handdator

Visa fullständig version : Kan jag träna i alla fall?

Lina89
2016-12-10, 12:31
Jag har nu i 2- 3 veckors tid. Haft slämhosta var mycket den första veckan.. Nu har jag bara så jag hostar lite då och då och de kan komma upp lite slem. Jobbar med hästar och känner inte att detta hindrar mig i mitt jobb att jag känner mig orkes lös eller något.. Utan är som att jag vore frisk förut att jag hostar till lite i bland och lite släm kan komma.. Kan jag träna i alla fall? Börjar snart klättra på väggarna känner jag om jag inte kan få träna och känner att jag måste då mitt jobb sliter på kroppen.. Vad skulle hända om jag tränade nu?

Rahf
2016-12-10, 12:35
Om du inte har feber eller allmänna förkylningssymptom borde det vara helt ok. Det kan bli jobbigt om du ska köra någonting konditionskrävande som gör dig väldigt andfådd.

För framtiden: slem är geggigt och ganska obehagligt, släm finns inte.

Gerdler
2016-12-10, 12:38
Vad ska du träna? Styrketräning tycker jag man kan köra, håll nere pulsen. Har du feber? I så fall överväg att inte träna alls lite längre eller åtminstone håll nere pulsen ännu mer.

Det är inte nu du ska köra nån crossfit-wod med en herrans massa burpees, ett löppass eller ett spinningpass. Kör 6x4 i några basövningar med extra lång vila, produktivt, säkert och bra!

Tree Fiddy
2016-12-10, 12:47
Om du inte har feber eller allmänna förkylningssymptom borde det vara helt ok. Det kan bli jobbigt om du ska köra någonting konditionskrävande som gör dig väldigt andfådd.

Släm Dunk!

Lina89
2016-12-10, 13:05

Varken haft feber vart förkyld. Bara det jag nämt :).
Då har man fått lära sig något nytt :)

Lina89
2016-12-10, 13:07
Vad ska du träna? Styrketräning tycker jag man kan köra, håll nere pulsen. Har du feber? I så fall överväg att inte träna alls lite längre eller åtminstone håll nere pulsen ännu mer.

Det är inte nu du ska köra nån crossfit-wod med en herrans massa burpees, ett löppass eller ett spinningpass. Kör 6x4 i några basövningar med extra lång vila, produktivt, säkert och bra!

Tänkte lätt styrketräning och lite rackare promenader typ tills det är borta.. Inte haft feber alls :)

leee
2016-12-10, 13:23
Tänkte lätt styrketräning och lite rackare promenader typ tills det är borta.. Inte haft feber alls :)

Har du ingen feber eller känner dig matt och trött så kan du träna,men du kan ju ta det lite lugnt i början.

Lina89
2016-12-10, 13:28
Har du ingen feber eller känner dig matt och trött så kan du träna,men du kan ju ta det lite lugnt i början.

yes sir:hbang: