Visa fullständig version : Träningsmusik som "alla" gillar
Rikard Jansson
2016-12-07, 09:42
Försöker få ihop en bra spellista till gruppträningspass där en vild blandning av individer tränar och jag har bara skivor med dansband och metal. Letar därför efter fler låtar som alla kan tycka är ok. Har inga exempel just nu men peppande musik i stil med "here comes the boom" osv sökes :)
ARMSTARK
2016-12-07, 09:58
Dansband och metal, vad är du för människa egentligen? ;)
Club musik, bra tempo för träning men tillräckligt mainstream för att vara neutralt för de flesta.
Jag själv har raute musik, en tysk radiokanal, på på gymmet. Tempot i musiken är det viktigaste för mig.
Rikard Jansson
2016-12-07, 10:45
Dansband och metal, vad är du för människa egentligen? ;)
Jag hatar dansband, men några andra på gymmet gillar tydligen skit :D
Patriarch K
2016-12-07, 11:01
Jag skäms över att säga det eftersom jag själv ogillar musiken, men jag tror att all form av house/elektronisk/techno går hem hos de flesta, det funkar till och med för mig som egentligen inte gillar det. Prova någon äldre elektronisk musik, typ lika gammal som Kraftwerk? Borde ju vara ganska harmlöst.
Jag skäms över att säga det eftersom jag själv ogillar musiken, men jag tror att all form av house/elektronisk/techno går hem hos de flesta, det funkar till och med för mig som egentligen inte gillar det. Prova någon äldre elektronisk musik, typ lika gammal som Kraftwerk? Borde ju vara ganska harmlöst.
gammal elektronisk musik är ofta allt för introvert för att man
ska kunna träna till det, om vi inte snackar om flummig library-musik, typ bruce haack
(visserligen faller väl kraftwerk in i detta fack också).
för har svårt att tro att folk pallar att träna till tangerine dream tex.
själv lyssnar jag jävligt gärna på det, hemma, men om jag skulle träna till det
skulle jag nog mest bara få ångest.
annars säger jag nog Black Sabbath.
pubertal rock från nutiden får mig att må illa.
Ace of Base, E-Type och gammal hederlig Roxette, såklart.
upperkatt
2016-12-07, 12:16
Det enda rätta:
J3IlqY1CbI0
den enda låten som antagligen alla gillar är den där rocky musiken.. blir ganska kort men alla gillar den!! tro mig mannen detta kan jag
mangemani
2016-12-07, 12:47
omöjligt att skapa den perfektaste skivan som alla eller de flesta gillar, alla är olika och har sina smaker, det många gillar ogillar även många. ska vara om du tar den populäraste låten från varje enskild musik genre, då är du iaf inne på rätt spår om du ska hitta något som passar allas smaker, men ändå, inte ens då så blir det inte den bästa skivan som alla/de flesta gillar.
StarkaUlf
2016-12-07, 13:00
omöjligt att skapa den perfektaste skivan som alla eller de flesta gillar, alla är olika och har sina smaker, det många gillar ogillar även många. ska vara om du tar den populäraste låten från varje enskild musik genre, då är du iaf inne på rätt spår om du ska hitta något som passar allas smaker, men ändå, inte ens då så blir det inte den bästa skivan som alla/de flesta gillar.
http://images.memes.com/character/meme/anti-joke-chicken.jpg
Nordenator
2016-12-07, 13:00
Popmusik.. metal.. bara att slå ihop det så är alla nöjda?
qToq_VQ8cN0
cdkBs0VCSX0
Tobu / No Copyright Sounds
pLZq3jgE6qA
PaBwPRa__ic
King Grub
2016-12-07, 13:24
6--TleUUwls
Top 50 spotify suger duktigt med pung, dock verkar det gå hem hos de flesta. Flera av låtarna där klarar jag inte av att lyssna på.
Pudzianovski
2016-12-07, 13:36
Titeln på tråden känns som en paradox. Men ja...som alla sagt. Topplistor funkar nog bäst. :cryout:
Diomedea exulans
2016-12-07, 16:27
E-type.
6--TleUUwls
Ha! Denna är otippad bra :)
Tree Fiddy
2016-12-07, 16:41
twqM56f_cVo
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.