Visa fullständig version : 695 ryska olympier dopade
King Grub
2016-12-09, 13:26
Den andra delen av WADA-rapporten av utredaren McLaren publicerades för någon timme sedan.
https://www.wada-ama.org/sites/default/files/resources/files/mclaren_report_part_ii_2.pdf
695 ryska olympier systematiskt dopade och fler än 1000 direkt inblandade, och allt mörklagt.
Att man vågar ha sitt namn på den rapporten..
Har man dåliga gener lockar det till doping,tur att våra svenska atleter är ärliga.
Har man dåliga gener lockar det till doping,tur att våra svenska atleter är ärliga.
Lägg av
Brofessorn
2016-12-09, 13:39
:d
Det hade varit mer chockerande om 695 toppatleter skulle vara rena...
Det hade varit mer chockerande om 695 toppatleter skulle vara rena...
+1😀:d
Bruce Banner
2016-12-09, 15:28
Jag är inte förvånad med tanke på hur korrupta de olika organisationerna som driver de här arrangemangen är.
Vad förväntas egentligen när det skyfflas pengar hit och dit i dessa korruptionsnästen?
Kampen mot doping kommer aldrig vinnas. Vi kan ju sitta här i våra lusekoftor och inhalera astmamedicin i vallarbussen mellan värdegrundsworkshopparna medans de övriga 98% av världens sk idrottare tar till de medel som krävs.
MVH
/Bruce
ARMSTARK
2016-12-09, 15:30
Man kanske får väldigt torra läppar på den ryska tundran. *rolleyes*
Då kan man ju undra vad andra toppnationer sysslar med när så många ryska är bevisat dopade.
Tree Fiddy
2016-12-09, 17:16
Pinsamt att folk fortfarande tror att världseliten inom fysiskt krävande idrotter är rena. :laugh:
Pinsamt att folk fortfarande tror att världseliten inom fysiskt krävande idrotter är rena. :laugh:
Och i mentalt krävande sporter kanske folk käkar motsvarande preparat *rolleyes*
Tree Fiddy
2016-12-09, 17:35
Och i mentalt krävande sporter kanske folk käkar motsvarande preparat *rolleyes*
Kanske dom gör, men det är mer uppenbart i fysiskt krävande idrotter.
Vad tror ni om bollsporter? Typ fotboll t.ex. man ser aldrig någon åka dit för doping inom fotboll i princip. Men jag skulle inte kunna förstå om ingen dopar sig inom en sån sport med så mycket pengar. Man måste ju kunna vinna en del även på fotbollsplan med viss doping?
_slipknot1_
2016-12-09, 18:16
Vad tror ni om bollsporter? Typ fotboll t.ex. man ser aldrig någon åka dit för doping inom fotboll i princip. Men jag skulle inte kunna förstå om ingen dopar sig inom en sån sport med så mycket pengar. Man måste ju kunna vinna en del även på fotbollsplan med viss doping?
Juve på 90-00 talet och Real Madrid 00-nu. Troligen många fler dock.
Då kan man ju undra vad andra toppnationer sysslar med när så många ryska är bevisat dopade.
Det lär väl komma fram mer, fast vissa länder är svårare att avslöja då de har mer rätt att sköta dopingkontroller själva. Har inte så bra koll och intresserar mig inte för det men jag var på en konferens en gång och drar slutsatsen att ryssarna inte är något sämre än - vissa andra.
King Grub
2016-12-09, 18:46
Ryssarna i rapporten var bl a fotbollsspelare.
Tror den stora majoriteten inom bollsporter är rena. Extremt tekniska sporter som inte kräver lika mycket fysiskt. Man kan nog vinna en del på doping, t ex bloddoping för att orka springa längre, men då väger nog riskerna att åka fast tyngre.
Men jag kanske är en aning naiv också. :D
Tree Fiddy
2016-12-09, 19:07
Tror den stora majoriteten inom bollsporter är rena. Extremt tekniska sporter som inte kräver lika mycket fysiskt. Man kan nog vinna en del på doping, t ex bloddoping för att orka springa längre, men då väger nog riskerna att åka fast tyngre.
"Kan nog vinna en del"? Att bli bättre på allt låter som att man har rätt mycket att vinna på doping.
"Kan nog vinna en del"? Att bli bättre på allt låter som att man har rätt mycket att vinna på doping.
Allt blir inte bättre av doping. Det går inte att kompensera för dålig teknik genom att bli ett fysmonster i en sport som fotboll.
I fysiska prestationssporter kan man givetvis vinna mycket mer på doping.
Allt blir inte bättre av doping. Det går inte att kompensera för dålig teknik genom att bli ett fysmonster i en sport som fotboll
.
Vad händer med tekniken när du blir trött?
Orkar du träna mer, så får du ju också bättre teknik.
Tree Fiddy
2016-12-09, 19:33
Allt blir inte bättre av doping. Det går inte att kompensera för dålig teknik genom att bli ett fysmonster i en sport som fotboll.
Jo, allt blir bättre av doping. Det är därför det är doping.
Brofessorn
2016-12-09, 19:36
Givetvis dopar de sig, inte bara för att förbättra prestation utan även för att återhämta sig från och förebygga skador.
Att man vågar ha sitt namn på den rapporten..
Kan lätt sluta med att man hittas efter att man tagit självmord med 6 skott eller knivhugg i ryggen
Trollfabriken här i tråden tycks ignorera det stora problemet vilket inte är dom dopade individerna. Utan vilka som försökt sopa igen spåren.
Isanningensnamn
2016-12-09, 22:17
Ryssar är riktigt hala dom blånekar så länge det bara går.
Ryssar är riktigt hala dom blånekar så länge det bara går.
De flesta oavsett nationalitet blånekar så länge det går. Svenska atleter dopar sig så mycket det bara går precis som alla andra.
Shqypnia
2016-12-09, 22:46
Ryssland har fått storhetsvansinne. Go home Russia, du är doppad.
Upprepar man en lögn tillräckligt många blir det en sanning.
Här anklagas både ryssar och svenskar för dopning.
Det vore bra ifall det komma fram fakta innan ni skriver något annat som hetsar mot aktiva idrottare.
exevision
2016-12-10, 09:11
upprepar man en lögn tillräckligt många blir det en sanning.
Det vore bra ifall det komma fram fakta innan ni skriver något annat som hetsar mot aktiva idrottare.
+1
supercharge
2016-12-10, 10:41
Det är det mest besvärande. I sporter där alla har toppgener och marginalerna är små: hur kan en odopad ha minsta chans att vinna?
PureWhey
2016-12-10, 11:03
Jo. Dopar Messi sig blir allt bättre. Det är såklart enormt mycket fysisk prestation i fotboll, eller skulle spelarna kunna väga 130kg och aldrig träna menar du?
Möjligtvis lite off topic men i podcasten 'Allt du velat veta's senaste avsnitt så intervjuas Åke Andrén-Sandberg. Väldigt värd att lyssna på.
Glöm nu inte vikten av arbetet med att styra undan fokuset från det verkligt allvarliga i det här genom att peka åt alla hål utom mot statsmakten som understött det här.
Agitator
2016-12-10, 13:21
Om världens toppatleter bevisligen åker titt som tätt på tester för att inte prata om de senaste 40-50 årens rekord satts med doping.
Vad säger det om toppatleternas rena status i nutid i generella breda drag?
Självklart kan man anta det finns massvis med rena atleter, men i topppen och runt pallplatser i många sporter?
Allt logiskt runt dessa tankar gör det svårt att bara köpa allt.
Köper du att Klokov som har os guld skulle vara ren?
Om världens toppatleter bevisligen åker titt som tätt på tester för att inte prata om de senaste 40-50 årens rekord satts med doping.
Självklart kan man anta det finns massvis med rena atleter, men i topppen och runt pallplatser i många sporter?
Han kan mycket väl vara ren under tävling men knappast året runt.
Han kan mycket väl vara ren under tävling men knappast året runt.
Fast tävlande atleter ska ju testas året om?:)
Fast tävlande atleter ska ju testas året om?:)
Görs det också men av olika anledningar så klarar dom sig vilket denna tråden vittnar om.
Görs det också men av olika anledningar så klarar dom sig vilket denna tråden vittnar om.
Att vissa stater ser till att städa proverna.
Finns det någon som på riktigt inte förstår att alla toppatleter är dopade?
Inte för att vara sån men Klokov har aldrig vunnit OS guld!
Jag tycker det känns rätt självklart att eliten är dopad i större utsträckning än den gemene mannen tror. Atleter idag slår ju världsrekord lite då och då. Sen kommer det fram att de 2-3 tidigare världsrekordhållarna har i efterhand åkt dit för doping, hur troligt är det då att denna atlet är ren?
