handdator

Visa fullständig version : Vad har du fått varningar för?

blåvitt
2016-12-14, 08:55
Jag har 2p för att jag kallade en rövhatt för rövhatt. Kändes lite w0t eftersom situationen krävde det och folk kommer undan med betydligt värre grejer. 1p hade jag fattat, men men, such is the law of the land.

Vad har ni åkt dit för?

King Grub
2016-12-14, 08:59
Jag har gett mig själv en varning för brott mot reglerna om dopningspreparat en gång.

King Grub
2016-12-14, 09:00
Förresten, hur vet du vad folk "kommer undan med"? Vi tar inte alltid bort texter som givit varningspoäng.

Mental
2016-12-14, 09:04
Jag blev varnad för att ha postat en gigantisk "sauna belt" bild en gång :D

Jorgen som varnade mig 2012, Helt korrekt bedömning!

Två dagar innan min födelsedag :cryout:

svenbanan
2016-12-14, 09:08
Jag blev varnad för att ha postat en gigantisk "sauna belt" bild en gång :D

Jorgen som varnade mig 2012, Helt korrekt bedömning!

Två dagar innan min födelsedag :cryout:

Vad var det som var olämpligt med det?

Själv har jag blivit varnad (två ggr tror jag) för att jag blivit förbannad på nån och skrivit nåt olämpligt. Minns inte direkt vad, men det var förmodligen befogat... :em:

blåvitt
2016-12-14, 09:10
Jag har gett mig själv en varning för brott mot reglerna om dopningspreparat en gång.

:hbang:

Förresten, hur vet du vad folk "kommer undan med"? Vi tar inte alltid bort texter som givit varningspoäng.

Okej, jag antog att ni gjorde det. Min uppfattning är trots det att vissa medlemmar borde ha varit bannade baserat på antalet gånger jag sett dom skriva personliga påhopp, men ni är inte allseende och jag kanske inte är flitig nog med rapporteringsknappen helt enkelt :)

Mental
2016-12-14, 09:10
Vad var det som var olämpligt med det?

Själv har jag blivit varnad (två ggr tror jag) för att jag blivit förbannad på nån och skrivit nåt olämpligt. Minns inte direkt vad, men det var förmodligen befogat... :em:

Ett riktigt tramsinlägg som inte bidrog till tråden.

Diomedea exulans
2016-12-14, 09:11
Jag har blivit varnad, bannad och fått förseelser uteslutande för "trams" och "personangrepp", om jag minns rätt.

Anton Fräs
2016-12-14, 09:23
Jag har aldrig lyckats få en varning, tror jag.

Sheogorath
2016-12-14, 09:33
Jag postade en bild på någon silikontjej som sarkastiskt svar i en tråd om bröstträning. Vet inte varför jag gjorde det eller om det ens var kul, men en varning blev det.

4623
2016-12-14, 09:36
Fick varning för detta när jag skämta med RobRoy i "Börsen idag" tråden. Var inte RobRoy som rapportera inlägget, han tog inte heller illa upp. Bra bevis på hur dålig fingertoppskänsla moderatorerna kan ha.

Ursprungligt inlägg:
7262005
den svenska avundsjukan?

Praktexempel, vilket svin du var som tog höga risker på börsen och gjorde dig en hacka.

Med vänliga hälsningar,
Kolozzeum forum

Sen fick jag en varning för att jag kallade Deserterat för patetisk.

*Flash*
2016-12-14, 09:42
Jag var dryg, tyckte KG skulle posta bilder eller något och fick en varning av Allan en gång vill jag minnas.
Tror jag fått en varning av Jarod också men minnet är ju inte det bästa, han var sjukt dryg mot mig dock.
Raderade mina pm innan jag hade läst nya som jag hade fått har han också gjort.
Sjukt många år sedan är det iaf.:)

ARMSTARK
2016-12-14, 09:48
Någon frågade hur man får synliga magmuskler. Jag sa att han skulle köpa en sån där magtränare på TV shop. Fick 2 poäng för trams.

