Visa fullständig version : Terrordåd i Berlin (12/19/2016)
ApexProcyon
2016-12-19, 21:29
Lastbil har kört in i en folksamling i Berlin under en julmarknad. Minst nio döda.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MGGjJ/lastbil-har-kort-in-i-folksamling-pa-julmarknad-i-berlin--minst-9-dod
4OfatIlD1II
ApexProcyon
2016-12-19, 22:01
Livesändning nedan:
qtJID-N94Is
TheBeach97
2016-12-19, 22:08
fyfan vad less jag är på dessa terrordåd nu, det värsta är ju att det börjar "normaliseras", så att säga, människor bryr sig mindre .. det har nästan blivit vardag! tack så mycket!
fyfan vad less jag är på dessa terrordåd nu, det värsta är ju att det börjar "normaliseras", så att säga, människor bryr sig mindre .. det har nästan blivit vardag! tack så mycket!
Nej det har inte normaliserats och människor bryr sig. Sluta snacka strunt.
Tree Fiddy
2016-12-19, 22:32
Det är inte riktigt normaliserat än, men det har varit lite för många islamistiska terrorattacker runt i Europa på senaste.... *rolleyes*
Varför har vi inte fler trupper på marken i IS länder? Jag förstår att IS är många och bra på att gömma sig, men så svårt kan det ju inte vara med all teknologi vi har att hitta åtminstone några av dom.
Man läser ju om frivilliga som åker ner och krigar mot IS, frivilliga? Kom igen nu.
Nej det har inte normaliserats och människor bryr sig. Sluta snacka strunt.
Det är ju dock inte ord som räknas utan handling. Hur röstar du?
Jakobson
2016-12-19, 22:50
Varför har vi inte fler trupper på marken i IS länder? Jag förstår att IS är många och bra på att gömma sig, men så svårt kan det ju inte vara med all teknologi vi har att hitta åtminstone några av dom.
Man läser ju om frivilliga som åker ner och krigar mot IS, frivilliga? Kom igen nu.
Såg en dokumentär om de som krigar mot is, en man sa " de (is) älskar döden så som vi älskar livet"
Det är skillnaden, IS välkomnar döden och har inget att förlora då deras dröm är att bli martyr och komma till himlen
Såg en dokumentär om de som krigar mot is, en man sa " de (is) älskar döden så som vi älskar livet"
Det är skillnaden, IS välkomnar döden och har inget att förlora då deras dröm är att bli martyr och komma till himlen
Spelar väl ingen roll om IS gillar döden eller inte, de finns ju ett X antal personer som är hängivna till deras sak och den siffran ökar ju inte med flera hundra tusen varje dag...
Skulle man börja plocka av dom dagligen med lite mer sofistikerade medel så skulle väl deras antal minska?
Jakobson
2016-12-19, 22:54
Spelar väl ingen roll om IS gillar döden eller inte, de finns ju ett X antal personer som är hängivna till deras sak och den siffran ökar ju inte med flera hundra tusen varje dag...
Skulle man börja plocka av dom dagligen med lite mer sofistikerade medel så skulle väl deras antal minska?
Man kan ju hoppas, problemet är att de skyr inga medel, de använder civila som sköldar, de spränger sig själva och tar med sig många in i döden osv.
Och det värsta är att folk jorden runt sympatiserar och ansluter sig både i kriget där och på sin lokala position.
Dels kostar det för mycket i form av liv och sedan är det fullt med lokala marktrupper som rensar redan ,väst och ryssland bombar men hur länge till och kommer dessa islamister ge upp eller blir det som med Israel och palestina en evig kamp,hur länge kommer USA orka bry sig och vad händer om den dagen kommer där USA dras sig ur.
Jakobson
2016-12-19, 23:07
Dels kostar det för mycket i form av liv och sedan är det fullt med lokala marktrupper som rensar redan ,väst och ryssland bombar men hur länge till och kommer dessa islamister ge upp eller blir det som med Israel och palestina en evig kamp,hur länge kommer USA orka bry sig och vad händer om den dagen kommer där USA dras sig ur.
Innan IS hade ju al-Qaida stafettpinnen, så när IS är utplånat, vilken grupp är näst ut är den stora frågan
ApexProcyon
2016-12-19, 23:09
Innan IS hade ju al-Qaida stafettpinnen, så när IS är utplånat, vilken grupp är näst ut är den stora frågan
http://raymondibrahim.com/wp-content/uploads/2014/11/Hydra-X.1.png
Den som tar över såklart. Och då får man ta och göra samma sak igen. Och igen. Och igen. Ungefär som med polisen och de kriminella i sverige. De behöver tas fast. Och lagföras. Igen, och igen och igen.
Man kan inte sluta simma bara för att det är jättedjupt vatten.
Jag tycker att diskussionen både här och onyanserad och naiv samtidigt från båda sidorna. Å ena sidan så kan vi inte ens börja att acceptera att folk ens funderar på att utföra sånt här, å andra sidan så kommer inte 12 människors död och 48 som blir skadade påverka särskilt mycket i längden.
Detta var ett ineffektivt terrordåd, och om det inte görs oftare än så här så kommer vi alla kunna fortsätta med våra liv som inget hade hänt.
Om man bortser från 11 September så var kanske det mest lyckade "terrorförsöken" genom tiderna ett med noll dödade och noll skadade. Det var då de skulle ta vätskor i läskflaskor ombord på 7 transatlantiska flygningar och sedan blanda dem och detonera dem mitt över Atlanten. Sedan dess har det varit kraftiga restriktioner på vätskor i samband med flygningar. Kostnaden är ofattbar och oräknelig och den tickar fortfarande. Det här terrordådet kanske stänger en julmarknad och det är naturligtvis trist att ha varit där eller att känna någon som strukit med, men det är inte så många tusen människor som är i någon av de kategorierna.
Det andra kapitala felet som begås ständigt är det här med att vi måste undvika att anpassa oss. Naturligtvis skall anpassningen vara rimlig men om sådana här terrordåd är lätta att göra, och det samtidigt blir ett ramaskri varje gång de sker, ja då vinner ju terroristerna, och de som stödjer dem passivt. Om säkerhetstjänsten tror att den inte kan förhindra dessa terrordåden, ja då får man ta till temporära eller permanenta åtgärder som hindrar att det blir så många offer. Man får se till att begränsa folksamlingar eller att med barriärer avskärma dem från trafik, helt enkelt. Det blir dyrt och bökigt, men det är viktigt att inte terroristerna har lätt att "vinna".
Vidare bör vi se till att röka ut de passiva stödjarna till de här dåden, som kanske blir gärningsmän/gärningskvinnor om ett par månader/år alternativt bara gör sina nära och kära osäkra genom sin hedersmentalitet och fundamentalism, som säkert går hand i hand.
shut teh face
2016-12-20, 13:24
IS har ändrat sin propaganda från att uppmana folk att åka ned och kriga till att kriga där de är istället, alltså Europa. De har väl förlorat hoppat om mellanöstern.
Detta tycker jag är något olustigt.
Om alla som åker ned och krigar är benägna att begå samma typ av vidrigheter på hemmaplan så borde Sverige ha ett antal hundra potentiella terrorister här.
IS har ändrat sin propaganda från att uppmana folk att åka ned och kriga till att kriga där de är istället, alltså Europa. De har väl förlorat hoppat om mellanöstern.
Om alla som åker ned och krigar är benägna att begå samma typ av vidrigheter på hemmaplan så borde Sverige ha ett antal hundra potentiella terrorister här.
Det lär nog inte hända i sverige men däremot kan folk från sverige begå dåd i andra länder.
shut teh face
2016-12-20, 13:39
Det lär nog inte hända i sverige men däremot kan folk från sverige begå dåd i andra länder.
Varför tror du en extremist som befinner sig i Sverige skulle välja att åka till ett annat europeiskt land och begå terrordåd där? Jag tror de skulle göra det här istället ...
Om vi snackar "potentiella terrorister" så är nog det där hundratalet bara toppen av isberget. De som huserar radikala åsikter är snarare tiotusentals och alla de är problematiska även om de inte utför några dåd. De kan motivera andra, de kommer inte vara bra för sociala förhållanden, de kommer inte vara nyttiga samhällsmedborgare helt enkelt. Om det krävs terrordåd i Sverige för att inse detta så är det ett ytterligare tecken på att samhällsdebatten är snedvriden.
King Grub
2016-12-20, 13:42
Varför tror du en extremist som befinner sig i Sverige skulle välja att åka till ett annat europeiskt land och begå terrordåd där? Jag tror de skulle göra det här istället ...
Man bajsar inte i egen låda. I Sverige är det lätt att uppehålla sig och skapa terroristceller / grunda ett nytt kalifat. Det kanske skulle ändras om något hände här.
Man bajsar inte i egen låda. I Sverige är det lätt att uppehålla sig och skapa terroristceller / grunda ett nytt kalifat. Det kanske skulle ändras om något hände här.
Ändras på vilket sätt?
shut teh face
2016-12-20, 13:52
Ändras på vilket sätt?
Det blir mer dedikerade resurser här i Sverige för att leta reda på folk med extrema åsikter, tror jag KG menar. Och han har en poäng.
Beligen har väl blivit lite så, där de kan åka och härja i typ Frankrike. Men det görs endel skit även i Belgien också.
Snackar vi organiserade terrorister så kan det säkert logiskt att man inte "bajsar i en egen låda", men det är ju bra mycket terrorister som skapas hemma på kammaren genom IS propaganda osv. De kan nog få för sig att göra där de bor.
Fast jag kan undra lite om hur liknande detta var med nazisterna på 90-talet. Massa skinnbulor som skrek högt, men endast ett fåtal som faktiskt gjorde något.
Eller är det helt ojämnförbara situationer?
King Grub, vem bär ansvaret för mordet på den ryske ambassadören i Ankara, Turkiet?
Var det bara en Gülengalning, eller är CIA/Mossad inblandade?
Macroman
2016-12-20, 14:01
Fast jag kan undra lite om hur liknande detta var med nazisterna på 90-talet. Massa skinnbulor som skrek högt, men endast ett fåtal som faktiskt gjorde något.
Eller är det helt ojämnförbara situationer?
Nazisympatisörer har väl alltid räknats i några 100 medan hyfsat hardcore islamister säkert kan räknas i 1000-tal. Mycket högre risk således.
King Grub
2016-12-20, 14:05
King Grub, vem bär ansvaret för mordet på den ryske ambassadören i Ankara, Turkiet?
Var det bara en Gülengalning, eller är CIA/Mossad inblandade?
Tyvärr kan jag inte avslöja det. Sekretessbelagt.
Typ så(det fetade) jag tänkte skriva men undvek det för att jag är för PK och inte vill bli varnad, intagen av SÄPO till förhör eller lynchad från forumet.
Typ så(det fetade) jag tänkte skriva men undvek det för att jag är för PK och inte vill bli varnad, intagen av SÄPO till förhör eller lynchad från forumet.
Nu har du ju Grubs seal of approval!
Nu har du ju Grubs seal of approval!
Jo, men han eller någon annan kan radera/ändra hans inlägg så framstår mina i dålig dager och så blir jag lynchad, bannad och förhörd av SÄPO ändå. Så jag vågar inte. Bättre att vara PK som fan!
Ordförande för SUM (Sveriges Unga Muslimer), Rashid Musas, uttryckte sig ju väldans trevligt måste jag säga. *grr*
"Vem var det som sade att måndagar är trista?"
Ordförande för SUM (Sveriges Unga Muslimer), Rashid Musas, uttryckte sig ju väldans trevligt måste jag säga. *grr*
Source?
WHITEFOLKS
2016-12-20, 15:40
Source?
http://nyheteridag.se/rashid-musa-i-kritikstorm-efter-kommentar-om-terrordad-vem-sa-att-mandagar-ar-trista/
shut teh face
2016-12-20, 15:44
Han behöver väl inte bry sig längre. De får ju inget stöd från staten längre.
Konstigt att gammelmedia inte skrivit om detta.
Sjukt, men gött att dom inte får bidrag längre iaf...
Agremont
2016-12-20, 15:58
Ärlig fråga: Hur vet man att det var terrordåden han menade?
Shqypnia
2016-12-20, 16:01
Låt mig gissa, det var scientologer igen? Religion of peace kan det omöjligt vara.
Hövdingen
2016-12-20, 16:02
Varje gång sådant här händer skrivs det mängder med artiklar om hur opinionen kommer påverkas "det riskerar att gynna mörka krafter" eller som gårdagens rubrik i AB "Attentatet är en skänk från ovan till extremhögern". Att någon kör en buss in i en folksamling är inte så illa, en bagatell tydligen.
TheBeach97
2016-12-20, 16:26
Hahahahahahahahah, ja, jag är då inte förvånad, men det kom nog som en överraskning för vissa som valt att sticka huvudet i sanden.
TheBeach97
2016-12-20, 16:29
Varje gång sådant här händer skrivs det mängder med artiklar om hur opinionen kommer påverkas "det riskerar att gynna mörka krafter" eller som gårdagens rubrik i AB "Attentatet är en skänk från ovan till extremhögern". Att någon kör en buss in i en folksamling är inte så illa, en bagatell tydligen.
