handdator

Visa fullständig version : Ljudinspelning - enda sättet att bevisa sin oskuld i våldtäktsmål?

Neithan
2016-11-23, 15:12
http://www.dagensjuridik.se/2016/11/ljudinspelning-enda-sattet-att-bevisa-sin-oskuld-i-valdtaktsmal

Ytterligare ett fall av falska våldtäktsanklagelser har framkommit, för ovanlighetens skull med (nästan) rättvist utfall (betänk att straffet för falsk tillvitelse är långt lägre än straffet för våldtäkt och det är osannolikt att bli dömd även om man blir påkommen). Rättssäkerheten är, som ni nog redan vet, låg i dessa fall.

.. på falska grunder ha pekat ut min klient genom att bland annat i detalj beskriva min klient, uppsökt vård på sjukhus för våldtagna kvinnor och med hjälp av polis spårsäkrat spermier genom DNA samt genom Facebook ha pekat ut min klient som gärningsman.

Ganska lätta att skapa ett drev mot någon, och slå dess liv i spillror.

En psykiater uttrycker sin syn i kommentarerna:
Yvonne: Som nyligen pensionerad psykiater misstänker jag att närmare hälften av alla våldtäktsanmälningar som jag fick kännedom om i själva verket var s.k. ångertäkter eller där kvinnan av någon anledning ville hämnas på en man eller få uppmärksamhet, stöd och sjukskrivning samt skadestånd. Det hör numera också nästan till och är eftertraktat av många kvinnor att ha en våldtäkt i sitt sociala cv. Som sjukskrivande läkare kände jag många gånger starkt tvivel på om vissa av mina patienter verkligen hade blivit våldtagna. Men vad kunde jag göra som läkare med tystnadsplikt efter att dom vunnit laga kraft? Det var krokodiltårar och det verkade mest handla om att få bli sjukskriven och i vissa fall få narkotikaklassade mediciner utskrivna, inte att bearbeta ett trauma. Nej, det var verkligen hemskt att se dessa lögnerskor, för det var vad det var, och veta att oskyldiga män satt fängslade.

Hur gör ni koloiter för att hålla er säkra? Vittnen? Kontrakt (bevittnade)? Ljudinspelningar/filmingar (nog juridisk gråzon)? För hård och långvarig deff?

Mer info: http://www.dagensjuridik.se/2016/11/kvinna-doms-logn-om-krogvaldtakt-mannen-hade-spelat-samlaget

När kvinnan konfronterades med ljudupptagningen vidhöll hon sin berättelse om att hon hade blivit våldtagen.

Utredningen om våldtäkt lades ner och kvinnan åtalades för falsk tillvitelse.

Så varför spelar man in ett sådant tillfälle?
"Beträffande varför MÄ (mannen) spelade in samlaget, har han uppgett att han fick en magkänsla att det var bäst att spela in vad som hände. MÄ har vidare framhållit att han brukar spela in viktiga samtal, samt att det pratas mycket om att män kan bli anklagade för våldtäkt, varför det för säkerhets skull är bra att dokumentera."

Tingsrätten anser i och för sig att det kan vara så att kvinnan vid förhöret i direkt anslutning till händelsen har trott att hon hade blivit våldtagen. Tingsrätten pekar här på att hon berättat om den påstådda våldtäkten på ett mycket emotionellt sätt.

Håll er säkra! Både från tingsrätter och denna typ av person!

Sheogorath
2016-11-23, 15:19
Jag blev falskt angiven en gång. Nu vet jag att det kallas "ångertäkt". Vi hade flörtat en massa på utbildningen i veckorna innan och så "råkade" vi hamna på nation ihop och det dracks en hel del. Vi hamnade i säng och morgonen därpå ångrade hon sig fett eftersom hon hade pojkvän. Hon spred ryktet att jag hade förgripit mig på henne när hon var i ett hjälplöst tillstånd. Hennes bästa kompis från hemorten satte sig på tåget ner för att pryla mig. Jag tog det sansat och pratade med honom och han köpte min version och konfronterade henne. Sanningen kom fram och jag kunde reparera mitt rykte hjälpligt i den aktuella kretsen, men det kändes jävligt surt ändå. Hur kul är det att ens kursare är rädda för en för att de tror att man är en våldtäktsman?

Kan bara tänka mig ilskan och uppgivenheten om det går så långt som beskrivet, med rättslig process etc.

ApexProcyon
2016-11-23, 15:21
Färdigskrivna kontrakt borde kunna skrivas ut för att ta med sig till krogen där det står något i stil med:

"Godkänner du, ________, att _________ idkar samlag med dig *dagens datum*"

4623
2016-11-23, 15:24
Ska bygga en app där du signerar med Bank-ID.

Sheogorath
2016-11-23, 15:25

:thumbup:

Sheogorath
2016-11-23, 15:26
Samtyckeslagstiftning missar målet. Skrevs det kanske under ett papper under hot?

Och så är det ord mot ord igen.

ApexProcyon
2016-11-23, 15:28

Sex-swish - du swishar över ett godkännande till din nattliga kamrats app genom att mata in lösenord och sedan telefonnummer.

Diomedea exulans
2016-11-23, 15:33
Jag höll på att säga att jag aldrig råkat ut för detta, men sen kom jag på att det inte är sant. Hade sex en period med en tjej som hade pojkvän. Lade av till slut eftersom jag fick dåligt samvete. En tid senare fick jag höra att hon hade sagt till en annan person att det var hon som ville sluta ha sex med mig, men att jag hade hotat henne med "om vi slutar ha sex så säger jag till din pojkvän", och att vi därför hade fortsatt ha sex. Detta var fullständigt uppåt väggarna fel, snarare var det jag som hade tagit initiativet till att sluta ha sex.

Gjorde ingenting av det, mer än berättade sanningen för personen som avslöjade den här lögnhistorien för mig. Vi visste båda att tjejen jag legat med var så störd att hon borde vara inspärrad, så personen tvivlade inte på min version av saken.

Annars är mitt tips att bara ligga med tjejer som är vettiga. Jag vet att det är svårt, många tjejer som helt uppenbart lider av någon form av psykopati är ju så förjordat sexiga.

StarkaUlf
2016-11-23, 15:34

Fan, du hann före mig. Tänkte samma sak :D

ARMSTARK
2016-11-23, 15:35
Det enda som är säkert är väl att filma hela akten med förspel och allt. Men även om båda är exakt lika berusade så är ändå den stackars kvinnan i hjälplöst tillstånd och mannen ett berusat svin.

Bärsärk
2016-11-23, 16:36
Det är tyvärr vi killar som är felet och jag vet att det sitter långt inne men så är det faktiskt ,

Jag blev falskt angiven en gång. Nu vet jag att det kallas "ångertäkt". Vi hade flörtat en massa på utbildningen i veckorna innan och så "råkade" vi hamna på nation ihop och det dracks en hel del. Vi hamnade i säng och morgonen därpå ångrade hon sig fett eftersom hon hade pojkvän. Hon spred ryktet att jag hade förgripit mig på henne när hon var i ett hjälplöst tillstånd. Hennes bästa kompis från hemorten satte sig på tåget ner för att pryla mig. Jag tog det sansat och pratade med honom och han köpte min version och konfronterade henne. Sanningen kom fram och jag kunde reparera mitt rykte hjälpligt i den aktuella kretsen, men det kändes jävligt surt ändå. Hur kul är det att ens kursare är rädda för en för att de tror att man är en våldtäktsman?

Kan bara tänka mig ilskan och uppgivenheten om det går så långt som beskrivet, med rättslig process etc.

Här är det ju faktiskt ändå lite upp till dig att ta reda på om hon har en kille eller inte och om hon i så fall har det; överväg alla risker och tänk efter noga. För kom inte och säg att om du hade tagit reda på att hon hade kille så kanske du inte hade gjort det eller åtminstone övervägt att avböja det hela?

Vad hände med det klassiska "don't stick your dick in crazy" ?

Gerdler
2016-11-23, 16:41
Här är det ju faktiskt ändå lite upp till dig att ta reda på om hon har en kille eller inte och om hon i så fall har det; överväg alla risker och tänk efter noga. För kom inte och säg att om du hade tagit reda på att hon hade kille så kanske du inte hade gjort det eller åtminstone övervägt det?

Nu hade du nog otur när du tänkte. På vad sätt skulle pojkvän göra att tjejen skulle skylla på våldtäkt? Vad har du/jag/någon annan kille för förpliktelser jämte en random snubbe vi inte känner?

Jag har legat med 3 gifta kvinnor. Varför skulle de anklaga mig för våldtäkt? Det är ju för fan absurt.

Jag har aldrig blivit anklagad för något sånt här. Har generellt mycket bättre förhållande med alla damer jag legat med än alla jag inte legat med.

Bärsärk
2016-11-23, 16:43
Nu hade du nog otur när du tänkte. På vad sätt skulle pojkvän göra att tjejen skulle skylla på våldtäkt? Vad har du/jag/någon annan kille för förpliktelser jämte en random snubbe vi inte känner?

Jag har legat med 3 gifta kvinnor. Varför skulle de anklaga mig för våldtäkt? Det är ju för fan absurt.

Jag har aldrig blivit anklagad för något sånt här. Har generellt mycket bättre förhållande med alla damer jag legat med än alla jag inte legat med.

Om du inte inser att det kan eventuellt komma att uppstå problem om du ligger med en annan mans kvinna ja då vet jag inte vad jag ska säga för då har du en världsbild som är helt utanför min.

Att bli anklagad för våldtäkt av henne är ju en sak, att bli misshandlad och halvt mördad av pojkvännen är ju ett annat minst lika troligt scenario.

Hon kan vara hur snygg som helst men om hon har problem, eller om det finns problem som omger henne på ett eller flera sätt; stoppa då för fan inte kuken i henne för det är aldrig värt det.

Gerdler
2016-11-23, 16:49
Om du inte inser att det kan eventuellt komma att uppnå problem om du ligger med en annan mans kvinna ja då vet jag inte vad jag ska säga för då har du en världsbild som är helt utanför min.

Att bli anklagad för våldtäkt av henne är ju en sak, att bli misshandlad och halvt mördad av pojkvännen är ju ett annat minst lika troligt scenario,
Samtidigt har du en helt annan världsbild än min om mannen i fråga kan skylla det skedda på mig i det fallet.

1. Han vet inte om jag visste att hon var gift/hade pojkvän.
2. Jag har inte brutit några förpliktelser mot någon i min handling. Det har hon.
3. Att hon låter honom veta beror i 9 fall av 10 på att hon vill ha något sagt med det. Så det är än en gång hennes val och hennes ansvar på alla sätt och vis.

Bärsärk
2016-11-23, 16:57
Samtidigt har du en helt annan världsbild än min om mannen i fråga kan skylla det skedda på mig i det fallet.

1. Han vet inte om jag visste att hon var gift/hade pojkvän.
2. Jag har inte brutit några förpliktelser mot någon i min handling. Det har hon.
3. Att hon låter honom veta beror i 9 fall av 10 på att hon vill ha något sagt med det. Så det är än en gång hennes val och hennes ansvar på alla sätt och vis.

Sluta skyll ifrån dig hur gammal är du? 12? Det krävs två och det vet du. Ansvaret ligger precis lika mycket hos dig att ta reda på det som det gör hos henne.

Det är upp till dig att fråga och upp till henne att svara. Sen om hon verkar fullt normalt men fortfarande ljuger dig rakt upp i ansiktet är en helt annan sak och en extrem situation som man får tackla därefter.

Kolla efter skor i hallen annars det är ett säkert kort :laugh:

Annars fråga er själva måste man sexa till varje pris?

Flygplan
2016-11-23, 17:10
Sluta skyll ifrån dig hur gammal är du? 12? Det krävs två och det vet du. Ansvaret ligger precis lika mycket hos dig att ta reda på det som det gör hos henne.

Det är upp till dig att fråga och upp till henne att svara. Sen om hon verkar fullt normalt men fortfarande ljuger dig rakt upp i ansiktet är en helt annan sak och en extrem situation som man får tackla därefter.

Den enda som ger intryck av att vara 12 i den här tråden är du.

mulliy
2016-11-23, 18:19

Det är du som är ute och cyklar här. Man har ingen förpliktelse att ta reda på om hon är singel, flörtar hon med mig eller svarar på att jag flörtar med henne så tar jag förgivet att hon är singel. Är hon inte det så är det hennes problem och jag har absolut inget med det att göra.