Neithan
2016-12-14, 09:53
Två för att jag påtalade att en tråd om en perifer koloit som mest trollar och förstör seriösa trådar var helt onödig med inlägget "Onödig tråd för en perifer koloit som mest trollar och förstör seriösa trådar".

En för att jag gjorde en djupgående och träffsäker analys (med referenser) om skilsmässor i en tråd om skilsmässor.

Shqypnia
2016-12-14, 10:08
Hur många poäng krävs för att bli avstängd?

Tomas Tryffel
2016-12-14, 10:15
Jag blev varnad för trams när jag ställde frågan om det var en grapefrukt som Kai Greene hade på platsen av hans biceps (såg faktiskt ut så), på en bild postad i Bodybuilding-tråden.
Helt korrekt varning, då det var trams. Lite fnissigt trams däremot.

Diomedea exulans
2016-12-14, 10:23
hur många poäng krävs för att bli avstängd?

5.

ARMSTARK
2016-12-14, 10:23
Jag blev varnad för trams när jag ställde frågan om det var en grapefrukt som Kai Greene hade på platsen av hans biceps (såg faktiskt ut så), på en bild postad i Bodybuilding-tråden.
Helt korrekt varning, då det var trams. Lite fnissigt trams däremot.

Den var lite hård tycker jag, ett bra skämt som 0,0001% av medlemarna förstår. Trams kanske det var, men roligt.

Fuark
2016-12-14, 12:40
Jag postade den här i bildtråden, det var värt det.

http://i.imgur.com/plYIbcW.png

mini
2016-12-14, 12:50
Den var lite hård tycker jag, ett bra skämt som 0,0001% av medlemarna förstår.

Jag tror du underskattar medlemmarna. Eller överskattar.

Mental
2016-12-14, 12:59
Jag var dryg, tyckte KG skulle posta bilder eller något och fick en varning av Allan en gång vill jag minnas.
Tror jag fått en varning av Jarod också men minnet är ju inte det bästa, han var sjukt dryg mot mig dock.
Raderade mina pm innan jag hade läst nya som jag hade fått har han också gjort.
Sjukt många år sedan är det iaf.:)

Du har nog fått tillsägelser i så fall? för du har inga varningar registrerade på dig och har 0/5 varningspoäng.

Gerdler
2016-12-14, 13:22
Hur många poäng krävs för att bli avstängd?
5.
Som jag har förstått det så beror det på vem du är.

--------
Jag har två varningar. En för trams eftersom moderatorn inte förstod vad jag menade, och en på 2p för att jag skrev om invandring och var sur och möjligen borde formulerat mig något annorlunda.

Så jag har 3p som aldrig går bort, blir rimligen bannad snart och eftersom jag inte är frälst så kommer jag inte få komma tillbaka.

Gober
2016-12-14, 13:26
3p, 1p var nog länk till mmsports innan Kolo köptes upp. 2p var en länk där man kunde skåda penisar :)

1x0
2016-12-14, 14:11
För jag anmälde en användares kommentar för att trolla (oseriös anmälning). "Varningsfunktionen är ingen leksak". - Köpte och köper (alltså rättvis) varningen till 100%.

WHITEFOLKS
2016-12-14, 14:14
En varning var för att jag kallade mikaelj för lchfmongo på skoj. Det var tydligen inte skoj.

Shqypnia
2016-12-14, 14:16
Jag har 3p, står regelbrott på samtliga bara.

exevision
2016-12-14, 14:34
För trams. Helt rätt.
Tycker moderatorerna gör ett bra jobb här på forumet! Vet själv hur otacksamt det kan vara. En del gillar bara inte regler.

shut teh face
2016-12-14, 15:36
Jag höll på tramsa runt och skriva massa off-topic i massa trådar, absolut inget allvarligt men det var ett gäng. Var flera år sedan. :)

Nu tramsar jag lika mycket men mer utspritt så det inte märks lika mycket. :-p

Sen är jag kompis med King Grub också ..

*Flash*
2016-12-14, 15:44
Du har nog fått tillsägelser i så fall? för du har inga varningar registrerade på dig och har 0/5 varningspoäng.
Jag är rätt säker på att jag fått en iaf men det gör inte mig något om jag ingen har.:d
Det var ju många år sedan för övrigt, 5 år kanske?

WHITEFOLKS
2016-12-14, 15:46
Jag tror jag fick en för att jag svarade flash i samma ton som jag blev skriven till också.

andeem
2016-12-14, 16:21
Varnad för trams. Tyckte det var hårt då jag bara försökte göra en seriös men simpel poäng (typ: ”knäböj är en jättebra övning som med fördel kan köras varje pass”) lite skojigare. Nåväl, jag lärde mig i alla fall att tyglarna är lite kortare än jag hade trott.

King Grub
2016-12-14, 16:24
Man skämtar inte om knäböj.

Rikard Jansson
2016-12-14, 17:12
Kommer bara ihåg att jag fick en tvåpoängare för att jag var otrevlig och en enpoängare för att jag svarade "Allt." i en hur-mycket-kommer-jag-tappa-under-semestern-tråd. Den sista enpoängaren har jag glömt!

JacobHeitmann
2016-12-14, 17:21
2011: jag kallade Eddie Vedder för hjon, 2 poäng.
3 månader senare la jag upp meningslösa bilder i trådar, 2 poäng. Numera hänger jag bara på Allmän tråd för bilder av universell natur-tråden :D

spoon
2016-12-14, 17:31
Jag postade den här i bildtråden, det var värt det.

http://i.imgur.com/plYIbcW.png
Living on teh edge med den postningen :-D

Tapatalk

Jorgen
2016-12-14, 17:56
Jag har 3p, står regelbrott på samtliga bara.
This is why:

1:
Jag blev omskuren som liten. Med marklyft har jag byggt tillbaka all förhud igen.

2:
Har du barnporr på din dator eller vad döljer du? Skaffa trådlöst som resten av världen...

3:
Aha förlåt. Visste inte du sökte professionell psykologi hjälp på ett internet forum. Besök en jävla läkare.

PS. Min diagnos förblir att du är lat fortfarande.

Petoria
2016-12-14, 17:58
Undrar hur många varningar den här tråden resulterar i :D

VoDaresVins
2016-12-14, 18:02
Någon frågade hur man får synliga magmuskler. Jag sa att han skulle köpa en sån där magtränare på TV shop. Fick 2 poäng för trams.

Vi som gillar ordvitsar...:d

Tror inte jag har nån varning utan kom undan med tillsägelse då ett av mina första inlägg var att länka direkt till tillverkarens produktsida för vasslet jag använde.

Rahf
2016-12-14, 18:26
Har inte heller några varningar, men väl generella uppmaningar när det raderats inlägg. Moderatorerna har varit generösa i vissa fall, för nog fasen har man klivit över gränsen rätt rejält ibland.

Neithan
2016-12-14, 18:32
Har inte heller några varningar, men väl generella uppmaningar när det raderats inlägg. Moderatorerna har varit generösa i vissa fall, för nog fasen har man klivit över gränsen rätt rejält ibland.

Tror att vi som bidrar och bygger upp forumet har lite mer spelrum än andra, helt enkelt.

Jockefoten
2016-12-14, 18:52
Fick min första varning fick jag för trams. Det var säkert något dumt jag skrev. Min andra kom någon månad senare, då postade jag en bild på en snubbe som hade sex med ett kranium. 7 år senare och inga fler varningar.

Magnus N
2016-12-14, 18:57
fått 1 varning, lade in en politisk video i allmänttråden, sedan dess inget.

Tricklew
2016-12-14, 19:00
0 varningar, om man inte beter sig som en lymmel så slipper man dom.

*Flash*
2016-12-14, 19:12
Jag tror jag fick en för att jag svarade flash i samma ton som jag blev skriven till också.
:d
Knappast mitt fel.*hug*

Hade man varit lika hård på att dela ut varningspoäng förr i tiden hade nog en del inte varit kvar idag, tycker det mesta verkade vara ok då och jag gjorde typ aldrig något annat än tramsa...förvisso i tramstrådar men ändå.
Numer är jag tråkig och skötsam.:)

WHITEFOLKS
2016-12-14, 19:25
:d
Knappast mitt fel.*hug*

Hade man varit lika hård på att dela ut varningspoäng förr i tiden hade nog en del inte varit kvar idag, tycker det mesta verkade vara ok då och jag gjorde typ aldrig något annat än tramsa...förvisso i tramstrådar men ändå.
Numer är jag tråkig och skötsam.:)

Nej det är ju inte ditt fel att nivån bara gällde en utav oss :)

C h r i s
2016-12-14, 19:40
Tror att vi som bidrar och bygger upp forumet har lite mer spelrum än andra, helt enkelt.