Ja nu är det bäst att vi startar en demonstration mot islamofobi och främlingsfientlighet för att visa att vi inte stöder rasisterna!
Hahahahahahahahah, ja, jag är då inte förvånad, men det kom nog som en överraskning för vissa som valt att sticka huvudet i sanden.
Hans organisation har förlorat sitt statliga stöd på grund av kopplingar till extrema grupper, så nej, det är knappast förvånande.
Han har gjort många liknande uttalande innan och får mycket kritik även från muslimer.
TheBeach97
2016-12-20, 16:36
Hans organisation har förlorat sitt statliga stöd på grund av kopplingar till extrema grupper, så nej, det är knappast förvånande.
Han har gjort många liknande uttalande innan och får mycket kritik även från muslimer.
Å ändå är han ordförande?
Sveriges ordförande för unga muslimer säger alltså detta! Nothing to see here!
Idslam = religion of peace, fact!
shut teh face
2016-12-20, 16:44
Jag stör mig också på detta. Sån sjuk vridning.
Det kräva väl en bomb mitt i julhandeln på NK för att saker och ting ska diskuteras på riktigt
TheBeach97
2016-12-20, 16:55
Jag stör mig också på detta. Sån sjuk vridning.
Det kräva väl en bomb mitt i julhandeln på NK för att saker och ting ska diskuteras på riktigt
Det kommer troligtvis inte diskuteras ändå.
Iden och målet är att splittra samhället så mycket som möjligt, det spelar ingen roll hur många våldtäkter, mord och terrorattentat som sker, det kommer fortsätta propageras för detta no matter what.
Det har jag sagt i 3 år nu och det är exakt vad som hänt, vänta och se bara, när nästa terrorattentat sker, kom ihåg vad jag sa.
Kanske det snart förhoppningsvis börjar klarna för svensken att detta är ett ditsatt system, ett "förprogrammerat" så att säga, kan minnas att Grub började filosofera kring detta i en tidigare tråd ... men det tar nog några år till innan svennebanan fattar att de styrande inte längre bryr sig ett dugg om landet.
"I sociala medier har flera har påtalat att Rashid Musa är ett Liverpool-fan, och att hans status i själva verket handlade om det. I går klockan 21 mötte de Everton i ett derby som de senare vann med 1-0.
När Resumé får tag i honom har han inte tid att prata eftersom han är på jobbet. Rashid Musa tänker bemöta Lamottes video senare under dagen, men säger:
– Det är helt taget ur sin kontext. Det handlade om en fotbollsmatch."
Vad för förändringar är det som skulle behövas för att stävja det problem ni ser?
TheBeach97
2016-12-20, 22:45
"I sociala medier har flera har påtalat att Rashid Musa är ett Liverpool-fan, och att hans status i själva verket handlade om det. I går klockan 21 mötte de Everton i ett derby som de senare vann med 1-0.
När Resumé får tag i honom har han inte tid att prata eftersom han är på jobbet. Rashid Musa tänker bemöta Lamottes video senare under dagen, men säger:
– Det är helt taget ur sin kontext. Det handlade om en fotbollsmatch."
Vad för förändringar är det som skulle behövas för att stävja det problem ni ser?
:Virro
Självklart kan hans inlägg även syftat på fotbollsmatchen som skulle starta 23 min efter det att inlägget postades.
Men alla förstår ju att han syftar på de två händelserna oxå. Självklart är det så!
Det faller på sin egna orimlighet att han INTE ägnade en tanke på mordet och terrordådet i samma sekund han skrev inlägget.
Varför inte? Som Jihadist bör han väl hylla angrepp mot demokratin och väst?
https://pbs.twimg.com/media/C0GcxSIWgAAgH7Q.jpg:large
Tittar man på kommentarerna är det inte troligt att det gällde fotboll.
Isåfall hade det varit smartare att låta kommentaren ligga kvar och istället lägga till en förklaring.
Nu är den borttagen och det spär ju minst sagt på spekulationer.
Men fortsätt bara, fortsätt att försvara denna snälla oskyldiga herre.
Du är en dryg jävel.
Jag har ingen aning om han är en snäll oskyldig herre eller ej. Läste ovanstående någonstans och klistrade in det i tråden. Har inte haft med personen att göra över huvud taget innan. Det lilla jag läst så är det knappast ställt utom rimligt tvivel att han inte syftar på en fotbollsmatch. Och om du inte har någon mer info än att han skrev sitt inlägg 23 min före matchen så kommer inte det räcka för att övertyga mig om att du har rätt.
Han kan mycket väl vara satans avkomma, det har jag ingen aning om. Men ska man anklaga någon för det så får man i alla fall lägga fram något som stödjer anklagelsen. Vilket du inte har gjort i denna eller i andra trådar där du härjar runt.
TheBeach97
2016-12-20, 23:07
Du är en dryg jävel.
Ja visst är det jobbigt att få sin världsbubbla ifrågasatt?
1. Terrorattentat av fredens religion i Tyskland.
2. Jihadist skjuter rysk ambassadör i Turkiet.
Ledare för sverige unga muslimers ungdomsförbund - som är en känd jihadistälskare och som bjudit in flertalet av just jihadister till diverse möten kommer snart med påståendet:
"vem sa att måndagar måste vara trista?"
Blir överöst av gillningar och kommentarer från andra muslimer som garvar och pratar om terrorattentatet.
.. Ja nae, det handlar om en fotbollsmatch va! inget annat!
*gah!*
Min världsbubbla är intakt. Du är en dryg jävel helt enkelt, men hen som du kommer aldrig påverka min bubbla.
Hade du inte varit en dryg jävel så hade man kanske tagit dig på allvar, och det du nu lägger fram kanske hade påverkat mig på något sätt. Men eftersom du är en dryg jävel så blir det liksom inget av det för man orkar inte lägga tid på att faktiskt granska det du skriver eftersom du som vanligt försöker leverera genom sarkasm och genom att vara en dryg jävel.
Same old same old och man tröttnar på en dryg jävel ganska omgående.
TheBeach97
2016-12-20, 23:25
Du är en dryg jävel helt enkelt
Bra argument.
, men hen som du kommer aldrig påverka min bubbla.
Okej vad gulligt, nu är jag nödvändigtvis inte ute efter att påverka din bubbla - du är redan för långt nere i skiten för att räddas, dock kanske någon som läser detta förhoppningsvis förstår hur illa ställt det är med de av din sort.
Hade du inte varit en dryg jävel så hade man kanske tagit dig på allvar,
Men ändå är det DU som inte har några argument, vad säger det om dig?
och det du nu lägger fram kanske hade påverkat mig på något sätt.