Derbel McDillet
2016-11-23, 18:22

Är man singel så är man. Det är de som är i förhållande som ska avstå från sex med andra. Är man singel så har man inga skyldigheter att ta reda på random partners.

Anders The Peak
2016-11-23, 18:29

Den var bra. Kanske en affärsidé som kan betala sig. Enkelt och inte alls krångligt för de inblandade. Tummen upp !!

rooz
2016-11-23, 18:33
Det är tyvärr vi killar som är felet och jag vet att det sitter långt inne men så är det faktiskt ,

Här är det ju faktiskt ändå lite upp till dig att ta reda på om hon har en kille eller inte och om hon i så fall har det; överväg alla risker och tänk efter noga. För kom inte och säg att om du hade tagit reda på att hon hade kille så kanske du inte hade gjort det eller åtminstone övervägt att avböja det hela?

Vad hände med det klassiska "don't stick your dick in crazy" ?

Hur crazy är det att bli full, knula och sen ångra sig? (Givetvis är steget efteråt galet). Men hur fasiken bedömmer du det efter lite flörtade?

leee
2016-11-23, 18:50
Håll er borta från alkohol så blir livet enklare,vad gör ni om ni gör en upptagen/gift tjej på smällen, ber om ursäkt och går vidare,det är lätt att säga att ansvaret är hennes,tänk på saker och tänk med rätt huvud.

anvihl
2016-11-23, 18:53
http://www.dagensjuridik.se/2016/11/ljudinspelning-enda-sattet-att-bevisa-sin-oskuld-i-valdtaktsmal

Ytterligare ett fall av falska våldtäktsanklagelser har framkommit, för ovanlighetens skull med (nästan) rättvist utfall (betänk att straffet för falsk tillvitelse är långt lägre än straffet för våldtäkt och det är osannolikt att bli dömd även om man blir påkommen). Rättssäkerheten är, som ni nog redan vet, låg i dessa fall.

Ganska lätta att skapa ett drev mot någon, och slå dess liv i spillror.

En psykiater uttrycker sin syn i kommentarerna:

Hur gör ni koloiter för att hålla er säkra? Vittnen? Kontrakt (bevittnade)? Ljudinspelningar/filmingar (nog juridisk gråzon)? För hård och långvarig deff?

Mer info: http://www.dagensjuridik.se/2016/11/kvinna-doms-logn-om-krogvaldtakt-mannen-hade-spelat-samlaget

Så varför spelar man in ett sådant tillfälle?

Håll er säkra! Både från tingsrätter och denna typ av person!

Jag kör med kontrakt, mest dock för att jag pysslar med BDSM-sex vilket får det att ännu lättare se ut som våldtäkt i efterhand om man vill det m.h.a fysiska skador, vilket även passar perfekt in i BDSM-akten, "slavkontrakt".

Bärsärk
2016-11-23, 19:30
Hur crazy är det att bli full, knula och sen ångra sig? (Givetvis är steget efteråt galet). Men hur fasiken bedömmer du det efter lite flörtade?

Drick inte alkohol om du har dåligt omdömme.

Håll er borta från alkohol så blir livet enklare,vad gör ni om ni gör en upptagen/gift tjej på smällen, ber om ursäkt och går vidare,det är lätt att säga att ansvaret är hennes,tänk på saker och tänk med rätt huvud.

Precis, mycket verkar vara alkholrelaterat. Vilket i sin tur bara det är extremt tråkigt...

Bärsärk
2016-11-23, 19:35
Det är du som är ute och cyklar här. Man har ingen förpliktelse att ta reda på om hon är singel, flörtar hon med mig eller svarar på att jag flörtar med henne så tar jag förgivet att hon är singel. Är hon inte det så är det hennes problem och jag har absolut inget med det att göra.

Nä givetvis har du inga förpliktelser så på det sättet, men inser du inte hur sinnessjuk det låter att du inte ens kan ställa EN ENDASTE simpel fråga som skulle kunna rädda dig ifrån en hel drös med problem?

Dessutom har inte jag några egna erfarenheter av att det är svårt att veta om någon är singel eller inte, 99% av alla som är ute på krogen är det i sällskap och 100% av alla gånger så får man reda på av någon i hennes sällskap om hon är tillgänglig eller inte. Ibland får man reda på det genom en örfil, ibland en knytnäve men förr eller senare får man reda på det.

Sheogorath
2016-11-23, 20:17
Satan vad du förminskar kvinnor, Bärsärk, om du inte tycker att de kan veta bättre än att dikta upp en våldtäkt för att de ångrar att de varit otrogna. Det måste man ju förstå att de gör, de stackars liven...

PureWhey
2016-11-23, 20:46

Lite OfT:
Varför finns det ej legitimation på Bank-ID? Alltså, t.ex. en app som visar ditt körkort kopplat till din Bank-IDapp. Då skulle man slippa beställa nytt, ta med sig osv. Säkert måste det väl vara då det används till banken osv tänker jag.

spoonchest
2016-11-23, 20:49
Färdigskrivna kontrakt borde kunna skrivas ut för att ta med sig till krogen där det står något i stil med:

"Godkänner du, ________, att _________ idkar samlag med dig *dagens datum*"

Kan hon ju också fetglömma att säga :"nej förresten.."
Ser ni vart feltänket ligger?

Bevisvärdet är rätt högt idag.

Sheogorath
2016-11-23, 20:54
Good point. "Nu har vi det på papper och per definition kan jag inte våldta dig. Suck it up."

PureWhey
2016-11-23, 20:55
Good point. "Nu har vi det på papper och per definition kan jag inte våldta dig. Suck it up."

Gäller det om man är berusad då? cofffee

spoonchest
2016-11-23, 21:00
Men om detta fenomen förekommer mer ofta än man trott ligger det helt klart i allas intresse att skaffa en samtyckeslag, och därigenom skapa en norm av män som, i hemlighet eller inte, dokumenterar sina sexakter på diverse sätt.

Den som då bryter mot den normen blir ju helt klart misstänkliggjord och det talar inte till hans fördel när delad mening råder om sexet var frivilligt eller inte.

Bärsärk
2016-11-23, 21:22
Satan vad du förminskar kvinnor, Bärsärk, om du inte tycker att de kan veta bättre än att dikta upp en våldtäkt för att de ångrar att de varit otrogna. Det måste man ju förstå att de gör, de stackars liven...

Jag vet inte allt jag pratat om på sistone är att man kanske borde ställa en simpel fråga till sig själv; är det värt det.

trädgårdsmöbel
2016-11-23, 21:43
Jag har svårt att köpa den där synen på att det är sådär väldans vanligt att oskyldiga blir dömda för våldtäkt. Uppenbart skyldiga blir alldeles för ofta inte fällda. Som asen i Gotland som uppmärksammats för ett tag sedan.

Men jag tror det absolut finns en risk. För att minska den risken bör en man enbart ligga med kvinnor han känner väl och litar på. Dvs inget sticka snoppen i en klasskompis efter flirtande på fyllan, inga ons med kvinnor ni pratat med 2 timmar på krogen och aldrig sett innan det, inget knullande med nån du skrivit 8 meningar och matchats med på Tinder. Inga såna grejer. Har man inte ens haft sex med den som falskanmäler så går man förhoppningsvis fri.

Bärsärk
2016-11-23, 21:50
Jag har svårt att köpa den där synen på att det är sådär väldans vanligt att oskyldiga blir dömda för våldtäkt. Uppenbart skyldiga blir alldeles för ofta inte fällda. Som asen i Gotland som uppmärksammats för ett tag sedan.

Men jag tror det absolut finns en risk. För att minska den risken bör en man enbart ligga med kvinnor han känner väl och litar på. Dvs inget sticka snoppen i en klasskompis efter flirtande på fyllan, inga ons med kvinnor ni pratat med 2 timmar på krogen och aldrig sett innan det, inget knullande med nån du skrivit 8 meningar och matchats med på Tinder. Inga såna grejer. Har man inte ens haft sex med den som falskanmäler så går man förhoppningsvis fri.

Precis, hur svårt ska det vara.

Verkar som att många här inne måste ligga till varje pris.

shut teh face
2016-11-23, 21:50
Undrar hur vanligt det är vid dessa "gruppvåldtäkter" att kvinnan ljuger.

Jag menar mest, finns det kvinnor som skulle gå med på scenarion där det står folk utanför och väntar på "sin tur", totalt 5-6 grabbar.

Rolfarsson
2016-11-23, 22:04

Att både vara otrogen och falsk anklaga någon för våldtäkt, snacka om att vara en rutten människa.
Vet du om pojkvännen fick reda på allt detta?

Neithan
2016-11-23, 22:08
-
Googlade på ämnet och det verkar som att 6-10 upp till 40% (!!!) av våldtäktsanmälningar (och då med stringenta krav på vad som räknas som falskanmälan (kul att se att de ibland håller fast vid "hellre fria än fälla")) är rena falskanmälningar (vilket - inte så förvånande - är avsevärt högre än för andra brott).

Trodde tidigare att det här bara var en "råtta i pizzan," men nu tror jag inte ens att TranceII eller Vinter kan göra ens en ansats till att börja förklara bort det här. Jag visste att tingsrätter dömer mer på känsla/upplevd uppriktighet hos offret, men..

Var är debatten om detta? Är inte justitiemord sexigt längre? Är det inte dags att lära flickor att inte falskanmäla våldtäkter?

Sheogorath
2016-11-23, 22:16
Att både vara otrogen och falsk anklaga någon för våldtäkt, snacka om att vara en rutten människa.
Vet du om pojkvännen fick reda på allt detta?

Yes, han fick reda på rubbet. De fortsatte vara tillsammans ett tag har jag för mig.

ceejay
2016-11-23, 22:19
Undrar hur vanligt det är vid dessa "gruppvåldtäkter" att kvinnan ljuger.

Jag menar mest, finns det kvinnor som skulle gå med på scenarion där det står folk utanför och väntar på "sin tur", totalt 5-6 grabbar.

Tänk dig att du är en kvinna. Du är medellång, medelstark och smalfet. Inte särskilt mycket livserfarenhet. Aldrig slagits.
5 killar börjar tafsa på dig, du försöker säga ifrån men de slutar inte. Det blir mer och mer våldsamt, de börjar rycka i kläderna på dig, ta dig mellan benen, säger vidriga saker, att du är en slampa, hora, ett äckel eller annat.
Ena killen håller fast dina armar bakom ryggen. Hur mycket du än kämpar så är du helt fastlåst. De lägger ned dig på backen, hur mycket du än tar i så händer inget, de håller fast dig helt och hållet. Det blir klaustrofobiskt.
Du får panik.
Du vet inte vad du ska göra.
Allt känns surrealistiskt.
Du börjar fundera på om detta verkligen händer.
Det blir som en dimma.
Händer det här verkligen mig?
*shutdown*

Nu berättar jag historier som ett retard, men jag försöker bara få fram en poäng. Allt är inte svart eller vitt. Hur blir folk som varit med om ordentliga trafikolyckor?

Neithan
2016-11-23, 22:30
Tänk dig att du är en kvinna. Du är medellång, medelstark och smalfet. Inte särskilt mycket livserfarenhet. Aldrig slagits.
5 killar börjar tafsa på dig, du försöker säga ifrån men de slutar inte. Det blir mer och mer våldsamt, de börjar rycka i kläderna på dig, ta dig mellan benen, säger vidriga saker, att du är en slampa, hora, ett äckel eller annat.
Ena killen håller fast dina armar bakom ryggen. Hur mycket du än kämpar så är du helt fastlåst. De lägger ned dig på backen, hur mycket du än tar i så händer inget, de håller fast dig helt och hållet. Det blir klaustrofobiskt.
Du får panik.
Du vet inte vad du ska göra.
Allt känns surrealistiskt.
Du börjar fundera på om detta verkligen händer.
Det blir som en dimma.
Händer det här verkligen mig?
*shutdown*

Nu berättar jag historier som ett retard, men jag försöker bara få fram en poäng. Allt är inte svart eller vitt. Hur blir folk som varit med om ordentliga trafikolyckor?

Att det förekommer gruppvåldtäkter finns det väl inte några tvivel om - lika lite som att det förekommer en hel del förvanskningar av sanningen (6-10 - 40% av anmälningarna för våldtäkter generellt), och det torde vara en situation som påkallar en hel del psykologiska reaktioner och försvar på samma sätt skendränkningar eller svårare rent fysiskt våld kan göra. Kontrollförlust, våld, och grava kränkningar är en dålig kombination.

