Visa fullständig version : Hjälp med Chrome
Hej,
Jag är inloggad i Chrome både hemma och på jobbet för att ha tillgång till mina inställningar, tillägg, bokmärken o.s.v. Jag skulle dock vilja behöva ange ett lösenord så fort jag startar Chrome för att bli inloggad och ha tillgång till allt. Jag vill exempelvis inte att andra på jobbet ska vara inloggade på min Facebook och liknande om de lånar min jobbdator och öppnar Chrome.
Hur gör man? Har själv sökt runt på deras hjälpsidor och infosidor men utan framgång. Jag kan ju knappast vara först med det här problemet.
PureWhey
2016-12-20, 10:51
Om man har en delad dator får man helt enkelt ta bort funktionen att alltid vara inloggad och "glömma lösenordet" alt. inte spara kakor t ex.
Om man har en delad dator får man helt enkelt ta bort funktionen att alltid vara inloggad och "glömma lösenordet" alt. inte spara kakor t ex.
Det måste ju finnas någon smidigare lösning? Jag har exempelvis valt att inte spara lösenord till FB, men likväl loggas jag in automatiskt när jag öppnar FB. Fattar inte alls.
Jockefoten
2016-12-20, 11:38
Chrome hemma. Firefox på jobbet. Tänk mardrömmen att behöva förklara sin webhistorik.
Chrome hemma. Firefox på jobbet. Tänk mardrömmen att behöva förklara sin webhistorik.
Men om man delar dator hemma också och inte vill behöva förklara sin webhistorik? *popcorn* Dessutom måste jag ha alla webbläsare på jobbet...
hahavaffan
2016-12-20, 12:35
Frågan är varför ni delar dator på jobbet, utan att ha egna konton. Ni borde ha egna namngivna konton på jobbdatorerna, och då hade även ditt problem lösts.
Frågan är varför ni delar dator på jobbet, utan att ha egna konton. Ni borde ha egna namngivna konton på jobbdatorerna, och då hade även ditt problem lösts.
Jo, det har vi absolut. Men 1. det löser inte problemet hemma, och 2. ibland dyker det upp situationer då någon kan låna min dator i några få minuter för ett lite akut ärende och då känns det inte bekvämt att personen teoretiskt sett (även om jag knappast tror att det skulle hända) kan logga in på min FB exempelvis, trots att jag har tagit bort sparat lösenord dit.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.