Tyvärr, inget kan påverka dig eller din lilla verklighetsbubbla du byggt upp.
Men eftersom du är en dryg jävel
Det säger du inte?
dryg jävel
Nä men, hakat upp sig?
man tröttnar på en dryg jävel ganska omgående.
Är du möjligtvis en soldat av intelligensreserven? :)
Du missuppfattar. Jag argumenterar inte. Det är endast ett konstaterande (och poängterande) av min uppfattning om dig.
Och den uppfattningen kommer du nog inte lyckas ändra nej. Men jag lämnar tråden nu. Lycka till.
trädgårdsmöbel
2016-12-21, 07:03
Jag kan torrt konstatera att negativt kommentera terroristernas religion på sociala medier väcker större reaktioner, mer ilska och mer ogillande än själva terrordådet.
ApexProcyon
2016-12-21, 08:48
Jag kan torrt konstatera att negativt kommentera terroristernas religion på sociala medier väcker större reaktioner, mer ilska och mer ogillande än själva terrordådet.
Tankebrott är värre än ond bråd död. Det är faktiskt 2016!
ARMSTARK
2016-12-21, 10:52
Det jag inte förstår är hur man kan vara förvånad att det händer, såg en intervju där någon tysk sa "Jag trodde aldrig att det skulle hända HÄR." Alltså WTF, har folk verkligen ingen kontakt med verkligheten?
Tree Fiddy
2016-12-21, 11:04
Det jag inte förstår är hur man kan vara förvånad att det händer, såg en intervju där någon tysk sa "Jag trodde aldrig att det skulle hända HÄR." Alltså WTF, har folk verkligen ingen kontakt med verkligheten?
Mer än en miljon muslimska invandrare till Tyskland förra året och man är chockad över att minst en var/är terrorist. Det är ju rätt uppenbart att minst en av dom här finns i Sverige just nu också, även fast Löfvén har lovat oss att "terrorister kommer inte hit som asylsökande" Nej, folk har verkligen ingen kontakt med verkligheten utan får sin verklighetsbild från massmedia och opinionsbildare (typ Betnér, Sverige har aldrig varit säkrare osv)
Gå tillbaka 5-10 år och uttalandet om att Sverige aldrig varit säkrare har full verklighetsförankring. Problemen som uppstått sedan dess är inte något som vi inte kommer kunna få bukt med på 5-10 år om politikerna gör några rätt mellan alla fel. Problemet är att anledningen till att det här blivit temporärt sämre är en som majoriteten av befolkningen inte kan acceptera och som ingen borde acceptera. Politikerna har glömt vem de representerar, åtminstone i en fråga.
svenbanan
2016-12-21, 13:43
Ja visst är det jobbigt att få sin världsbubbla ifrågasatt?
1. Terrorattentat av fredens religion i Tyskland.
2. Jihadist skjuter rysk ambassadör i Turkiet.
Ledare för sverige unga muslimers ungdomsförbund - som är en känd jihadistälskare och som bjudit in flertalet av just jihadister till diverse möten kommer snart med påståendet:
"vem sa att måndagar måste vara trista?"
Blir överöst av gillningar och kommentarer från andra muslimer som garvar och pratar om terrorattentatet.
.. Ja nae, det handlar om en fotbollsmatch va! inget annat!
*gah!*
Det är fler som tröttnat på ditt eviga bjäbbande, av ganska exakt samma anledning som Rob.
Angående citatet angående fotbollsmatchen eller terrorattacken så går det inte att säga varken bu eller bä om detta. Att de som kommenterar hans nlägg trott att hans inlägg handlade om terror, betyder ju inte att det faktiskt var det han menade. Att du uttalar dig tvärsäkert hemma ifrån pojkrummet belyser bara att du är en pajas.
Vet inte om denna blivit postad tidigare, men det pratades statistik tidigt i tråden:
https://en.wikipedia.org/wiki/Terrorism_in_Europe
Det är fler som tröttnat på ditt eviga bjäbbande, av ganska exakt samma anledning som Rob.
Angående citatet angående fotbollsmatchen eller terrorattacken så går det inte att säga varken bu eller bä om detta. Att de som kommenterar hans nlägg trott att hans inlägg handlade om terror, betyder ju inte att det faktiskt var det han menade. Att du uttalar dig tvärsäkert hemma ifrån pojkrummet belyser bara att du är en pajas.
Lägger man ut en sån kommentar när man är muslimsk ledare i Sverige utan att nämna vad kommentaren gäller i samband med ett terrorattentat i ett grannland så är man inte så smart eller hur.
Tree Fiddy
2016-12-21, 15:11
Gå tillbaka 5-10 år och uttalandet om att Sverige aldrig varit säkrare har full verklighetsförankring. Problemen som uppstått sedan dess är inte något som vi inte kommer kunna få bukt med på 5-10 år om politikerna gör några rätt mellan alla fel. Problemet är att anledningen till att det här blivit temporärt sämre är en som majoriteten av befolkningen inte kan acceptera och som ingen borde acceptera. Politikerna har glömt vem de representerar, åtminstone i en fråga.
5-10 år? Laddade Betnér upp klippet för 5-10 år sedan? Mig veterligen så laddade han upp det efter IKEA-morden, vilket var 2015. *rolleyes*
Sen kan man ju undra vad exakt det är som gör Sverige så mycket tryggare nu än t ex innan man tog in flera hundratusen asylsökanden? Visst, svensk brottslighet fanns innan och finns fortfarande, men att späda på den redan existerande brottsligheten med lite mer brottslighet, hur exakt blir det säkrare och tryggare då? Och jag har inte heller sagt att asylsökande per automatik betyder kriminalitet men man kan inte vara så faktaresistent att man inte kan erkänna att det har begåtts brott av asylsökanden.
TheBeach97
2016-12-21, 16:38
Nej men vad synd att "fler har tröttnat", det var inte bra! Alla måste ju faktiskt vara överens här, eller? "Vi gillar olika" gäller inte när man .. stöter på folk som är olika, eller hur var det nu?
Det är faktiskt HELT SINNESSJUKT, SJUUUKT att människor sitter och försvarar honom, fattar du hur S J U K T det är eller?
En känd jihadistvurmare som kvällen när en rysk ambassadör blir skjuten av en jihadist OCH när islamister kör in i en fet folkmassa under julhandeln i Tyskland .. säger: "vem sa att måndagar behöver vara tråkiga?" (eller liknande).
Folk: "Öööh han menade säkert fotbollen"
Alltså det är nå seriöst som pågår i svenskars huvuden, det ÄR en masshjärntvätt på gång och den som inte fattar detta är det nog försent för .. herregud, man kommer titta tillbaka på denna tidsperiod om 50 år och häpnas över dumheterna ..
