Visa fullständig version : Har du skelett i garderoben?
trädgårdsmöbel
2016-11-17, 09:38
Snodd definition frånhttps://sv.wiktionary.org/
: "Idiom
ett skelett i garderoben
1.något obehagligt som man försöka dölja, de svarta hemligheterna som kommit i dagen När vi träffar en ny partner så visar vi först upp den ljusa sidan där vi rappt redovisar allt gott vi gjort, knappast pratar vi om skeletten vi har i garderoben.Hade ni några skelett i garderoben i familjen du växte upp i - som till exempel en alkoholiserad mamma?Synonymer: ett lik i lasten, ett lik i garderoben, här ligger en hund begravenEtymologi: Ett skelett i garderoben är sannolikt en översättning av engelskans ”a skeleton in the cupboard/closet” och tycks kommer ifrån en samling av berättelser som Thomas Roscoe gav ut 1824. I en av historierna finns en kvinna vars älskare hade blivit mördat av hennes man. Liket förvarades i ett skåp på vinden och frun blev varje kväll tvingad av sin make att kyssa skeletten.[1] Ett skelett i garderoben är alltså gömt men icke glömt, och det har kommit att stå för något som kan bli ödesdigert när det en gång uppenbaras.[2]"
Givetvis skall du inte avslöja dina skelett i tråden, bara om du har skelett i garderoben eller inte, och gärna dela med dig lite tankar osv.
eternallord
2016-11-17, 13:03
Min syn på "Skelett i garderoben" är inte något som en alkoholiserad mamma, utan saker som man skäms över att man gjort. För en ny partner kanske det skulle kunna vara att man var otrogen i sitt senaste förhållande, eller att man har en misshandelsdom några år tillbaka.
Min syn på "Skelett i garderoben" är inte något som en alkoholiserad mamma, utan saker som man skäms över att man gjort. För en ny partner kanske det skulle kunna vara att man var otrogen i sitt senaste förhållande, eller att man har en misshandelsdom några år tillbaka.
Håller med om din defenition. Jag har nog några lik i garderoben som jag håller för mig själv. Det tror jag dom flesta har.
Diomedea exulans
2016-11-17, 13:42
Ja.
VoDaresVins
2016-11-17, 13:43
Håller med om din defenition. Jag har nog några lik i garderoben som jag håller för mig själv. Det tror jag dom flesta har.
Håller med om den definition. Anser själv inte jag jag skelett. Jag har gjort saker i livet som jag hemlighåller orsakerna till men ser det inte som skelett. Kanske just för att handlingarna inte är okända, bara orsakerna. Inget jag känner "spökar" i sinnet.
King Grub
2016-11-17, 13:44
Visst har jag saker jag inte berättat, men inget som skulle orsaka skandal om jag gjorde det.
MackeJuve
2016-11-17, 13:48
Nja, jag har givetvis grejer jag skäms över som jag inte skulle vara glad över om det kom fram. Dock inget som skulle få mig att må riktigt jävla dåligt. Är alldeles för snäll och ordentlig för att ha några riktigt saftiga händelser i bagaget. Merparten är lite dumma fyllehändelser bara.
Diomedea exulans
2016-11-17, 13:51
Visst har jag saker jag inte berättat, men inget som skulle orsaka skandal om jag gjorde det.
Jag tror inte jag har något som skulle sätta mig i fängelse eller få min mamma att sluta prata med mig, men jag tror jag t ex inte skulle kunna bli toppolitiker.
Jag tror inte jag har något som skulle sätta mig i fängelse eller få min mamma att sluta prata med mig, men jag tror jag t ex inte skulle kunna bli toppolitiker.
Liknande, tror inte några nära vänner eller släktingar skulle säga upp bekantskapen med mig, dessutom känner ju olika personer till olika saker.
Men toppolitiker hade det nog satt vissa käppar i hjulet för.
This
Men alltså, att ha skelett i garderoben syfter juh till att om det kommer fram så blir det grava konsekvenser, så som att fängelse, alla man känner lämnar en, måste flytta etc.
Verkligen, det ska bli en skandal om något kommer fram, sedan om det är inom er grupp, landet eller världen är en annan femma. Men om era skelett i garderoben INTE får er mor att hata er, åker i fängelse eller något som ligger på den skalan - då har ni inga skelett i garderoben.