Obvious b8 m8

0 varningar, sedan skriver jag inte så mycket här så inte konstigt egentligen.

svenbanan
2016-12-14, 19:41
Mer Vin Diesel. Roligaste bilden på internet ju!!! Jag drar på smilbanden varje gång jag ser den. Varför tycker mods så illa om just den?

An Iron Soul
2016-12-14, 19:46
Jag vet att jag blev varnad av Jörgen. Det är den enda jag fått.
Tror att jag skrev något i en bodybuilding tråden..

Om mitt minne stämmer så var det en kille som hade svårt att få kontakt med sina armar när han tränade. Så jag sa ta en banan och lyssna på..

nq0kMIdD_CE

King Grub
2016-12-14, 19:55
Mer Vin Diesel. Roligaste bilden på internet ju!!! Jag drar på smilbanden varje gång jag ser den. Varför tycker mods så illa om just den?

Jag förstår varken dess lustighet eller varför det skulle varnas för den.

Tricklew
2016-12-14, 20:15
Den postades varannan bild i bildtråden ett tag sedan så började folk posta den i varannan tråd i allmänt också, folk fick nog tillslut.

Jakobson
2016-12-14, 20:43
Är straffpoäng detsamma som varning?

King Grub
2016-12-14, 20:46
Ja.

baktung
2016-12-15, 01:17
Hälsa mig välkommen till klubben. Jag fick 2 p för upprepat olämpligt ordval i ett inlägg för en vecka sen. Jag fick för mig att jag skulle inta en extrem ståndpunkt i frågan det gällde och framställa denna på ett övertydligt sätt. Enbart för att jag brukar kunna resonera mig in i ett mellanläge. Hursomhelst godtar jag min varning även om jag själv tyckte att första meningen i inlägget lät rolig i bakhuvudet. För övrigt fyller jag år samma dag som Grub så jag hoppas jag får en extra livlina nu när han vet om det. :n00b

Brofessorn
2016-12-15, 07:25
Har inte fått någon varning, antar det är tack vare att jag är en riktigt trevlig kille.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

MackeJuve
2016-12-15, 10:01
Har fått två varningspoäng för att jag var lite pubertal och kallade någon för något fjantigt 2009. Har även två poäng från när jag outade en användares riktiga namn.

Inga konstigheter med andra ord. Att däremot bli varnad för "trams" tycker jag känns just tramsigt. I alla fall idag när det inte är någon jätteaktivitet på forumet, kanske var mer befogat 2005 eller däromkring. Sen finns det ju givetvis olika nivåer av trams också. Om någon helt uppenbart förstör en tråd med spam av skit så förstår jag att en varning är befogad.

Holmeros
2016-12-15, 10:12
Hej Holmeros,

Du har fått en anmärkning om förseelse på Kolozzeum forum.

Anledning: Regelbrott 2p ökning
-------
§1. När det gäller narkotika, doping och/eller läkemedelsklassade substanser/preparat är diskussioner om användande och försäljning av dessa förbjudet. Undantag gäller bl.a. koffein, astmamediciner och liknande. Använd sunt förnuft. Moderatorerna har rätt att ta bort tvivelaktiga inlägg utan förklaring. På Kolozzeum tillåter vi ej heller diskussioner som rör så kallade gråzons-preparat - tillskott eller substanser vars syfte är förändringar av hormonproduktionen och/eller ger utslag på dopingtest.
-------

Denna förseelse är värd 2 straffpoäng och kan resultera i begränsad behörighet tills den förfaller. Allvarliga förseelser förfaller aldrig.

