Visa fullständig version : Kinobody / Greg O’Gallagher: Grandmasters / Martin Berkhans efterträdare
Hej förstår om jag skapar lite för mkt trådar nu men har varit borta i 2 veckor och har tänkt på massa saker jag vill fråga om.
Kinobody är en IF-guru som tar ganska mycket plats på nätet och har många följare. Han har väldigt många bra och konstruktiva filmer samtidigt som de är lätta att förstå för en relativt okunnig person.
Här berättar han vem han är:
i-n-9DgqyWY
Vad tycker ni om denna person och hans "upplägg"?
En liten plutt som tar sig själv på för stort allvar.
King Grub
2016-11-19, 17:21
Efterträdare? Billig copycat utan egna idéer. Brukar kallas Clen O'Gallagher på amerikanska forum.
En liten plutt som tar sig själv på för stort allvar. Hur menar du? Varför är detta en plutt och Grandmaster något annat?
Efterträdare? Billig copycat utan egna idéer. Brukar kallas Clen O'Gallagher på amerikanska forum. Varför har han i sådana fall så många följare och klienter som har fått dramatiska resultat? Något gör han ju rätt uppenbarligen? Dessutom är han muskulös och stark och har lågt kroppsfett
Och han kurar ju inte och det har han bevisat genom att regelbundet ta testo-tester
kan ingen annan svara som kanske har en annan bild av honom? tkr det har blivit negativ stämning sen jag var här sist...
Brofessorn
2016-11-19, 21:42
kan ingen annan svara som kanske har en annan bild av honom? tkr det har blivit negativ stämning sen jag var här sist...
Vi har ju saknat dig mannen, vi blev lite sura när du var borta!
https://www.youtube.com/watch?v=MJiQVbqH9aM
Denna tycker jag visar en rättvis bild utav killen.
Anders The Peak
2016-11-19, 21:45
Varför har han i sådana fall så många följare och klienter som har fått dramatiska resultat? Något gör han ju rätt uppenbarligen? Dessutom är han muskulös och stark och har lågt kroppsfett
Inte för att klanka på killen som verkar tjäna en del pengar på sig själv. Det är få som lyckas med det. Men muskulös och stark är väl att ta till överord. En rätt tunn kille i mina ögon och många i hans ålder på mina gym är bra mycket bättre tränade.
Alltså, det spelar ingen roll vilken voiceover som skulle göras till det där, den är så jävla lame så det finns inte. Allting skriker vattenskalle.
Han har väl snott Berkhans koncept gjort det till någon kommersiell grej och tjänat kulor på det, mer än så är det väl inte? Berkhan har väl idiotförklarat honom på Facebook om jag inte minns fel.
men han är ju både snyggare och rikare och har fler följare och är starkare än berkhan (i de övningar han kör). vad är problemet egentligen? var ju massa här som verkar ha älskat zyzz när han var igång. detta e väl lite samma stuk va
Inte för att klanka på killen som verkar tjäna en del pengar på sig själv. Det är få som lyckas med det. Men muskulös och stark är väl att ta till överord. En rätt tunn kille i mina ögon och många i hans ålder på mina gym är bra mycket bättre tränade.
Han ligger ju nära sitt genetiska max så de lär väl roida isf
Anders The Peak
2016-11-20, 07:11
Han ligger ju nära sitt genetiska max så de lär väl roida isf
Vet inte vad hans genetik ger för möjligheter men fulltränad är han långt ifrån som det ser ut och det pratet brukar oftast handla om att legitimera för att slippa kämpa vidare. Alla andra roidar :)
Det tar många år av kronisk träning för att ni sitt max.
Vet inte vad hans genetik ger för möjligheter men fulltränad är han långt ifrån som det ser ut och det pratet brukar oftast handla om att legitimera för att slippa kämpa vidare. Alla andra roidar :)
Det tar många år av kronisk träning för att ni sitt max.
Har för mig att han har ffmi runt 24
Anders The Peak
2016-11-20, 07:30
Har för mig att han har ffmi runt 24
Har han ? Jag tycker att det ser ut som om han har ca 10% och då har han en del muskler att bygga för att komma till 24 FFMI deffad.
Anders The Peak
2016-11-20, 07:50
När det gäller diskussionen Berkhan VS O´Gallhagers rätt till metoden är det lätt att göra en sökning på ämnet via PubMed som snabbt visar att ingen av dem äger några rättigheter för att kalla sig ursprunget till metoden. Tror ingen kan ta på sig TM för det :)
upperkatt
2016-11-20, 08:14
Ena framlycktan är knas på klippet :D
Shqypnia
2016-11-20, 09:59
Musiken till videon var som om det vore en nobelpristagare som talade... Men verkligheten var att en ung kille sa att han fastar 16:8.
Han är duktig på marknadsföring. Rutor, pecs, biceps, pizza, snygga tjejer och vrålåk. Inga knäböj, inga marklyft. Allt man kan önska sig om man är en ung, osäker man som vill leva livet. Och ärligt talat, det är ju ändå ingen som ser ens ben.
spoonchest
2016-11-20, 11:53
The real life Bruce Wayne. Jo, jag tackar jag.
Bmwtwinturbo
2016-11-20, 12:02
Fighting it of på insta: https://www.google.se/amp/s/amp.reddit.com/r/leangains/comments/4ukbv4/martin_berkhan_and_greg_o_gallagher_fighting_on/
När det gäller diskussionen Berkhan VS O´Gallhagers rätt till metoden är det lätt att göra en sökning på ämnet via PubMed som snabbt visar att ingen av dem äger några rättigheter för att kalla sig ursprunget till metoden. Tror ingen kan ta på sig TM för det :)
Martin gjorde IF stort och byggde upp en stor följarkrets. Sen hoppade fler på tåget och gjorde sig en hacka. Någon la till lite extra "pulser" eller något annat magiskt trick.
Martin kunde också gjort en bra slant på tex böcker. Men han försvann/tröttnade/breakdown? Whatever och då passade väl denna snubben på att göra affärer på det som Martin redan lagt grunden till.
Så funkar det, man får smida medans järnet är varmt om man vill göra pengar på något.
Jag följde själv Martin när han var aktiv med sin sida, även om jag inte tränar likadant eller äter efter IF så tyckte jag det mesta han skrev var intressant och vettigt. När det gäller styrka och fysik har väl inte den andra snubben så mycket på Martin? 193.5kgx20 på 60s i marklyft är ju tex ganska "ok" och han har inte någon dålig fysik direkt, större än 95% av de flesta man ser på gymmen.
Diomedea exulans
2016-11-20, 16:50
han har inte någon dålig fysik direkt
Tänkte också på det. Tror folk här klankar ner på hans fysik pga Axon-effekten: Folk ogillar personen, därför intalar de sig att fysiken är dålig.
Tänkte också på det. Tror folk här klankar ner på hans fysik pga Axon-effekten: Folk ogillar personen, därför intalar de sig att fysiken är dålig.
Jag pratar om Martin, ogillar folk honom? Den andra snubben har ju snygg kropp, Jag tror dock Martin har mer massa. Har dock bara sett en av dom irl.
Diomedea exulans
2016-11-20, 16:58
Jag pratar om Martin, ogillar folk honom? Den andra snubben har ju snygg kropp, Jag tror dock Martin har mer massa. Har dock bara sett en av dom irl.
Jaha, nu rörde jag till det ordentligt. Jag menade Kinobody.
Martin har oerhört mycket mer massa. Markar man mer än 320 så.
Har han ? Jag tycker att det ser ut som om han har ca 10% och då har han en del muskler att bygga för att komma till 24 FFMI deffad.
Hur påverkar fett % fat free mass index?
Anders The Peak
2016-11-20, 18:36
Martin gjorde IF stort och byggde upp en stor följarkrets. Sen hoppade fler på tåget och gjorde sig en hacka. Någon la till lite extra "pulser" eller något annat magiskt trick.
Martin kunde också gjort en bra slant på tex böcker. Men han försvann/tröttnade/breakdown? Whatever och då passade väl denna snubben på att göra affärer på det som Martin redan lagt grunden till.
Så funkar det, man får smida medans järnet är varmt om man vill göra pengar på något.
Jag följde själv Martin när han var aktiv med sin sida, även om jag inte tränar likadant eller äter efter IF så tyckte jag det mesta han skrev var intressant och vettigt. När det gäller styrka och fysik har väl inte den andra snubben så mycket på Martin? 193.5kgx20 på 60s i marklyft är ju tex ganska "ok" och han har inte någon dålig fysik direkt, större än 95% av de flesta man ser på gymmen.
- Byggde upp en stor följarkrets ok Hur stor ? Jämfört med Greg?
- Marklyft är hans genetiska styrka.
- Volymmässigt är han tunn men bildmässigt är han grymt shreddad.
En jämförelse mellan Joachim och Martin två av dem som har satt träningen på kartan.Den ena pumpad och den andre kall :)
https://pbs.twimg.com/profile_images/474440457951252480/zp7vGJAK.jpeg
http://4.bp.blogspot.com/-ad3Oh4Ntd8o/VjJlZME4GwI/AAAAAAAAElk/Z5zPzuHIoEU/s1600/Martin%2BBerkhan%2BEleiko.jpeg
Diomedea exulans
2016-11-20, 18:46
Man kan ha högre FFMI med mycket kroppsfett.
Anders The Peak
2016-11-20, 18:48
Hur tänker du nu ?