Ännu en anklagelse utan fakta som styrker påståendet.
svenbanan
2016-12-10, 18:03
Jo. Dopar Messi sig blir allt bättre. Det är såklart enormt mycket fysisk prestation i fotboll, eller skulle spelarna kunna väga 130kg och aldrig träna menar du?
Visst att fysisk prestation är väldigt viktigt i fotboll. Men det finns en massa andra aspekter också, som inte nödvändigtvis blir bättre av dopning, eller i alla fall inte bättre i samma utsträckning som styrka, snabbhet etc.
Tex förmåga att läsa spelet och förstå vad som är bästa passningen, eller bästa löpvägen. Bollkontroll/öga-hand (eller fot) koordination.
King Grub
2016-12-10, 18:24
Visst att fysisk prestation är väldigt viktigt i fotboll. Men det finns en massa andra aspekter också, som inte nödvändigtvis blir bättre av dopning, eller i alla fall inte bättre i samma utsträckning som styrka, snabbhet etc.
Tex förmåga att läsa spelet och förstå vad som är bästa passningen, eller bästa löpvägen. Bollkontroll/öga-hand (eller fot) koordination.
Dom sakerna tas väl inte bort av dopningen. Den fysiska sidan förbättras kraftigt, och den som har bäst bollkontroll osv har fortfarande det också.
Självklart kan man inte dopa sig till talang (som i bollkänsla osv), men kan du bli snabbare, uthålligare, explosivare, spänstigare och starkare ger det såklart en enorm fördel för en sådan som Messi eller Ronaldo jämfört med att bara spela på sin bollkänsla.
Sen tror jag personligen att det används saker som tillväxthormon mer än klassiska byggardroger för att framförallt ta sig tillbaka från skador fortare när det gäller bollsporter.
PureWhey
2016-12-10, 20:05
Dom sakerna tas väl inte bort av dopningen. Den fysiska sidan förbättras kraftigt, och den som har bäst bollkontroll osv har fortfarande det också.
Precis
Agitator
2016-12-10, 20:58
Inte för att vara sån men Klokov har aldrig vunnit OS guld!
Jag tycker det känns rätt självklart att eliten är dopad i större utsträckning än den gemene mannen tror. Atleter idag slår ju världsrekord lite då och då. Sen kommer det fram att de 2-3 tidigare världsrekordhållarna har i efterhand åkt dit för doping, hur troligt är det då att denna atlet är ren?
Ja jag ser nu att jag hade fel, det var visst VM guld.
OS Silver dock har han.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/82/Klokov-push-press_Hook_Grip.jpg
Finns det någon som på riktigt inte förstår att alla stater inte aktivt stödjer dopandet av atleater?
svenbanan
2016-12-11, 03:02
Självklart kan man inte dopa sig till talang (som i bollkänsla osv), men kan du bli snabbare, uthålligare, explosivare, spänstigare och starkare ger det såklart en enorm fördel för en sådan som Messi eller Ronaldo jämfört med att bara spela på sin bollkänsla.
Sen tror jag personligen att det används saker som tillväxthormon mer än klassiska byggardroger för att framförallt ta sig tillbaka från skador fortare när det gäller bollsporter.
Precis
Ja, rimligtvis.
Det jag hängde upp mig på var att det hävdades att allt blev bättre. Om nu bollbehandlingen inte blir bättre så blir ju inte allt bättre. Om man blir uthålligare och orkar ha bra bollbehandling även i nittionde minuten så är det såklart positivt. Men det betyder ju inte att man fått bättre bollbehandling.
Sen finns det ju såklart en glidade skala över hurpass viktigt det är med teknik och spelförståelse och sådant som kanske inte blir direkt påverkade av doping. Inte så att man inte tjänar på att dopa sig i fotboll, det är ju en väldigt fysisk sport. Men allt blir inte bättre...
Ja, rimligtvis.
Det jag hängde upp mig på var att det hävdades att allt blev bättre. Om nu bollbehandlingen inte blir bättre så blir ju inte allt bättre. Om man blir uthålligare och orkar ha bra bollbehandling även i nittionde minuten så är det såklart positivt. Men det betyder ju inte att man fått bättre bollbehandling.