Vad jag tror STF syftade på var om någon kvinna frivilligt gick med på vad STF uppfattar som en väldigt obehaglig situationen (för att sedan ändra sig/det går överstyr), vilket jag tycker är en väldigt begränsande (för att inte säga kränkande) syn på en kvinnas rätt till sin sexualitet.

Rolfarsson
2016-11-23, 22:37
Yes, han fick reda på rubbet. De fortsatte vara tillsammans ett tag har jag för mig.

Bra, jag förstår dock inte hur någon kille kan behålla sin tjej efter något sådant, såvida han inte är extremt beta.

Neithan
2016-11-23, 22:45
Bra, jag förstår dock inte hur någon kille kan behålla sin tjej efter något sådant, såvida han inte är extremt beta.

Kan tänka mig att diskussion gick något i stil med:
"Antingen fortsätter vi att vara tillsammans, på mina villkor, eller så anmäler jag dig för våldtäkt/kvinnomisshandel/patriarkatet. Ditt val. Jag kanske gör det ändå om du inte behandlar mig som den prinsessa jag är."
RT Kakan Hermansson, RT Zara Larsson.

Bjorneman
2016-11-23, 23:02
Mycket enkelt. Håll er borta från solklara psykfall och sluta tänka enbart med picken.

Och sånt här är kopiöst för jävligt. Falskanmälarna ska ha samma straff som en våldtäktsman.

Tolkia
2016-11-23, 23:35
Googlade på ämnet och det verkar som att 6-10 upp till 40% (!!!) av våldtäktsanmälningar (och då med stringenta krav på vad som räknas som falskanmälan (kul att se att de ibland håller fast vid "hellre fria än fälla")) är rena falskanmälningar (vilket - inte så förvånande - är avsevärt högre än för andra brott).
6-40% är ju gaaanska stor spridning. Du får hemskt gärna berätta var du hämtat din information.

Yes
2016-11-23, 23:41
Men om detta fenomen förekommer mer ofta än man trott ligger det helt klart i allas intresse att skaffa en samtyckeslag, och därigenom skapa en norm av män som, i hemlighet eller inte, dokumenterar sina sexakter på diverse sätt.

Den som då bryter mot den normen blir ju helt klart misstänkliggjord och det talar inte till hans fördel när delad mening råder om sexet var frivilligt eller inte.
Nej, vi bör löpa linan ut med vad feministerna jobbat så hårt för. Ingen kvinna tas längre på allvar när hon hävdar att hon utsatts för en våldtäkt. En samtyckeslag skulle blott tjäna till att befästa den synen i folks medvetanden, fast blir männen som kollektivt bär skulden. Om vi nu ändå ska ha kollektiv bestraffning och rättsröta, varför inte rikta det mot den grupp som är skyldig? Kvinnorna.

Vilka är det som ropat varg för många gånger, och vilka är det som samvetslöst anmäler oskyldiga?

Vilka är det som skriker och protesterar när män frias för att deras skuld inte kunde bevisas bortom rimligt tvivel?

Vilka är det som ljuger ihop siffror om våldtäktskultur för att driva sin politiska agenda? Här kan vi förvisso inte heller ta Sverigedemokrater på allvar, som när det ska dras fantastiska siffror om hur var fjärde kvinna i Sverige kommer bli våldtagen.

Vilka är det som reflexmässigt skriker "vita kränkta män då!!" när det påtalas att vissa grupper är klart mer våldtäktsbenägna än andra? Vilka är det som hellre kritiserar väst än hjälper sina systrar från att bli bortgifta, våldtagna, piskade och stenade? Mm, styrkekramar och hijab! Myz!

Feministerna har kämpat hårt för att göra våldtäkt till ett skämt, så varför inte låta dem få som de vill?

Neithan
2016-11-23, 23:55
6-40% är ju gaaanska stor spridning. Du får hemskt gärna berätta var du hämtat din information.

8% enligt "Bibeln" Crime in the United States 1996: Uniform Crime Statistics.

Rumney, Philip N.S. (2006). False Allegations of Rape. Cambridge Law Journal. https://www.cambridge.org/core/journals/cambridge-law-journal/article/false-allegations-of-rape/CA29549D811B7C639DFF2754197BBF9C innehåller en tabell över vad olika studier har hittat.

6 % vid universitsvåldtäkter enligt Lisak, David; Gardinier, Lori; Nicksa, Sarah C.; Cote, Ashley M. (2010) False Allegations of Sexual Assualt: An Analysis of Ten Years of Reported Cases". Violence Against Women.

Kom ihåg att det här är data från ställen med stringentare krav på våldtäkt än vad vi har i nuläget i Sverige (en av anledningarna till att vi har så höga siffror och att högerspöken kallar Sthlm för "the rape capital").

Men kom framför allt ihåg att det här är data från en tid innan madrasskvinnor och våldtäktskultur och internethysteri och ångertäkthet.

Stompa
2016-11-24, 00:55
Du måste ju granska studierna mycket mer kritiskt än vad du gör Neithan. I sverige har två ordentligare undersökningar gjorts på området såvitt jag vet och de kom fram till siffrorna 6 resp 8-12% om jag inte minns fel. I detta ska sägas att endast 1,5% av dessa var helt klarlagda fall av ångertäkt medans det i övriga fall "bara" fanns sannolik misstanke.

40% siffran härrör från USA och vet jag har fått extremt mycket kritik men har själv inte läst rapporten, har du möjligtvis länk?

Neithan
2016-11-24, 10:22
Du måste ju granska studierna mycket mer kritiskt än vad du gör Neithan. I sverige har två ordentligare undersökningar gjorts på området såvitt jag vet och de kom fram till siffrorna 6 resp 8-12% om jag inte minns fel. I detta ska sägas att endast 1,5% av dessa var helt klarlagda fall av ångertäkt medans det i övriga fall "bara" fanns sannolik misstanke.

40% siffran härrör från USA och vet jag har fått extremt mycket kritik men har själv inte läst rapporten, har du möjligtvis länk?

Rumney, Philip N.S. (2006). False Allegations of Rape. Cambridge Law Journal. https://www.cambridge.org/core/journals/cambridge-law-journal/article/false-allegations-of-rape/CA29549D811B7C639DFF2754197BBF9C innehåller en tabell över vad olika studier har hittat.

Undertecknad tycker att ens ens siffra kring 5% av säkra falska våldtäkter är ytterst problematiskt - och jag tycker att det är väldigt rimligt att anta med god säkerhet att siffran skulle vara ännu högre med tanke på dagens klimat med "våldtäktskultur" och madrassflickor och att offentligt börja skrika om sexuella övergrepp trots att det inte har förekommit (se nedan) etc.

RzA4dCT4X0I
se till exempel här efter 1 min där den priviligerade (enligt kastsystemet) börjar skrika upprepade gånger att hon blev sexuellt ofredad + börjar hetsa mot vakterna och vidhålla att hon blev sexuellt ofredad. Och det är kvinnans egen film(!)! Hon tycker att hon gjorde rätt i situationen(!)!

Mannen i fråga ville tacka polisen för deras hjälp med att få hans dotter till drogrehabilitering och när han blev uthängd på internet som sexförgripare och erbjöds en insamling för hjälp, uppmanade han istället folk att skänka pengar till en kvinnojour.

Beholder
2016-11-24, 13:15

Undertecknad tycker att ens ens siffra kring 5% av säkra falska våldtäkter är ytterst problematiskt - och jag tycker att det är väldigt rimligt att anta med god säkerhet att siffran skulle vara ännu högre med tanke på dagens klimat med "våldtäktskultur" och madrassflickor och att offentligt börja skrika om sexuella övergrepp trots att det inte har förekommit (se nedan) etc.

RzA4dCT4X0I
se till exempel här efter 1 min där den priviligerade (enligt kastsystemet) börjar skrika upprepade gånger att hon blev sexuellt ofredad + börjar hetsa mot vakterna och vidhålla att hon blev sexuellt ofredad. Och det är kvinnans egen film(!)! Hon tycker att hon gjorde rätt i situationen(!)!

Mannen i fråga ville tacka polisen för deras hjälp med att få hans dotter till drogrehabilitering och när han blev uthängd på internet som sexförgripare och erbjöds en insamling för hjälp, uppmanade han istället folk att skänka pengar till en kvinnojour.

Herre jävlar vad du har en vidrig kvinnosyn. Förstår ju varför du har hamnat där du har hamnat politiskt.

Neithan
2016-11-24, 13:37
Herre jävlar vad du har en vidrig kvinnosyn. Förstår ju varför du har hamnat där du har hamnat politiskt.

Är det en "vidrig kvinnosyn" att poängtera att väldigt många våldtäktsanmälningar är falska? Förklara hur, för jag förstår inte hur någon kan anta det perspektivet. Har kvinnor rätt att svartmåla oskyldiga män - eller? Det känns orimligt.

Du får gärna bemöta lite mer sakligt - tycker du att hon i klippet agerar rimligt? Ska man börja hetsskrika om "sexuella övergrepp" så där? Skulle du själv ha laddat upp klippet efter att ha agerat på det sättet?

Sheogorath
2016-11-24, 13:54
Om något är det en skev kvinnosyn att förminska hela könet genom att enskilda individers galenskaper ses som fullt normala. Att t.ex. ursäkta "ångertäkter".

Beholder
2016-11-24, 14:08
Är det en "vidrig kvinnosyn" att poängtera att väldigt många våldtäktsanmälningar är falska? Förklara hur, för jag förstår inte hur någon kan anta det perspektivet. Har kvinnor rätt att svartmåla oskyldiga män - eller? Det känns orimligt.

Du får gärna bemöta lite mer sakligt - tycker du att hon i klippet agerar rimligt? Ska man börja hetsskrika om "sexuella övergrepp" så där? Skulle du själv ha laddat upp klippet efter att ha agerat på det sättet?

Du använder ord som madrasskvinnor för att beskriva kvinnor som har sex med fler personer än vad du tycker är acceptabelt. Du tycker också att sexuell frigörelse för kvinnor är något negativt och att du säger saker som "våldtäktskultur" som att det inte är något som finns. Sedan att du också utan ett ord nämner att det är ett problem att tusentals kvinnor i Sverige lever med att de har blivit utsatta för sexuella övergrepp är ju ganska talande med. Till detta skall lägga allt annat du har skrivit om kvinnor i olika sätt i trådar som är borttagna till stor del på grund av dig gör att det inte är särskilt svårt att förstå att din syn på kvinnor inte ligger långt ifrån hur det ser ut i vissa väldigt patriarkala länder.

Beholder
2016-11-24, 14:08
Om något är det en skev kvinnosyn att förminska hela könet genom att enskilda individers galenskaper ses som fullt normala. Att t.ex. ursäkta "ångertäkter".

Vem har ursäktar ångertäkter?

trädgårdsmöbel
2016-11-24, 14:24
Vad beror ångertäkter på? Jag har id'en att dessa är fall där en kvinna är otrogen, och otrohet inte förlåts av hennes man/pojkvän, och för att inte förlora sin man eller pojkvän så hävdar kvinnan våldtäkt. Jag har för mycket huvudvärk för att tänka mig något annat jag finner troligt. I annat fall av falskanmälan låter det mer som elakhet och inte ånger.

Bär då den bedragne mannen/pojkvännen någon skuld i anmälan? Hade denne vart mer förlåtande hade det inte lett till anmälan. Lite långsökt och ansvarsbefriande mot falskanmälaren, men ändå. Är jag helt off här?

Neithan
2016-11-24, 14:27
Du använder ord som madrasskvinnor för att beskriva kvinnor som har sex med fler personer än vad du tycker är acceptabelt.

Jaha, förstod nästan att det var något allvarligt missförstånd

Madrasskvinna: https://en.wikipedia.org/wiki/Mattress_Performance_(Carry_That_Weight) dvs. ett uppmärksammat konstprojekt av en estet där den anklagade hade friats i 2 instanser (varav den ena hade mycket lägre krav på bevisbörda än en riktig domstol).