Ja jävlar, tro vad du vill, du är uppenbarligen även du för djupt nere i mossan du också.
"han syftade på fotbollen" .. ja, så var det nog! Och den som säger nåt annat: "dig håller vi på att tröttna på nu!!"
Gud *screwy*
TheBeach97
2016-12-21, 16:40
Gå tillbaka 5-10 år och uttalandet om att Sverige aldrig varit säkrare har full verklighetsförankring.
Det var ungefär 1.5 år sen dock och det kommer fortsättas att sägas vad som än händer, för det handlar inte om att förmedla någon form av sanning här.
5-10 år? Laddade Betnér upp klippet för 5-10 år sedan? Mig veterligen så laddade han upp det efter IKEA-morden, vilket var 2015. *rolleyes*
Sen kan man ju undra vad exakt det är som gör Sverige så mycket tryggare nu än t ex innan man tog in flera hundratusen asylsökanden? Visst, svensk brottslighet fanns innan och finns fortfarande, men att späda på den redan existerande brottsligheten med lite mer brottslighet, hur exakt blir det säkrare och tryggare då? Och jag har inte heller sagt att asylsökande per automatik betyder kriminalitet men man kan inte vara så faktaresistent att man inte kan erkänna att det har begåtts brott av asylsökanden.
Har du ens läst mitt jävla inlägg?
Jag kommenterade inte uppläggningsdatumen, jag kommenterade när det han sa stämde. För övrigt är jag helt med på och har nämnt invandringen som en faktor som minskar säkerheten. Betnér är en pajas som försöker tjäna pengar på att säga saker som folk gillar att höra. Han är på intet sätt kvalificerad att göra sådana uttalanden däremot så har han helt rätt i premissen att den bilden som vi får när media förstorar upp enstaka våldsbrott är helt felaktig, för egentligen så tyder folks uppmärksamhet på dessa, dvs att det ens blir nyheter av våldsbrotten, på en klar förbättring av det generella säkerhetsläget i Sverige som har skett de senaste decennierna. Trenden är nu bruten p g a massinvandring men långsiktigt kommer den säkerligen att fortsätta om vi skrämmer flyktingarna till nåt annat land.
Det var ungefär 1.5 år sen dock och det kommer fortsättas att sägas vad som än händer, för det handlar inte om att förmedla någon form av sanning här.
Har jag sagt att han hade rätt?
mangemani
2016-12-21, 17:44
https://www.youtube.com/watch?v=-AMuDUr2qR8
shut teh face
2016-12-21, 18:31
Vilken snubbe
Scratch89
2016-12-21, 19:08
Jag fattar inte.
Beholder
2016-12-21, 20:19
https://www.youtube.com/watch?v=z-Dd6mtZA5k En presentation om självmordsattacker.
supercharge
2016-12-21, 21:40
Mer än en miljon muslimska invandrare till Tyskland förra året och man är chockad över att minst en var/är terrorist. Det är ju rätt uppenbart att minst en av dom här finns i Sverige just nu också, även fast Löfvén har lovat oss att "terrorister kommer inte hit som asylsökande" Nej, folk har verkligen ingen kontakt med verkligheten utan får sin verklighetsbild från massmedia och opinionsbildare (typ Betnér, Sverige har aldrig varit säkrare osv)
I USA skakar man bara på huvudet åt det här. Där var det ett enormt rabalder om att ta emot 10 000 syrier som en engångsgrej där just terroraspekten var i stort fokus. Det hade Sverige i veckan förra i hösten, utan minsta säkerhetspolitiskt tänkande alls. Samtidigt har Europa kört med dörrarna på vid gavel och nu är både Tyskland och Frankrike i princip terrornästen. Vad ska man annars kalla det när det sker dåd på dåd i länder som tidigare inte sett maken till detta på årtionden.
För svensk del ligger vi förstås i vanlig ordning sämst till genom de mest huvudlösa invandringstalen av alla. Än har det mest märkts i att ekonomin i kommunerna helt håller på att kollapsa av kostnadstrycket, men terrorn hittar givetvis hit också. Om man inte tror att det land som har flest IS-krigare per capita i Europa också kommer bli en av dem som kommer att drabbas hårdast av terror i förlängningen så är man bra naiv.
I USA skakar man bara på huvudet åt det här. Där var det ett enormt rabalder om att ta emot 10 000 syrier som en engångsgrej där just terroraspekten var i stort fokus. Samtidigt har Europa kört med dörrarna på vid gavel och nu är både Tyskland och Frankrike i princip terrornästen. Vad ska man annars kalla det när det sker dåd på dåd i länder som tidigare inte sett maken till detta på årtionden.
Är inte detta ett nödvändigt ont om man är individualist? Dvs det kanske inte är bra för kollektivet att importera stora mängder muslimer men den enskilda individen väger tyngre.
TranceII
2016-12-21, 22:30
I USA skakar man bara på huvudet åt det här. Där var det ett enormt rabalder om att ta emot 10 000 syrier som en engångsgrej där just terroraspekten var i stort fokus. Det hade Sverige i veckan förra i hösten, utan minsta säkerhetspolitiskt tänkande alls. Samtidigt har Europa kört med dörrarna på vid gavel och nu är både Tyskland och Frankrike i princip terrornästen. Vad ska man annars kalla det när det sker dåd på dåd i länder som tidigare inte sett maken till detta på årtionden.
För svensk del ligger vi förstås i vanlig ordning sämst till genom de mest huvudlösa invandringstalen av alla. Än har det mest märkts i att ekonomin i kommunerna helt håller på att kollapsa av kostnadstrycket, men terrorn hittar givetvis hit också. Om man inte tror att det land som har flest IS-krigare per capita i Europa också kommer bli en av dem som kommer att drabbas hårdast av terror i förlängningen så är man bra naiv.
Det var enormt rabalder som inte var baserat på säkerhetstänk alls utan politik och ogillande av muslimer. De skulle kontrolleras av FBI och Homeland Security och även om man självklart inte kan göra perfekta kontroller så hindrar de förmodligen bra nog.
USA blev utsatt för ett islamistisk terrordåd som var ganska mycket värre än detta i Tyskland för ett halvår sedan och ändå är Tyskland ett terrornäste men i USA så har man säkerhetstänk?
svenbanan
2016-12-22, 01:47
Lägger man ut en sån kommentar när man är muslimsk ledare i Sverige utan att nämna vad kommentaren gäller i samband med ett terrorattentat i ett grannland så är man inte så smart eller hur.
Jag har aldrig påstått att snubben är smart.
Men om han nu är fotbollsidiot på riktigt så kanske han hade mer fokus på derbyt än resten av omvärlden. Han kanske satt och rökte på och taggade till inför matchen. Det känns ju inte som ett helt orimligt scenario i alla fall.
Men vad mig anbelangar så är det säkert även möjligt att han satt hemma och garvade åt dödsoffren då han skrev det där.
Men det är väl inte mycket smartare det? Speciellt med tanke på att han ju dementerat att han menade terrordåden.
Kort sagt så är det ju svårt att veta säkert. Vilket väl var ungefär vad jag skrev från början tror jag.
Nej men vad synd att "fler har tröttnat", det var inte bra! Alla måste ju faktiskt vara överens här, eller? "Vi gillar olika" gäller inte när man .. stöter på folk som är olika, eller hur var det nu?
Det är faktiskt HELT SINNESSJUKT, SJUUUKT att människor sitter och försvarar honom, fattar du hur S J U K T det är eller?
En känd jihadistvurmare som kvällen när en rysk ambassadör blir skjuten av en jihadist OCH när islamister kör in i en fet folkmassa under julhandeln i Tyskland .. säger: "vem sa att måndagar behöver vara tråkiga?" (eller liknande).
Folk: "Öööh han menade säkert fotbollen"
Alltså det är nå seriöst som pågår i svenskars huvuden, det ÄR en masshjärntvätt på gång och den som inte fattar detta är det nog försent för .. herregud, man kommer titta tillbaka på denna tidsperiod om 50 år och häpnas över dumheterna ..
Ja jävlar, tro vad du vill, du är uppenbarligen även du för djupt nere i mossan du också.
"han syftade på fotbollen" .. ja, så var det nog! Och den som säger nåt annat: "dig håller vi på att tröttna på nu!!"
Gud *screwy*
Jag orkar inte bemöta dina idiotinlägg särskilt noga. Skriv som folk så kanske jag ids bry mig.
För mig är han inte en "känd jihadistvurmare". För mig är han ordföranden i "unga muslimer" eller vad organisationen nu hette. Hade han varit en sådan jihadistvurmare fattar jag inte varför han dementerat att det var terrorattackerna han twittrade om. Jag menar, om nu alla ändå är medvetna om att han hejar på IS så finns väl ingen vits med att låtsas att han inte gör det.
Men om du läser ovanför så ser du att jag inte har försvarat honom. Fattar du skillanden på vad jag skrivit, och på att försvara honom?
Dig har jag tröttnat på för länge sedan. Men det beror inte på dina åsikter. Det är hur du vräker ur dig dessa åsikter som är så sjukt jävla drygt.
EDIT: Om 50 år kommer du se tillbaka på dina inlägg här, och dra på dig skämsluvan.
Tree Fiddy
2016-12-22, 08:22
Det var enormt rabalder som inte var baserat på säkerhetstänk alls utan politik och ogillande av muslimer. De skulle kontrolleras av FBI och Homeland Security och även om man självklart inte kan göra perfekta kontroller så hindrar de förmodligen bra nog.
USA blev utsatt för ett islamistisk terrordåd som var ganska mycket värre än detta i Tyskland för ett halvår sedan och ändå är Tyskland ett terrornäste men i USA så har man säkerhetstänk?
Alltså det eviga tjatet om att allt som inte stämmer med vänsterns världsbild alltid handlar om rasism eller ogillande av muslimer.
Visste du att det faktiskt går att vara emot massinvandring, att vara kritisk till islam, att vara orolig inför Europas framtid, UTAN att vara rasist?
Macroman
2016-12-22, 10:23
Helt korrekt analys som vanligt.
Shqypnia
2016-12-22, 12:31
Ni ska komma ihåg att de flesta terrordåd i Europa på senare år har ofta utförts av invandrare som antingen är födda i respektive europeiskt land eller kom dit som mkt unga.
Ni ska komma ihåg att de flesta terrordåd i Europa på senare år har ofta utförts av invandrare som antingen är födda i respektive europeiskt land eller kom dit som mkt unga.
Det gör ju att de som kom hit 2015 och var unga eller kommer föda barn snart kommer begå terrorbrott fram till 2060-talet.
Vad spelar det för roll vad anledningen är? Om vi inte klarar integrationen, vilket ingen kan påstå att vi gör, så är det oansvarigt att inte begränsa invandringen kraftigt. De kostar pengar, de mår inte bra här, de belastar samhället, de lider, de begår brott och sen utför de terrordåd. Nåja, en del utför terrordåd, vilket kan verka tråkigt men egentligen spelar det ingen roll. Majoriteten blir nettoprofitörer på välfärden, vilket någon måste betala, det är det stora argumentet mot invandringen av folk från Mellanöstern, centrala Asien, norra Afrika och östra Afrika men även större delen av resten av världens icke utvecklade länder.
Samtidigt så är jag helt öppen för att ta emot 4 miljoner norrmän vid händelse av brutalt krig i Norge, det ser jag inte som något annat än vår plikt.
TranceII
2016-12-22, 14:20
Alltså det eviga tjatet om att allt som inte stämmer med vänsterns världsbild alltid handlar om rasism eller ogillande av muslimer.
Visste du att det faktiskt går att vara emot massinvandring, att vara kritisk till islam, att vara orolig inför Europas framtid, UTAN att vara rasist?
Vad pratar du om? Läs vad jag skrev igen.
Macroman
2016-12-22, 15:37
Det gör ju att de som kom hit 2015 och var unga eller kommer föda barn snart kommer begå terrorbrott fram till 2060-talet.
Vad spelar det för roll vad anledningen är? Om vi inte klarar integrationen, vilket ingen kan påstå att vi gör, så är det oansvarigt att inte begränsa invandringen kraftigt. De kostar pengar, de mår inte bra här, de belastar samhället, de lider, de begår brott och sen utför de terrordåd. Nåja, en del utför terrordåd, vilket kan verka tråkigt men egentligen spelar det ingen roll. Majoriteten blir nettoprofitörer på välfärden, vilket någon måste betala, det är det stora argumentet mot invandringen av folk från Mellanöstern, centrala Asien, norra Afrika och östra Afrika men även större delen av resten av världens icke utvecklade länder.
Samtidigt så är jag helt öppen för att ta emot 4 miljoner norrmän vid händelse av brutalt krig i Norge, det ser jag inte som något annat än vår plikt.
Väl formulerat! Det är exakt så här det är. Dessutom är det inte rationellt att gödsla massor med pengar på några 100.000 som tar sig hit när dessa pengar kan användas bättre för att rädda miljoner människor. Oftast då kvinnor och barn istället för unga män som dessutom utgör en betydande riskfaktor i länderna de kommer till.
ApexProcyon
2016-12-22, 15:47
Att Sverige kan få en ojämnare könsfördelning än Kina om nuvarande trend håller i sig avslöjar klart och tydligt att det inte är kvinnor och barn som kommer hit huvudsakligen.
En bild säger mer än tusen ord:
https://img.washingtonpost.com/rf/image_606w/2010-2019/WashingtonPost/2015/09/04/Foreign/Images/APTOPIX_Hungary_Migrants-0fc33-7219.jpg
"there were 108 boys for every 100 girls among Sweden's 16 and 17-year-olds.
But the country now has 123 boys for every 100 girls in this age group, according to Valerie Hudson of Texas A&M University."
http://www.bbc.com/news/magazine-35444173
TheBeach97
2016-12-22, 16:57
Att Sverige kan få en ojämnare könsfördelning än Kina om nuvarande trend håller i sig avslöjar klart och tydligt att det inte är kvinnor och barn som kommer hit huvudsakligen.
En bild säger mer än tusen ord:
https://img.washingtonpost.com/rf/image_606w/2010-2019/WashingtonPost/2015/09/04/Foreign/Images/APTOPIX_Hungary_Migrants-0fc33-7219.jpg
"there were 108 boys for every 100 girls among Sweden's 16 and 17-year-olds.
But the country now has 123 boys for every 100 girls in this age group, according to Valerie Hudson of Texas A&M University."
http://www.bbc.com/news/magazine-35444173
Så är det.
Ett framtida samhälle med en stor överrepresentation av unga, krigsföra singelmän som inte kan få kvinnor, ofta från kulturer där extremt våld inte är något man räds för.
Sverige går en jättebra tid till mötes, låt oss nu alla hålla i hand och sjunga: "we shall overcome!".
Den dagen fler vaknar och inser vad som hänt med landet .. ja jävlar, det kommer inte bli vackert :(
TranceII
2016-12-22, 17:21
Så nu tror ni att de ensamkommande killarna faktiskt är 16-17 år?
Hövdingen
2016-12-22, 17:52
Högerpopulismen äcklar mig
Och utan att ha hunnit läsa allt som skrivits, så är det ändå mitt intryck att det spekuleras långt vildare om både orsaker och politiska konsekvenser i de svenska presskommentarerna än i de tyska. Och det äcklar mig att se hur högerpopulister utomlands (inklusive Sverige) aktivt försöker använda tragedin för att piska upp rädsla.
Själv är jag inte rädd för fem öre. Stämningen må vara dämpad, men Berlin har överlevt långt värre än detta. Julmarknaderna kommer att fortsätta ha öppet, och för de flesta människor förblir nog vintermörkret mer påtagligt än terrorhotet.
http://www.expressen.se/kultur/berlin-har-overlevt-langt-varre-an-detta/
Som vanligt. Att en jihadist mördar oskyldiga mitt i julhandeln är inte så farligt. Det stora hotet är, som alltid, högerpopulismen.
Shqypnia
2016-12-22, 22:08
Lägg ner spriten, och SD-medlemskapet *popcorn*
TheBeach97
2016-12-22, 22:35
http://www.expressen.se/kultur/berlin-har-overlevt-langt-varre-an-detta/
Som vanligt. Att en jihadist mördar oskyldiga mitt i julhandeln är inte så farligt. Det stora hotet är, som alltid, högerpopulismen.
Visst, samma saker i tyska tidningar idag. Det anordnades även en demonstration idag, MOT RASISM OCH FRÄMLINGSFIENTLIGHET och "för öppenhet".
Det pågår i Tyskland, Sverige, Frankrike och många andra europeiska länder. Agendan är rätt uppenbar och liknelserna i sättet man använder systemet häpnadsväckande likt överallt.
Ja det är verkligen beklämmande att folk demonstrerar mot rasism och främlingsfientlighet...
En fruktansvärd agenda att driva.
TheBeach97
2016-12-22, 22:38
använda tragedin för att piska upp rädsla.
Ja, rädsla är en bra och naturlig respons när björnen tagit sig innanför reviret, det är en mekanism ditsatt för att vi ska lyckas överleva, de som inte är rädd (eller för den delen tillsammans förgör hotet) kommer att gå under.
Att lalla runt och låtsas som att inget hänt, för att "björnen ska minsann inte få göra oss rädda!" är det dummaste jag någonsin hört och troligtvis bara ännu ett sätt att lura befolkningen att allt är frid och fröjd och minska risken för att någon - gud förbjude - motsätter sig den gyllene mångkulturen och allt gott den bidrar med.
TheBeach97
2016-12-22, 22:40
Ja det är verkligen beklämmande att folk demonstrerar mot rasism och främlingsfientlighet...
Javisst.
Människor blir sprängda i bitar i frankrike, överkörda av lastbilar, nermejjade i tyskland, sönderskjutna till höger och vänster. Rullstolsbundna kvinnor blir våldtagna på gotland och i andra städer.
Vad är den västerländska responsen, 1-3 dagar efter samtliga fall? Stora demonstrationer för öppenhet och "anti-rasism".
*rolleyes*
50 år från nu när man läser om detta, folk kommer inte kunna tro sina ögon.
Förhoppningsvis kommer du själv om 50 år läsa vad du skrivit och inte tro dina ögon. Inte främst för dina så kallade argument, men framförallt hur du framställer dom och hur du beter dig.
Förövrigt, har jag nämnt att du i mångt och mycket enbart uppfattas som en dryg jävel?
TranceII
2016-12-22, 22:49
Javisst.
Människor blir sprängda i bitar i frankrike, överkörda av lastbilar, nermejjade i tyskland, sönderskjutna till höger och vänster. Rullstolsbundna kvinnor blir våldtagna på gotland och i andra städer.
Vad är den västerländska responsen, 1-3 dagar efter samtliga fall? Stora demonstrationer för öppenhet och "anti-rasism".
*rolleyes*
50 år från nu när man läser om detta, folk kommer inte kunna tro sina ögon.
Tyskland, UK och Frankrike ligger i krig med IS (till och med Sverige stöttar lite). EU som helhet har även bidragit till destabiliseringen av Syrien och även om varje terrordåd är hemskt så gäller det att bita ihop och vinna ett sådant här krig. I Syrien och Irak så utsätts folk för liknande eller värre terrordåd dagligen.
Bit ihop. Det senaste terrordådet utfördes av en man som inte hade asylskäl. Europa ligger inte som USA och det kommer vara omöjligt att säkra gränserna helt även om man skulle minska asylinvandringen något enormt.