Sen finns det ju såklart en glidade skala över hurpass viktigt det är med teknik och spelförståelse och sådant som kanske inte blir direkt påverkade av doping. Inte så att man inte tjänar på att dopa sig i fotboll, det är ju en väldigt fysisk sport. Men allt blir inte bättre...
Viktig distinktion som inte många av oss förstod!
Agitator
2016-12-11, 03:28
:d *rolleyes*
svenbanan
2016-12-11, 04:10
Ja, rimligtvis.
Nej, det var ju verkligen svårt att förstå min formulering. Jag har förstorat lite så du kan se bättre i det jag skerv från början.
supercharge
2016-12-11, 09:40
Messi är ju komiskt nog redan dopad (på laglig väg) men utan det hade han aldrig blivit den spelare han är idag.
Messi said: “When I was 11 years old they discovered that I had a growth hormone deficiency and I had to start a treatment to help me to grow. Every night I had to stick a needle into my legs, night after night after night, every day of the week, and this over a period of three years.”
“I was so small, they said that when I went onto the pitch, or when I went to school, I was always the smallest of all. It was like this until I finished the treatment and I then started to grow properly”.
Det är inte doping om man ersätter något som fattas.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Finns tydliga regler på RFs hemsida:
http://www.rf.se/Antidoping/Dispens/
Det är inte doping om man ersätter något som fattas.
Så om jag tränar likadant som IPFs bästa rena styrkelyftare eller de bästa rena byggarna men mina gener/hormoner hindrar mig från att lägga på mig den muskelmassan eller få den styrkan som krävs så är det OK om tar lite testo+tren+deca+GH+insulin+winstrol för att få samma "talang" som de har naturligt. För jag är rätt säker på att jag skulle behöva ganska stora doser för att få resultat som någon med endast lite talang. Level the playing field. Jag gillar hur du tänker, samtidigt så tror jag de doserna skulle vara rätt farliga.
Det jag menar är att "ersätter nåt som fattas" är ett uttryck som bara kan misstolkas. För jag har nåt som fattas då jag är en anti-talang till styrketräning, och i studier hade jag klassats som en non-responder. Varför ska Messi få tillväxthormon när inte jag kan få hjälp att svara som en normal man?
Du kanske säger att han hade varit för kort för att fungera, men det finns ju dvärgar. Vissa av dem funkar bra i samhället och blir skådisar i Game of Thrones och sånt, kanske ingen är proffsfotbollsspelare, men varför ska Messi ha rätt att kunna bli det när jag inte har rätt att kunna bänka högst mediokra 120kg (jag drog till lite så att jag säkert aldrig någonsin kommer komma upp i det ren)?
Så om jag tränar likadant som IPFs bästa rena styrkelyftare eller de bästa rena byggarna men mina gener/hormoner hindrar mig från att lägga på mig den muskelmassan eller få den styrkan som krävs så är det OK om tar lite testo+tren+deca+GH+insulin+winstrol för att få samma "talang" som de har naturligt. För jag är rätt säker på att jag skulle behöva ganska stora doser för att få resultat som någon med endast lite talang. Level the playing field. Jag gillar hur du tänker, samtidigt så tror jag de doserna skulle vara rätt farliga.
Det jag menar är att "ersätter nåt som fattas" är ett uttryck som bara kan misstolkas. För jag har nåt som fattas då jag är en anti-talang till styrketräning, och i studier hade jag klassats som en non-responder. Varför ska Messi få tillväxthormon när inte jag kan få hjälp att svara som en normal man?
Du kanske säger att han hade varit för kort för att fungera, men det finns ju dvärgar. Vissa av dem funkar bra i samhället och blir skådisar i Game of Thrones och sånt, kanske ingen är proffsfotbollsspelare, men varför ska Messi ha rätt att kunna bli det när jag inte har rätt att kunna bänka högst mediokra 120kg (jag drog till lite så att jag säkert aldrig någonsin kommer komma upp i det ren)?
Har man för lite egen hormonproduktion så blir man sjuk eller fungerar sämre och då brukar man få utskrivet så man hamnar på normalnivå och fungerar som friska individer ,handlar inte om doping.
Våra elitidrottare petar i sig ej dopingklassade preparat och mediciner för glatta livet och hävdar att dom är rena. RF=hycklare
Ingen har "rätt" till att bli elitidrottare, nobelpristagare, miljonär, vd, popstjärna eller någonting.