Ett tips i all välmening: om du inte förstår vad någon annan person säger och du tycker att det låter helt uppåt väggarna fel - kanske ska du då ta ett steg tillbaka och undersöka om du verkligen är inne på rätt spår istället för att spy galla på en oskyldig och välmenande individ?
Du tycker också att sexuell frigörelse för kvinnor är något negativt och att du säger saker som "våldtäktskultur" som att det inte är något som finns.

Aldrig sagt att sexuell frigörelse för kvinnor är någonting dåligt.
Våldtäktskultur finns men inte i Sverige, vi hatar våldtäkter och motarbetar det starkt. UAE och Saudiarabien är bättre på det.

Sedan att du också utan ett ord nämner att det är ett problem att tusentals kvinnor i Sverige lever med att de har blivit utsatta för sexuella övergrepp är ju ganska talande med.

Ämnet var inte överlevande efter övergrepp. Jag nämnde heller inte misshandelsoffer, de som är utsatta för vårdskador, etc., vilket dock inte betyder att jag inte tycker att det är ett problem. Måste man säga "Ja förintelsen var dålig, men glöm inte när det svalt ihjäl människor i Kina! Eller Rwandas folkmord! Eller slaveriet!" för att inte vara antisemitisk homofobisk rasist?

Tycker inte att det är "ganska talande."

Till detta skall lägga allt annat du har skrivit om kvinnor i olika sätt i trådar som är borttagna till stor del på grund av dig gör att det inte är särskilt svårt att förstå att din syn på kvinnor inte ligger långt ifrån hur det ser ut i vissa väldigt patriarkala länder.

Det var ju lite spretigt och svårt att bemöta ett så okonkret påstående.

Gerdler
2016-11-24, 14:38
Du använder ord som madrasskvinnor för att beskriva kvinnor som har sex med fler personer än vad du tycker är acceptabelt. Du tycker också att sexuell frigörelse för kvinnor är något negativt och att du säger saker som "våldtäktskultur" som att det inte är något som finns. Sedan att du också utan ett ord nämner att det är ett problem att tusentals kvinnor i Sverige lever med att de har blivit utsatta för sexuella övergrepp är ju ganska talande med. Till detta skall lägga allt annat du har skrivit om kvinnor i olika sätt i trådar som är borttagna till stor del på grund av dig gör att det inte är särskilt svårt att förstå att din syn på kvinnor inte ligger långt ifrån hur det ser ut i vissa väldigt patriarkala länder.
Madrasskvinnor är väl en typisk oskulds beskrivning på hela kvinnosläktet men våldtäktskultur är så absurt. Det är inte norm att gå och skryta om att våldta kvinnor, inte här. Det finns säkert de som gör det även i Sverige men mest i mellanöstern. Där kanske man kan säga att man har en "våldtäktskultur" i vissa sammanhang till exempel på Tahrirtorget i Kairo där den där amerikanska journalisten och ett hundratal andra blev avklädda och filmade medans de blev våldtagna av folkmobben. Likaså i de gängen som stod för Köln-attackerna, kanske? Men att hela vår kultur, i västvärlden skulle genomsyras av tankar om att våldtäkt är något man ska vara stolt över att göra, är absurd.

Det finns folk som dricker lite för mycket och/eller är sexuella avarter som gör våldtäkter. Sen finns det folk som kommer utifrån med en djävligt sunkig kvinnosyn. Men att samhällsklimatet/kulturen pressar mig och gemene man till att våldta, är ren bull. Man behöver inte vara någon superhjälte för att motstå pressen, man behöver bara vara någorlunda vettig för att inte känna någon sådan press alls, för den finns inte.

Neithan
2016-11-24, 14:40
Vad beror ångertäkter på? Jag har id'en att dessa är fall där en kvinna är otrogen, och otrohet inte förlåts av hennes man/pojkvän, och för att inte förlora sin man eller pojkvän så hävdar kvinnan våldtäkt. Jag har för mycket huvudvärk för att tänka mig något annat jag finner troligt. I annat fall av falskanmälan låter det mer som elakhet och inte ånger.

Bär då den bedragne mannen/pojkvännen någon skuld i anmälan? Hade denne vart mer förlåtande hade det inte lett till anmälan. Lite långsökt och ansvarsbefriande mot falskanmälaren, men ändå. Är jag helt off här?

Som jag har förstått det efter diskussion med en del psykiatrer (kan visserligen vara en skev bild på grund av konstigt urval):
Rättssystemet spelar in en hel del - det finns stora pengar att hämta och en "sjukdomsvinst" i att få folk på sin sida (inget förenar en grupp så mycket som hat, och våldtäkt skapar mycket hat)/uppmärksamhet/orsaka uppståndelse. Sjukskrivning är mycket lättare - inte ens Fsk är så motsträviga mot någon som har ett så tydligt trauma bakom sig.

Ofta är det kvinnor som är lite vid sidan om samhället, och inte sällan har de fyllts av hatfylld propaganda om män. Det är lättare att skada någon som redan har berövats sin mänsklighet (män är djur, vet du väl? och även om han inte utförde något övergrepp så ligger det i hans natur att göra det.).

-
Inte hört så mycket om hur förhållandet till partnern spelar in, men det känns ju som en smidig lösning att istället för att riskera ett långvarigt och viktigt förhållande istället lägga skulden på någon annan - vilket underlättas av hatpropagandan som sprids #hataallamän.

Neithan
2016-11-24, 14:41
Madrasskvinnor är väl en typisk oskulds beskrivning på hela kvinnosläktet men våldtäktskultur är så absurt. Det är inte norm att gå och skryta om att våldta kvinnor, inte här. Det finns säkert de som gör det även i Sverige men mest i mellanöstern. Där kanske man kan säga att man har en "våldtäktskultur" i vissa sammanhang till exempel på Tahrirtorget i Kairo där den där amerikanska journalisten och ett hundratal andra blev avklädda och filmade medans de blev våldtagna av folkmobben. Likaså i de gängen som stod för Köln-attackerna, kanske? Men att hela vår kultur, i västvärlden skulle genomsyras av tankar om att våldtäkt är något man ska vara stolt över att göra, är absurd.

Det finns folk som dricker lite för mycket och/eller är sexuella avarter som gör våldtäkter. Sen finns det folk som kommer utifrån med en djävligt sunkig kvinnosyn. Men att samhällsklimatet/kulturen pressar mig och gemene man till att våldta, är ren bull. Man behöver inte vara någon superhjälte för att motstå pressen, man behöver bara vara någorlunda vettig för att inte känna någon sådan press alls, för den finns inte.

Madrasskvinna: https://en.wikipedia.org/wiki/Mattress_Performance_(Carry_That_Weight) dvs ett konstprojekt.

E: hittar inte någon användning av "madrasskvinna" i den bemärkelsen ni använder.. fan ni fick mig att känna mig obildad för ett tag. "Mattress girl" verkar vara den korrekta termen på engelska för konstprojektet, och det verkar inte ha någonting med sexuell lössläppthet att göra. Föll för concern trolling :(

En artikel om fenomenet och fallet http://nypost.com/2016/03/18/exposing-rank-injustice-in-the-mattress-girl-case/
Was Nungesser falsely accused? No one can know for sure what happened between him and Sulkowicz. We do know that on the day after what she alleges was a brutal attack, the two exchanged flirtatious, chatty Facebook messages (as I first reported in The Daily Beast) and bantered about her bringing other female students to his party.

..
One of the women, Nungesser’s ex-girlfriend, who was battling mental-health issues, came forward after she and Sulkowicz discussed their experiences with Nungesser. The other, a fellow resident at a coed frat house who accused him of a drunken pass at a party, filed a complaint after hearing about his alleged assault on Sulkowicz (with encouragement from a friend who was trying to get him evicted from the house).

Much later, with Sulkowicz already in the news, a male house resident also accused Nungesser of groping him. I obtained Columbia’s internal report on this complaint, which concluded that it lacked all credibility and hinted that it was part of a collective vendetta.

That the university’s “shadow courts” completely exonerated Nun***gesser on four different charges, despite a process stacked against the accused, is a strong point in his favor.

Kvinnan i fråga fick motta priser för sitt mod och har bland annat sagt "White people can't criticize non-white people."

Gerdler
2016-11-24, 14:44
Madrasskvinna: https://en.wikipedia.org/wiki/Mattress_Performance_(Carry_That_Weight) dvs ett konstprojekt.
Ja, du har sagt det men 100% av de som har läst det har uppfattat att du tycker att kvinnor idag är madrasser med hål i, så det kanske var ett dumt uttryck.

Neithan
2016-11-24, 14:52
Ja, du har sagt det men 100% av de som har läst det har uppfattat att du tycker att kvinnor idag är madrasser med hål i, så det kanske var ett dumt uttryck.

Visa gärna hur vedertaget det uttrycket är, för jag har inte sett det. Ärligt talat. Mina madrasser har inga hål heller :S

Den senaste kvinnan jag "kände" hade "känt" flera 100 män.

E: googlade lite till och hittade inte något i stil med vad du avsåg. Hittade fler fall om kvinnor som dött av madrasser (ja tydligen kan man göra det) än vad du föreslår vara vedertaget.

Mr Eks
2016-11-24, 14:53
Du använder ord som madrasskvinnor för att beskriva kvinnor som har sex med fler personer än vad du tycker är acceptabelt. Du tycker också att sexuell frigörelse för kvinnor är något negativt Det är ju en bra kvinnosyn mannen. "Sexuell frigörelse" mm är givetvis bara perverterad dekadens!! Verkligheten är inte en rosa-fluffig socialist-värld. Det är DIN kvinnosyn som i större delen av världen betraktas som sjuk, avvikande osv...

Stompa
2016-11-24, 14:57

RzA4dCT4X0I

Vad som kommer fram i enskilda youtube-klipp eller vad folk berättar anekdotiskt är av ringa intresse. Vad jag bryr mig om är fakta och statistik och det enda man kan säga i dagsläget är att det knappast går att dra några säkra slutsatser, då det finns studier som spänner över allt från 1% till 90%.

Det verkar mer som att du bestämt dig för en siffra för att passa din världsbild och det blir fel. Att därefter grunda sin argumentation i den siffran är att ta det ännu ett steg får långt. Därmed inte sagt att den siffran är fel, poängen är bara att det är oerhört svårt i dagsläget att veta.

MackeJuve
2016-11-24, 14:58
Visa gärna hur vedertaget det uttrycket är, för jag har inte sett det. Ärligt talat. Mina madrasser har inga hål heller :S

Den senaste kvinnan jag "kände" hade "känt" flera 100 män.

Uttrycket används här i Norrköping i alla fall, vet inte var ni är belägna. Har aldrig tänkt på det som en madrass med hål i utan bara en madrass, att kvinnan ligger så mycket att hon praktiskt taget är en madrass.

Gerdler
2016-11-24, 14:59
E: hittar inte någon användning av "madrasskvinna" i den bemärkelsen ni använder.. fan ni fick mig att känna mig obildad för ett tag. "Mattress girl" verkar vara den korrekta termen på engelska för konstprojektet, och det verkar inte ha någonting med sexuell lössläppthet att göra. Föll för concern trolling :(

"Madrass"/"madrass med hål i" som uttryck för lössläppta kvinnor har varit ett allmänt vedertaget uttryck i svenska språket sedan decennier tillbaka. Om du vill byta betydelsen nu för en händelse i USA som inte har någon bäring i Sverige så är du sämre än chokladbollsaktivisterna.

Bevis för uttryckets historia:
_hlJctQQwIg

1983! Innan jag var född. Inte fan ska du in och ändra betydelsen idag!

Mer kontemporärt:
sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=6033901

Ganska allmänt vedertaget om det blir en skolprovsfråga... Du hade alltså inte klarat den frågan på det provet?

Beholder
2016-11-24, 15:13
Det är ju en bra kvinnosyn mannen. "Sexuell frigörelse" mm är givetvis bara perverterad dekadens!! Verkligheten är inte en rosa-fluffig socialist-värld. Det är DIN kvinnosyn som i större delen av världen betraktas som sjuk, avvikande osv...

Vad är det för rosa fluffigt med att inte behandla kvinnor som boskap och låta dem bestämma över sin egen kropp?

Petoria
2016-11-24, 15:17
Det är ju en bra kvinnosyn mannen. "Sexuell frigörelse" mm är givetvis bara perverterad dekadens!! Verkligheten är inte en rosa-fluffig socialist-värld. Det är DIN kvinnosyn som i större delen av världen betraktas som sjuk, avvikande osv...

Bitter för att du inte får ligga?

