Logga in

Visa fullständig version : Hur avsluta deff?

paranoid
2004-04-23, 17:57
När man skall avsluta deffen, kan man då korrigera kaloriintaget direkt upp till +/- 0, eller bör man istället öka intaget stegvis upp till +/- 0?

King Grub
2004-04-23, 18:13
kan man då korrigera kaloriintaget direkt upp till +/- 0

Visst kan du det. Om du inte legat på -3000 kcal per dag. ;)

z_bumbi
2004-04-23, 21:50
Problemet är väl att veta var +/- noll ligger. Mängden kalorier man gör av med ändras ju längre man har deffat så att höja till sin tidigare nivå låter inte som en hit.

En extra sak att tänka på är att när man funnit sitt nolläge vänta minst två veckor innan man börjar äta för att växa.

tequilla
2004-04-23, 23:19
Originally posted by z_bumbi

En extra sak att tänka på är att när man funnit sitt nolläge vänta minst två veckor innan man börjar äta för att växa.

för att....?

Jon2
2004-04-24, 00:47
för att inte lägga på sig onödigt fett kanske?

paranoid
2004-04-24, 00:51
Ok, tack för svaren.
Jag får prova mig fram. Någon som kan göra en grov uppskattning på hur mycket man kan ha dragit ned sin +/- 0-nivå efter ett deffresultat på 3-4kg? Så mycket kanske det inte rör sig om?

z_bumbi
2004-04-24, 14:24
Originally posted by tequilla

för att....?

Gå från "svält" till överskott leder till att man lättare lagrar in fett, visst man är anabol som sjutton men det gäller även fettinlagringen.

Det finns en teori om att samma sak även gäller när man går från bulk till deff men jag har inte orkat läsa förklaringarna ännu, blir kanske tvungen att köpa en bok i ämnet för att kunna förstå det bättre.

Det här med två veckor förekommer också att man kan köra mitt i en deff, dvs istället för att köra 14 veckor i sträck så kör man 7 veckor kaloriminus, två veckor underhåll och sen 7 veckor kaloriminus.
Rent spontant verkar det vettigt men om jag kan rekommendera det är en fråga för framtiden.

kharon
2004-04-24, 14:52
Originally posted by z_bumbi

Gå från "svält" till överskott leder till att man lättare lagrar in fett, visst man är anabol som sjutton men det gäller även fettinlagringen.

Senast höjde jag direkt och började krossa som en gud i gymmet direkt efter deffen.
Anabol som sjutton var ordet! Jag kommer då definitivt att utnyttja detta efter denna deff också!

Varför kasta bort en supermöjlighet till bygge med att oroa sig för att lägga på sig fett!

Visst kommer lite att gå till fläskpåsarna men, det skulle det göra ändå under en bulk. För mig var det nästan tvärtom, efter ett tags bulkande började mer och mer gå till fläsk istället för musklerna som det gjorde i början!

I år kommer jag dessutom att ha nordeuropas främsta insulinkänslighet så framtiden får utvisa hur allt kommer att gå! Jag börjar bli så laddad för att bygga igen, är totalt utled på dietandet...