Samhället är inte skyldig att utjämna genetiska skillnader mellan människor. En del är korta (som jag 168cm) och blev alltid vald sist när vi skulle lira fotboll... inte fan gnäller jag för att jag därför inte började lira i någon klubb för att bli proffs.
Väldigt få har hormoniell störningar som ger skäl för medicinsk behandling men har dom det så får dom hormonbehandling. Ska fula människor få plastikoperationer bara för att?
Om du inte bänkar 120 beror nog mer på att du är en jävla latmask än att du har för låga testovärden.
Brofessorn
2016-12-11, 13:59
Våra elitidrottare petar i sig ej dopingklassade preparat och mediciner för glatta livet och hävdar att dom är rena. RF=hycklare
Som vilka då?
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
WHITEFOLKS
2016-12-11, 14:55
Ingen har "rätt" till att bli elitidrottare, nobelpristagare, miljonär, vd, popstjärna eller någonting.
Samhället är inte skyldig att utjämna genetiska skillnader mellan människor. En del är korta (som jag 168cm) och blev alltid vald sist när vi skulle lira fotboll... inte fan gnäller jag för att jag därför inte började lira i någon klubb för att bli proffs.
Väldigt få har hormoniell störningar som ger skäl för medicinsk behandling men har dom det så får dom hormonbehandling. Ska fula människor få plastikoperationer bara för att?
Om du inte bänkar 120 beror nog mer på att du är en jävla latmask än att du har för låga testovärden.
Så varför ska man ha rätt att fortsätta med elitskidåkning osv som astmatiker?
1. Du vet inte hur jag tränar.
Jag har ett schema som är framtaget av en av världens ledande styrkecoacher. En gammal bekant, som har vunnit medalj i styrkelyfts junior-sm för ett par år sedan har tidigare hjälpt mig med teknik och hur jag ska träna och äta. Jag tränar nu bänk 4 dagar i veckan, tidigare 3 dagar i veckan när jag var på ett annat schema.
2. Varför är det så svårt att se att folk har olika svar på träning trots att det är visat in absurdum?
http://ajcn.nutrition.org/content/86/2/373.full.pdf+html
Se Figure 2,
eller varför inte:
https://4.bp.blogspot.com/--acbnacA7gI/V46YeyvzNGI/AAAAAAAAAtM/tJ0QmGxKT5MCYyeofzPTk5ValMBmsQzFACLcB/s1600/Heterogeneity%2Bof%2Bmuscle%2Bstrength%2B%2528a%25 29%2Band%2Bsize%2B%2528b%2529%2Btraining%2Brespons es%2B2.jpg
3. Det mesta i naturen följer en helt vanlig normalfördelning och det är fortfarande så att man valt att hjälpa honom för att han var lite längre ut på normalfördelningen, inte för att han behövde hjälp. Så han var i 5:e percentilen och fick doser som lade honom på mitten men det fanns någon annan som var i 10:e percentilen som man valde att kalla "normal".
Jag förstår om du kanske inte kan ta in det här för att din talang inte direkt hamnat över axelpartiet verkar det som men jag vill ändå ha det sagt att du kanske inte är bättre än medelmåttorna på gymmet för att du lyckats tänka ut hur man tränar bra eller för att du är mer viljestark än dem utan för att du lyckats vinna ett lotteri. Nu verkar du samtidigt ha förlorat ett annat som troligen är viktigare så jag kan inte säga grattis.
Just Messi är väl lite speciell med att han inte kör någon direkt fysträning heller. Tränar tydligen enbart just fotboll till skillnad från tex Ronaldo och Zlatan.
Mike Hunt
2017-01-11, 18:29
Just Messi är väl lite speciell med att han inte kör någon direkt fysträning heller. Tränar tydligen enbart just fotboll till skillnad från tex Ronaldo och Zlatan.
Messi fystränar givetvis. Att han inte kör lika hårt och på egen hand som ovan nämnda är en annan sak. Men fystränar måste han.
Messi fystränar givetvis. Att han inte kör lika hårt och på egen hand som ovan nämnda är en annan sak. Men fystränar måste han.
Också läst på flera ställen att han bara kör träning på planen, visst fystränar han, men det är i form av explosiva sprinter, spänstträning och dylikt på träningarna på planen , Zlatan och Ronaldo dödar ju i gymmet flera gånger i veckan, det gör inte Messi.
zozofu93
2017-01-11, 21:18
Du tycker inte att du kryddade lite väl nu? Han behövde hjälp för att bli en tonåring :laugh:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.