Men alltså, att ha skelett i garderoben syfter juh till att om det kommer fram så blir det grava konsekvenser, så som att fängelse, alla man känner lämnar en, måste flytta etc.
Verkligen, det ska bli en skandal om något kommer fram, sedan om det är inom er grupp, landet eller världen är en annan femma. Men om era skelett i garderoben INTE får er mor att hata er, åker i fängelse eller något som ligger på den skalan - då har ni inga skelett i garderoben.
Now this
VoDaresVins
2016-11-17, 14:39
Tror du överskattar vilka saker gemeneman sitter och trycker på.
VoDaresVins
2016-11-17, 14:41
Sorry blandar på namn. :smash:
Kan Trump så kan du!
shut teh face
2016-11-17, 17:32
Ja. Vet dock inte om frugan skulle lämna, mamma hata en (de händer väl aldrig?) osv ..
Minikubik
2016-11-17, 18:32
Oavsett ert sett att se det så är mitt svar ja. Dock är de flesta i min närhet medvetna om att jag inte är nån duvunge precis. De mer exakta, och numera, även luddiga detaljerna i min historia är inget jag pratat om eller som folk vet
Lafayette
2022-05-06, 19:30
Absolut inte.
Fredszky
2022-05-06, 19:34
Absolut.
humancentipede
2022-05-06, 21:52
många 60åriga gubbar som åker till filippinerna och skiter på barn .. sen är dom någons snälla morfar i sverige
Cykelcykel
2022-05-06, 21:55
många 60åriga gubbar som åker till filippinerna och skiter på barn .. sen är dom någons snälla morfar i sverige
Mörkt
Cykelcykel
2022-05-06, 21:57
Minister skulle nog bli svårt
Men kan fan berätta allt om mitt liv om någon frågar, det lägsta är inte så farligt tycker jag
trädgårdsmöbel
2022-05-06, 22:23
Jag har svårt att tro att det är speciellt många svenska morfäder som åker till filipinerna och bajsar på barn. Jag skulle bli extremt förvånad om det ens var fler än kanske max 2. Det finns ju någon för allt, men "många"?
Hade jag vart duktig på matematik och statistik hade jag kunnat förklara det här bättre, men väldigt mycket skall sammanfalla för att en svensk morfar skall åka till filipinerna och bajsa på barn.
Antalet morfäder, antalet morfäder som är pedofiler, antalet pedofila morfäder som inte gillar tonåringar utan faktiska barn, antalet pedofila morfäder som även har en fetisch för att bajsa på barnet. Antalet sådana personer som väljer att åka till filipinerna och inte thailand, moldavien eller något annat land än just filipinerna för att utföra detta.
Jag har väldigt svårt att tro att detta skulle landa i antalet "många".
skyffelmördarn
2022-05-06, 22:50
Nej dom har jag grävt ner i trädgården
Brofessorn
2022-05-07, 06:10
En gång råkade jag slänga hushållsavfall i matavfallsinkastet.
Minister skulle nog bli svårt
Men kan fan berätta allt om mitt liv om någon frågar, det lägsta är inte så farligt tycker jag
Du har inte tillräckligt med skelett för att bli sosse-minister. :devil:
Vissa andra sorter ryker dock för tv-avgiften inte betalats.
Jag har en del skämskuddar i garderoben om man säger så.
Lafayette
2022-05-07, 12:07
Jag har en del skämskuddar i garderoben om man säger så.
Då är det bäst du berättar för oss så kan du gå vidare sen. Det kommer kännas bra efteråt!
TheDoctor
2022-05-07, 13:10
Mina skelett lämna garderoben och bor numera i brottsregistret under flera punkter.
Då är det bäst du berättar för oss så kan du gå vidare sen. Det kommer kännas bra efteråt!
Vi ska ju inte berätta enligt TS..
Jag har naturligtvis en del som jag aldrig sagt till en levande själ. Men det är mest bara för att det är skämmigt och jag vill helst glömma dem.
Vadå? Är det inte meningen att man skall ha något som ger en ångest när man sedan ligger på dödsbädden? Att bara kila vidare är ju futtigt.
Lasse Kongo
2022-05-07, 19:51
Ja herregud alltså…..