Nämnde ett ämne som snabbar på solbrännan.
Över tre år sedan, kan nästan tycka att jag borde få slippa de där två poängen snart.. :D

blåvitt
2016-12-15, 10:17

"Inlägg: 72"

MackeJuve
2016-12-15, 10:26
Över tre år sedan, kan nästan tycka att jag borde få slippa de där två poängen snart.. :D

Jag bryr mig faktiskt noll om att jag har fyra av fem möjliga varningspoäng. Så länge man har kommit ur sin mest pubertala tid i livet så är det väldigt lätt att undvika fadäser. Man kan ju faktiskt fortfarande tillrättavisa idioterna, bara att man skippar diverse skällsord.

Klein
2016-12-15, 11:16
Fick 2 poäng för att jag inte lindade in min demonstration av Blåvitts argumentationsteknik i mjukare språk.

blåvitt
2016-12-15, 11:36
Fick 2 poäng för att jag inte lindade in min demonstration av Blåvitts argumentationsteknik i mjukare språk.

Det var väl när du kallade mig efterbliven när jag härmade din argumentationsteknik? Good Times' :D

sweetkarolina
2016-12-15, 11:39
"Inlägg: 72"
:D

Har aldrig fått varning vad jag kan minnas, trots +10 års idogt argumenterande i affekt.

Shqypnia
2016-12-15, 11:55
:D

Har aldrig fått varning vad jag kan minnas, trots +10 års idogt argumenterande i affekt.

Du är kvinna. Ni är immuna.

sweetkarolina
2016-12-15, 11:58
Du är kvinna. Ni är immuna.
Ja kanske ligger nåt i det. Insåg precis hur mycket bögporr jag länkat i mina dar. Man har nog iaf förtjänat nån varning.

Vilken tur att man inte har någon ambition att utnyttja immuniteten.

Klein
2016-12-15, 12:00
Det var väl när du kallade mig efterbliven när jag härmade din argumentationsteknik? Good Times' :D

Nej det var när jag belyste vad ett argument var och vad ett argument inte var. Lönlöst naturligtvis, och inte för att du är klent begåvad, utan för att du är totalt ointresserad.

trädgårdsmöbel
2016-12-15, 12:32
1 varning med 2 poäng för rasism. Kanske fler?

Lallle
2016-12-15, 13:36
Fick en varning för några år sen, minns inte helt varför men det var något med att jag svarade kort/drygt på något.

King Grub
2016-12-15, 13:54
Du skrev "63 sit ups utfört mån, ons, sön bränner mycket effektivt fettet på nedre vänstra regionen av magen" som svar på en 15-årig nybörjares fråga om vilken träning bäst brände kroppsfett.

Scratch89
2016-12-15, 16:56
Jag har en varning efter att ha spoilat slutet på ett par klassiska filmer i filmtråden. :d

cero
2016-12-15, 17:04
Jag har en varning efter att ha spoilat slutet på ett par klassiska filmer i filmtråden. :d

Permanent avstängning imo.

spoon
2016-12-15, 17:39
Permanent avstängning imo.

Instaban!

spoon
2016-12-15, 17:41
Sitter och skrattar framför datorn åt den här tråden. Att ha tillgång till grubs arkiv hade varit guld :D

Jag har en varning. Frågade om en kille trollade eller var dum i huvudet. Han trollade och jag fick 2p. Well played, sir.

Jorgen
2016-12-15, 17:45
Att ha tillgång till grubs arkiv hade varit guld :D

Alla mods/admins har tillgång till det. :)

ApexProcyon
2016-12-15, 17:49
Alla mods/admins har tillgång till det. :)

Är det därför du är så glad på din profilbild?

Föreställer mig att alla mods tittar i arkivet innan läggdags och somnar med ett leende på läpparna.

Jorgen
2016-12-15, 17:55

Föreställer mig att alla mods tittar i arkivet innan läggdags och somnar med ett leende på läpparna.

Nej, jag är full på dom bilderna.

dream_theater_
2016-12-15, 17:56
Haha, roligaste tråden på länge!

Jag har för övrigt inga varningar. Har heller aldrig förtjänat någon.

baktung
2016-12-15, 18:06
Du skrev "63 sit ups utfört mån, ons, sön bränner mycket effektivt fettet på nedre vänstra regionen av magen" som svar på en 15-årig nybörjares fråga om vilken träning bäst brände kroppsfett.

Just det där att göra sig lustig med ett uttjatat skämt på en nybörjares bekostnad är något av det som känns allra lägst. Inget mer sånt boys.

Sitter och skrattar framför datorn åt den här tråden. Att ha tillgång till grubs arkiv hade varit guld :D

Jag har en varning. Frågade om en kille trollade eller var dum i huvudet. Han trollade och jag fick 2p. Well played, sir.

Tycker också detta var en mycket underhållande tråd. Skymtade nyss att ApexProcyon hade skrivit ett inlägg och tyckte först det stod ArnePersson. Tänk vilken smällkaramell det vore om Arne har fått straffpoäng!? Kan jag inte ens föreställa mig hur det skulle ha gått till.

dream_theater_
2016-12-15, 18:07
Skojar du? Arne kan vara ganska tuff i truten. Jag är inte förvånad om han skulle ha fått varningar.

Jorgen
2016-12-15, 18:07
Tycker också detta var en mycket underhållande tråd. Skymtade nyss att ApexProcyon hade skrivit ett inlägg och tyckte först det stod ArnePersson. Tänk vilken smällkaramell det vore om Arne har fått straffpoäng!? Kan jag inte ens föreställa mig hur det skulle ha gått till.

Arne har också fått varningar, ja, i plural.

mini
2016-12-15, 18:13
Jag fick min första idag. Jag länkade en bilannons i biltråden. Det var till min bil. Eftersom det länkats andra annonser från Blocket där missade jag att det inte var tillåtet men det står ju tydligt i reglerna.

Ett Orm
2016-12-15, 18:17
Arne har också fått varningar, ja, i plural.

4/5 om jag minns rätt.

Ett poäng, försökte göra mig lustig med en tråkig bild. Helt rätt.

Edit: Justja det var ju du som gav mig den din buse.

MackeJuve
2016-12-15, 18:25
Ett poäng, försökte göra mig lustig med en tråkig bild. Helt rätt.

Hahahaha det är något mycket roligt med den här kommentaren. Hur jävla tråkig var din bild om du själv anser att en varning var berättigad?

baktung
2016-12-15, 19:09
Skojar du? Arne kan vara ganska tuff i truten. Jag är inte förvånad om han skulle ha fått varningar.

Där ser man. Vid närmare eftertanke är jag kanske inte hundra överraskad. Han tramsar inte i onödan men vinnlägger sig förstås gärna om att försvara det han står för. Jag har varit här för kort tid för att ha upptäckt tillräckligt av hans hetlevrade sida bara. Men jag kände till honom redan för tio år sen. Då tyckte jag att han var en torrboll. Man kan säga att jag förstått tjusningen med honom allt mer.

Diomedea exulans
2016-12-15, 19:33
Jag gillar Arne, men jag är inte ett dugg förvånad över att han har fått varningar, av den enkla anledning att jag sett både Jorgen och Grub säga till på skarpen när Arne och Pez har "battlat".

Angående mina egna varningar tycker jag en är oförtjänt. Det var ett sexuellt relaterat skämt i en kvinnas journal, som visserligen sällan är en bra idé, men som i det här fallet var så milt så det inte borde utdelats varning för. Minns inte vad skämtet var, men minns att jag tyckte det iaf. Fick två poäng där.

Övriga varningar tycker jag jag förtjänade. Framförallt en där en medlem hade skrivit en smådryg kommentar till mig ett par dagar tidigare, sen skrev en smådryg kommentar igen, där jag kände mig utpekad och kränkt och kontrade totalt over-the-top med ett superotrevligt och jättevulgärt inlägg som fick två poäng. Har än idag lite ångest över att jag skrev det.

