DS Lite med alla 3 Crashspelen/Chrono✝
LG Wine Smart H410

Tobbey
2016-12-25, 12:21
Fick:

2 par strumpor
Brödrost
T-shirt
Brandfilt
Sängkläder
Halvtight skjorta, anledning till att banta iallafall
Potatispress

Gav :

2 olika presentkort
2 matlådor

Bob90
2016-12-25, 12:22
Varken fick eller gav materiella ting, vi slutade med julklappar för några år sedan.
Barnen brukar få, men föräldrarna till de tre barnen som var närvarade bad oss att inte köpa något för att de skulle få så jäkla många paket ändå.
Riktigt skönt.

Fick några små pb'n av tomten dock :d

Baskagge
2016-12-25, 13:10
Vi har dragit ner på julklapparna och köper bara till en person.

Gav bort lite propaganda i bokform:

Hjärnstark: hur motion och träning stärker din hjärna
Ett sötare blod: om hälsoeffekterna av ett sekel med socker
Hotet mot din hjärna

Bärsärk
2016-12-25, 13:30
Bjöd mamma på bio, det var allt jag gav.

Fick en hel del tillbaks, det står i hallen har inte ens orkat packa upp det. Jag kunde verkligen inte bry mig mindre...

Det värsta är att jag vet att personerna som gett mig saker inte har så mycket pengar medans jag har hur mycket som helst. Det ger mig ångest, mår nästan dåligt av det. Folk ger mig saker för sina sista slantar när jag själv kan köpa vad jag vill.

Kryss
2016-12-25, 15:39
Gav en blombukett till mamma. Har lagt av med presenter i övrigt.

Spiffy
2016-12-25, 16:53
Det värsta är att jag vet att personerna som gett mig saker inte har så mycket pengar medans jag har hur mycket som helst. Det ger mig ångest, mår nästan dåligt av det. Folk ger mig saker för sina sista slantar när jag själv kan köpa vad jag vill.

Varför passar du inte på att ge lite mer då?

dmoller
2016-12-25, 19:23
fick en äggkokare

Gerdler
2016-12-25, 19:28
Vi har inga julklappar längre. Så jag fick inget, och det enda jag gav var att jag skippade att köpa ål till julbordet i år. Mina föräldrar svär åt mig varje år när jag köper det, de blir väldigt glada i år när jag inte köpte det.

timoat
2016-12-25, 23:23
tu skriv gärna er ålder med hehe.

37.

fick; jeans och t-shirt mamma
gnr biljett i kph med mamma/pappa av pappa
300 spänn är morbror

gav; mamma/pappa på rogue one på Köpenhamn i max
speeder med stormtrooper till systersonen
Google cardboard till systersönerna

älskar verkligen julen tills jag börjar irritera mig på barnen och deras sätt och tankarna "hade det varit mina ungar hade jag fanimej uppfostrat dem si och så istället för ... ect ect" . är det ok att tänka så? hehe

timoat
2016-12-25, 23:33
Bjöd mamma på bio, det var allt jag gav.

Fick en hel del tillbaks, det står i hallen har inte ens orkat packa upp det. Jag kunde verkligen inte bry mig mindre...

jag kan säga, det finns folk som inte har mycket stålar alls men som älskar att ge presenter, jag är en sån, jag väljer noga ut nåt som jag hoppas uppskattas eller berikar deras liv och njuter av att se glädje och förväntning. men det jag hatar är om presenten jag gett inte uppskattas eller ignoreras. eller inte blir uppackade. så jag tycker du ska ha ordentligt dåligt samvete faktiskt. gillar man inte presenten så fakar man och säger med entusiasm att det var precis det jag behövde/funderade på att köpa/ser spännande ut. Vanlig god hyfs imo. borde kanske sätta up det i den tråden.

god jul!

UCPthread
2016-12-25, 23:34
ingenting

Figurenha
2016-12-26, 15:12
Fick; Moccamaster, termosmugg, en flaska Pol Roger och 3 presentkort på cervera

Gav; Smycken, parfym, datorväska, vin samt ett par hörlurar

Bärsärk
2016-12-26, 15:34
Varför passar du inte på att ge lite mer då?

Är värdelös på att ge presenter har ingen aning om vad folk vill ha och om man frågar så kan man ju lika gärna ge dom rena pengar vilket också det känns fel.

arogen
2016-12-26, 21:23
gav:
volvo v50
godis
sen bakade jag även och gjorde godis till själva aftonen, det får räknas ^^

oj?!

Rahf
2016-12-26, 21:27
Är värdelös på att ge presenter har ingen aning om vad folk vill ha och om man frågar så kan man ju lika gärna ge dom rena pengar vilket också det känns fel.

Då är det kanske dags att ägna lite mer energi än att bara älta det som komma skall? Man får pressa dom man känner lite grann, och se till att du får lite mer än första bästa svar i stundens hetta. Ge betänketid.