Jag skulle vilja bli politiker (på riktigt) men tyvärr har jag inte startat den karriären just pga skeletten, enklast vore ju att bara öppna upp sig direkt så är det ur världen, men…. vissa skelett blir jobbiga om man samtidigt ska vinna folkets förtroende, samtidigt kanske man just gör det, men när vissa skelett inte är så snygga såååå njaaaeeee får väl överge den drömmen om politiken =/
Ja herregud alltså…..
Jag skulle vilja bli politiker (på riktigt) men tyvärr har jag inte startat den karriären just pga skeletten, enklast vore ju att bara öppna upp sig direkt så är det ur världen, men…. vissa skelett blir jobbiga om man samtidigt ska vinna folkets förtroende, samtidigt kanske man just gör det, men när vissa skelett inte är så snygga såååå njaaaeeee får väl överge den drömmen om politiken =/
Ja, du har väl hela vinden full av skelett? :)
skyffelmördarn
2022-05-08, 10:14
Ja herregud alltså…..
Man kan komma undan med det mesta så länge man bröstar det, folk hatar lögnare som försöker slingra sig undan. Står man på sig och ärligt talar om vad man gjort och hur mycket man ångrar sig så brukar folk acceptera det.
Så länge det inte rör sig om grova sexualbrott.
Lasse Kongo
2022-05-08, 10:53
Ja, du har väl hela vinden full av skelett? :)
Aj seee wat ju did där! ;)
Lasse Kongo
2022-05-08, 10:58
Man kan komma undan med det mesta så länge man bröstar det, folk hatar lögnare som försöker slingra sig undan. Står man på sig och ärligt talar om vad man gjort och hur mycket man ångrar sig så brukar folk acceptera det.
Så länge det inte rör sig om grova sexualbrott.
Det är ju lite så jag tänker, inga sexualbrott, jag är och har alltid varit en bra människa.
En bra ledande politiker ska ju i min mening vara en del av folket, ingen, eller iaf inte jag vill inte ha ledande politiker utan vare sig erfarenhet eller kunskap, bra som dåliga, allt ger livserfarenheter.
Ska starta en poll kanske, ska Lasse satsa på politiken eller inte, jag vill också ta del av folkets röst isåfall, vill såklart veta vad Kolozzeum önskar när jag tar tronen som statsminister, jag kommer lyssna på er.
Det är ju lite så jag tänker, inga sexualbrott, jag är och har alltid varit en bra människa.
En bra ledande politiker ska ju i min mening vara en del av folket, ingen, eller iaf inte jag vill inte ha ledande politiker utan vare sig erfarenhet eller kunskap, bra som dåliga, allt ger livserfarenheter.
Ska starta en poll kanske, ska Lasse satsa på politiken eller inte, jag vill också ta del av folkets röst isåfall, vill såklart veta vad Kolozzeum önskar när jag tar tronen som statsminister, jag kommer lyssna på er.
Jag vill ha en artikel scannat, kan du fixa det?
Lasse Kongo
2022-05-08, 11:05
Jag vill ha en artikel scannat, kan du fixa det?
Ja, om jag får låna din scanner?
Lafayette
2022-05-08, 11:10
Du har ju pratat om denna artikel i flera år. För typ två år sedan sade du att du skulle posta den, och då sade jag att det kommer inte hända och då blev du sur.
Lasse Kongo
2022-05-08, 11:16
Du har ju pratat om denna artikel i flera år. För typ två år sedan sade du att du skulle posta den, och då sade jag att det kommer inte hända och då blev du sur.
Nja, år och år, vi pratar nog ett par decennier, snälla plz kom in i matchen.
Lafayette
2022-05-08, 11:22
Nja, år och år, vi pratar nog ett par decennier, snälla plz kom in i matchen.
Illa. Allt var bara en bluff. Humbug. Blå dunster.
Kommer blir världens drev i kvällspressen när det kommer fram att du blivit mutad. Och att jag använt mig av tvivelaktiga metoder för att fixa fram en scanner åt dig.
Ridå. Game over. Hejdå Rosenbad.
Han får bli kung Lasse i Kongo istället.
Lasse Kongo
2022-05-08, 16:56
Kommer blir världens drev i kvällspressen när det kommer fram att du blivit mutad. Och att jag använt mig av tvivelaktiga metoder för att fixa fram en scanner åt dig.
:d
lördagsgrogg
2022-05-09, 10:45
Illa. Allt var bara en bluff. Humbug. Blå dunster.
Låter som han blir en perfekt politiker.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.