4623
2016-11-24, 15:21
Vad är det för rosa fluffigt med att inte behandla kvinnor som boskap och låta dem bestämma över sin egen kropp?

Det får dem väl knappast. Inte män heller för den delen.

Mr Eks
2016-11-24, 15:29
Vad är det för rosa fluffigt med att inte behandla kvinnor som boskap och låta dem bestämma över sin egen kropp? För det första så skrev jag inte att man ska behandla kvinnor som boskap eller att de inte ska få bestämma själva.

Jag menade mer att jag stör mig på imperativet "****** så mycket som möjligt med så många som möjligt så ofta och snabbt som möjligt!!!". För mig är sex något fint som man ska dela med särskilt utvalda. Detta gäller både för kvinnor och män enligt mig.

Angående kvinnor som boskap och att de ska bestämma över sig själva... så kan jag inte gå in på det här för då blir jag bannad direkt. Ngn skulle anmäla mig för trolleri och sedan skulle grub eller jörgen komma in och banna mig.
Så det är bäst för mig att låta bli att delge mina åsikter i detta ämnet!!

tkr det är tråkigt att inte kunna diskutera öppet här men kolozzeum är ju primärt ett tränings forum så det är egentligen förståeligt!!

Bitter för att du inte får ligga? Jag får ligga precis så mycket jag vill, ärligt talat. Faktiskt mer än jag vill, eftersom jag alltid har en lägre libido än den aktuella flickvännen. Nu dumpade jag min senaste brud i söndags, så nu kanske jag inte får ligga på ett tag eftersom jag inte ser ngn poäng i ONS.. men det gör mig apsolut inte bitter!

Gerdler
2016-11-24, 15:34
Det får dem väl knappast. Inte män heller för den delen.
God poäng min herre. Men du skulle kunna stryka under din poäng genom att referera till en Eddie Meduza-låt likt jag gjorde ovan. Det är hög klass på den!

Jag hittar ingen omedelbar sådär men vad sägs om:

nDG3_vrQUvs

Det fanns en annan också men jag är rädd att jag blir bannad om jag lägger upp den även om det är en klassiker med en ohelig video. :)

svenbanan
2016-11-24, 17:34
När man blir gammal och sitter vid sitt fönster, så går man tillbaka till sitt ungdomsmönster...

Gerdler
2016-11-24, 17:37
När man blir gammal och sitter vid sitt fönster, så går man tillbaka till sitt ungdomsmönster...
Ett poäng till dig. :hbang:

svenbanan
2016-11-24, 17:40
:d

Neithan
2016-11-24, 18:08
"Madrass"/"madrass med hål i" som uttryck för lössläppta kvinnor har varit ett allmänt vedertaget uttryck i svenska språket sedan decennier tillbaka. Om du vill byta betydelsen nu för en händelse i USA som inte har någon bäring i Sverige så är du sämre än chokladbollsaktivisterna.

Bevis för uttryckets historia:
_hlJctQQwIg

1983! Innan jag var född. Inte fan ska du in och ändra betydelsen idag!

Mer kontemporärt:
sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=6033901

Ganska allmänt vedertaget om det blir en skolprovsfråga... Du hade alltså inte klarat den frågan på det provet?

Beror på hur frågan är formulerad, som den verkar ha varit formulerad i artikeln hade jag haft svårt. Kanske är något regional/dialektalt? Eller så är min google blockad från "madrasskvinna," för det är typ den här tråden som hittas. Har själv inte ett namn en sådan tjej - kanske lösaktig eller något. Kommer ihåg ett skämt i Fight Club (boken) "-Do you know what they call flight attendants? -Air mattresses!" så jag hade spikat en MCQ.

Men då när vi har hört från den nitgranskande delen av autismspektrumet, som halvklumpigt försökte leda bort oss från ämnet, framgår det ändå glasklart av sammanhanget att jag syftade på fenomen som har hänt de senaste åren för att sätta datan i ett aktuellt perspektiv (internethysteri var inte så stort innan -96...).

Vad som kommer fram i enskilda youtube-klipp eller vad folk berättar anekdotiskt är av ringa intresse. Vad jag bryr mig om är fakta och statistik och det enda man kan säga i dagsläget är att det knappast går att dra några säkra slutsatser, då det finns studier som spänner över allt från 1% till 90%.

Det verkar mer som att du bestämt dig för en siffra för att passa din världsbild och det blir fel. Att därefter grunda sin argumentation i den siffran är att ta det ännu ett steg får långt. Därmed inte sagt att den siffran är fel, poängen är bara att det är oerhört svårt i dagsläget att veta.

Vad heter argumentationsfelet när man avvisar all slags data för att viss data är felaktig?

De studier med 90% hade ett skevt urval eller dåliga kriterier för "falsk anmälan," men runt 6-10% med bevisad eller "preponderance of evidence" falskhet från en tid med ett helt annat samhällsklimat.

Med YT-klippet vill jag visa hur en oskyldig man blir anklagad för att utföra övergrepp på extremt dåliga grunder, och trots att det är uppenbart hur fel kvinnan har, såg hon inte några problem med att sprida sin film och att fortsätta argumentera enligt hennes linje (med "feministers" goda öga).

-
Det rimliga hade varit en debatt om fenomenet och undersökningar - särskilt med tanke på rådande debattklimat. Även 1-2% (vilket säkerligen är lägre än sanningen) är otäckt högt.

-
Ä: madrasskvinna ger 16 resultat på google, varav den här tråden är ett + stock photos + skor. Väldigt vedertaget.

TheBeach97
2016-11-24, 18:21
Haha ja, jag har läst ett par studier om det jag med, vissa har visat upp emot 50% falskanmälningar!

Jag själv har också varit nära på att blivit falskanmäld, när jag var 16 så låg jag med en tjej på en fest .. det framkom sen att hon hade pojkvän och dagen efter "ångrade hon sig" så hon började prata med sina kompisar om att jag VÅLDTAGIT HENNE, jag hade dock jäkligt tur då jag hade en hel drös med vänner på festen som såg vad som försigick, dvs hon klängde på mig halva kvällen och i princip drog sen in mig på toaletten och sedan in i ett random rum där vi hade sex.

När tjejen förstod att det var väldigt många människor som var på festen och visste att jag inte alls "våldtog" henne så blev det aldrig någon anmälan, dumpad av killen blev hon dock :D Var väl det hon försökte akta sig för.

Har även två kompisar som blivit utsatt för detta, tjejer som anmält dom för våldtäkt och sen har det kommit fram att det inte alls handlade om någon våldtäkt utan tjejer som ångrade sig och var full :S

Kan säga att det är mycket vanligare än vad man tror, jag är säker på att det är MÅÅÅÅNGA MÅÅÅÅNGA män runt om i världen som idag sitter fängslade pga galna tjejer.

Det som jag mest blir oroad över är tjejernas totala avsaknad av empati när man får för sig något sånt här, det är som att dom HELT OCH HÅLLET skiter fullständigt i vad som händer med killen, rykten etc, det verkar även som att tjejerna har en väldigt starkt tendens att kunna övertyga sig själva.

Och det är knappast bara "psykfall till kvinnor!!" det handlar om, det verkar mycket vanligt och händer lite när som helst, helt vanliga tjejer.

Det verkar också vara ett växande problem idag med denna kultur där "det är synd om aaallaaa!!", ska ha råkat ut för något!

TheBeach97
2016-11-24, 18:22
Läste precis detta som du citerade:

Yvonne: Som nyligen pensionerad psykiater misstänker jag att närmare hälften av alla våldtäktsanmälningar som jag fick kännedom om i själva verket var s.k. ångertäkter eller där kvinnan av någon anledning ville hämnas på en man eller få uppmärksamhet, stöd och sjukskrivning samt skadestånd. Det hör numera också nästan till och är eftertraktat av många kvinnor att ha en våldtäkt i sitt sociala cv. Som sjukskrivande läkare kände jag många gånger starkt tvivel på om vissa av mina patienter verkligen hade blivit våldtagna. Men vad kunde jag göra som läkare med tystnadsplikt efter att dom vunnit laga kraft? Det var krokodiltårar och det verkade mest handla om att få bli sjukskriven och i vissa fall få narkotikaklassade mediciner utskrivna, inte att bearbeta ett trauma. Nej, det var verkligen hemskt att se dessa lögnerskor, för det var vad det var, och veta att oskyldiga män satt fängslade.

Den där är ju klockren! Har märkt exakt samma sak! Sexuellt antastad, våldtagen, misshandlad eller dåligt behandlad på något annat sätt. I stort sett varenda tjej idag har någon sådan historia, i många fall då man bestämmer sig för att gräva lite djupare kommer man fram till att det inte alltid är riktigt sant.

Så sjukt, det verkar som något som blivit "inne" :S

Petoria
2016-11-24, 18:26
Hur står det egentligen till i huvudet på dig? Du tror alltså att helt vanliga tjejer går runt och låtsas bli våldtagna för att det är "inne"?

TheBeach97
2016-11-24, 18:29
Hur står det egentligen till i huvudet på dig? Du tror alltså att helt vanliga tjejer går runt och låtsas bli våldtagna för att det är "inne"?

Lite aggressiv kanske?

Jag påstår att det är väldigt väldigt vanligt att "helt vanliga tjejer" påstår sig blivit utsatta för både det ena och det andra, när det i själva verket inte alltid stämmer.

Det finns en förklaring till fenomenet av någon professor jag läste om för inte så länge sen också, kortfattat så kommunicerar man till omgivningen att man är så "åtrovärd" att män inte kan kontrollera sig, samtidigt (som tjej) så får men en boost med tanke på den empati det väcker bland män.

Jag pratar om tjejer mellan 15-23, äldre vet jag inte, men det skulle inte förvåna mig om beteendet finns där också.

Rolfarsson
2016-11-24, 18:33
Du tycker också att sexuell frigörelse för kvinnor är något negativt

Misstolka mig inte nu, jag anser att alla ska få göra vad dom vill med sina egna kroppar, men när det kommer till risk för könssjukdomar, otrohet, skilsmässa osv så har det ovan visat sig påverka en hel del.

um3EmS9DKsI&t=751s

Petoria
2016-11-24, 18:34
Lite aggressiv kanske?

Jag påstår att det är väldigt väldigt vanligt att "helt vanliga tjejer" påstår sig blivit utsatta för både det ena och det andra, när det i själva verket inte alltid stämmer.

Det finns en förklaring till fenomenet av någon professor jag läste om för inte så länge sen också, kortfattat så kommunicerar man till omgivningen att man är så "åtrovärd" att män inte kan kontrollera sig, samtidigt (som tjej) så får men en boost med tanke på den empati det väcker bland män.

Jag pratar om tjejer mellan 15-23, äldre vet jag inte, men det skulle inte förvåna mig om beteendet finns där också.

Verkar vara ett tema i dina inlägg att du läst något någonstans utan att uppge några källor. Lär dig om källkritik. Du använder en random kommentar som om det vore sant bra för att personen uppger sig för att vara psykiatriker.

Det är lätt att hitta missvisande och falsk information som förstärker sina åsikter på internet.

TheBeach97
2016-11-24, 18:35
Självklart finns det en hel drös med problem när det kommer till sexuell frigjordhet för ett folkslag, det finns många anledningar till att man varit EMOT sexuell frigjordhet under en majoritet av vår historia och är det än idag i en väldigt väldigt stor del av världen.

Det kan ju vara kul och så, särskilt när man är tonåring och i tidiga 20, men det är knappast alltid särskilt positivt för civilisationen.

TheBeach97
2016-11-24, 18:37
Verkar vara ett tema i dina inlägg att du läst något någonstans utan att uppge några källor. Lär dig om källkritik. Du använder en random kommentar som om det vore sant bra för att personen uppger sig för att vara psykiatriker.

Det är lätt att hitta missvisande och falsk information som förstärker sina åsikter på internet.

Ja, jag hämtar information, precis om du, från många olika ställen, medvetet och även omedvetet. Jag kopplar denna information till vad jag själv upplevt och erfarat.

Det FINNS studier, en hel del av dom, som uppvisar väldigt stora procent falskanmälningar och de är för mig inte särskilt förvånande. Jag kan inte sitta och länka till studier i varenda inlägg, men jag kan leta upp några av dessa för dig lite senare.

Det är sannerligen ett problem som existerar.