BobaFett
2016-12-23, 09:47
Varför är det aldrig någon som drar kopplingen till vem som bär skulden till allt det här från början? Vem som är orsaken till att vi har det här problemet med massflykt av folk till europa. Den som är orsaken till att IS finns. Man skyller på de här stackars människorna som flyr för sitt liv i stället.
shut teh face
2016-12-23, 09:57
Tyskland, UK och Frankrike ligger i krig med IS (till och med Sverige stöttar lite). EU som helhet har även bidragit till destabiliseringen av Syrien och även om varje terrordåd är hemskt så gäller det att bita ihop och vinna ett sådant här krig. I Syrien och Irak så utsätts folk för liknande eller värre terrordåd dagligen.
Bit ihop. Det senaste terrordådet utfördes av en man som inte hade asylskäl. Europa ligger inte som USA och det kommer vara omöjligt att säkra gränserna helt även om man skulle minska asylinvandringen något enormt.
Det är här det hela faller.
Folk är inte intresserade av att bita hop, göra avkall på något som helst för personer de inte känner någon samhörighet med.
Det är ingen vinstsituation för Sverige, det kostar pengar, vi behöver ingen outbildad arbetskraft, vi har skapat segregation.. det finns massor med negativa aspekter kring den invandring som vi haft.
Andra personer ser annorlunda på detta. Man ser alla problem, men man tycker det är värt det. Och man tycker helt enkelt att en asylsökande som kommer hit har samma rätt till vår välfärdsstat som en gammal pensionär som arbetat och betalat skatt här hela livet.
Man ser inga problem med att dra ned på tryggheten, välfärden för övriga för att tillfredsställa det behov som asylsökande behöver.
Macroman
2016-12-23, 10:12
Så nu tror ni att de ensamkommande killarna faktiskt är 16-17 år?
Haha, nej det kommer ju faktiskt påverka medelådern i landet om 50-60 år också. Dvs den blir lägre...
Macroman
2016-12-23, 10:19
Varför är det aldrig någon som drar kopplingen till vem som bär skulden till allt det här från början? Vem som är orsaken till att vi har det här problemet med massflykt av folk till europa. Den som är orsaken till att IS finns. Man skyller på de här stackars människorna som flyr för sitt liv i stället.
Man ska inte skylla på de som flyr de agerar helt rationellt. Jag skulle själv göra samma sak dvs söka mig till typ Sverige eftersom man där får livstidsförsörjning utan att arbeta.
Allt är politikernas fel. Det stora misstaget har tyvärr varit att störta/försökt störta de diktaturer som fanns i regionen (USA to blame...). Man har felaktigt dragit slutsatsen att de vill ha västerländska samhällen vilket är helt fel. Majoriteten vill ha hard core islam till skillnad mot diktatorerna som i samtliga fall varit moderata muslimer.
TranceII
2016-12-23, 10:29
Man ska inte skylla på de som flyr de agerar helt rationellt. Jag skulle själv göra samma sak dvs söka mig till typ Sverige eftersom man där får livstidsförsörjning utan att arbeta.
Allt är politikernas fel. Det stora misstaget har tyvärr varit att störta/försökt störta de diktaturer som fanns i regionen (USA to blame...). Man har felaktigt dragit slutsatsen att de vill ha västerländska samhällen vilket är helt fel. Majoriteten vill ha hard core islam till skillnad mot diktatorerna som i samtliga fall varit moderata muslimer.
Så om du skulle behöva fly så skulle målet vara att kunna leva helt halvfattigt liv på socialbidrag? Du tror inte de faktiskt vill arbeta och skapa en skitbra liv för sina barn?
Sedan är din analys rätt bullshit. Det är absolut inte någon majoritet i varken Irak eller Syrien som är islamister men visst bland de stridande är väldigt många det och många kommer utifrån eller har blivit rekryterade med hjälp pengar och resurser från Saudiarabien eller Qatar.
TranceII
2016-12-23, 10:46
Det är här det hela faller.
Folk är inte intresserade av att bita hop, göra avkall på något som helst för personer de inte känner någon samhörighet med.
Det är ingen vinstsituation för Sverige, det kostar pengar, vi behöver ingen outbildad arbetskraft, vi har skapat segregation.. det finns massor med negativa aspekter kring den invandring som vi haft.
Andra personer ser annorlunda på detta. Man ser alla problem, men man tycker det är värt det. Och man tycker helt enkelt att en asylsökande som kommer hit har samma rätt till vår välfärdsstat som en gammal pensionär som arbetat och betalat skatt här hela livet.
Man ser inga problem med att dra ned på tryggheten, välfärden för övriga för att tillfredsställa det behov som asylsökande behöver.
Jag pratade om hur vi skall reagera på terrordåd och våran inblandning i regionen. Det är många som vill piska upp enormt hat och bli väldigt rädda och det förstår jag men det ger ingenting. Om vi blir börjar alla från en viss region bara för några terrordåd så hur skall de känna när väst har spelat en sådan stor roll i kollapsen av deras samhälle och resulterat i hundratals terrordåd värre än de som skett här.
Men om vi skall prata invandring så propagerar jag inte för fri invandring eller att vi skall ha så hög asylinvandring som vi haft. Det finns förmodligen många sätt att hjälpa folk bättre och det finns mängder av saker vi borde göra för att förbättra säkerhet och integration. Jag vill inte heller se ett tafatt Sverige som inte ställer hårt mot hårt när det gäller islamism eller som inte ens lyckas utvisa de som inte har rätt att vara här. Vi kan inte heller spendera så extremt mycket pengar på asylinvandring när det behövs på andra ställen.
Men samtidigt så gäller det att vara pragmatisk. Nu är verkligheten som den är och även om man tycker det är förjävligt så hjälper det inte att bara titta på de värsta exempel hela tiden. Ja, det finns de som är riktiga as men de flesta är faktiskt inte det.
Kan avsluta med lite propaganda från statliga kommunist-tv:
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/flydde-fran-syrien-nu-firar-de-sin-forsta-jul-i-sverige
Hackenschmidt
2016-12-23, 10:58
Det verkar som den misstänkte blev ihjälskjuten nu, i Milan.
https://www.theguardian.com/world/live/2016/dec/23/berlin-market-attack-suspect-anis-amri-killed-in-milan-reports-say-live-coverage
Shqypnia
2016-12-23, 12:18
Det verkar så, däremot har man gripa två bröder i Tyskland för ett planerad och liknande attentat.
http://www.dw.com/en/two-arrested-in-duisburg-on-suspicion-of-mall-attack/a-36887869
Hövdingen
2016-12-24, 17:02
Det kanske är en fördel att demonstrera mot rätt sak. Om en jihadist mördar massa oskyldigt folk så är det väl rimligen det man ska demonstrera mot?
Demonstrera mot folk som känner oro över utvecklingen kan tolkas som att man står på islamisternas sida.
dream_theater_
2016-12-24, 17:37
Haha nu såg jag datum i topic. Kul.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.