Länk till kalkylator (http://www.thecalculator.co/health/Fat-Free-Mass-Index-(FFMI)-Calculator-794.html)
- Byggde upp en stor följarkrets ok Hur stor ? Jämfört med Greg?
- Marklyft är hans genetiska styrka.
- Volymmässigt är han tunn men bildmässigt är han grymt shreddad.
En jämförelse mellan Joachim och Martin två av dem som har satt träningen på kartan.Den ena pumpad och den andre kall :)
https://pbs.twimg.com/profile_images/474440457951252480/zp7vGJAK.jpeg
http://4.bp.blogspot.com/-ad3Oh4Ntd8o/VjJlZME4GwI/AAAAAAAAElk/Z5zPzuHIoEU/s1600/Martin%2BBerkhan%2BEleiko.jpeg
Hur stor? Jag vet inte? Det handlar väl om att Martin gjorde IF populärt och att andra tagit efter?
Berkhan är inte tunn, trams. Har träffat honom och varit med och gjort mätningar på honom. Klart han precis som många andra ser större ut på bild, men tunn är han inte och ligger över längden -100 som en del brukar gå efter.
Bartoll, ja det finns bilder på honom från USA då han var väldigt grov med ett djävulskt tryck. När han kom hem till Sverige blev väldigt mycket mindre trots hård träning och optimerade upplägg (av honom själv). Minns jag inte fel var det enligt honom inte "hälsosamt" att vara så stor som han var på sina gamla bilder. Det kan man ju tolka som man vill, han har väl dock en del hälsoproblem så kanske det han syftar på. Jag vet dock inte riktigt vad du är ute efter med jämförelsen?
Är ingen tonårig fanboy, men eftersom jag träffat på Martin vet jag ju hur han ser ut, och att påstå att han är "tunn" är faktiskt trams. Han skulle dock behöva större armar och ben om han nu brydde sig om en jämn fysik.
Anders The Peak
2016-11-20, 19:47
Bartoll väger max 70-73 kg på bilden ett riktigt massamonster ;)
Det syns på Martin att han tränar när han tar av sig kläderna annars är han ganska normal i kläder. Men jag tror inte att han strävar efter någon direkt muskelmassa eftersom han gillar att se ut som en vältränad fotomodell. Bära upp kläderna med en lagom ram. Jämfört med många som klär på sig sin muskelmassa och förstör sin naturliga ram.
Bartoll väger max 70-73 kg på bilden ett riktigt massamonster ;)
Det syns på Martin att han tränar när han tar av sig kläderna annars är han ganska normal i kläder. Men jag tror inte att han strävar efter någon direkt muskelmassa eftersom han gillar att se ut som en vältränad fotomodell. Bära upp kläderna med en lagom ram. Jämfört med många som klär på sig sin muskelmassa och förstör sin naturliga ram.
Jag håller med om att han inte ser ut som någon bodybuilder med kläder. Såg dock ganska köttig ut på 110kg.
Här är nya bilder,
https://instagram.com/p/BJvfA0Gj3Ze/
Sen om det är en fotomodell, tunn osv är väl iofs in the eye of the beholder. :)
Bild på när han vägde 110?
Anders The Peak
2016-11-20, 19:56
Jag håller med om att han inte ser ut som någon bodybuilder med kläder. Såg dock ganska köttig ut på 110kg.
Här är nya bilder,
https://instagram.com/p/BJvfA0Gj3Ze/
Sen om det är en fotomodell, tunn osv är väl iofs in the eye of the beholder. :)
Kul att se att det utvecklar sig för Martin. Nuläget är betydligt bättre än tidigare :)
Bild på när han vägde 110?
https://instagram.com/p/BJ1D3QLjYAN/
Kul att se att det utvecklar sig för Martin. Nuläget är betydligt bättre än tidigare :)
Kanske för han släppte formen och bulkade upp sig?
Hur tänker du nu ?
Länk till kalkylator (http://www.thecalculator.co/health/Fat-Free-Mass-Index-(FFMI)-Calculator-794.html)
Hur tänker du? Fat free mass index är hur mycket fettfri massa du har, alltså är mängden fett inte relevant
80kg fettfri massa på 90kg kv är exakt samma som 80kg fettfrimassa på 95kg kv
Man kan ha högre FFMI med mycket kroppsfett.
Ja, men nu har inte han mycket kroppsfett.
DieErste
2016-11-20, 20:21
Och han kurar ju inte och det har han bevisat genom att regelbundet ta testo-tester
Dom testerna är väl bara på testosteronnivåerna dock och inget riktigt dopingtest
oavsett vilket så är han ju bra på att marknadsföra sig själv men känns ju som Berkhan är rätt mkt mer innovativ.
svenbanan
2016-11-20, 20:27
Om man vet hur mycket han väger så kan man ju räkna fram ffm om man vet hur stor andel av vikten som är fett. Dvs väger han 100kg på 10% fett så är ffm=90kg. Väger han 100kg på 15% fett så är ffm=85kg.