TranceII
2016-11-24, 19:07
Självklart finns det en hel drös med problem när det kommer till sexuell frigjordhet för ett folkslag, det finns många anledningar till att man varit EMOT sexuell frigjordhet under en majoritet av vår historia och är det än idag i en väldigt väldigt stor del av världen.

Det kan ju vara kul och så, särskilt när man är tonåring och i tidiga 20, men det är knappast alltid särskilt positivt för civilisationen.

Det finns säkert många anledningar. Det finns anledningar till man torterat människor också, eller agat barn, eller hållit sig med slavar etc.

Kvinnors frigörelse och sexuell frihet för båda könen är väldigt bra för civilisationen. Ta en titt på kartan och titta på de länderna som är minst sexuellt frigjorda och sedan på de som är mest. Vilka länder är mest framgångsrika?

Neithan
2016-11-24, 19:13

Tillfället gör tjuven.. du får också komma ihåg att tjejer är lättpåverkade (se till exempel Ophelia - hur gick det för henne?) och samhällsklimatet med uttalat manshat. De fostras av en grupp som säger sig motarbeta "vi-och-dom"-tänk till ett uttalat "vi-och-dom"-tänk - och de är blinda för det motsägelsefulla idet. Det talas mer eller mindre öppet om folkmord som någonting bra och rättfärdigat. Folkmord(!)! Det är deras tur (alltså att leda/förtrycka) nu! Många klarar sig ur det (ofta de som har en riktig familj), men för många dras in i "näsrings-feminismen."

Som sagt, de bästa studierna verkar visa kring 10% falskanmälningar. Kanske något som borde diskuteras?

Har ni hört talas om fenomenet att män drogar kvinnor på dater? Vet ni vilka droger som hittas vid undersökningar? Just det, alkohol som kvinnan själv förtärt..

Det finns säkert många anledningar. Det finns anledningar till man torterat människor också, eller agat barn, eller hållit sig med slavar etc.

Kvinnors frigörelse och sexuell frihet för båda könen är väldigt bra för civilisationen. Ta en titt på kartan och titta på de länderna som är minst sexuellt frigjorda och sedan på de som är mest. Vilka länder är mest framgångsrika?

Men med samma resonemang skulle man ju kunna säga "titta vilka länder som har mest en europeisk befolkning och vilka som har minst. Vilka är bäst för mänskliga rättigheter och framgång?" vilket känns som grumliga vatten.

Men det går inte att förneka att västerlandets personliga frihet har spelat en roll i dess positiva utveckling.

Jakobson
2016-11-24, 19:54
Detta fenomen förkommer ju oftast efter ONS och fyllesex. Man minskar nog risken avsevärt om man har ett långvarigt förhållande istället.

Så ja, som kille kan man faktiskt undvika att råka ut för anmälningar om man är selektiv med vem man sätter på.

Mr Eks
2016-11-24, 20:08

Med den logiken så:

Ta en titt på kartan och titta på de länderna som mest består av vita människor och sedan på de länder med minst vita. Vilka länder är mest framgångsrika?

Det behöver inte vara på grund av människors hudfärg, lika lite som det behöver vara på grund av sexuell frihet !

För övrigt blev väl dessa länder framgångsrika och mäktiga i förhållande till resten av världen när de hade en betydligt striktare syn på sex..?!Det är nu på senare decennier som västerlandet har blivit mer knull-liberalt och nu börjar de också gå åt pipsvängen..

tänkt på det ngn gång va? Nä. Just det. Du är för upptagen med att leka vit riddare...

Jakobson
2016-11-24, 20:14
Med den logiken så:

Ta en titt på kartan och titta på de länderna som mest består av vita människor och sedan på de länder med minst vita. Vilka länder är mest framgångsrika?

Det behöver inte vara på grund av människors hudfärg, lika lite som det behöver vara på grund av sexuell frihet !

För övrigt blev väl dessa länder framgångsrika och mäktiga i förhållande till resten av världen när de hade en betydligt striktare syn på sex..?!Det är nu på senare decennier som västerlandet har blivit mer knull-liberalt och nu börjar de också gå åt pipsvängen..

tänkt på det ngn gång va? Nä. Just det. Du är för upptagen med att leka vit riddare...

Okej, ta tex muslimska länder, tex Afghanistan där det är olagligt att ha sex utanför äktenskap, väldigt framgångsrikt land skulle jag inte vilja påstå, men visst om du har andra preferenser så

Neithan
2016-11-24, 20:27
Okej, ta tex muslimska länder, tex Afghanistan där det är olagligt att ha sex utanför äktenskap, väldigt framgångsrikt land skulle jag inte vilja påstå, men visst om du har andra preferenser så

Där får man ha sex med pojkar, se Dancing boys of Afghanistan, vilket är syndigt

Beholder
2016-11-24, 20:33
Misstolka mig inte nu, jag anser att alla ska få göra vad dom vill med sina egna kroppar, men när det kommer till risk för könssjukdomar, otrohet, skilsmässa osv så har det ovan visat sig påverka en hel del.

um3EmS9DKsI&t=751s

Jaha okej. Vad ville du ha sagt?

TranceII
2016-11-24, 20:36
Med den logiken så:

Titta på länder med icke-vita bara då?

När var det bättre än nu?

...ja jäklar vad vit riddare jag är för att jag försvarar människors (oavsett kön) rätt att själv välja partner och hur/när de har sex.

Beholder
2016-11-24, 20:39
Tillfället gör tjuven.. du får också komma ihåg att tjejer är lättpåverkade (se till exempel Ophelia - hur gick det för henne?) och samhällsklimatet med uttalat manshat. De fostras av en grupp som säger sig motarbeta "vi-och-dom"-tänk till ett uttalat "vi-och-dom"-tänk - och de är blinda för det motsägelsefulla idet. Det talas mer eller mindre öppet om folkmord som någonting bra och rättfärdigat. Folkmord(!)! Det är deras tur (alltså att leda/förtrycka) nu! Många klarar sig ur det (ofta de som har en riktig familj), men för många dras in i "näsrings-feminismen."

Som sagt, de bästa studierna verkar visa kring 10% falskanmälningar. Kanske något som borde diskuteras?

Har ni hört talas om fenomenet att män drogar kvinnor på dater? Vet ni vilka droger som hittas vid undersökningar? Just det, alkohol som kvinnan själv förtärt..

Men med samma resonemang skulle man ju kunna säga "titta vilka länder som har mest en europeisk befolkning och vilka som har minst. Vilka är bäst för mänskliga rättigheter och framgång?" vilket känns som grumliga vatten.

Men det går inte att förneka att västerlandets personliga frihet har spelat en roll i dess positiva utveckling.

Ja din kvinnosyn är fantastiskt. kvinnor är så lättpåverkade så de kan manipuleras till att anmäla män för våldtäkt? Vilka är det som är så ondskefulla så de kan manipulera kvinnor sådär?

Jakobson
2016-11-24, 20:43
Där får man ha sex med pojkar, se Dancing boys of Afghanistan, vilket är syndigt

Du menar Bacha bazi? Nej enligt tradition är det inte syndigt ifall pojken är under en viss ålder, minns inte om det var 16 eller 18 år.
Men visst, ta Yemen ist

TranceII
2016-11-24, 20:50

Vad är det du vill ha en diskussion om? Definitionen av falskanmälning är också lite svår eftersom det ibland blandas ihop med unfounded. Men visst; det förekommer falskanmälningar och antalet falskanmälningar är stort i jämfört med andra brott och det borde straffas hårt.

Samtidigt om du nu är intresserad av våldtäkter och statistik så även om kanske 1.5%-10% är falskanmälningar/unfounded så får du också tänka på att det är bara 10-20% av alla våldtäkter som ens anmäls från början.

Ja, och ibland andra droger också.

Neithan
2016-11-24, 21:14
Ja din kvinnosyn är fantastiskt. kvinnor är så lättpåverkade så de kan manipuleras till att anmäla män för våldtäkt? Vilka är det som är så ondskefulla så de kan manipulera kvinnor sådär?

Ophelia manipulerades till att döda sig själv! (Tekniskt sett självförsvar mot vattnet, men ändå ;) .)

Att människor blir manipulerade till att agera mot sina (egentliga) intressen är väl inte något nytt. Nästan alla är religiösa. Hela världshistorien är fylld av upprepade fall av vanföreställningar som har orsakat enorm skada; det är bara att dagens demoner har bytt namn till feminism, globalism, mångkulturalism, världsförnekelse etc.

Vad är det du vill ha en diskussion om? Definitionen av falskanmälning är också lite svår eftersom det ibland blandas ihop med unfounded. Men visst; det förekommer falskanmälningar och antalet falskanmälningar är stort i jämfört med andra brott och det borde straffas hårt.

Samtidigt om du nu är intresserad av våldtäkter och statistik så även om kanske 1.5%-10% är falskanmälningar/unfounded så får du också tänka på att det är bara 10-20% av alla våldtäkter som ens anmäls från början.

Ja, och ibland andra droger också.

Det där med att bara 1 av 10 anmäls är väl en feministisk myt baserat på en fråga i stil med "har du haft sex trots att du inte velat det egentligen/ångrat det efteråt"? Således inte mycket att hänga i granen så att säga.

Spetsade drinkar och droger vid våldtäkt mer myt än verklighet
http://www.lakartidningen.se/Functions/OldArticleView.aspx?articleId=7467
Sammanfattningsvis kan man konstatera att det är mycket ovanligt att någon person blir avsiktligt drogad i lönndom men att det ändå förekommer. Däremot är det vanligt att personer utsatta för sexualbrott har varit påverkade av alkohol eller droger.

Vanligaste drogen i samband med brott under rusverkan är alkohol utan inblandning av andra droger.

TranceII
2016-11-24, 21:47
Det där med att bara 1 av 10 anmäls är väl en feministisk myt baserat på en fråga i stil med "har du haft sex trots att du inte velat det egentligen/ångrat det efteråt"? Således inte mycket att hänga i granen så att säga.

Varför tror du att det är det? Du verkar vilja tro på en rubrik utan att läsa den på en jätteliten studie som stödjer din tes men absolut inte dessa som faktiskt visar rätt konsekvent att det är underraporterat över flera studier och länder.

https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_statistics

Spetsade drinkar och droger vid våldtäkt mer myt än verklighet
http://www.lakartidningen.se/Functions/OldArticleView.aspx?articleId=7467

Läs din egen artikel. Den handlar mer om paniken i media än att det inte skulle existera.

Sammanfattningsvis kan man konstatera att det är mycket ovanligt att någon person blir avsiktligt drogad i lönndom men att det ändå förekommer.

Rolfarsson
2016-11-24, 22:11
Jaha okej. Vad ville du ha sagt?

Att när det kommer till vissa saker så är det negativt, kollade du ens på filmen?

Klein
2016-11-24, 22:27
Enda lösningen är att alla personer alltid filmar all sex de har och att filmen automatiskt laddas upp i en statlig databas. Folk behöver kanske inte ens veta om att de är filmade.

Bärsärk
2016-11-24, 22:33
Enda lösningen är att alla personer alltid filmar all sex de har och att filmen automatiskt laddas upp i en statlig databas. Folk behöver kanske inte ens veta om att de är filmade.

Eller också tänker man bara efter två gånger innan man knûllar snett på fyllan, är man omdömeslös kanske man gör bäst i att stanna hemma.

Neithan
2016-11-24, 22:36
Varför tror du att det är det? Du verkar vilja tro på en rubrik utan att läsa den på en jätteliten studie som stödjer din tes men absolut inte dessa som faktiskt visar rätt konsekvent att det är underraporterat över flera studier och länder.

https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_statistics

Läs din egen artikel. Den handlar mer om paniken i media än att det inte skulle existera.

Att man inte anmäler våldtäkt i UAE eller Saudiarabien är väl lätt att förstå, men jag ser inte relevansen till riktiga länder (om vi bortser från Malmö o dyl.)

Så TranceII påstår att vi har 60 000+ våldtäkter (varav 36 000-54 000 riktiga) i Sverige varje år? Tror nog att Sd-uppgiften om att var fjärde kvinna blir våldtagen (som du hånade) var i underkant.

Snart får vi väl höra att våldtäkt inte har med sex att göra också..

Som sagt - som man frågar får man svar och att frivlligt ge samtycke till sex är nog inte våldtäkt.

Din länk "Sweden, which has a long-standing tradition of gender equality policy and legislation, as well as an established women's movement, and has been ranked as the number one country in sex equality." Känner inte igen den beskrivningen med hur våra Tyckare beskriver Sverige.

Läste artikeln när den var ny. Jag sa inte att det aldrig någonsin har skett, jag sa att det var ovanligt men framhålls som ett stort problem.

Tolkia
2016-11-24, 22:37
Nej, det är inte "väldigt, väldigt vanligt".

TheBeach97
2016-11-24, 22:45

Haha jodu det kan jag garantera att det är. Hänger du mycket med tonårs och tidiga 20 tjejer? Det är VÄLDIG VÄLDIGT vanligt att de påstår både det ena och det andra som egentligen inte stämmer över huvud taget. Har fått höra så mycket som man verkligen vet inte stämmer alls. Blivit anklagad för våldtäkt (och har polare som blivit det) när det i själva verket var tjejen som var "på" och ville ligga, HON var den som var initiativtagande och dagen efter ångrar man sig för att man har pojkvän!

Det roligaste är när tjejen är den som i stort sett slänger sig på en, för att nästa dag på fullaste allvar stå och säga - och sprida runt till halva världen - att det var en själv som "var på" :D

Neithan
2016-11-24, 22:49

Med enkel matemagi från TranceIIs siffror och FBI-studier så får vi fram

Sveriges 6 000 anmälda våldtäkter per år / 0,1 anmälningar per våldtäkt = 60 000 våldtäkter/år

60 000 våldtäkter/år * (0,1 till 0,4 [andelen falska våldtäkter enligt bland annat FBI-statistik (från FBI)] = 6 000 - 24 000 falska våldtäkter per år. [Egentligen kan vi anta att andelen falska våldtäkter inom gruppen icke-anmälda våldtäkter är påtagligt högre än inom gruppen anmälda våldtäkter, men vi kan ta de lägre siffrorna ändå]

Det föds ungefär 100 000 barn per år i Sverige, så för varje nyfödd du hör talas om har det begåtts 0,24-0,06 falskanmälningar av våldtäkt dvs en falskanmäld våldtäkt för var fjärde till sextonde framgångsrik förlossning.

Då att föda barn är "väldigt, väldigt vanligt" (typ >2 per kvinna) bedömer jag att falskanmälda våldtäkter kan sägas vara väldigt vanligt.

TheBeach97s resonemang får stämpeln "Mostly true."

Haha jodu det kan jag garantera att det är. Hänger du mycket med tonårs och tidiga 20 tjejer? Det är VÄLDIG VÄLDIGT vanligt att de påstår både det ena och det andra som egentligen inte stämmer över huvud taget. Har fått höra så mycket som man verkligen vet inte stämmer alls. Blivit anklagad för våldtäkt (och har polare som blivit det) när det i själva verket var tjejen som var "på" och ville ligga, HON var den som var initiativtagande och dagen efter ångrar man sig för att man har pojkvän!

Det roligaste är när tjejen är den som i stort sett slänger sig på en, för att nästa dag på fullaste allvar stå och säga - och sprida runt till halva världen - att det var en själv som "var på" :D

Har du övervägt att på något sätt gardera dig mot falskanmälningar? Jag vet inte om inspelningar såsom i artikel är lagliga (om man själv är med tror jag ljudupptagning ska vara tillåtet) - och det kanske är ytterligare aspekter om kjoltyget i fråga är 15-17 år. Känns så fel om ytterligare en person skulle bli dränkt av rättssystemet.

TranceII
2016-11-24, 22:56

Sveriges 6 000 anmälda våldtäkter per år / 0,1 anmälningar per våldtäkt = 60 000 våldtäkter/år

60 000 våldtäkter/år * (0,1 till 0,4 [andelen falska våldtäkter enligt bland annat FBI-statistik (från FBI)] = 6 000 - 24 000 falska våldtäkter per år. [Egentligen kan vi anta att andelen falska våldtäkter inom gruppen icke-anmälda våldtäkter är påtagligt högre än inom gruppen anmälda våldtäkter, men vi kan ta de lägre siffrorna ändå]

Det föds ungefär 100 000 barn per år i Sverige, så för varje nyfödd du hör talas om har det begåtts 0,24-0,06 falskanmälningar av våldtäkt dvs en falskanmäld våldtäkt för var fjärde till sextonde framgångsrik förlossning.

Då att föda barn är "väldigt, väldigt vanligt" (typ >2 per kvinna) bedömer jag att falskanmälda våldtäkter kan sägas vara väldigt vanligt.

Har du övervägt att på något sätt gardera dig mot falskanmälningar? Jag vet inte om inspelningar såsom i artikel är lagliga (om man själv är med tror jag ljudupptagning ska vara tillåtet) - och det kanske är ytterligare aspekter om kjoltyget i fråga är 15-17 år. Känns så fel om ytterligare en person skulle bli dränkt av rättssystemet.

Varför räknar du falskanmälningar på våldtäkter som inte blir anmälda? Det är inte vad studierna har handlat om.

Yes
2016-11-24, 22:57
Eller också tänker man bara efter två gånger innan man knûllar snett på fyllan, är man omdömeslös kanske man gör bäst i att stanna hemma.
Vi kan börja med dig och dina internetprivilegier med tanke på hur omdömeslösa dina inlägg är.

Neithan
2016-11-24, 22:58
Varför räknar du falskanmälningar på våldtäkter som inte blir anmälda? Det är inte vad studierna har handlat om.

Var bara en grov uppskattning, och jag kommenterade tydligt inom brackets att andelen falska anklagelser torde vara avsevärt mycket högre inom den grupp som inte bemödar sig med att göra en anmälan.

TheBeach97
2016-11-24, 22:59

Nej har inte tänkt på det, har inte kunnat haft sex på över ett år nu (pga problem jag skrivit om i en annan tråd) så inte haft så många tankar på det, men man kanske måste fundera ut nåt? Sjukt är det i alla fall.

Rätt rolig grej förresten, när jag var 17 så var en kompis flickvän otrogen mot honom. Versionen hon gav till honom var att den andra killen i fråga hade "varit så extremt på så hon inte vågat säga nej och att hon aldrig besvarade det!!", efter någon vecka kommer det fram (från personer som var där) att hon under flera timmar i stort sett suttit som klistrad på killen och till och med försökt supa ner honom för att på så sätt lättare "övertala" honom, så att säga :D

Så ja, jag är väldigt väldigt skeptisk mot mycket vad tjejer (i alla fall unga) påstår. Är såklart skeptisk mot killar också men har märkt att när det kommer till sex, våldtäkt, otrohet etc etc så är brudar riktigt luriga av sig.

TranceII
2016-11-24, 23:04

Säkert så att det händer. Det finns en hel del bitches i världen och en del drar på våldtäksanklagelser alldeles för lätt och fattar inte hur det kan förstöra ett liv.

Men tänk ändå då på att våldtäkt förmodligen är ännu vanligare. Bara som perspektiv. Det finns säkert många som har polare som blivit "oskyldigt" anklagade genom rykten men som faktiskt tog och våldtog den där däckade tjejen. Men man tror ändå på polaren för de hade ju hånglat lite innan.

Fan, när man blivit lite djup med några tjejpolare så är det rätt mycket skit man får reda på ändå.

Stompa
2016-11-24, 23:07
Det är detta jag menar. Nu börjar ni göra mattematiska uträkningar på extremt godtyckliga siffror. Neithan drar till med 10% fake rapes och trance drar till med 10-20% som anmäls. Om man nu vill vara trovärdig är allt det trams.

TheBeach97
2016-11-24, 23:09
Säkert så att det händer. Det finns en hel del bitches i världen och en del drar på våldtäksanklagelser alldeles för lätt och fattar inte hur det kan förstöra ett liv.

Men tänk ändå då på att våldtäkt förmodligen är ännu vanligare. Bara som perspektiv. Det finns säkert många som har polare som blivit "oskyldigt" anklagade genom rykten men som faktiskt tog och våldtog den där däckade tjejen. Men man tror ändå på polaren för de hade ju hånglat lite innan.

Fan, när man blivit lite djup med några tjejpolare så är det rätt mycket skit man får reda på ändå.

Ja våldtäkt existerar och det är såklart ett stort problem, obviously. Men det existerar falskanklagelser också och att som man/kille bli anklagad för något sådant kan ha förödande konsekvenser, alltifrån jobbet till den sociala kretsen och familjen.

Sen tror jag att människor instinktivt - särskilt män - vill "tro" på kvinnan mer än den anklagade, troligtvis pga en evolutionärt utvecklad empati för de som är lite svagare.

Sheogorath
2016-11-24, 23:09
Alltså, resonemanget från de stockkonservativa är som följer:

1. Det är bara psychon som ljuger om att de blivit våldtagna.
2. Om du blir utsatt för förtal av det slaget har du alltså legat med ett psycho.
3. Du har inte haft känselspröten tillräckligt långt ute om du går i säng med en tjej som kommer ljuga om att hon blivit våldtagen.
4. Du får skylla dig själv.

Låter ju nästan som något en oskuld skulle kunna skriva. Här i den riktiga världen där jag bor kan man vara en mycket god människokännare och samtidigt ibland bli helt förbluffad över vissa människors försvarsmekanismer när de hamnar i ett trängt läge.

TheBeach97
2016-11-24, 23:14

2. Om du blir utsatt för förtal av det slaget har du alltså legat med ett psycho.
3. Du har inte haft känselspröten tillräckligt långt ute om du går i säng med en tjej som kommer ljuga om att hon blivit våldtagen.

Låter ju nästan som något en oskuld skulle kunna skriva. Här i den riktiga världen där jag bor kan man vara en mycket god människokännare och samtidigt ibland bli helt förbluffad över vissa människors försvarsmekanismer när de hamnar i ett trängt läge.

Precis, "ansvaret" läggs på den onda mannen, instinktivt för dessa personer.

Man måste INTE vara ett totalt "psyko" för att falskanklaga någon för detta, SÄRSKILD inte - tror jag - om man är ung, rätt barnslig fortfarande mixtrat med hormoner som går berg och dalbana, man vill ha kvar sin pojkvän (som man var otrogen emot) och så börjar vännerna säga att: "ja men du var ju faktiskt riktigt full... han kanske utnyttjade dig?? kanske han söp ner dig för att du skulle tappa omdömmet???" så börjar man tro på det, övertygar sig själv och sen vipps så har man blivit utsatt.

Bärsärk
2016-11-24, 23:19
Vi kan börja med dig och dina internetprivilegier med tanke på hur omdömeslösa dina inlägg är.

Det är lugnt till skillnad från verkliga livet har vad jag säger här väldigt lite påverkan :)

TheBeach97
2016-11-24, 23:20
Sen har jag hört argument från feminister där man borde göra så att det ska 100% vara upp till den ANKLAGADE att bevisa sin oskyldighet när det kommer till våldtäkt.

Ja jävlar ja, snacka om att brudarna skulle få ännu mer makt då, "nu gör du som jag säger! .. annars vet du vad som händer ;)"

Sen det där med samtyckeslag är ju totalt från vettet och man börjar fundera om personerna som kommer på dessa ideer någonsin haft sexuellt umgänge.

SEX FUNGERAR INTE så som att man kör:

Steg 1. Bestäm dig vem du vill ha sex med
Steg 2. Fråga personen om HEN också vill ha sex
Steg 3. När ni är överens skriver ni på ett kontrakt!
Steg 4. In med penis i vagina

:D

Sex mellan killar och tjejer - särskilt de första gångerna - är mer som att ena partern (oftast killen) avancerar, tjejen sätter stopp, man backar lite, avancerar igen, stopp, backar, spänningen byggs upp, avancerar igen och till slut "får man till det" (återigen, oftast killen, men i vissa fall även tjejen).

Det är rätt primitivt och djuriskt och det är mycket av det som gör sex till sex. Att börja skriva på kontrakt och grejer låter ju helt bisarrt och måste vara en ide uppfunnit av någon oskuld :D

Stompa
2016-11-24, 23:28
Vart har folk fått det där om att man kommer bli tvungen att skriva på kobtrakt ifrån?

Bärsärk
2016-11-24, 23:28
Den typen av våldtäkt som ni pratar om måste ju ändå vara en försvinnande liten del.

TheBeach97
2016-11-24, 23:32
Vart har folk fått det där om att man kommer bli tvungen att skriva på kobtrakt ifrån?

Vet inte, var väl uppe på tapeten för ett tag sen om jag minns rätt.

Bjorneman
2016-11-24, 23:37
Kontrakt kanske inte var så dumt...

Sen är dessa falskanmälningar, antar jag, en väldigt liten del av alla våldtäkter. Men om det händer så är det ta mig fan inte klokt. De anklagade får sina liv förstörda när "rakryggade" Svensson går man ur huse för att smutskasta denne. Falskanmälarna borde ha samma straff som en våldtäktsman och i mitt tycke borde de skickas raka vägen till schavotten.

TheBeach97
2016-11-24, 23:40

Sen är dessa falskanmälningar, antar jag, en väldigt liten del av alla våldtäkter. Men om det händer så är det ta mig fan inte klokt. De anklagade får sina liv förstörda när "rakryggade" Svensson går man ur huse för att smutskasta denne. Falskanmälarna borde ha samma straff som en våldtäktsman och i mitt tycke borde de skickas raka vägen till schavotten.

Det tycker jag också, då kanske man skulle "passa sig" lite mer från att göra något så dumt.

Läste senaste igår, en afro-amerikan som visade sig vara riktigt bra på basket och som till synes hade en mycket god karriär framför sig, blev ditsatt för våldtäkt och efter typ 10 år eller något kom det fram att det var ren hittepå, så var det med hans karriär :(

TranceII
2016-11-24, 23:44
Vet inte, var väl uppe på tapeten för ett tag sen om jag minns rätt.

Utredningen kom fram till att man ville ändra så att det inte skulle krävas våld, hot om våld eller att offret är t.ex. väldigt berusat. En samtyckeslag skulle kräva att båda sade ja eller visade att de ville.

Ta t.ex. den uppmärksammade gruppvåldtäkten på den handikappade kvinnan på Gotland. Då hon inte gjorde motstånd (kanske delvis på sitt handikapp) eller våld användes utan bara sade nej så var det svårt att häkta de anklagade. Nu vet jag inte vad som har hänt eller vad som kommer hända men med en samtyckeslag skulle det förmodligen vara lättare att fälla dem för våldtäkt i de fallen.

Nu är jag inte för en sådan lag oavsett för det nog lätt skulle bli fel med omvänd bevisbörda där den anklagade skall bevisa att den är oskyldig.

Stompa
2016-11-25, 00:05
Utredningen kom fram till att man ville ändra så att det inte skulle krävas våld, hot om våld eller att offret är t.ex. väldigt berusat. En samtyckeslag skulle kräva att båda sade ja eller visade att de ville.

^ This. Finns inget i utredningen om något kontraktskrivande.

Nu är jag inte för en sådan lag oavsett för det nog lätt skulle bli fel med omvänd bevisbörda där den anklagade skall bevisa att den är oskyldig.

^ Not this. Finns mig veterligen inget i utredningen om omvänd bevisbörda.

Klein
2016-11-25, 00:13
Jag vet inte hur mycket ni ligger runt men min och många bekantas erfarenhet säger mig att det vid one-night stands är närmast rituellt att tjejer uttrycker osäkerhet eller rent ut av säger "det blir inget sex" innan trosorna åker av. Inte om det är Jason Momoa som de har i rummet men om det är en slumpmässig kille som själv verkar lite osäker och fumlig så definitivt.

http://cdn.skim.gs/image/upload/v1456339551/msi/jason-momoa-credit-wenn-res_fzsabd.jpg

http://orig02.deviantart.net/944e/f/2011/186/d/2/average_joe__s_gymnasium_by_lytjan-d3l2ukl.jpg

TheBeach97
2016-11-25, 00:21
Jag vet inte hur mycket ni ligger runt men min och många bekantas erfarenhet säger mig att det vid one-night stands är närmast rituellt att tjejer uttrycker osäkerhet eller rent ut av säger "det blir inget sex" innan trosorna åker av. Inte om det är Jason Momoa som de har i rummet men om det är en slumpmässig kille som själv verkar lite osäker och fumlig så definitivt.

Detta stämmer mycket bra. Det är till och med så vanligt så att jag och några polare har kommit på en teori som går:

Om en tjej säger "det blir inget ligga om du tror det!" = det blir ligga. :D

Jag är fullkomligt övertygad om att pojkarna här inne som har en del erfarenhet är benägna att hålla med, i allafall när det handlar om tjejer i tonårsåldern och tidiga 20, men det kanske även stämmer när man är över 30 det vet jag inte.

Bjorneman
2016-11-25, 00:48
Jo, så kan det vara. Jag har inte haft såna problem på några år nu som tur är. Det är nog min största rädsla att råka ut för ett riktigt "psyko" som falskanmäler mig för våldtäkt.

trädgårdsmöbel
2016-11-25, 09:09

1. Psykfall och psykopater
2. Ja.
3. Ja
4. Nej, skulden ligger givetvis hos henne. Det är hon som gör fel, men då det uppenbarligen kan gå illa (vilket du drabbats av) så finner vi ett behov av att försöka ge dig råd om vad du bör undvika, se upp för osv. Det är givetvis förjäkligt att det är så, och det är inte ditt fel, men vi har tyvärr inget annat att erbjuda än att be dig att vara försiktig.

Neithan
2016-11-25, 09:59

Visade med matemagi att med nuvarande data kan vi anta att det förekommer åtminstone 6 000 - 24 000 falska anklagelser per år, och cirka 600 - 2 400 falskanmälningar till polisväsendet.

Neithan
2016-11-25, 10:33
Och för att sätta saken i ett sammanhang och kanska lösa upp lite av den illusion om att "women are wonderful" som alltför många av er verkar bära på

http://www.theindychannel.com/news/crime/court-docs-mom-killed-her-2-young-children-so-that-husband-couldnt-have-custody-in-divorce

http://media.theindychannel.com/photo/2016/11/17/16x9/Montgomery_County_mother_admits_to_killi_0_4996449 9_ver1.0_640_480.jpg
Mamma som dödade sina 2 barn för att maken ville skiljas.
The mom who confessed to police that she killed her two young kids said she did it so her husband couldn't have them.

Worley told police her husband was divorcing her and going to take the children. She said, "I did not want him taking them, so I stabbed them."

Kvinnor är i princip lika dåliga som män.

Cooks
2016-11-25, 15:48

:laugh:

Neithan
2016-12-01, 11:12
http://www.lt.se/stockholm/sodertalje/kvinna-skickade-hot-sms-till-sig-sjalv-ville-satta-dit-ex-pojkvan
Kvinna skickade hot-sms till sig själv – ville sätta dit ex-pojkvän
Kvinnan har anmält att flickvännen skickat en rad kränkande och hotfulla sms men tingsrätten har vid utredning funnit att de aktuella sms:en kom från kvinnans egen mobil men med andra simkort. Hon hävdar att pojkvännen ska ha haft tillgången till mobilen och måste vara den som bytt simkort och skickat meddelandena.

Kanske dags att införa bodycams.

muddler
2016-12-01, 11:22

Samma här, hände faktiskt tidigare i år med skillnaden att hon blev putt för att jag INTE ville ligga med henne när det kom till kritan och hon började gå bärsärk och paja grejer i min lägenhet istället. Efterspelet av detta är att jag ber henne vänligt men bestämt att lämna lägenheten, detta fungerar inte så jag tar en björnkram och bär ut henne istället.

Då ställer hon sig utanför och försöker typ slå sönder mitt fönster för att ta sig in (?!) till mig igen , sedan ringer hon polisen och påstår att jag våldtagit henne...så jag får åka in till station för att ta prover och satt i en cell, morgonen efter tar hon tillbaka sina anklagelser.. Jobbigt för mig dock då hennes bankande väckte upp hela kvarteret och får fortfarande sena blickar av grannarna.

Stuffer
2016-12-01, 11:41
Kontrakt/e-leg har varit uppe här några gånger men alla typer av kontrakt/signaturer blir väl ändå inte till någon hjälp om personen i fråga efteråt hävdar att hon eller han inte var vid sina sinnes fulla bruk när signaturen gjordes.
Kanske kan det funka om man först gör ett alkotest och skriver kontraktet innan man bjuder på första drinken. Iofs finns ju alltid scenarion/rättigheten att först säga ja men att sedan under kvällens gång ändra sig och säga nej så det faller nog ändå

muddler
2016-12-01, 11:48
Jag höll på att säga att jag aldrig råkat ut för detta, men sen kom jag på att det inte är sant. Hade sex en period med en tjej som hade pojkvän. Lade av till slut eftersom jag fick dåligt samvete. En tid senare fick jag höra att hon hade sagt till en annan person att det var hon som ville sluta ha sex med mig, men att jag hade hotat henne med "om vi slutar ha sex så säger jag till din pojkvän", och att vi därför hade fortsatt ha sex. Detta var fullständigt uppåt väggarna fel, snarare var det jag som hade tagit initiativet till att sluta ha sex.

Gjorde ingenting av det, mer än berättade sanningen för personen som avslöjade den här lögnhistorien för mig. Vi visste båda att tjejen jag legat med var så störd att hon borde vara inspärrad, så personen tvivlade inte på min version av saken.

Annars är mitt tips att bara ligga med tjejer som är vettiga. Jag vet att det är svårt, många tjejer som helt uppenbart lider av någon form av psykopati är ju så förjordat sexiga.

Angående din sista tes håller jag helt med men vill sticka ut hakan och tillägga att det där med en psykopats sexighet enbart är sexig tills du väl står där och ska till, jag kanske är vek men att upptäcka flera personligheter i samma kropp och det börjar dyka upp diverse tillhyggen som rakblad och knivar så är det inte så härligt längre :)

Mike Hunt
2016-12-01, 12:19
Samtyckeslagstiftning missar målet. Skrevs det kanske under ett papper under hot?

Och så är det ord mot ord igen.

Det borde inte vara något hinder då risk för hot såklart alltid finns och då är ju
28 paragrafen AvtL tillämplig: Rättshandling, den någon blivit rättsstridigt tvungen att företaga, vare, där tvånget utövats genom våld å person eller genom hot, som innebär trängande fara, icke gällande mot den tvungne.

Diomedea exulans
2016-12-01, 12:27
Samtyckeslag kommer nog sällan bli ett problem i praktiken. Den blir ju bara relevant när någon tjej faktiskt börjar påstå att hon blivit tvingad till saker mot sin vilja.

Mike Hunt
2016-12-01, 12:31
Samtyckeslag kommer nog sällan bli ett problem i praktiken. Den blir ju bara relevant när någon tjej faktiskt börjar påstå att hon blivit tvingad till saker mot sin vilja.

Och då finns det lagar domstolen har i verktygslådan att tillämpa på den uppkomna situationen, så det torde inte vara av vikt.

Diomedea exulans
2016-12-01, 12:33
Och då finns det andra lagar domstolen har i verktygslådan, så det torde inte vara av vikt.

Det blir smått bisarrt när man börjar fundera på situationer då ett sånt där kontrakt ska skrivas. "Okej, tjejen, jag vill gärna ha sex med dig, men det är tillräckligt mycket psykfallsvarning på dig för att jag är pyttelite orolig för att du ska anklaga mig för våldtäkt efter det här... Så om du bara kunde plita ner en kråka..?"

Mike Hunt
2016-12-01, 12:35
Det blir smått bisarrt när man börjar fundera på situationer då ett sånt där kontrakt ska skrivas. "Okej, tjejen, jag vill gärna ha sex med dig, men det är tillräckligt mycket psykfallsvarning på dig för att jag är pyttelite orolig för att du ska anklaga mig för våldtäkt efter det här... Så om du bara kunde plita ner en kråka..?"

Är väl egentligen samma som med kondom, bara att det blivit vedertaget och normalt nu, men egentligen samma sak "jag litar inte på dig".

Diomedea exulans
2016-12-01, 12:57
Är väl egentligen samma som med kondom, bara att det blivit vedertaget och normalt nu, men egentligen samma sak "jag litar inte på dig".

Mja, kondom kan ju vara mellan två som litar på varandra. "Jag har inte tagit p-piller, kan vi ha kondom?", eller "jag är inte säker på att jag är fri från sjukdomar, kan vi ha kondom?".

Gerdler
2016-12-01, 12:57
Nää? Vadå? Kondom skyddar mot könssjukdom och att smitta med könssjukdom som man kan ha utan att veta om det, och den skyddar även mot oönskade graviditeter. Att jag tar på den skyddar oss båda. Oavsett om vi litar på varandra.