King Grub
2016-12-15, 20:53

Det förlorar sin humoristiska charm när man är den som i ett årtionde tagit hand om det. :p

Dåren
2016-12-15, 21:17
Inga varningar än så länge. Men å andra sidan är jag ju rätt ny och har inte hunnit knåpa ihop ens hundra inlägg.

anvihl
2016-12-15, 21:26
4/5. Efter att ha läst den här tråden blev jag lite mer tacksam för att jag inte är bannad (har säkerligen varit otroligt nära många gånger), vet att jag bland annat fick en 2:a för att ha bett Arne fara dit pepparn växer (ordagrant så+mycket mer elaka ord, förlåt Arne;) ) och en varning av Z_bumbi för att jag la ut en bild på en kanyl.

Minikubik
2016-12-15, 21:58
Än så länge inga, och skulle det komma lär det vara för trams

Bjorneman
2016-12-15, 22:38
Det var någon som hade en väldigt märkvärdig kompis som jag försökte överträffa och det var helt riktigt med varningen. Väldigt tramsigt av mig.

svenbanan
2016-12-15, 23:49
Man kan få 5 varningar alltså innan man ryker? Då borde ju jag kunna vara lite otrevligare alltså, eftersom jag bara ligger på 2.

Vem behöver en juste smädelse? ;)

King Grub
2016-12-16, 02:04
Man kan få en varning värd 5 poäng och bannas direkt om förseelsen är allvarlig nog.

Du har tre av fem poäng- en varning värd 2 och en värd 1.

dream_theater_
2016-12-16, 13:06
Jag gillar Arne, men jag är inte ett dugg förvånad över att han har fått varningar, av den enkla anledning att jag sett både Jorgen och Grub säga till på skarpen när Arne och Pez har "battlat".

Angående mina egna varningar tycker jag en är oförtjänt. Det var ett sexuellt relaterat skämt i en kvinnas journal, som visserligen sällan är en bra idé, men som i det här fallet var så milt så det inte borde utdelats varning för. Minns inte vad skämtet var, men minns att jag tyckte det iaf. Fick två poäng där.

Övriga varningar tycker jag jag förtjänade. Framförallt en där en medlem hade skrivit en smådryg kommentar till mig ett par dagar tidigare, sen skrev en smådryg kommentar igen, där jag kände mig utpekad och kränkt och kontrade totalt over-the-top med ett superotrevligt och jättevulgärt inlägg som fick två poäng. Har än idag lite ångest över att jag skrev det.

Han och den där andra body builder-gubben har ju argumenterat rätt friskt med. Anders_The_Peak?

Mantus
2016-12-16, 14:08
Var ser man varningspoäng? Jag har, mig veterligen inte några, men kan inte hitta vyn där man ser varningspoäng. FAQ gav ingen vägledning (vad jag såg iaf).

Mental
2016-12-16, 14:11
Var ser man varningspoäng? Jag har, mig veterligen inte några, men kan inte hitta vyn där man ser varningspoäng. FAQ gav ingen vägledning (vad jag såg iaf).

Du ser de om du har de, du har inga (än) :D

Mantus
2016-12-16, 14:15
Du ser de om du har de, du har inga (än) :D

Hmm, nothing to see here. Move along.:d

Men bra, då var det inte bara jag som var helt kass på att söka.

Matsa
2016-12-16, 15:59
Har inte fått några och jag tror att det beror mycket på ren lättja. Varje gång jag blir tillräckligt irriterad på något för att skriva något mindre trevligt slutar det med ett långt inlägg följt av att jag när jag nästan är klar inser att jag inte ids och det inte är värt mödan. Orka tjafsa om saker jag egentligen inte bryr mig om liksom. Dessutom är jag för humorlös och gubbig för att skriva särskilt mycket trams.

Diomedea exulans
2016-12-16, 16:05
Har inte fått några och jag tror att det beror mycket på ren lättja. Varje gång jag blir tillräckligt irriterad på något för att skriva något mindre trevligt slutar det med ett långt inlägg följt av att jag när jag nästan är klar inser att jag inte ids och det inte är värt mödan. Orka tjafsa om saker jag egentligen inte bryr mig om liksom. Dessutom är jag för humorlös och gubbig för att skriva särskilt mycket trams.

Jag tror at det där är en bortrationalisering av att du är en humoristisk och snäll människa.