Oftast så vet man ju inte ffm, utan man räknar fram det som ovan. Så på det viset påverkar det.
Anders The Peak
2016-11-20, 20:32
Ja, men nu har inte han mycket kroppsfett.
Runt 10% har han och minimalt med muskelmassa till den vikt han har på trailern...
Hur tänker du? Fat free mass index är hur mycket fettfri massa du har, alltså är mängden fett inte relevant
Det är här du har en absolut koefficient som tyvärr inte stämmer i verkligheten.
Därför att när man pratar om FFMI 25 som sin genetiska maxgräns så gäller det enbart i tävlingsform. Tillåter du högre bf% så kan du ha högre FFMI än så, titta t.ex på Sumobrottare som väl ligger över 30.
Slartibartfast
2016-11-21, 10:32
Martin är ju väldigt kunnig och påläst.
Greg har ju bara en bra fysik och mycket pengar. Det är hans claim to fame. Han idisslar ju bara saker som han hört andra säga. Bra stark är han också iofs. Men han väger 75kg på 179cm. Man behöver inga roids för det, bara tur i genetiska lotteriet.
gohardorgohome
2016-11-21, 11:03
Men neeeeej vad såg jag just, fick stänga av halvvägs, snacka om hybris!
Angående hans fysik say what, en kille med hyfsat låg fettprocent, inte direkt hård enligt mig och har ingen muskelmassa överhuvudtaget! Känner ingen som tränar som inte piskar hans fysik*popcorn*
Kudos för cashen dock!
KoloKungen
2016-11-21, 11:31
Känner ingen som tränar som inte piskar hans fysik*popcorn*
:rolleyes:
gohardorgohome
2016-11-22, 04:07
:rolleyes:
Inget konstigt alls, förstår att folk som är nya i gymmet kanske tycker hans fysik är imponerande men för mig? Nej verkligen inte*popcorn*
KoloKungen
2016-11-22, 07:06
Inget konstigt alls, förstår att folk som är nya i gymmet kanske tycker hans fysik är imponerande men för mig? Nej verkligen inte*popcorn*
Känner du väldigt få människor? Jag har aldrig skrivit att jag tycker att han är särskilt grov. Men att säga att man inte känner en enda person som tränar som är mindre än han får mig att tappa hakan.
gohardorgohome
2016-11-22, 10:44
Känner du väldigt få människor? Jag har aldrig skrivit att jag tycker att han är särskilt grov. Men att säga att man inte känner en enda person som tränar som är mindre än han får mig att tappa hakan.
Har en väldigt stor umgängeskrets och många av dessa tränar, och de som tränar lägger väldigt mycket energi på sin träning.
Men neeeeej vad såg jag just, fick stänga av halvvägs, snacka om hybris!
Angående hans fysik say what, en kille med hyfsat låg fettprocent, inte direkt hård enligt mig och har ingen muskelmassa överhuvudtaget! Känner ingen som tränar som inte piskar hans fysik*popcorn*
Kudos för cashen dock!
Om han väger 75kg på 179cm så är han inte särskilt stor, vältränad är han. Du kanske inte känner någon som är lika tunn som honom men han är iaf större än de flesta som lagt ut bilder på detta forum :)
Diomedea exulans
2016-11-22, 10:58
Har en väldigt stor umgängeskrets och många av dessa tränar, och de som tränar lägger väldigt mycket energi på sin träning.
Men ändå... Känner du ingen som har tränat väldigt kort tid? :)
Du kan få lära känna mig, då känner du en som tränar och som är mindre än honom. :D
gohardorgohome
2016-11-22, 12:18
Men ändå... Känner du ingen som har tränat väldigt kort tid? :)
Nah dem har tränat sen gymnasieåldern iaf och 23-25år nu*hug*
Tree Fiddy
2016-11-22, 12:51
Hur menar du? Varför är detta en plutt och Grandmaster något annat?
Varför har han i sådana fall så många följare och klienter som har fått dramatiska resultat? Något gör han ju rätt uppenbarligen? Dessutom är han muskulös och stark och har lågt kroppsfett
För att han kopierar ett vettigt kost- och träningsupplägg?
Kan du tänka dig, folk får resultat! :Virro
Shqypnia
2016-11-22, 12:52
Axon har också en hel del följare..
Diomedea exulans
2016-11-22, 12:58
Axon har också en hel del följare..
Han är dock stor som ett hus.
Bossebäver
2016-11-22, 17:11
Jag tänker mest på att jag saknar Berkhan, fuckorounditis är given läsning för nybörjare på nästan samma nivå som deffguiden.
Synd bara att han blev lite crazy ett tag.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.