Visa fullständig version : Någon mer som inte (längre) kan skriva recensioner på google play?
Jag vet, jag är i klar minoritet, men om jag laddat ner en bra app/spel från play store så brukar jag alltid sätta betyg, och ofta även skriva en seriös recension.
Jag har nu insett att allt jag skrivit/betygsatt sedan i somras ungefär, aldrig verkar ha publicerats i butiken!
De äldre däremot verkar ligga kvar allihop.
En del av de jag skriver nuförtiden dyker upp direkt, för att försvinna inom en timme, medan de flesta aldrig syns offentligt överhuvudtaget.
Skriver oftast på engelska, och stavar och formulerar mig på ett bra sätt, så jag är i minoritet även där ;)
Jag kan själv se allt jag skrivit/betygsatt via mitt konto, men utloggad (t.ex. på datorn där jag aldrig använder Googlekontot) eller kompisar via deras mobiler ser ingenting.
Nån som känner igen sig, eller har tips på vad som kan vara felet?
:confused:
Det verkar som man numera måste skriva på svenska, annars försvinner de!
Dessutom har jag nyligen upptäckt att vi från Sverige enbart ser svenska recensioner (alternativt svenskar som skrivit på engelska tidigare när det fungerade).
Lägger man till "&hl=en" efter URL:en i webbläsaren så får man engelska versionen, och mängder av tidigare osynliga recensioner poppar upp.
Här är fler som är aningen upprörda över detta, att det inte finns en enkel setting där man kan välja att se andra språk också.
https://productforums.google.com/forum/#!topic/play/sQVBo7iQhJU
Skumt. Påminner om det har med facebook automatiska översättningar. Varför i helvete snulle någon svensk vilja att inlägg gick genom ett filter så de blev obegripliga bara för att de är på engelska. Konstig attityd till språk, från amerikaner såklart.
Skumt. Påminner om det har med facebook automatiska översättningar. Varför i helvete snulle någon svensk vilja att inlägg gick genom ett filter så de blev obegripliga bara för att de är på engelska. Konstig attityd till språk, från amerikaner såklart.
Recensioner man skriver verkar inte översättas, de som skrivs i Sverige stannar i Sverige så att säga.
Ingen annan ser dem (annat än utvecklare av den aktuella appen som via sin plattform ser allt, auto-översatt så de får ett hum om vad inlägget handlar om).
Appars description däremot är ju nästan alltid autoöversatt, med mycket pinsamma resultat.
Men genom att då lägga till &hl=en efter URL så får man engelska versionen, med appbeskrivningar på ursprunglig engelska, samt alla engelska recensioner - dock ser man då inte längre några svenska.
I Play Store appen finns ju dock ingen URL och där kan man då heller inte "ändra språk" vad jag vet - var det forumpostlänken ovan handlade om.
Men ja, helt klart idiotiskt och inte särskilt intuitivt.
Särskilt sedan försök att skriva på engelska helt tas bort, utan meddelande eller uppmaningar som "du bor i Sverige så du måste skriva recensioner på svenska, annars tas de bort".
Google och Facebook, för stora för sitt ege...jag menar, för stora för användarnas bästa!
Nej nu har alla recensioner jag skrivit senaste veckan försvunnit helt!
Det hjälpte inte att skriva helt på svenska då, det lät dem ligga uppe några dagar men sedan försvann de ändå.
Så jäkla mysko :confused:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.