Mr Eks
2016-12-16, 16:22
Får varningar hela tiden för det mesta. Vissa saker förstår jag men tkr också jag fått en hel del orättvisa varningar.

agazza
2016-12-16, 16:24
1. Jag var dryg mot Jwzrd och Mini

2. Jag påpekade ironin i att ha en BB Mod och att trådar som snuddar vid ämnet doping fort blir borttagna.
Därefter blev det en hetsig diskussion någonstans och jag blev tidsbannad
(iof spårar dessa typer av trådar fort)

3. En bild på mig i utfallsposition, i enbart godisstring.
(Obefogat, alla andra la upp samma posebild ett tag efter att en tjej tog kort på sig själv på detta viset och ville ha bedömningar om hennes kroppsform..)

WHITEFOLKS
2016-12-16, 16:39
Får varningar hela tiden för det mesta. Vissa saker förstår jag men tkr också jag fått en hel del orättvisa varningar.

En hel del orättvisa varningar? :D De flesta åker ju på ban av 3 varningstillfällen (eller mindre), ganska svårt att trycka in både en hel del orättvisa varningar och "korrekta" varningar med det i åtanke.

Mr Eks
2016-12-16, 16:52
En hel del orättvisa varningar? :D De flesta åker ju på ban av 3 varningstillfällen (eller mindre), ganska svårt att trycka in både en hel del orättvisa varningar och "korrekta" varningar med det i åtanke.

har 4 varningar. uttryckte mig fel kanske men "några" orättvisa varningar stämmer iaf

anvihl
2016-12-16, 17:10
har 4 varningar. uttryckte mig fel kanske men "några" orättvisa varningar stämmer iaf

Du menar som när du skriver nazistiska låttexter på forumet? ;)

Sohlsken
2016-12-17, 00:05
Jag har inga varningar. Som lärarinna känner jag dock att jag behöver uppskatta er som moddar.

Ni hanterar på sätt och vis samma saker som jag gör, men jag får betalt för det. En eloge till er!

svenbanan
2016-12-17, 06:09
Man kan få en varning värd 5 poäng och bannas direkt om förseelsen är allvarlig nog.

Du har tre av fem poäng- en varning värd 2 och en värd 1.
Okej, det får bli en mildare smädelse till någon då...

rooz
2016-12-17, 15:47
Trams, en fick jag av grubben 2011 i en tråd om kvarg. En av jörgen 2010 som säkert också var trams. 2p fick jag även dessa av jörgen efter ett rage i min journal.

Jag borde åkt ut för länge sedan.

micke81
2016-12-17, 16:06
Det är tydligen nedvärderande att fråga om någon är en obildad verkstadsarbetare.
Är själv just en sådan så jag går runt och nedvärderar mig själv varje dag:D

Gör nog inte så mycket har säkert jobbat ihop till det över tiden ändå.

Mr Eks
2016-12-17, 17:07
Du menar som när du skriver nazistiska låttexter på forumet? ;)
ja varför ska det vara förbjude? som att förbjuda hitlers tal... löjligt och kinkigt av moderaterna

Sparven från Minsk
2016-12-17, 17:11
ja varför ska det vara förbjude? som att förbjuda hitlers tal... löjligt och kinkigt av moderaterna

Och du anser att de är passande att skriva på ett träningsforum?

Jorgen
2016-12-17, 17:14

§4. Alla typer av personpåhopp, hotelser eller kränkande inlägg är förbjudet. Detta inkluderar även nazistiska, rasistiska och likartade inlägg.
Läs och lyd: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=6018

Du får naturligtvis tycka vad du vill, men är du här så följer du dom reglerna som finns på detta forumet. :thumbup:

Sparven från Minsk
2016-12-17, 20:20
Fått en varning då jag handlade kosttillskott i en lokal butik i min stad.
En annan forummedlem frågade hur det smakade, vad det kostade och var jag köpt det.

Tänkte mig inte för utan skrev ut detta....BOM! Varning =/

Bailah
2016-12-17, 22:47
Fick en varning för att jag länkade en sida i stil med "top gay freaks of youtube" där ett klipp på mig var. Varför vet jag inte, men så var det :|